Skocz do zawartości

Volkswagen Scirocco


Rekomendowane odpowiedzi

volkswagen_scirocco_i_-_1974_20120902_1104277551.jpg

(...)Dziś Scirocco mk I powoli puka do bram świata samochodów zabytkowych, zaś mk II jest doskonałym przykładem usportowionego youngtimera. Ceny tych samochodów w zależności od wersji i stanu wąchają się od kilku tysięcy złotych do nawet kilkunastu tysięcy euro za rzadkie wersje w bardzo dobrym stanie.(...)

893goodvibes.gifWszystko o Scirocco 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ani sie nie prowadziło, ani osiagami drodze nie robiło szału, ciasne i ogolnie dretwe auto

Porownaj osiagi Scirocco II i BMW serii 3 z lat 80.

Ja ujezdzalem dwie dwojeczki, 1.8 JH z MT i AT i to byly dla mnie wspaniale chwile. ok.gif

Nie ze wzgledu na osiagi, bo to nie bylo sportowe auto, ale czulem sie jakos... wyjatkowo. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porownaj osiagi Scirocco II i BMW serii 3 z lat 80.

> Ja ujezdzalem dwie dwojeczki, 1.8 JH z MT i AT i to byly dla mnie wspaniale chwile.

> Nie ze wzgledu na osiagi, bo to nie bylo sportowe auto, ale czulem sie jakos... wyjatkowo.

ja tego akurat nie kwestionuje-ale jest to uczucie SUBIEKTYWNE ok.gif

mi podoba sie hyundai coupe mk3 mimo ze wszyscy z niego leja hehe.gif

jak dla mnie jest to auto zbyt ascetyczne czy surowe...jak zwal tak zwal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tego akurat nie kwestionuje-ale jest to uczucie SUBIEKTYWNE

> mi podoba sie hyundai coupe mk3 mimo ze wszyscy z niego leja

> jak dla mnie jest to auto zbyt ascetyczne czy surowe...jak zwal tak zwal.

Mogło być gorzej - mógł podobać ci się Hyundai Coupe "MK1"... 270751858-jezyk.gif

17384_11953.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porownaj osiagi Scirocco II i BMW serii 3 z lat 80.

> Ja ujezdzalem dwie dwojeczki, 1.8 JH z MT i AT i to byly dla mnie wspaniale chwile.

> Nie ze wzgledu na osiagi, bo to nie bylo sportowe auto, ale czulem sie jakos... wyjatkowo.

co prawda nie jako własciciel ale tylko kierownik miałem okazje kilkakrotnie powozic mk2 i szczerze w ogole mi to auto nie siadło. ciasne jak cholera, srednio wygodne fotele, i pozycja za kierownica zupelnie do bani.

wiem wiem, to tylko moje subiektywne odczucia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tego akurat nie kwestionuje-ale jest to uczucie SUBIEKTYWNE

Nie do konca, ze wzgledu na rzadkosc tego modelu obecnie w PL. smile.gif

> mi podoba sie hyundai coupe mk3 mimo ze wszyscy z niego leja

Ta sama kategoria. Tanie Coupe. ok.gif

> jak dla mnie jest to auto zbyt ascetyczne czy surowe...jak zwal tak zwal.

A to juz kazdemu wedlug potrzeb. palacz.gif

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii__l.jpg

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_1_l.jpg

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_2_l.jpg

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_3_l.jpg

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_5_l.jpg

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_15_l.jpg

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_19_l.jpg

Pionowe nawiewy powietrza! cool.gif

Swiecace diody zamiast glupich ikonek porozrzucanych po calym zestawie wskaznikow! serduszka.gif

vw-scirocco-ii-vs-scirocco-iii_16_l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co prawda nie jako własciciel ale tylko kierownik miałem okazje kilkakrotnie powozic mk2 i szczerze

> w ogole mi to auto nie siadło. ciasne jak cholera,

Wsiadalo sie ciezko, gimnastyka konieczna ze wzgledu na bardzo niski dach. palacz.gif

Z tylu srednio wygodne fotele,

Z tylu to zwykla kanapa. Moze bylaby wygodna, ale chyba mialem problem ze zmieszczeniem glowy. hehe.gif

i pozycja za

> kierownica zupelnie do bani.

Mam zupelnie inne wrazenia, a jestem bardzo wybredny w tym temacie. wink.gif

> wiem wiem, to tylko moje subiektywne odczucia

To nie jest samochod dla kazdego, jak Alfa 156. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie się na przykład MKIII podoba, ale bezcelowe jest stawianie tego samochodu obok prawdziwych scirocco, bo przecież nie mają one ze sobą nic wspólnego, oprócz nazwy. nie ma żadnego nawiązania do przeszłości. podobnie zresztą jak z lancią deltą sick.gif

uwielbiam, jak nowe samochody, nawet po latach przerwy, nawiązują stylistycznie do poprzednika. doskonałymi wg mnie przykładami są fiat 500tka, dodge challenger czy new stratos serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To były fałwejki

Jak jeszcze nikt nie słyszał o neverending 1,9 TDI palacz.gif

Ale ja jestem zbok na punkcie kresek i kantów, więc

zawsze mi się będzie podobało Sirocco. Szkoda, że

mi się nigdy nie zmaterializuje na podwórzu beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciro III to już kompletnie nie jest ten samochód po za nazwą nie ma nic z klimatu Sciro I i II.

To tak jak by jakiegoś nowego Forda nazwać Ford T i kazać ludziom wierzyć że jest jakikolwiek związek pomiędzy obecnym modelem a tym historycznym.

To nic więcej jak marketing. Co innego Golf VII a Golf I - tu przynajmniej jest jakaś ciągłość. Wiadomo, że graniczne modele są kompletnie inne ale każdy następny Golf odwoływał się do swojego poprzednika. Jako, że generacji było sporo to i model zawędrował gdzieś daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sciro III to już kompletnie nie jest ten samochód po za nazwą nie ma nic z klimatu Sciro I i II.

> To tak jak by jakiegoś nowego Forda nazwać Ford T i kazać ludziom wierzyć że jest jakikolwiek

> związek pomiędzy obecnym modelem a tym historycznym.

> To nic więcej jak marketing. Co innego Golf VII a Golf I - tu przynajmniej jest jakaś ciągłość.

> Wiadomo, że graniczne modele są kompletnie inne ale każdy następny Golf odwoływał się do

> swojego poprzednika. Jako, że generacji było sporo to i model zawędrował gdzieś daleko.

hmmm

to kwestia interpretacji

siro 1 i 2 to coupe na bazie golfa

siro 3 to rowniez coupeta na bazie golfa

wiec jakas ciaglasc jest

szkoda tylko ze pomiedzy 2 a 3 jest taka przepasc czasowa frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może masz trochę racji, ale sam popatrz jak wygląda nowe Scirocco... Kręci cię to??

nie twierdze ze mnie kreci choc na pewno wzbudza 100% wiecej emocji nic golf IV po fejsie czyli najnowsza generacja gofra

jesli pytasz co mnie kreci z coupet odpowiadam:

Audi_100_Coupe1.jpg

Audi-100S-Coupe-1969-1975-fot.-toycollector.com_.jpg

i takiego kiedys chce miec zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm

> to kwestia interpretacji

> siro 1 i 2 to coupe na bazie golfa

> siro 3 to rowniez coupeta na bazie golfa

> wiec jakas ciaglasc jest

> szkoda tylko ze pomiedzy 2 a 3 jest taka przepasc czasowa

Scirocco I nie było na bazie golfa tylko passata pierwszej serii, a do tego ukazało się jeszzce przed golfem I

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Scirocco I nie było na bazie golfa tylko passata pierwszej serii, a do tego ukazało się jeszzce

> przed golfem I

> pozdrawiam

Nie masz racji! Przeczytaj artykuł lub jakikolwiek inny to się przekonasz. Celowo wypuszczono go prze golfem by przetestować rozwiązania przed rozpoczęciem wielkoseryjnej produkcji Golfa I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Scirocco I nie było na bazie golfa tylko passata pierwszej serii, a do tego ukazało się jeszzce

> przed golfem I

> pozdrawiam

proponuje, poczytaj literature niemiecka na tem temat lub książkę Z. Podbielskiego Samochody niemieckie, tam jest wszystko dokładnie opisane vw scrocco I ma płyte podłogowa passata pierwszej serii, jak coś to wszystko na ten temat mam w domu, dokłdne opisy, dane techniczne, wymiary, założenia techniczne, jak coś zapraszam, a może zakład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponuje, poczytaj literature niemiecka na tem temat lub książkę Z. Podbielskiego Samochody

> niemieckie, tam jest wszystko dokładnie opisane vw scrocco I ma płyte podłogowa passata

> pierwszej serii, jak coś to wszystko na ten temat mam w domu, dokłdne opisy, dane techniczne,

> wymiary, założenia techniczne, jak coś zapraszam, a może zakład?

jesteś w błędzie smile.gif Poczytaj jeden z ostatnich numerow Classic Auto. Scirocco to jak w ryj strzelił Golf I cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponuje, poczytaj literature niemiecka na tem temat lub książkę Z. Podbielskiego Samochody

> niemieckie, tam jest wszystko dokładnie opisane vw scrocco I ma płyte podłogowa passata

> pierwszej serii, jak coś to wszystko na ten temat mam w domu, dokłdne opisy, dane techniczne,

> wymiary, założenia techniczne, jak coś zapraszam, a może zakład?

Tylko ciekawe, że Scirocco ma rozstaw osi identyczny, jak Golf I (2400mm), a nie Passat B1 (2470mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponuje, poczytaj literature niemiecka na tem temat lub książkę Z. Podbielskiego Samochody

> niemieckie, tam jest wszystko dokładnie opisane vw scrocco I ma płyte podłogowa passata

> pierwszej serii, jak coś to wszystko na ten temat mam w domu, dokłdne opisy, dane techniczne,

> wymiary, założenia techniczne, jak coś zapraszam, a może zakład?

Podbielskiego, z całym szacunkiem nie traktowałbym jako wyrocznie. Sciro jest na bazie Golfa I i jest to fakt! Nie bardzo można z tym dyskutować skoro tak jest. Przypuszczam, że bład wynika z tego, ze Sciro było przed Golfem i ktoś nie był w stanie pojąć jak to mozliwe, że Można bazować na samochodzie który dopiero wejdzie do produkcji.

Co ja się strzępie - posłużę się cytatem z Oldtimery.com

Quote:

Sukces takiego samochodu był prosty do przewidzenia. Wystarczyło wziąć możliwie wiele tanich, masowo wytwarzanych elementów z wdrażanego do produkcji Golfa i ubrać go w nieco bardziej sportowe nadwozie.


Quote:

główną bazą do powstania Scirocco był VW Golf, dlatego też samochód musiał mieć napęd na koła przednie.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Mi sie podobał "następca" Sirocco - VW Corrado G60. Ale to darmo do przodu! Moja koleżanka miała

> takiego i wyprzedzanie maluchów, dużych fiatow i polonezów było super zabawą.

Jeździłem dwoma - w technikum miałem kolege "bogatego z domu" - mamusia najpierw kupiła mu G60, a potem VR6. devil.gif

Wkurzające było wsiadanie/wysiadanie - ciągle nogawki spodni ubrudzone od progów. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem dwoma - w technikum miałem kolege "bogatego z domu" - mamusia najpierw kupiła mu G60, a

> potem VR6.

> Wkurzające było wsiadanie/wysiadanie - ciągle nogawki spodni ubrudzone od progów.

Mój szef w 1996 roku miał 2 sztuki - swój bordowy VR6 i żony G60 devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> (...)Dziś Scirocco mk I powoli puka do bram świata samochodów zabytkowych, zaś mk II jest

> doskonałym przykładem usportowionego youngtimera. Ceny tych samochodów w zależności od wersji

> i stanu wąchają się od kilku tysięcy złotych do nawet kilkunastu tysięcy euro za rzadkie

> wersje w bardzo dobrym stanie.(...)

> Wszystko o Scirocco

Przy czym te "kilkanaście tyśiecy" to w większości wpadków pobożne życzenia sprzedających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.