Skocz do zawartości

1.6 LPG czy 1.9 TDI VP


krzysq11998866

Rekomendowane odpowiedzi

Przed takim dylematem stoję. Auta będące w kręgu zainteresowań to A4 B5 albo Passat B5 ale raczej nie kombi (więc butla w bagażniku/miejscu na koło zapasowe). Samochód służący do pracy, więc jak najmniej upierdliwy i najtańszy w eksploatacji ma być, a co za tym idzie nachodzą mnie wątpliwości przed zakupem starego diesla z kosmicznym przebiegiem. Tylko pytanie, czy 1.6 z gazem (którego BTW wydaje mi się, że o wiele łatwiej będzie znaleźć w możliwym stanie) będzie dobrym wyborem. Będzie jeździć na taxi, a zatem czy A4 z ilością miejsca z tyłu sprawdzi się? Wszelkie sugestie, porady i inne bardzo miło widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Nadadzą się jak najbardziej oba

> Z postu rozumiem, że A4 z przed 2000r i B5 z przed FL ??

> Jeśli chodzi o Passata to silnik 1.6 bardzo dobrze sprawdza się w połączeniu z gazem.

> Powie Ci to każdy gazownik.

> Pozdrawiam P.

A4 B5 to model produkowany od 1994 do 2001 roku (w tym kombi od 96 do 01)

Do Autora Tematu:

płyty podłogowe Audi i Passek to ten sam model... ale pasek wydaje się przestronniejszy z tyłu...

Zarówno modele A4 B5 i B7 miały troszkę mało miejsca z tyłu (moja ocena jako użytkownika), ale na Taxi w zupełności wystarczy... passat jakby był większy.... generalnie nie ma co narzekać w końcu to nie mercedes albo Superb Skody:)

Silnik 1,6??? 101 KM??? MUŁ... lepszy 1,8 ADR - 125 Kucy jakoś rozpędza te auto (A4 B5)

1,8 Turbo odpuść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, czy A4 czy Passat to raczej kwestia poboczna, mi bardziej chodziło o silniki - czy 1.6 LPG będzie dobrą alternatywą dla Diesla. Obecnie ujeżdżany stary kibel AAZ pali mi po mieście jakieś 8-8,5/100 co jest wynikiem IMO dobrym i ten poziom kosztów paliwa chciałbym utrzymać (inna sprawa, że poza miastem jazda szybsza niż 110 km/h zupełnie odpada - kto miał ten wie). Z drugiej strony pamiętam jak jakiś czas temu poszukiwania TDI VP zakończyły się niczym, bo aut po 400 kkm raczej nie chcę.

Jeśli chodzi o 1.8 i większe to absolutnie mnie nie interesują - do użytku prywatnego może i tak, ale nie do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, czy A4 czy Passat to raczej kwestia poboczna, mi bardziej chodziło o silniki - czy 1.6 LPG

> będzie dobrą alternatywą dla Diesla. Obecnie ujeżdżany stary kibel AAZ pali mi po mieście

> jakieś 8-8,5/100 co jest wynikiem IMO dobrym i ten poziom kosztów paliwa chciałbym utrzymać

Spalanie gazu w silniku 1.6 ALZ 2002r :

miasto 13L/100km x 2.75(Orlen)= 36zł; trasa 8,5L.

Pozdrawiam P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie uzyskasz takiego spalania gazu w miescie w pasku 1.6

Spalania wyrażonego w litrach na pewno nie, ale jeśli wziąć pod uwagę relację ceny LPG i ON to zaczyna to wyglądać IMO sensownie.

13x2,80=36,40 zł dla LPG plus benzyna oczywiście, przyjmijmy trochę ponad 40 zł na 100 km

8x5,74=45,92 zł dla ON. Przy czym przy LPG nie będzie problemów z turbo, przepływką, dwumasem i innymi, a za to trzeba będzie zaglądać do świec, przewodów, cewek a po pewnym czasie i do głowicy pewnie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalania wyrażonego w litrach na pewno nie, ale jeśli wziąć pod uwagę relację ceny LPG i ON to

> zaczyna to wyglądać IMO sensownie.

> 13x2,80=36,40 zł dla LPG plus benzyna oczywiście, przyjmijmy trochę ponad 40 zł na 100 km

Oczywiście typowe liczenie aby wytłumaczyć sobie sensowność LPG smile.gif

Ilość spalonego Pb w przypadku instalacji LPG zależy od tak wielu czynników, iż uśrednienie tego graniczy z cudem. Jeśli odpalasz i jednym ciągiem robić 100 km spalisz oczywiście stosunkowo mało, jeśli odpalasz i 100 km robisz w kilka dni w odcinkach po 10 km spalisz znacznie więcej.

Jeśli lubisz dać w palnik to musisz się liczyć z tym, że wiele nawet bardzo popularnych instalacji sekwencyjnych LPG podpiera się PB przy ostrym butowaniu, więc spalasz i LPG i PB, ale mało który gaziarz ci o tym powie (w sumie to mało który ogarnia te tematy na tyle, że sam o tym wie)

Dodatkowo do każdej setki kilometrów dodaj sobie koszt amortyzacji instalacji + dodatkowych jej przeglądów + różnicę w cenie przeglądu z i bez LPG.

Wtedy rób porównania co wyjdzie taniej i o ile.

Miałem sporo samochodów z LPG, przerobiłem tyle problemów z instalkami, że skutecznie wyleczyłem się z tego wynalazku na wieki.

Oczywiście kwestia wyboru, piszę to wszystko by uświadomić Ci, że temat jest dużo głębszy niż większości osób się wydaje.

> 8x5,74=45,92 zł dla ON. Przy czym przy LPG nie będzie problemów z turbo, przepływką, dwumasem i

8 litrów to raczej wysoki wynik jak na sprawnego TDi-ka, średnio myślę, że w normalnych warunkach spalisz tym mniej więcej około 7 . Moja Corma przy masie ponad 1,5 tony i mocy 190 Km spala po mieście do 7 l ON, chociażby od ostatniego tankowania mam jakieś 500 przejechane i średnia odczytana dziś to 6,6, a jeżdżę praktycznie tylko i wyłącznie po aglomeracji śląskiej. Miałem Borę TDi ATD na wirusie na 131 KM, spalało to zwykle w tych samych warunkach około 6,5 i nic więcej.

> innymi, a za to trzeba będzie zaglądać do świec, przewodów, cewek a po pewnym czasie i do

> głowicy pewnie też.

No właśnie, jak będziesz miał pecha to częściej niż Ci się wydaje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taki sam dylemat i wybrałem tdi i nie żałuje mam ASV 110 podkrecony na 140/309nmn i sr

> spalanie na poziomie 5,5 jazda 50/50.Z takim przyspieszeniem w benzynie bym potrzebował chyba

> z 14l LPG/100km

To jeden z plusów TDi, mimo iż części takie jak sprzęgło , wtryski, turbo są drogie to też nie padają jak muchy. Dodatkowo sprzęgło do większości TDI nie jest takie drogie, z dwumasem wychodzi średnio z 1400 zł + wymiana więc nie ma dramatu, a jak ktoś potrafi jeździć to z 200 tys przeżyje.

Turbinę można zregenerować za około tysiaka + wymiana, podobne wtryski. Frajda z jazdy i brak problemów z LPG - Bezcenne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> zrobilem 200kkm toledo 1.6 100KM z czego 100kkm na LPG i nie zamienilbym sie na TDI...

ja zrobiłem, i robię nadal, równolegle 100tys. benzyną z lpg (115km) i 100tys. tdikiem (niepodkręconym 101km) i porównując bo to różne samochody, na chwilę obecną do zwyczajnej jazdy to wybrałbym takiego tdika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zrobiłem, i robię nadal, równolegle 100tys. benzyną z lpg (115km) i 100tys. tdikiem

> (niepodkręconym 101km) i porównując bo to różne samochody, na chwilę obecną do zwyczajnej

> jazdy to wybrałbym takiego tdika

a majac teraz w reku 15kPLN co bys kupil? 1.6 z LPG czy TDI? mowa o tym samym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a majac teraz w reku 15kPLN co bys kupil? 1.6 z LPG czy TDI? mowa o tym samym modelu?

przy takim założeniu to kupiłbym ten w lepszym stanie zlosnik.gif

jeżeli stan byłby taki sam to (chociaż to pewnie abstrakcja) obawiam się, że po wielkich rozmyślaniach wygrałaby jednak ekonomika przyszłych napraw czyli wybrałbym jednak prostszy i tańszy czyli benz.+lpg - i to w żaden sposób nie zmienia zdania że w takiej specyfikacji tdikiem jeździłoby mi się lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a majac teraz w reku 15kPLN co bys kupil? 1.6 z LPG czy TDI? mowa o tym samym modelu?

Tdi w cenie do 13k i resztę na podstawowe wymiany któe w tdi powyżej 200kkm trzeba zrobić. Szklanki, rozrząd oleje itp to masz koszt do 1tys/zł i drugi tysiąc w zapasie gdyby trzeba było wywalić dwumas i wstawić jednomas.

Dostajesz auto ze sporo większym momentem oraz jest nieporównanie trwalszy do choćby najbardziej trwałego 1,6 czy to 8v czy 16v.

Tak czy inaczej, szukając czy to tdi czy 1,6 trzeba przed zakupem zrobic bardzo dobrą diagnostyke. Nie tylko czy olej cieknie ale jazdy wraz z logami dynamicznymi i jak jest możliwość z hamownią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 8v

> i nadal mam

> bo jak kupowalem to najtanszy diesel (90KM) byl 9kPLN drozszy

Różnica bardzo duża. Ta różnica była miedzy nowymi czy kilkuletnimi autami ?

> a teraz majac np: 15kPLN w rece wolalbym mlodszego i bardziej zadbanego 1.6 LPG niz wyjezonego TDI

A jak było z tzw elastycznością porównywanych silników i hałasem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica bardzo duża. Ta różnica była miedzy nowymi czy kilkuletnimi autami ?

mowa o nowym aucie jak kupowalem w 2002r

> A jak było z tzw elastycznością porównywanych silników i hałasem ?

w porownaniu do TDI 90KM to 1.6 IMO jest gora

8V naprawde ladnie ciagnie z niskich obr jak na pojemnosc tylko 1.6 i wolnossaca benzyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popatrz na ogloszenia jaka jest szansza kupic TDI w tej cenie od 1 wlasciciela, krajowe z serwisem

> 1.6 mozna znalesc

A czy to wyznacznik czegokolwiek???

Chłopie rozmawiamy o samochodach które mają już minimum 10 lat. Kto twoim zdaniem tyle jeździ jednym samochodem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to wyznacznik czegokolwiek???

nie jest to czynnik ktory swiadczy o lepszym stanie?

> Chłopie rozmawiamy o samochodach które mają już minimum 10 lat. Kto twoim zdaniem tyle jeździ

> jednym samochodem???

ja

od 2002 270751858-jezyk.gif

i nie zamierzam zmieniac bo po co jak spelnia wszyskie moje oczekiwania, nie psuje się i do tego jest super tani w eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> a po pewnym czasie i do głowicy pewnie też.

jeżeli założysz instalację LPG w bramie za 2000pln i magik wypuści Cię do domu po autokalibracji to nawet bardzo szybko zawitasz do mechaniora z głowicą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli lubisz dać w palnik to musisz się liczyć z tym, że wiele nawet bardzo popularnych instalacji

> sekwencyjnych LPG podpiera się PB przy ostrym butowaniu, więc spalasz i LPG i PB, ale mało

> który gaziarz ci o tym powie (w sumie to mało który ogarnia te tematy na tyle, że sam o tym

> wie)

Niewiele wiesz o zasadach działania instalacji gazowych :/ Wg Ciebie popularne instalacje to co jest?? Zestaw Stag + listwa Valtek i reduktor alaska tak? To co jest powszechnie montowane nie znaczy, że jest dobre i , że nie bedzie sprawiało problemów. Wydaje mi się, że instalacje w Twoich autach to była najniższa półka i stąd Twoja nieprawdziwa opinia o LPG !

Popularne instalacje gazowe sa za "głupie" aby podpierać się Pb. Jedynie te sprytniejsze [czyt. droższe sterowniki] potrafią uzupełnić brak dawki LPG za pomocą wtrysku Pb, nalezy do nich np. polski LPG Tech a dzieje się to jedynie podczas spadku ciśnienia gazu co ratuje głowicę przed ubogą mieszanką i wypaleniem zaworów! Sterownik informuje brzęczenem o tym kiedy podaje Pb i Lpg, wiec nie pisz, że użytkownik o tym nie wie i auto wpierdala Pb i LPG bez wiedzy kierowcy !!!

> Miałem sporo samochodów z LPG, przerobiłem tyle problemów z instalkami, że skutecznie wyleczyłem

> się z tego wynalazku na wieki.

Zamiast wierzyć druciazowi u którego serwisowałeś instalacje nalezało zainwestować 50zł w interfejs, poczytać lpg-forum i samemu stroić instalacje o ile w ogóle było co stroic w Twoim aucie bo jak wspomniałem valteki czy inne reg fasty nadają się tylko żeby je wymienić na inne!

Dobra instalacja sekwencyjna założona z głową i schludnie, gdzie wtryski to hana, sterownik KME lub Tech i reduktor Silver lub AC R01 kosztuje w granicach 2,7-3 tys., za 2 tys. to można jedynie mieć instalacje sekwencyjną ale z nazwy cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.