alkor Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 No może takie nietypowe pytanko ale do tej pory zawsze miałem fabryczne dekle to zakładałem. Teraz nie mam bo auto kupione na alu, dokupiłem stalówki+opony na zimę. Dekli brak. Dokupować czy może zostać tak? Nie pytam czy będzie ładniej czy nie bo mi nie robi to różnicy. Pytam czy nie trzeba jakoś osłonić tego co na wierzchu. Z tyłu śruba zasłonięta jest takim blaszanym dekielkiem, z przodu jest na wierzchu. Alusy ładnie to zasłaniały i chroniły przed syfem. Wiem że są dwie teorie. Zakładać albo nie. A może to prysnąć czymś na zimę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 zalozyc. Z doswiadczenia mniej sie syfi i latwiej sie pozniej odkleja kolo od piasty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Alusy [chyba kołpaki?] ładnie to zasłaniały i chroniły przed syfem. Wiem że są dwie teorie. Zakładać albo nie. > A może to prysnąć czymś na zimę? Z moich doświadczeń wynika, że kołpaki ładnie zasłaniają, ale nie felgi, a raczej syf, który się gromadzi między deklem a felgą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 przede wszystkim kup dekielek na piasty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > przede wszystkim kup dekielek na piasty z przodu? W sumie chyba nigdy nie widziałem czegoś takiego na przód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > zalozyc. Z doswiadczenia mniej sie syfi i latwiej sie pozniej odkleja kolo od piasty Tylko że dekle (szczególnie te na sprężynowych zaczepach) trochę niszczą lakier na felgach. Te przykręcane śrubami do kół trochę mniej ale ciężej dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Z moich doświadczeń wynika, że kołpaki ładnie zasłaniają, ale nie felgi, a raczej syf, który się > gromadzi między deklem a felgą... Chodziło mi o alusy. Przylegały do piasty/tarczy, miały dekielek i zasłaniały przed syfem tą śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > przede wszystkim kup dekielek na piasty Hmm, z jakiegoś powodu z przodu nie dali. Jeżeli z oszczędności to z tyłu też by nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > z przodu? W sumie chyba nigdy nie widziałem czegoś takiego na przód w cinquecento np byly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Chodziło mi o alusy. Przylegały do piasty/tarczy, miały dekielek i zasłaniały przed syfem tą śrubę. A w ten sposób Inaczej to zrozumiałem. Ale moja uwaga co do kołpaków na stalowych felgach pozostaje bez zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 dekle - kupić kupić kupić. nie będzie problemu na wiosnę z odkręceniem i wyglądem połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > w cinquecento np byly a widzisz, teraz coś kojarzę Ale ani u mnie, ani (przynajmniej w większości) aut czegoś takiego nie ma - metalowy dekielek jest i owszem na tyle, a na przodzie jest goła piasta. Nie wiem, z czego to wynika, ale kiedyś się temu specjalnie przyglądałem, bo zainteresowało mnie czemu u mnie takie coś jest tylko z tyłu - i w sumie wciąż nie wiem, dlaczego tak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > nie ma - metalowy dekielek jest i owszem na tyle, a na przodzie jest goła piasta. Nie wiem, z > czego to wynika, ale kiedyś się temu specjalnie przyglądałem, bo zainteresowało mnie czemu u > mnie takie coś jest tylko z tyłu - i w sumie wciąż nie wiem, dlaczego tak jest... Nie pamiętam szczegółów ale to wynika z różnej konstrukcji piasty. Jeżeli z przodu nie było dekielka od początku, to znaczy że jest zbędny, chociaż nie zaszkodzi go założyć - być może kiedyś trochą łatwiej będzie odkręcić śrubę. Co do kołpaków na zimę - moim zdaniem jedyna sensowna odpowiedź brzmi: "rób jak chcesz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > dekle - kupić kupić kupić. nie będzie problemu na wiosnę z odkręceniem i stanem połączenia. oj polemizowałbym... miałem kołpaki (a właściwie dalej mam) i wciąż odkręcenie śrub było problematyczne - do momentu kiedy nie zacząłem stosować smaru miedziowego na gwinty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 smar to podstawa jest przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > smar to podstawa jest przecież zgadzam się Tylko znajdź gumiarza, który go stosuje i nie dokręca śrub pneumatem Choć faktem jest, że jak kumpeli zmieniałem z letnich, zakładanych przez gumiarza, na zimowe, to odkręcenie śrub było najmniejszym problemem... Po prostu alus się tak zapiekł na piaście, że pomogło dopiero uderzanie drugim kołem - młotek i deska się nie sprawdziły... No ale to tak OT Śmiem po prostu twierdzić, że kołpaki nie mają większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubert_ Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Nie pamiętam szczegółów ale to wynika z różnej konstrukcji piasty. Jeżeli z przodu nie było > dekielka od początku, to znaczy że jest zbędny, chociaż nie zaszkodzi go założyć - być może > kiedyś trochą łatwiej będzie odkręcić śrubę. Co do kołpaków na zimę - moim zdaniem jedyna > sensowna odpowiedź brzmi: "rób jak chcesz" No właśnie mam podobny dylemat w swojej Asterce. Mam dwa komplety felg stalowych z tymże kołpaki mi źle przylegają do stalówek na których mam zimówki. A nowych kołpaków raczej nie planuję kupować i skłaniam się do jazdy bez, tym bardziej, że felgi mam świeżo wypiaskowane i lakierowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > No właśnie mam podobny dylemat w swojej Asterce. Mam dwa komplety felg stalowych z tymże kołpaki mi > źle przylegają do stalówek na których mam zimówki. A nowych kołpaków raczej nie planuję > kupować i skłaniam się do jazdy bez, tym bardziej, że felgi mam świeżo wypiaskowane i > lakierowane. Ja w poprzednim aucie (Corsie C) po wypiaskowaniu i polakierowaniu stalówek nie odważyłem się, by czarny półmat przykrywać kołpakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Tez sie zastanawiam. Chcialem kupic maly dekielek zakrywajacy piaste, ale nic takiego nie widze do Skody. Kupilem wiec kolpaki, ale to bardziej chyba chodzi o estetyke, niz "zabezpieczanie" czegokolwiek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Nie zakladac, szkoda felg. Pod kapslami zbiera sie syf, piach z sola, snieg itd i szybciej ruda zacznie brac felgi. Tak przynajmniej felgi przemyjesz z brudu przy okazji mycia samochodu, a nie bedziesz chowal syf pod kapslami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Nie zakladac, szkoda felg. Pod kapslami zbiera sie syf, piach z sola, snieg itd i szybciej ruda > zacznie brac felgi. Tak przynajmniej felgi przemyjesz z brudu przy okazji mycia samochodu, a > nie bedziesz chowal syf pod kapslami. A co z tą śrubą? Tak zostawić? Pomalować sprayem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > A co z tą śrubą? Tak zostawić? Pomalować sprayem? Ja raz kiedys psiknalem ta nakretke smarem miedzianym. Generalnie problemow nie mam ze srubami, a jak porownam obecne felgi bez kapsli z tymi na poprzednim samochodzie, gdzie stosowalem dekle, to obecne sa w lepszym stanie. Dlatego teraz juz nie stosuje kolpakow, ktore przy okazji rysuja felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > dekle - kupić kupić kupić. nie będzie problemu na wiosnę z odkręceniem i wyglądem połączenia. Mogę potwierdzić. Co roku sam zmieniam koła (zimówki są na osobnych felgach), daję smar itp. itd., ale jednego roku nie założyłem kapsli na zimę. Wiosną dwa koła zeszły z ogromnym trudem. Później już zawsze zakładałem i na wiosnę demontaż był bezproblemowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 A na pewno dokręcenie w tym przypadku felg stalowych nakrętkami od alusów jest OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 nie jest i nawet reno tego nie zaleca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > A na pewno dokręcenie w tym przypadku felg stalowych nakrętkami od alusów jest OK? To nie są od alusów. Do alusów miałem takie fabryczne z kulistymi 'podkładkami'. Te są stożkowe. -- edit -- Jednak do alu te z podkładkami też są stożkowe. Ale tak czy inaczej mam dwa komplety śrub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > nie jest i nawet reno tego nie zaleca No i takie mam. Dwa komplety śrub. Właśnie takie z podkładką były do alu. Do stalówek wkręcone mam stożkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > A na pewno dokręcenie w tym przypadku felg stalowych nakrętkami od alusów jest OK? Zakezy od producenta auta. Skoda ma te same sruby do alusow i stalowek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Nie zakladac, szkoda felg. Pod kapslami zbiera sie syf, piach z sola, snieg itd i szybciej ruda > zacznie brac felgi. Tak przynajmniej felgi przemyjesz z brudu przy okazji mycia samochodu, a > nie bedziesz chowal syf pod kapslami. wiesz może to i prawda, choć raczej wpływ ma to że kołpak obciera lakier i pojawia się korozja z drugiej strony moje felgi mają 8lat, 8 zim pod kapslami i jakoś żyją, owszem ruda się pojawia, ale powierzchowna wcale nie ma 100% gwarancji że gdyby nie było kapsli to by nie było rudej podsumowując, kołpaki to tylko efekt wizualny ... resztę można pominąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > wiesz może to i prawda, choć raczej wpływ ma to że kołpak obciera lakier i pojawia się korozja > z drugiej strony moje felgi mają 8lat, 8 zim pod kapslami i jakoś żyją, owszem ruda się pojawia, > ale powierzchowna Niestety obecnie produkowane felgi szybciej rdzewieja, szczegolnie zamienniki. > wcale nie ma 100% gwarancji że gdyby nie było kapsli to by nie było rudej > podsumowując, kołpaki to tylko efekt wizualny ... resztę można pominąć Mialem kiedys przypadek, ze nabilo mi sie zmrozonegop sniegu pod kolpaki. Efektem bylo straszne bicie kierownicy. Niestety aby go usunac musialem zdemontowac kolpaki, przykrecone srubami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > z przodu? W sumie chyba nigdy nie widziałem czegoś takiego na przód astry miały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 zmierz średnicę wewnętrzną i spróbuj dobrać dekielek. Są na allegro ten ma 47mm, może będzie pasował. To samo chce zrobić u siebie, bo strasznie nakrętka rdzewieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > No Zakładać albo nie. > A może to prysnąć czymś na zimę? Czy założysz, czy nie - dobrze było by założyć koła na lekko posmarowaną piastę. Sam już po założeniu kół jeszcze delikatnie smaruję tą część, która wystaje z felgi, tak palcem maziam Nie zdarzyło mi się, by felga protestowała po zimie przy demontażu. A co korodowania nakrętki piasty... jeśli zależy Ci bardzo, to psiknij ją czarnym sprayem i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > nie jest i nawet reno tego nie zaleca Miałem dwa "reno" w jednym i drugim miałem po dwa komplety kół, na alu i na stali. Oba kupione w ASO i oba przykręcane na te same śruby. Na marginesie to teraz mam taki układ z dwoma fiatami (jak w profilu) i też używam tych samych śrub. Wszystko zależy od konkretnej felgi. Jedyne na co trzeba uważać kiedy śruby mają takie same łby, to czy długość jest odpowiednia, bo do alu mogą być dłuższe i te od stali mogą "łapać" alu na 2-3 zwoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Nie zakładam z dwóch względów. 1. Dużo szybciej rdzewieją felgi. 2. Jak przejadę przez zaspę i wbije się w nie śnieg i przymarznie, to sam nie wypadnie i masakrycznie bije w czasie jazdy. Wywaliłem po tygodniu większego śniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Nie zakładam z dwóch względów. Jest i trzeci.Wszyscy widzą,że na lato mam alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Jest i trzeci.Wszyscy widzą,że na lato mam alu. W sumie, gdybym tanio nie dostał stalówek, to planowałem na zimę jakieś używki alu dokupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.