Roman XXL Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Podają stopień sprężania 14:1. Generalnie z danych i opisów technicznych wynika, ze to ciekawe auto. http://www.mazda.pl/PageFiles/209212021/nowa_Mazda6_2012_cennik.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 ulotka brzmi prawie jak teksty z katalogu Avona co tam ciekawego jest, 165KM z 2 litrów? ciekawe jest bardziej czy będzie nadal rdzewieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > ulotka brzmi prawie jak teksty z katalogu Avona > co tam ciekawego jest, 165KM z 2 litrów? > ciekawe jest bardziej czy będzie nadal rdzewieć Poprzedniczka już nie rdzewiała, poza jakimiś śrubkami, to czemu ta nowa ma rdzewieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > ulotka brzmi prawie jak teksty z katalogu Avona > co tam ciekawego jest, 165KM z 2 litrów? > ciekawe jest bardziej czy będzie nadal rdzewieć Ale o stopniu sprężania chyba nie kłamią. BTW spalanie średnie 5,5 litra w takim aucie to jak dla mnie tez rewelacyjny rezultat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Poprzedniczka już nie rdzewiała, poza jakimiś śrubkami, to czemu ta nowa ma rdzewieć? kumpel miał taką z 2006, rdzewiała gorzej niż Polonez Caro (i nie mówię o purchlach - tylko o totalnie zardzewiałych np kielichach zawieszenia) - ale nie wiem, może potem coś zmienili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Ale o stopniu sprężania chyba nie kłamią. BTW spalanie średnie 5,5 litra w takim aucie to jak dla > mnie tez rewelacyjny rezultat. tak, to ciekawe jak spowodowali że nie stuka przy 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > kumpel miał taką z 2006, rdzewiała gorzej niż Polonez Caro (i nie mówię o purchlach - tylko o > totalnie zardzewiałych np kielichach zawieszenia) - ale nie wiem, może potem coś zmienili z 2006r to już 2 generacje wstecz, GH (2008-2012) już nie miała tego problemu, z resztą w tych starszych mazda robiła poprawki gratis-jakaś akcja serwisowa na to była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > tak, to ciekawe jak spowodowali że nie stuka przy 95 Musisz używać 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Musisz używać 98. Napisali ze 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > tak, to ciekawe jak spowodowali że nie stuka przy 95 Może bezpośredni wtrysk pomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Napisali ze 95 Wtedy ma mniejsza moc bo obniża sobie stopień kompresji nie otwierając przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Wtedy ma mniejsza moc bo obniża sobie stopień kompresji nie otwierając przepustnicy. A skąd masz to info? W ulotkę podają ze zalecane jest 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Musisz używać 98. sęk w tym że 14:1 to i 98 chyba powinno stukać bastek333 (dawno już go chyba na AK nie było - czasy KATK) - doprężył tak kiedyś silnik właśnie do 14:1 i dało się jeździć tylko na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > A skąd masz to info? W ulotkę podają ze zalecane jest 95. SKYACTIV-G engines that do not require premium fuel, have a compression ratio of 13:1, and the resulting fuel economy and torque decreases by about 3 to 5 percent.[ [edit] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Ale o stopniu sprężania chyba nie kłamią. BTW spalanie średnie 5,5 litra w takim aucie to jak dla > mnie tez rewelacyjny rezultat. Mam Mazde 3 z 2012r. w 1,6 D i w/g katalogowego spalania to.... moizna je sobie w buty wlozyc. Moj 2,2 D Accord pali o litr mniej po miescie. Model studyjny byl rewelacyjny a to´to mi sie jak narazie nie widzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > sęk w tym że 14:1 to i 98 chyba powinno stukać > bastek333 (dawno już go chyba na AK nie było - czasy KATK) - doprężył tak kiedyś silnik właśnie do > 14:1 i dało się jeździć tylko na LPG Zastosowali ciekawa technologie, z długimi kanałami wylotowymi, tłok z dziurką, bezpośredni wtrysk, zaawansowane czujniki spalania stukowego itp. I udaje im sie uzyskać 14:1 przy użyciu 98. Niestety większa powierzchnia tłoka powoduje większe straty ciepła i zysk jest mniejszy niz by do wychodziło z samego wzrostu stopnia sprężania. http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/engine/skyactiv-g.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > W ulotkę podają ze zalecane jest 95. Generalnie od 12,5:1 powinno sie juz uzywac 98 oktanow, chyba, ze silnik wyposazony jest w sensor "uderzeniowy" - nie wiem ja to sie po polsku nazywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Generalnie od 12,5:1 powinno sie juz uzywac 98 oktanow, chyba, ze silnik wyposazony jest w sensor > "uderzeniowy" - nie wiem ja to sie po polsku nazywa. Czujnik spalania stukowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > SKYACTIV-G engines that do not require premium fuel, have a compression ratio of 13:1, and the > resulting fuel economy and torque decreases by about 3 to 5 percent.[ > [edit] Ale to dotyczy wersji 2,5 litra. A my rozmawiamy o 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Generalnie od 12,5:1 powinno sie juz uzywac 98 oktanow, chyba, ze silnik wyposazony jest w sensor > "uderzeniowy" - nie wiem ja to sie po polsku nazywa. Nawet jak jest wyposażony to nadal trzeba lać takie paliwo jakie zaleca producent. Ja do IS'a muszę lać premium (wasze 98), pomimo ze jest 11.8:1, bo jak wleje gorsze to silnikiem rzuca i zapala sie lampka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Ale to dotyczy wersji 2,5 litra. A my rozmawiamy o 2.0. Akurat chodziło o 2.0l: http://www.caranddriver.com/news/mazda-skyactiv-g-and-skyactiv-d-engines-news Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Podają stopień sprężania 14:1. > Generalnie z danych i opisów technicznych wynika, ze to ciekawe auto. > http://www.mazda.pl/PageFiles/209212021/nowa_Mazda6_2012_cennik.pdf No to dożyliśmy czasów, kiedy stopień sprężania w benzyniakach i dieslach jest praktycznie taki sam Diesle Mitsubishi DID MIVEC mają stopień sprężania 14,9:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > No to dożyliśmy czasów, kiedy stopień sprężania w benzyniakach i dieslach jest praktycznie taki sam > Diesle Mitsubishi DID MIVEC mają stopień sprężania 14,9:1 Mazda wyrównała sprężanie w silniku diesla i benzynowym odsyłając tym samym pojęcie silnika wysokoprężnego do lamusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Mazda wyrównała sprężanie w silniku diesla i benzynowym odsyłając tym samym pojęcie silnika > wysokoprężnego do lamusa. nie do końca, bo te benzyniaki są N/A a diesle nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > Musisz używać 98. A jak sie mieszka w kraju gdzie nie ma 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > A jak sie mieszka w kraju gdzie nie ma 98? W takich krajach sprzedają wersje z 13:1 ktora chodzi na 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Podają stopień sprężania 14:1. > Generalnie z danych i opisów technicznych wynika, ze to ciekawe auto. > http://www.mazda.pl/PageFiles/209212021/nowa_Mazda6_2012_cennik.pdf Ten silnik jest dostepny juz w nowej cx5. Podobno bez rewelacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Ten silnik jest dostepny juz w nowej cx5. Podobno bez rewelacji... A konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > A konkretnie? Mial zadziwiajaco malo palic na tle konkurencji a w praktyce pali podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Mial zadziwiajaco malo palic na tle konkurencji a w praktyce pali podobnie. A jakieś bliższe szczegóły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > A jakieś bliższe szczegóły ? Pali podobnie co xv 2.0 z konwencjonalnym wtryskiem i "normalnym" stopniem srezania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Pali podobnie co xv 2.0 z konwencjonalnym wtryskiem i "normalnym" stopniem srezania A konkretnie? W litrach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > A konkretnie? W litrach ? 10 w miescie przy normalnej jezdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Ciężka dość.... 2tony 5L z hakiem spalanie wyjdzie tylko kapelusz mode i na trasie nei oddychając i to przy dobrych wiatrach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 10 w miescie przy normalnej jezdzie Jeśli pod pojęciem normalnej jazdy kryje sie jazda typowa dla Polaka to nie spodziewam sie innego wyniku. W mieście bez korków ale z gęstym ruchem w małych uliczkach 10 l spaliła mi nowa trójka z systemem stop N go. Więc jak na ciężkiego SUVa to byłby imho dobry wynik. Dla mnie sensowne i w mia porównywalne wyniki są jedynie w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Ciężka dość.... 2tony > 5L z hakiem spalanie wyjdzie tylko kapelusz mode i na trasie nei oddychając i to przy dobrych > wiatrach.... Imho b. Dobry wynik. Wziąć z tego średnia co podajecie i wychodzi 7,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Podają stopień sprężania 14:1. > Generalnie z danych i opisów technicznych wynika, ze to ciekawe auto. > http://www.mazda.pl/PageFiles/209212021/nowa_Mazda6_2012_cennik.pdf Muszę sie przejechać tym autem. Bardzo mnie zaciekawilo. Mam nadzieje ze będzie coś z silnikiem benzynowym u dilera. Zdam relacje. Jak ze spalaniem przy rozsądnej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 10 w miescie przy normalnej jezdzie Moment zakładamy milcząco że piszesz o wersjach z MANUALNA skrzynią biegów? Na autocentrum prawie bluzgali na wersje z automatem , wot tiechnika, EDIT" za autocentrum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Jeśli pod pojęciem normalnej jazdy kryje sie jazda typowa dla Polaka to nie spodziewam sie innego > wyniku. W mieście bez korków ale z gęstym ruchem w małych uliczkach 10 l spaliła mi nowa > trójka z systemem stop N go. Więc jak na ciężkiego SUVa to byłby imho dobry wynik. Dla mnie > sensowne i w mia porównywalne wyniki są jedynie w trasie. cx5 bardzo mocno interesowal sie moj znajomy z pracy i specjalnie wstrzymywal sie z zakupem nowego auta czekajac na premiere cx5, wlasnie ze wzgledu na rewelacyjne niskie "papierowe" spalanie otrzymal auto na 2dni testow pojezdzil po "swoich" codzienyych trasach i czarl prysl. spalanie praktycznie identyczne jak jego starym foresterze 2.0 125KM ...i kupil xv 2.0i ktore tez pali 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Moment zakładamy milcząco że piszesz o wersjach z MANUALNA skrzynią biegów? Na autocentrum prawie > bluzgali na wersje z automatem , wot tiechnika, > EDIT" za autocentrum Średnio dla najnowszej wersji 165 KM podają 7,3. Imho b. Dobry wynik jak na suv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Średnio dla najnowszej wersji 165 KM podają 7,3. Imho b. Dobry wynik jak na suv Obawiam sie, ze taki wynik bedzie trudny do osiagniecia nawet dieslem w tym aucie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Obawiam sie, ze taki wynik bedzie trudny do osiagniecia nawet dieslem w tym aucie... Ono waży ponoć 1340 kg z tym silnikiem i ma Cx = 0,26. Dla diesla podają spalanie w trasie poniżej 4 l/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Średnio dla najnowszej wersji 165 KM podają 7,3. Imho b. Dobry wynik jak na suv Ładnie, ładnie I popatrz - żadnych turbin, Japończycy ten etap już przeszli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Ładnie, ładnie I popatrz - żadnych turbin, Japończycy ten etap już przeszli. no ale to plus? w tej masie toto pewnie prawie nie jedzie, szczególnie na dole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Ładnie, ładnie I popatrz - żadnych turbin, Japończycy ten etap już przeszli. Ja wiem czy przeszli? Owszem zachowanie w sensie charakterystyki tego silnika jest imho bardzo dobre jak na dwa litry. Moment obrotowy zbliżony do tego z 1,4 t. Podobnie jak moc. Pewnie jest zauwazalnie gorzej przy obrotach rzędu 1500 rpm, ale mimo to nie skreslilem tego rozwiązania. Niewątpliwie osiągi w przednionapedowym aucie są przyzwoite, a spalanie rownież na b. Przyzwoitym poziomie. Myśle ze w mocniejszych wersjach (MPS) i tak będzie turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > no ale to plus? w tej masie toto pewnie prawie nie jedzie, szczególnie na dole Ta masa jak na wielkość auta jest imho b. Niska. To jest odpowiednik prawie BMW serii 5 / mercedesa E, a waży tyle co BMW serii 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Imho b. Dobry wynik. Wziąć z tego średnia co podajecie i wychodzi 7,5. Cudów nie ma. Przy tej wadze nadwozia 10 litrów w mieście to wynik niewyjęty! Dynamiczna jazda zamknie się ok 12 L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Cudów nie ma. Przy tej wadze nadwozia 10 litrów w mieście to wynik niewyjęty! Dynamiczna jazda > zamknie się ok 12 L. No ale po raz trzeci powtarzam, ze to waży tyle co kompakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Ta masa jak na wielkość auta jest imho b. Niska. To jest odpowiednik prawie BMW serii 5 / mercedesa > E, a waży tyle co BMW serii 1. jak na dzisiejsze czasy nie jest to dużo ALE nadal dość dużo jak na 2.0 żeby to jakkolwiek jechało. A jeszcze jest słabsza, 145KM wersja nie? Ten 2.5 jedynie pewnie nie drażni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > jak na dzisiejsze czasy nie jest to dużo ALE nadal dość dużo jak na 2.0 żeby to jakkolwiek jechało. > A jeszcze jest słabsza, 145KM wersja nie? Ten 2.5 jedynie pewnie nie drażni Ta slabsża wersja jest o tyle ciekawa, że wyglada na przyszczypaną (programowo?) tylko w górnym zakresie obrotow. Myśle, ze do spokojnego podróżowania te 165KM starczy. W 15 KM słabszym (i 100 kilo lżejszym ) Bravo dało sie sprawnie jechać w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.