Skocz do zawartości

Focus RS 2014


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

Ford potwierdził kolejnego Focusa RS.

Global-Nyheter-2012-11-12-Ford-Focus-RS-Front.jpg

350 KM z nowego 2,3- litrowego 4-cylindowego silnika, który ma być też montowany w nowym Mustangu.

Tylko przedni napęd i to nie byłoby takie złe

(sam miałem Focusa RS 370 KM i zaświadczam, że dawał radę to przenieść na asfalt)

tylko że nowy zamiast mechanicznej szpery będzie miał e-syf jak w Golfie no.gif

Niestety, tylko 5-drzwiowy no.gif

Cena ma być kilkanaście procent wyższa od RS-a poprzedniej generacji.

Premiera w 2014 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale z cenami popłyneli ws poprzednie ST.

a to ciekawe co mówisz, bo w 2007 roku poprzednie ST kosztowało własnie tyle, dopiero później po wprowadzeniu RSa trochę zeszli z ceną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to ciekawe co mówisz, bo w 2007 roku poprzednie ST kosztowało własnie tyle, dopiero później po

> wprowadzeniu RSa trochę zeszli z ceną.

ST i Megane to były jedyne hot hatche katalogowo dostępne za <100k PLN. pamietam ceny z lat 2008-2009 bo kupowałem wtedy auto.

Teraz ST daleko do tego pułapu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ST i Megane to były jedyne hot hatche katalogowo dostępne za

Powtórze, w 2007 roku kupowałem auto, jednym z kandydatów branych pod uwagę był właśnie Focus ST i odpadł ze względu na cenę która przekraczała 110 tysięcy a po dodaniu ledwo kilku rzeczy lądowała na poziomie 125 tysięcy, w domu jeszcze mam oferty. Dodatkowo rabaty które mi proponowano były prawie na poziomie przysłowiowym z Toyoty czyli dywaniki.

A poniżej 100kzł dostępny był wtedy Golf GTI z manualną klimą albo i bez rotfl.gif i Leon Cupra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powtórze, w 2007 roku kupowałem auto, jednym z kandydatów branych pod uwagę był właśnie Focus ST i

> odpadł ze względu na cenę która przekraczała 110 tysięcy a po dodaniu ledwo kilku rzeczy

> lądowała na poziomie 125 tysięcy, w domu jeszcze mam oferty. Dodatkowo rabaty które mi

> proponowano były prawie na poziomie przysłowiowym z Toyoty czyli dywaniki.

> A poniżej 100kzł dostępny był wtedy Golf GTI z manualną klimą albo i bez i Leon Cupra.

Dziwi mnie, że pogarszają auto (tzw. e-szpera) i równocześnie podwyższają cenę crazy.gif

Ford ma problemy ekonomiczne i próbuje się odkuć stosując grecką logikę:

jak nie ma klientów, to podnieśmy ceny żeby wyść na swoje screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powtórze, w 2007 roku kupowałem auto, jednym z kandydatów branych pod uwagę był właśnie Focus ST i

> odpadł ze względu na cenę która przekraczała 110 tysięcy a po dodaniu ledwo kilku rzeczy

> lądowała na poziomie 125 tysięcy, w domu jeszcze mam oferty. Dodatkowo rabaty które mi

> proponowano były prawie na poziomie przysłowiowym z Toyoty czyli dywaniki.

bo w 2007 był lifting na rok modelowy 2008 i na moment rabaty zamrozili. niedobry okres na zakup auta u kazdego producenta. ja mowie o normalnej sprzedaży.

nie wmowisz mi ze wersja budy z 2004 roku była bez rabatu wtedy.

poza tym ceny doposażenia do inna bajka, ford słynie z beznadziejnych wersji bazowych. ale nie zmienia to faktu ze faktycznie był najtańszym hh w ofercie z tego co ja pamietam w latach 2008-2009.

> A poniżej 100kzł dostępny był wtedy Golf GTI z manualną klimą albo i bez i Leon Cupra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo w 2007 był lifting na rok modelowy 2008 i na moment rabaty zamrozili. niedobry okres na zakup

> auta u kazdego producenta. ja mowie o normalnej sprzedaży.

> nie wmowisz mi ze wersja budy z 2004 roku była bez rabatu wtedy.

lift ST wchodził z początkiem 2008, od października już się nie dawało zamówić starej budy, cena o której mówię dotyczyła wersji PRZED liftem, oferty pochodziły z lipca i sierpnia o ile dobrze pamiętam, może września.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwi mnie, że pogarszają auto (tzw. e-szpera) i równocześnie podwyższają cenę

> Ford ma problemy ekonomiczne i próbuje się odkuć stosując grecką logikę:

> jak nie ma klientów, to ponieśmy ceny żeby wyść na swoje

dla mnie to też idiotyzm, ale jak widać nie znamy się na ekonomii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lift ST wchodził z początkiem 2008, od października już się nie dawało zamówić starej budy, cena o

> której mówię dotyczyła wersji PRZED liftem, oferty pochodziły z lipca i sierpnia o ile dobrze

> pamiętam, może września.

Może trafiłeś na złego dilera.

Ja wytargowałem upust nawet na RS-a, zamawiałem w listopadzie 2008,

odbiór na początku sierpnia 2009. Co prawda nie w PL ale to nie ma większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 3 złych dilerów

Jak kupowałem Megankę, kontaktowałem się z kilkunastoma dilerami w Szwecji, Danii, Niemczech i Polsce.

Kilku oferowało dobre rabaty, w tym trzech w Polsce.

Natomiast 90% polskich dilerów w ogóle nie raczyło nawet odpowiedzieć mi na maila, w którym prosiłem o ofertę boje_sie.gifscrewy.gif

Z taką głupotą - bo inaczej tego nie można nazwać - nie spotkałem się w pozostałych krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast 90% polskich dilerów w ogóle nie raczyło nawet odpowiedzieć mi na maila, w którym

> prosiłem o ofertę

czyli od 2007 roku nie zmieniło się nic

> Z taką głupotą - bo inaczej tego nie można nazwać - nie spotkałem się w pozostałych krajach.

z jednej strony jęczą że kryzys i sprzedaż słaba a z drugiej mają takie podejście mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli od 2007 roku nie zmieniło się nic

> z jednej strony jęczą że kryzys i sprzedaż słaba a z drugiej mają takie podejście

tia. a załatwienie auta do jazdy próbnej to bajka poprostu. na chyba 5 przypadków jak poprosiłem i auto było do ściągnięcia z innego salonu (w ciągu ostatnich 2 miesięcy) zadzwoniło 0 sztuk. żeby się przejechać, trzeba się prosić.

Zabił mnie jeden salon, gdzie powiedzieli mi, że w sobotę nie dam rady się przejechać, bo auta używa kierownik salonu, a on w weekendy nie pracuje. no mistrzostwo.

to samo jesli chodzi o kontakt z ich strony w sprawie oferty finansowania - niezależnie od marki.

no ale kryzys panie i do mediów płaczemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tia. a załatwienie auta do jazdy próbnej to bajka poprostu. na chyba 5 przypadków jak poprosiłem i

> auto było do ściągnięcia z innego salonu (w ciągu ostatnich 2 miesięcy) zadzwoniło 0 sztuk.

> żeby się przejechać, trzeba się prosić.

> Zabił mnie jeden salon, gdzie powiedzieli mi, że w sobotę nie dam rady się przejechać, bo auta

> używa kierownik salonu, a on w weekendy nie pracuje. no mistrzostwo.

To samo miałem w 2007 roku, w salonie w Krakowie (byliśmy u teściów) u Białego w sobotę ST się nie dawało przejechać bo kierownik salonu zabierał na weekend, obejżałem tylko fuksem auto przygotowane do wydania klientowi, a na jazdę próbną musiałem pojechać do Łodzi, bo w Warszawie się nie mogłem doprosić.

Żeby było śmieszniej, na obiecany kontakt z salonu Skody dotyczący jazd RSem czekam do tej pory rotfl.gifsciana.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast 90% polskich dilerów w ogóle nie raczyło nawet odpowiedzieć mi na maila, w którym prosiłem o ofertę

> Z taką głupotą - bo inaczej tego nie można nazwać - nie spotkałem się w pozostałych krajach.

Mnie, na zapytanie o ofertę, w 2009, odpowiedziało 30% zapytanych sprzedawców VW. A i to połowa z nich chciała mi wcisnąć nie to co chciałem. facepalm%5B1%5D.gif

Sprzedawcy czegokolwiek w Polsce są naprawdę denni. pad.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie, na zapytanie o ofertę, w 2009, odpowiedziało 30% zapytanych sprzedawców VW. A i to połowa z

> nich chciała mi wcisnąć nie to co chciałem.

> Sprzedawcy czegokolwiek w Polsce są naprawdę denni.

> mar00ha

To, że nie odpowiedzieli masz rację.

Natomiast co mieli odpowiedzieć jeśli nie mieli towaru o który pytałeś?

Proponowali coś innego. Znaczy nie mamy baleronu ale jest ogonówka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem, pomyliłem się ale niewiele

1 oferta (Łódź)

Cena samochodu w wersji std. 5D 107 100,- zł

Cena wyposażenia dodatkowego 13 200,- zł

Cena całkowita 120 300,- zł

W cenie samochodu proponujemy gratis autoalarm fabryczny oraz czujnik cofania.

Wyposażenie dodatkowe:

Lakier metalizowany (czarny) 1850,- zł

Lampy Bi-ksenonowe 4300,- zł

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa 2500,- zł

Chłodzony schowek 100,- zł

Duży tylny spoiler 750,- zł

Pakiet siedzeń RECARO 2900,- zł

Radioodtwarzacz SONY 800,- zł

2 oferta (Lublin, zrezygnowaliśmy z 2 strefowej klimy albo to olali)

Wartość podstawowa oferowanego pojazdu (brutto): 107 100 zł

Wartość wyposażenia dodatkowego montowanego fabrycznie 10 600 zł

Lakier metalizowany 1850 zł

Pakiet siedzeń RECARO 1 2 900 zł

Lampy ksenonowe 4 300 zł

System Sony audio z MP3 800 zł

Tylny duży spoiler 750 zł

Wartość pojazdu z dodatkowym wyposażeniem (brutto): 117 700 zł

Autoalarm 1 100 zł

Wartość oferowanego pojazdu z akcesoriami (brutto): 118 800 zł

3 oferta (Kraków)

Cena brutto samochodu w wymienionej specyfikacji: 107 100zł

Opcje fabryczne:

Pakiet siedzeń RECARO 1 2 900 zł

Lampy ksenonowe 4 300 zł

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa 2500,- zł

Chłodzony schowek 100,- zł

System Sony audio z MP3 800 zł

Tylny duży spoiler 750 zł

Zapasowy składany klucz z funkcją zdalnego sterowania 150zł

Duży intercooler wraz z montażem 3500zł

Sonar cofania 990zł

Wartość opcji: 15990zł

Suma brutto: 123090zł

Oferta dla Pana: 118500zł

*samochód wyposażony w alarm oraz dywaniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tia. a załatwienie auta do jazdy próbnej to bajka poprostu. na chyba 5 przypadków jak poprosiłem i

> auto było do ściągnięcia z innego salonu (w ciągu ostatnich 2 miesięcy) zadzwoniło 0 sztuk.

> żeby się przejechać, trzeba się prosić.

> Zabił mnie jeden salon, gdzie powiedzieli mi, że w sobotę nie dam rady się przejechać, bo auta

> używa kierownik salonu, a on w weekendy nie pracuje. no mistrzostwo.

> to samo jesli chodzi o kontakt z ich strony w sprawie oferty finansowania - niezależnie od marki.

> no ale kryzys panie i do mediów płaczemy.

To ja Cie przebije tongue.gif.

Latem ojciec odbieral nowa Sportage, samochod za przeszlo 100kzl. Salon Kia jest czynny od poniedziałku do soboty. Wiadomo, w sobote krocej. Akurat wybieralem sie na weekend do rodzicow, a ojciec nie chcial dnia roboczego tracic wiec zadzwonil tydzien wczesniej, ze chce auto odebrac w nastepna sobote. Auto stalo, juz na placu a dealer sam sie napraszal, zeby odebrac, wiec co uslyszal ..:

W sobote to oni maja duzo roboty z nowymi klientami salonu, wiec auta nie wydadza yikes.gifangryfire.gif

Ojciec zadzwonil w poniedzialek do szefa ASo i ulsyszal to samo, ze maja inna robote zawsze w soboty.

Szkoda, ze auto bylo zaliczkowane, bo ja bym zrezygnowal z odbioru, przy wiekszej kwocie sami powinni auto dostarczyc albo chwile po godzinach zostac oslabiony.gif

aha, ojciec jest ich stalym klientem od kilku lat, poprzednio tez kupowal tam Cee'da, z ktorym tez byly jaja, bo przesuwali non stop date odbioru. W sumie o kilka miesiacy a auto zastepcze to tylko dla klientow serwisu maja a nie salonu angryfire.gif

Niestety, w Bialymstoku nie ma innego salonu Kily sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co jest złego w 5d? IMO jedne z ładniejszych nadwozi. 3d jest...

> niepraktyczne.

Jeśli komuś potrzebna praktyczność w tej klasie, to niech sobie kupi ST kombi smirk.gif

Ja absolutnie nie chcę drugiej pary drzwi i ubolewam nad rozprzestrzeniającą

się zarazą dostępnego wyłącznie 5D (Impreza, przyszły Type-R, przyszły Focus RS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli komuś potrzebna praktyczność w tej klasie, to niech sobie kupi ST kombi

> Ja absolutnie nie chcę drugiej pary drzwi i ubolewam nad rozprzestrzeniającą

> się zarazą dostępnego wyłącznie 5D (Impreza, przyszły Type-R, przyszły Focus RS)

BTW ktore auta z konkurencji nie maja jeszcze eko-szajsu szpery tylko mechaniczna (czy to wisko czy plytke)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ford potwierdził kolejnego Focusa RS.

> 350 KM z nowego 2,3- litrowego 4-cylindowego silnika, który ma być też montowany w nowym Mustangu.

Czy ten silnik ma coś wspólnego z silnikiem Mazdy 3 i 6MPS czy ta sama pojemność jest przypadkowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten silnik ma coś wspólnego z silnikiem Mazdy 3 i 6MPS czy ta sama pojemność jest przypadkowa?

Ford przejął ten silnik od Mazdy i ma go rozwijać, podobnie jak 2 litrowe Ecoboosty, ale dopóki nie poznamy dokładnej pojemności możemy sobie pogdybać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> + Civic Type-R wyprodukowane od kwietnia 2010

> + Focus RS 2009-2010

> + Astra OPC 2012

Zrozumiałem, być może błędnie, że chodzi o konkurencję dostępną w sprzedaży, czyli pominalem Astrę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli komuś potrzebna praktyczność w tej klasie, to niech sobie kupi ST kombi

> Ja absolutnie nie chcę drugiej pary drzwi i ubolewam nad rozprzestrzeniającą

> się zarazą dostępnego wyłącznie 5D (Impreza, przyszły Type-R, przyszły Focus RS)

W 100% się zgadzam. Druga para drzwi jest fu i drażniło mnie strasznie, jak szukałem samochodu, że sprzedawcy nie mając wersji 3d chcieli mnie na siłę uszczęśliwić dodatkową parą drzwi, bo to "panie praktyczne, łatwiej potem odsprzedać". A na co mi to? Ani to ładne, ani praktyczne (w wielu 5d siedzę zaraz za słupkiem) i wygląda jak taksówka wink.gif

Do Twojej listy "popsutych" dodałbym nowe Clio RS - będzie tylko w wersji 5-drzwiowej sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W 100% się zgadzam. Druga para drzwi jest fu i drażniło mnie strasznie, jak szukałem samochodu, że

> sprzedawcy nie mając wersji 3d chcieli mnie na siłę uszczęśliwić dodatkową parą drzwi, bo to

> "panie praktyczne, łatwiej potem odsprzedać". A na co mi to? Ani to ładne, ani praktyczne (w

> wielu 5d siedzę zaraz za słupkiem) i wygląda jak taksówka

> Do Twojej listy "popsutych" dodałbym nowe Clio RS - będzie tylko w wersji 5-drzwiowej

Ja na to akurat inaczej patrzę. Dodatkowa para drzwi to jest potencjał na obniżenie masy o kilkadziesiąt kilo. Różnica miedzy wersja 3d a 5d jest katalogowo 5 kg więc zysk spory. Dodatkowo, wersja 3d choć bardziej mi sie podoba jednak jest niezbyt praktyczna w mieście, na wąskich parkingach. Optymalnie by było gdyby każdy mógł wybrać to co mu najbardziej odpowiada, bo jak widać każdy ma inne oczekiwania. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ford potwierdził kolejnego Focusa RS.

> 350 KM

Dobrze. ok.gif

z nowego 2,3- litrowego 4-cylindowego silnika,

Tez dobrze. zlosnik.gif

który ma być też montowany w nowym Mustangu.

What?! hehe.gif

> Tylko przedni napęd i to nie byłoby takie złe

> (sam miałem Focusa RS 370 KM i zaświadczam, że dawał radę to przenieść na asfalt)

Dla mnie to jest zle nawet przy 140 KM. no.gif

> Niestety, tylko 5-drzwiowy

Tak samo mile widziane jak FWD w aucie sportowym. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.