Skocz do zawartości

Focus i silnik 1.0


Bolo_3M

Rekomendowane odpowiedzi

> przejedź się. Ja tylko chwilkę tym jeździłem i calkiem toto żwawe.

> Mojej na trasie chorzów - Gliwice spalił 5l/100km

no sek w tym ze nie mam jak do dilera podjechac wiec wstepnie chce sie dowiedziec czy warto nat tym cudem sie zastanowic czy moze TDCi tylko brac pod uwage frown.gif czego nie nawidze frown.gif a benzynka z T brzmi ciekawie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no sek w tym ze nie mam jak do dilera podjechac wiec wstepnie chce sie dowiedziec czy warto nat tym

> cudem sie zastanowic czy moze TDCi tylko brac pod uwage czego nie nawidze a benzynka z T

> brzmi ciekawie

brzmi jak matiz wink.gif

No i pod maską miejsca tyle, że mozna sobie podczas napraw wejść do komory i naprawiac zlosnik.gif

Ale jak znam życie to nikt z AK tym nie jeździł, a zaraz będziesz miał 20 filozofów chrzaniących trzy po trzy.

Moim zdaniem czasy mamy takie że musisz określic sie do czego auto potrzebujesz.

Do stania w korkach i ruchu miejskiego? - bierzesz własnie takie 1.0.

Do latania po trasach - bierzesz jakiegos diesla smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brzmi jak matiz

> No i pod maską miejsca tyle, że mozna sobie podczas napraw wejść do komory i naprawiac

> Ale jak znam życie to nikt z AK tym nie jeździł, a zaraz będziesz miał 20 filozofów chrzaniących

> trzy po trzy.

> Moim zdaniem czasy mamy takie że musisz określic sie do czego auto potrzebujesz.

> Do stania w korkach i ruchu miejskiego? - bierzesz własnie takie 1.0.

> Do latania po trasach - bierzesz jakiegos diesla

to sie wie smile.gif

generalnie auto umnie to musi zaladowac 2+2 i do tego lata 3/4 swego czasu w miescie a 1/4 na trasie smile.gif przebieg raptem roczny 10000-12000 wiecej nie robie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brzmi jak matiz

> No i pod maską miejsca tyle, że mozna sobie podczas napraw wejść do komory i naprawiac

> Ale jak znam życie to nikt z AK tym nie jeździł, a zaraz będziesz miał 20 filozofów chrzaniących

> trzy po trzy.

> Moim zdaniem czasy mamy takie że musisz określic sie do czego auto potrzebujesz.

> Do stania w korkach i ruchu miejskiego? - bierzesz własnie takie 1.0.

> Do latania po trasach - bierzesz jakiegos diesla

Zgadzam się w 100% Pozytywnie mnie zaskoczył ten silniczek, a dźwięk nie jest najgorszy i w srodku jest nawet cicho....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem testówką. Mnie się podobało. W miarę dynamiczny i elastyczny, fajnie mruczy. Do tego silnik dość mocno ciśnięty na kompie pokazywał że w mieście spala 10l/100km. A lekko nie miał, bo pierwsze 3 biegi opierały się na odcince i kilka wyścigów spod świateł zaliczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponad 180 konnemu 1.4T ufałeś?

Baa widziałeś jak jest zbudowane 1,4T z Punto GT? Jak nie to zobacz korbę z niego i z 1,4TSi i będziesz wiedział czemu mu ufałem. Btw ten motor działa do dzisiaj i obecnie ma 197HP i 241Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam i sie zapytam czy ktos testowal nowego Focusa z tym ich super silnikiem 1.0 125 KM ??? Warto

> na tym wogole sie zastanowic ??? w gre wchodzi tylko kombi Aktualne auto mnie wkurzylo i

> musze cos z tym zrobic

Przeciez nie dawno byłeś przeciwnikiem małych, wyżyłowanych, uturbionych silniczków? Coś się zmieniło? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był kiedyś na motokąciku temat o tym i opisywałem jak w Jettcie poległ rozrząd i remont silnika kosztował ponad 12kzł. Stało się to przy przebiegu lekko ponad 92kkm. Nie chce mi się tego teraz opisywać kolejny raz. Poszukaj sobie i poczytaj. Auto z 2008 roku ok.gif temat jest znany tak samo jak dziury w tłoku w wersji 180 konnej. Zresztą VW odnosił się do tej wtopy. Poszukaj na YT odcinka TurboKamery , gdzie też był o tym materiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Baa widziałeś jak jest zbudowane 1,4T z Punto GT?

Taka nieruchomość gdzieś mi się wala po garażu. grinser006.gif

> Jak nie to zobacz korbę z niego i z 1,4TSi i

Nie widziałem na oczy korby z 1.4 tsi, nie słyszałem też o przypadkach ich "wychodzenia bokiem" w tym silniku.

> będziesz wiedział czemu mu ufałem. Btw ten motor działa do dzisiaj i obecnie ma 197HP i 241Nm.

Pewnie bez problemu znajdziesz 1.4 tsi o podobnych parametrach. I czego to dowodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widziałem na oczy korby z 1.4 tsi, nie słyszałem też o przypadkach ich "wychodzenia bokiem" w

> tym silniku.

Założę się że wziąć takie 1,4 TSI 122HP wyjściowo i zrobić mu 200HP bez tykania bebechów to długo nie pojeździ patrząc jak jest zbudowane. Mogę się mylić ale porównując pancerność bebechów to bałbym się aż tak to podkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Założę się że wziąć takie 1,4 TSI 122HP wyjściowo i zrobić mu 200HP bez tykania bebechów to długo

> nie pojeździ patrząc jak jest zbudowane. Mogę się mylić ale porównując pancerność bebechów to

> bałbym się aż tak to podkręcać.

160tka chipuje się na ~200HP pewnie trochę takich chipowanych jeździ niewiem.gif trzeba by popytać na forum fałwe. zlosnik.gif

Seria 1.4 z Fabii RS też pewnie pod 190 momentami dochodzi i można na to mieć 4 lata gwarancji, więc nie wiem czy to takie papierowe. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy aby nie jezdzi sie tym kastratem przyjemniej niz zwyklym 1.6?

generalnie gdyby diesel nie miał FAP to bym powiedział że jeśli chodzi o "przyjemność" to z tych trzech chyba jednek diesel (sic!) ale ma FAP więc do miasta się nie nadaje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy aby nie jezdzi sie tym kastratem przyjemniej niz zwyklym 1.6?

oczywiscie, wystarczy porównać sobie moment obrotowy, poza tym silniki 1.4 i 1.6 wolnossące jadą po przekroczeniu 3-4 tyś obrotów a w małej turbobenzynie przyspiesza się już od niskich obrotów. Jestem zdania, że to przyszłość aut miejskich, już niedługo auta bez turbo znikną z rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie, wystarczy porównać sobie moment obrotowy, poza tym silniki 1.4 i 1.6 wolnossące jadą po

> przekroczeniu 3-4 tyś obrotów a w małej turbobenzynie przyspiesza się już od niskich obrotów.

Jeżdżę 1,6 bez turbo i w mieście nie przekraczam 3000 rpm, nie uważam żeby źle się jeździło. A do tego nie modlę się żeby coś się nie wysrało bo tam nie ma co się zepsuć co mogłoby być kosztowne. Ja jednak wolę żeby zwykłe wozidła były do wyboru z prostymi wolnossącymi jednostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę 1,6 bez turbo i w mieście nie przekraczam 3000 rpm, nie uważam żeby źle się jeździło. A do

> tego nie modlę się żeby coś się nie wysrało bo tam nie ma co się zepsuć co mogłoby być

> kosztowne. Ja jednak wolę żeby zwykłe wozidła były do wyboru z prostymi wolnossącymi

> jednostkami.

Meganka 2 1.4 16V 98 KM, do 3 tyś obrotów jeżdzi jak 1.4 8V 75 KM, dopiero od 3 tyś czuć wyraźnie, że zaczyna jechać. W mieście nie przekraczam 3-3,5 tyś obrotów więc wolałbym mieć 1.0 T w takim przypadku. Oczywiscie mówie o aucie dla sieibe a nie w rodzinie. W takim przypadku bezawaryjność tradycyjnego 1.4 jest bardzo ważna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam i sie zapytam czy ktos testowal nowego Focusa z tym ich super silnikiem 1.0 125 KM ??? Warto

> na tym wogole sie zastanowic ??? w gre wchodzi tylko kombi Aktualne auto mnie wkurzylo i

> musze cos z tym zrobic

Ja testowałem cool.gif Fajny, całkiem żwawy i ekonomiczny. Teraz można niezłą cenę wynegocjować. Mnie udało się zamówić kombi w wersji trend z pakietem comfort1, alarmem i czujnikami parkowania za 63,5 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie, wystarczy porównać sobie moment obrotowy, poza tym silniki 1.4 i 1.6 wolnossące jadą po

> przekroczeniu 3-4 tyś obrotów a w małej turbobenzynie przyspiesza się już od niskich obrotów.

> Jestem zdania, że to przyszłość aut miejskich, już niedługo auta bez turbo znikną z rynku.

Przyszłość? W Azji takie samochody są obecne na rynku od lat. I o dziwo ani im korby nie wychodzą bokiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.