erjotes Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > jakie sa roznice w glowicy glowica w 1.6 70km ma kanaly wlotowe i wylotowe z jednej strony srednica zaworow ssacych to 38mm tak jak i 1.8 na jednopunkcie i 1.8 na wielopunkcie (na wielopunkcie mialy tylko miejsca na wtryskiwacze ) glowica ze 100km ma kanaly po przeciwnych stronach (ssace z przodu , wydechowe z tylu) jest to glowica tzn crossflow xflow jak kto sobie to nazwie srednica zworow ssacych to 39,5 mm lub 40mm generalnie wiekszy przeplyw zapewna dodatkowo nie grzeje sie powietrze w dolocie tak jak w glowicy "zwyklej" > czy sie roznia tloki jesli jest identyczna srednica i skok? tloki w 1.6 70km sa wklesle i to bardzo (komora spalania) tloki w 100km sa plaskie z podcieciem na zawory > 1.4 i 1.6 na jednopkt to ta sama srednica rozny skok > 1.6 gaznik i wielopkt oraz 1.8 jednopkt to tez ta sama srenica rozny skok tak dokladnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > glowica w 1.6 70km ma kanaly wlotowe i wylotowe z jednej strony > srednica zaworow ssacych to 38mm > tak jak i 1.8 na jednopunkcie i 1.8 na wielopunkcie (na wielopunkcie mialy tylko miejsca na > wtryskiwacze ) > glowica ze 100km ma kanaly po przeciwnych stronach (ssace z przodu , wydechowe z tylu) jest to > glowica tzn crossflow xflow jak kto sobie to nazwie > srednica zworow ssacych to 39,5 mm lub 40mm > generalnie wiekszy przeplyw zapewna dodatkowo nie grzeje sie powietrze w dolocie tak jak w glowicy > "zwyklej" > tloki w 1.6 70km sa wklesle i to bardzo (komora spalania) > tloki w 100km sa plaskie z podcieciem na zawory > tak dokladnie dzieki ale jak juz jestesmy w temacie to ile mozna wyciagnac z 1.6 PN wymieniajac "same klocki LEGO" i jakie konkretnie klocki trzebaby podmienic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > dzieki > ale jak juz jestesmy w temacie to ile mozna wyciagnac z 1.6 PN wymieniajac "same klocki LEGO" i > jakie konkretnie klocki trzebaby podmienic ? wykres ktory wyzej zapodalem to moj silnik w mojej zabawce w skrocie silnik: mody silnika - walek 2E (2.0) - kolektor wydechowy 1.8gti, dwururka toledo 2.0 GT - rura wydechowa 2" custom tlumik koncowy GTI (wejscie 2", wyjscie dwururka) - wtrysk mono-motronic, 1.8ABS, wtryskiwacz 1.8ABS (czyli jednopunktowy) - rozwiercona przepustnica na 42mm - dolot seria tolego I 1.8 - glowica planowana 1.3mm - kanaly w glowicy przeczyszczone, lekko wypolerowane wszystko w cenach zlomowych, lezy tego pelno wszedzie nadrozsze bylo strojenie na koniec wystrojone na seryjnym kompie i wychodzi z 70 ->100 KM a z 115nm -> 136NM jezdzi to plus minus tak: i to jest minimum co ie w tym silniku robi co dalej? mozna zakladac glowice z 2.0 aba (croos flow) lub golfa IV 1.6 sr lub audi a4 1.6 (z tych 2 ostatnich trzeba poprawic kanaly olejowe bo sa troche inne i rozwiercic dziury na sruby trzymajace glowice bo stare byly grubsze) do tego ITB z gaznikow motocyklowych lub wtrysk wilopunktowy lub jak ktos woli trzeba miec dowolne 16V 1.8 vw i glowice przerzucic, pompe oleju, walek posredni, tloki z 1.6 16v z golfa IV i mamy 1.6 16v na starm bloku 1.6 PN a jesli ktos chce zostac przy 8v bo mniej przerabiania /taniej lub po prostu chce miec 8v to trzeba zaczac od walka bo seryjne walki vw sa slabiutkie slabiusienkie. najlepszy z 2.0/1,8 ledwo maja 220stopni sam wlasnie stoje przed dylematem co wkladac czy w ogole cos wkladac hehe czekam na odpowiedz jaki koszt waka moze bym poszedl w 8v na glowicy cross flow i itb badz standardowy wielopunkt . okolice 130 km do osiagniecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > moze bym poszedl w 8v na glowicy cross flow i itb badz standardowy wielopunkt . okolice 130 km do > osiagniecia a ma to jakikolwiek sens jak można wsadzić taniej 1.8 16V KR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > a ma to jakikolwiek sens jak można wsadzić taniej 1.8 16V KR ? KR PL jeden pies, nawet mam taki silnik tylko to juz 1.8 i klasa do 2000 a nie do 1600 o to tylko sie rozchodzi no i przyjemnosc z grzebania powiedzmy no i 1.8 maja mala wade ze smarowaniem, spadkiem cisnienia oleju dlugie zimowe wieczory pozostanie na przemyslenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > 1747 Fiat/Alfa to od kiedy jest? > 1108 FIRE to początek lat '80. Ostatnio był w Pandzie. > jego pochodna 1242ccm chyba do tej pory jest robiona. Skok tłoka jest inny (nie wiem czy nie > średnica), ale to właściwie ten sam silnik Głowica z tego co wiem była zamienna i powstawały > wydumki 1.1 16V w Seicento Calkiem inny. Szerszy blok, inna miska, niezamienne ze soba, choc trudno roznice zauwazyc. Faktem jest, ze to ta sama linia, ale niestety nie ten sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > wykres ktory wyzej zapodalem to moj silnik w mojej zabawce > w skrocie silnik: > mody silnika > - walek 2E (2.0) > - kolektor wydechowy 1.8gti, dwururka toledo 2.0 GT > - rura wydechowa 2" custom tlumik koncowy GTI (wejscie 2", wyjscie dwururka) > - wtrysk mono-motronic, 1.8ABS, wtryskiwacz 1.8ABS (czyli jednopunktowy) > - rozwiercona przepustnica na 42mm > - dolot seria tolego I 1.8 > - glowica planowana 1.3mm > - kanaly w glowicy przeczyszczone, lekko wypolerowane > wszystko w cenach zlomowych, lezy tego pelno wszedzie > nadrozsze bylo strojenie > na koniec wystrojone na seryjnym kompie > i wychodzi z 70 - > jezdzi to plus minus tak: > > > i to jest minimum co ie w tym silniku robi > co dalej? > mozna zakladac glowice z 2.0 aba (croos flow) lub golfa IV 1.6 sr lub audi a4 1.6 (z tych 2 > ostatnich trzeba poprawic kanaly olejowe bo sa troche inne i rozwiercic dziury na sruby > trzymajace glowice bo stare byly grubsze) > do tego ITB z gaznikow motocyklowych lub wtrysk wilopunktowy > lub jak ktos woli trzeba miec dowolne 16V 1.8 vw i glowice przerzucic, pompe oleju, walek posredni, > tloki z 1.6 16v z golfa IV i mamy 1.6 16v na starm bloku 1.6 PN > a jesli ktos chce zostac przy 8v bo mniej przerabiania /taniej lub po prostu chce miec 8v to trzeba > zaczac od walka bo seryjne walki vw sa slabiutkie slabiusienkie. najlepszy z 2.0/1,8 ledwo > maja 220stopni > sam wlasnie stoje przed dylematem co wkladac czy w ogole cos wkladac hehe > czekam na odpowiedz jaki koszt waka > moze bym poszedl w 8v na glowicy cross flow i itb badz standardowy wielopunkt . okolice 130 km do > osiagniecia dzieki za wyklad mam golfa II PN i wlasnie nie mam pomyslu na niego a tak jest droga na rozwoj jedna to grzebanie tego PN (i koniecznie zostac w klasie 1600) albo robic przeszczep na 2.0 ABF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_small-block_engine dokładnie tak, a jak by LT i LS podciągnąć to do dziś są produkowane parę dni temu nawet była premiera nowego LT1 pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? nie do końca obecnie ale do niedawna chyba takim silnikiem było V12 od Lamborghini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Z tego co widziałem to silnik Renault ( 1,2 - 1,3) klepali od lat 60 R-8, R-12..... Aż do teraz ( prawdopodobnie) Ale ja nie expert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > W sumie pod koniec produkcji je wkladali. Straszny mul, ale za to silnik nie do zajechania jesli > mial sprawne smarowanie SDI 68KM był też w Golf IV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > SDI 68KM był też w Golf IV To wiadomo, ale zaczeli je montowac juz od III pod koniec jego produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > W przyszlym roku peknie okragle 30 lat benzynowemu silnikowi 1.6 8v. Na poczatku byl dostepny w > golfie II w wersji 70KM na gazniku potem w golfie III 75KM na wtrysku jednopkt i 100KM na > wielopkt. W golfie IV otrzymal zmienna dlugosc kolektora dolotowego i w tej postacji dotrwal > do dnia dzisiejszego w skodzie i vw w wersjach LPG. > Jest obecnie na rynku jakis "starszy" silnik ktory przez swoje wszystkie lata zkienil sie tylko > kosmetycznie (srednica i skok tloka bez zmian, ilosc zaworow taka sama)? Ford Kent i jego późniejsze odmiany - był przez 43 lata choć dziś już go nie znajdziemy w żadnym aucie i w sumie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.