Skocz do zawartości

Nowa Mazda 6 i jej silnik benzynowy


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

> ulotka brzmi prawie jak teksty z katalogu Avona

> co tam ciekawego jest, 165KM z 2 litrów?

> ciekawe jest bardziej czy będzie nadal rdzewieć

Poprzedniczka już nie rdzewiała, poza jakimiś śrubkami, to czemu ta nowa ma rdzewieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprzedniczka już nie rdzewiała, poza jakimiś śrubkami, to czemu ta nowa ma rdzewieć?

kumpel miał taką z 2006, rdzewiała gorzej niż Polonez Caro (i nie mówię o purchlach - tylko o totalnie zardzewiałych np kielichach zawieszenia) - ale nie wiem, może potem coś zmienili zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kumpel miał taką z 2006, rdzewiała gorzej niż Polonez Caro (i nie mówię o purchlach - tylko o

> totalnie zardzewiałych np kielichach zawieszenia) - ale nie wiem, może potem coś zmienili

z 2006r to już 2 generacje wstecz, GH (2008-2012) już nie miała tego problemu, z resztą w tych starszych mazda robiła poprawki gratis-jakaś akcja serwisowa na to była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd masz to info? W ulotkę podają ze zalecane jest 95.

SKYACTIV-G engines that do not require premium fuel, have a compression ratio of 13:1, and the resulting fuel economy and torque decreases by about 3 to 5 percent.[8]

[edit]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o stopniu sprężania chyba nie kłamią. BTW spalanie średnie 5,5 litra w takim aucie to jak dla

> mnie tez rewelacyjny rezultat.

Mam Mazde 3 z 2012r. w 1,6 D i w/g katalogowego spalania to.... moizna je sobie w buty wlozyc. Moj 2,2 D Accord pali o litr mniej po miescie.

Model studyjny byl rewelacyjny a to´to mi sie jak narazie nie widzi

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sęk w tym że 14:1 to i 98 chyba powinno stukać

> bastek333 (dawno już go chyba na AK nie było - czasy KATK) - doprężył tak kiedyś silnik właśnie do

> 14:1 i dało się jeździć tylko na LPG

Zastosowali ciekawa technologie, z długimi kanałami wylotowymi, tłok z dziurką, bezpośredni wtrysk, zaawansowane czujniki spalania stukowego itp. I udaje im sie uzyskać 14:1 przy użyciu 98. Niestety większa powierzchnia tłoka powoduje większe straty ciepła i zysk jest mniejszy niz by do wychodziło z samego wzrostu stopnia sprężania.

http://www.mazda.com/mazdaspirit/skyactiv/engine/skyactiv-g.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie od 12,5:1 powinno sie juz uzywac 98 oktanow, chyba, ze silnik wyposazony jest w sensor

> "uderzeniowy" - nie wiem ja to sie po polsku nazywa.

Nawet jak jest wyposażony to nadal trzeba lać takie paliwo jakie zaleca producent. Ja do IS'a muszę lać premium (wasze 98), pomimo ze jest 11.8:1, bo jak wleje gorsze to silnikiem rzuca i zapala sie lampka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podają stopień sprężania 14:1.

> Generalnie z danych i opisów technicznych wynika, ze to ciekawe auto.

> http://www.mazda.pl/PageFiles/209212021/nowa_Mazda6_2012_cennik.pdf

No to dożyliśmy czasów, kiedy stopień sprężania w benzyniakach i dieslach jest praktycznie taki sam smile.gif Diesle Mitsubishi DID MIVEC mają stopień sprężania 14,9:1 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dożyliśmy czasów, kiedy stopień sprężania w benzyniakach i dieslach jest praktycznie taki sam

> Diesle Mitsubishi DID MIVEC mają stopień sprężania 14,9:1

Mazda wyrównała sprężanie w silniku diesla i benzynowym odsyłając tym samym pojęcie silnika wysokoprężnego do lamusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 w miescie przy normalnej jezdzie

Jeśli pod pojęciem normalnej jazdy kryje sie jazda typowa dla Polaka to nie spodziewam sie innego wyniku. W mieście bez korków ale z gęstym ruchem w małych uliczkach 10 l spaliła mi nowa trójka z systemem stop N go. Więc jak na ciężkiego SUVa to byłby imho dobry wynik. Dla mnie sensowne i w mia porównywalne wyniki są jedynie w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podają stopień sprężania 14:1.

> Generalnie z danych i opisów technicznych wynika, ze to ciekawe auto.

> http://www.mazda.pl/PageFiles/209212021/nowa_Mazda6_2012_cennik.pdf

Muszę sie przejechać tym autem. Bardzo mnie zaciekawilo. Mam nadzieje ze będzie coś z silnikiem benzynowym u dilera. Zdam relacje. Jak ze spalaniem przy rozsądnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli pod pojęciem normalnej jazdy kryje sie jazda typowa dla Polaka to nie spodziewam sie innego

> wyniku. W mieście bez korków ale z gęstym ruchem w małych uliczkach 10 l spaliła mi nowa

> trójka z systemem stop N go. Więc jak na ciężkiego SUVa to byłby imho dobry wynik. Dla mnie

> sensowne i w mia porównywalne wyniki są jedynie w trasie.

cx5 bardzo mocno interesowal sie moj znajomy z pracy i specjalnie wstrzymywal sie z zakupem nowego auta czekajac na premiere cx5, wlasnie ze wzgledu na rewelacyjne niskie "papierowe" spalanie

otrzymal auto na 2dni testow pojezdzil po "swoich" codzienyych trasach i czarl prysl. spalanie praktycznie identyczne jak jego starym foresterze 2.0 125KM

...i kupil xv 2.0i ktore tez pali 10 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie, ładnie I popatrz - żadnych turbin, Japończycy ten etap już przeszli.

Ja wiem czy przeszli? Owszem zachowanie w sensie charakterystyki tego silnika jest imho bardzo dobre jak na dwa litry. Moment obrotowy zbliżony do tego z 1,4 t. Podobnie jak moc. Pewnie jest zauwazalnie gorzej przy obrotach rzędu 1500 rpm, ale mimo to nie skreslilem tego rozwiązania. Niewątpliwie osiągi w przednionapedowym aucie są przyzwoite, a spalanie rownież na b. Przyzwoitym poziomie. Myśle ze w mocniejszych wersjach (MPS) i tak będzie turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta masa jak na wielkość auta jest imho b. Niska. To jest odpowiednik prawie BMW serii 5 / mercedesa

> E, a waży tyle co BMW serii 1.

jak na dzisiejsze czasy nie jest to dużo ALE nadal dość dużo jak na 2.0 żeby to jakkolwiek jechało. A jeszcze jest słabsza, 145KM wersja nie? Ten 2.5 jedynie pewnie nie drażni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak na dzisiejsze czasy nie jest to dużo ALE nadal dość dużo jak na 2.0 żeby to jakkolwiek jechało.

> A jeszcze jest słabsza, 145KM wersja nie? Ten 2.5 jedynie pewnie nie drażni

Ta slabsża wersja jest o tyle ciekawa, że wyglada na przyszczypaną (programowo?) tylko w górnym zakresie obrotow. Myśle, ze do spokojnego podróżowania te 165KM starczy.

W 15 KM słabszym (i 100 kilo lżejszym ) Bravo dało sie sprawnie jechać w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.