Skocz do zawartości

[KzAK] Na dojazdy do pracy ... raczej 10letni kompakt


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

założenia:

- benzyna łatwa do zagazowania (czyli np. ZETEC niekoniecznie spełnia te wymagania)

- w miarę wygodne

- w miarę bezpieczne

- chętnie kombi

- 2002 r. w górę

- około 100KM

- auto w zakupie około 10.000 zł + gaz + ew.rejestracja

- roczny przebieg 25.000 km

Jak meganki II z początków produkcji ?

Focus po lifcie bardzo mi podchodzi, ale ... różne są opinie o zagazowaniu tego silnika.

Lacetti, Astra, Octavia (tu się chyba nie łapie), Golf, Stilo ?

help ! busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> założenia:

> - benzyna łatwa do zagazowania (czyli np. ZETEC niekoniecznie spełnia te wymagania)

> - w miarę wygodne

> - w miarę bezpieczne

> - chętnie kombi

> - 2002 r. w górę

> - około 100KM

> - auto w zakupie około 10.000 zł + gaz + ew.rejestracja

> - roczny przebieg 25.000 km

> Jak meganki II z początków produkcji ?

> Focus po lifcie bardzo mi podchodzi, ale ... różne są opinie o zagazowaniu tego silnika.

> Lacetti, Astra, Octavia (tu się chyba nie łapie), Golf, Stilo ?

> help !

focus, leon, golf, raczej żadnych 10 letnich francuzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie...leon

> rzuci ktoś okiem:

> leon

> zastanawia mnie, brak naklejki rejestracyjnej na przedniej szybie i pogięta tablicja rej.

Po zdjęciach nic nie rzuca mi się w oczy. Auto nie spełnia kryterium mocy zlosnik.gif. 1.4 trzeba wyyyyysoko kręcić, aby to jakoś pojechało przy bardziej gwałtownym wyprzedzaniu. Na codzień poruszam się leonem z 1.4 i łatwo nie jest grinser006.gif Nie wiem czy klima jest dla Ciebie ważna bo ten egzemplarz jej nie posiada.

Zwróć uwagę na zamarzająca odmę w zimie w całej grupie VW w 1.4 i 1.6 przed bodajże 2002 rokiem. Po 2002 są juz podgrzewane i problemu nie ma. Przynajmniej w leonach i w 1.4 BCA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> założenia:

> - benzyna łatwa do zagazowania (czyli np. ZETEC niekoniecznie spełnia te wymagania)

> - w miarę wygodne

> - w miarę bezpieczne

> - chętnie kombi

> - 2002 r. w górę

> - około 100KM

> - auto w zakupie około 10.000 zł + gaz + ew.rejestracja

> - roczny przebieg 25.000 km

> Jak meganki II z początków produkcji ?

Już chyba lepiej Megane I z końca produkcji zlosnik.gif

> Lacetti, Astra, Octavia (tu się chyba nie łapie), Golf, Stilo ?

Lacetti od 2004 r. były już w Europie ok.gif

Astrę II też można rozważyć - miała 4**** w testach NCAP.

Szukaj auta w dobrym stanie z wyposażeniem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> asterek jest dosyć dużo, z jakim silnikiem szukać ? (pod kątem gazu)

IMO wszystkie dobre.

Może być kultowy 1,6 8V 84KM.

Ale można też wybrać coś mocniejszego.

Kolega ma starego diesla 2,0 i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee - gość ostatnio proponował kumplowi, kombi 1.4, klima, 2xPP, centralny, el. szyby przód i lusterka, czyli prawie nic rok 2009 jak pamiętam za 12. Mówił kumpel że spoko samochód był, a i jeszcze pewnie co by urwał. Pamiętaj, że cena w ogłoszeniu to jedno, a sprzedaż to drugie. A nawet to rocznik '07 już na pewno kupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee - gość ostatnio proponował kumplowi, kombi 1.4, klima, 2xPP, centralny, el. szyby przód i

> lusterka, czyli prawie nic rok 2009 jak pamiętam za 12. Mówił kumpel że spoko samochód był, a

> i jeszcze pewnie co by urwał. Pamiętaj, że cena w ogłoszeniu to jedno, a sprzedaż to drugie. A

> nawet to rocznik '07 już na pewno kupi.

Astrę z 2007 za 10 tysięcy? Chyba papiery do przeszczepu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee - gość ostatnio proponował kumplowi, kombi 1.4, klima, 2xPP, centralny, el. szyby przód i

> lusterka, czyli prawie nic rok 2009 jak pamiętam za 12. Mówił kumpel że spoko samochód był, a

> i jeszcze pewnie co by urwał. Pamiętaj, że cena w ogłoszeniu to jedno, a sprzedaż to drugie. A

> nawet to rocznik '07 już na pewno kupi.

Przejrzałem kilka ofert z brzegu ok.gif. Nie sądziłem, że z tych roczników można znaleźć auta za takie pieniądze, nawet niech będzie to 12 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> założenia:

> - benzyna łatwa do zagazowania (czyli np. ZETEC niekoniecznie spełnia te wymagania)

> - w miarę wygodne

> - w miarę bezpieczne

> - chętnie kombi

> - 2002 r. w górę

> - około 100KM

> - auto w zakupie około 10.000 zł + gaz + ew.rejestracja

> - roczny przebieg 25.000 km

> Jak meganki II z początków produkcji ?

> Focus po lifcie bardzo mi podchodzi, ale ... różne są opinie o zagazowaniu tego silnika.

> Lacetti, Astra, Octavia (tu się chyba nie łapie), Golf, Stilo ?

> help !

Bierz to co najprostsze: celowałbym w astrę II gen - jeżdżę często zadbaną astrą II benzynową 1.6 100KM kombi i jest to dobra relacja spalania do osiągów. Zawieszenie wg mnie ma dobry kompromis na polskie drogi - bardziej nastawione na wygodę ale po zakrętach też dobrze jeździ. Rozważ 1.8 do astry - konstrukcja oparta o 1.6 lecz bardziej "elastyczna". Miejsca z tyłu wyraźnie więcej niż w golfie IV. Rdzy nie zauważyłem. Części tanie i dostępne. Cztery gwiazdki w NCAP.

Golfa ciężko będzie Ci znaleźć w tym budżecie w stanie przyzwoitym i z prawdziwym przebiegiem do zaakceptowania. Jeśli miałbyś możliwość, to szukaj z silnikiem 1.6 8V - moc około 100KM, niezła elastyczność jak to w przypadku dwóch zaworów na cylinder bywa i to już od niskich obrotów, zero problemów z gazem. Nie wiem czy to dla Ciebie ważne ale z tyłu nie ma za wiele miejsca w autach z tą płytą podłogową (golf, bora, a3, leon, toledo, octavia). Daruj sobie 1.4 benzynowy - kolegi ojciec ma leona 1.4, wujek miał nowego golfa 1.4 IV, koleżanka miała golfa 1.4 IV... wszyscy narzekali na brak dynamiki (poza tym w tym silniku są znane problemy z odmą).

W dalszej rodzinie pojawiło się niedawno stilo 1.6 5D (brzydkie to to grinser006.gif). Auto kupione od pierwszego właściciela z jakimś niedużym przebiegiem. Dla mnie jest nijakie - zupełnie nie podchodzi mi ten model.

Meganka kusi przyjemnym amortyzowaniem, jeśli ktoś takie lubi i przyzwoitym wyciszeniem. Porównałem to z astrą, i muszę przyznać, że różnicy jakiejś kolosalnej nie zauważyłem. Jeszcze biorąc pod uwagę prostą budowę opla, wobec tego co może się wydarzyć z megane, to już wolę astrę wink.gif Zaletą megane będzie 5 gwiazdek w testach NCAP. Jeśli już musi być megane, to dobrym kompromisem będzie 1.6 benzynowy (jedynie koło zmiennych faz rozrządu jest typową bolączką tego silnika). Ciekawy wydaje się 2.0 z sześciobiegową skrzynią biegów. Obydwa bez problemu znoszą lpg.

A lacetti ? Może udałoby się jakiegoś znaleźć ? 1.6 już daje radę.

O civicu myślałeś ? Nie jest ani cichy ani nie amortyzuje tak dobrze jak astra czy megane ale to ciekawe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astrę z 2007 za 10 tysięcy? Chyba papiery do przeszczepu

Astrę II czyli G. Auto technologicznie z okolic połowy lat 90-tych ubiegłego stulecia, tłuczone przez lat naście, końcowo pod nazwą Classic.

Smutne, toporne, wręcz niemiłosiernie nudne. Taki przyrząd do znalezienia się w punkcie docelowym, w warunkach nieco lepszych niż komunikacja zbiorowa. Ale niektórym to wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> focus, raczej żadnych 10 letnich francuzów

Taa, za to Focus to będzie miłe i bezawaryjne auto. Ze swoją 10 letnią wielowahaczówką i skłonnością do bycia chrupanym przez rdzę.

Meganka II będzie dobrym wyborem, pod warunkiem znalezienia odp. egzemplarza. Ja osobiście brałbym taką z 1.4 16V 98KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astrę II czyli G. Auto technologicznie z okolic połowy lat 90-tych ubiegłego stulecia, tłuczone

> przez lat naście, końcowo pod nazwą Classic.

> Smutne, toporne, wręcz niemiłosiernie nudne. Taki przyrząd do znalezienia się w punkcie docelowym,

> w warunkach nieco lepszych niż komunikacja zbiorowa. Ale niektórym to wystarcza.

Jaki żal płynie z tego posta użytkownika awaryjnych francuzów.

Mimo wszystko wolę mojego Opla, który trzyma wartość i

rzadko się psuje, niż wysublimowanego stylistycznie francuza. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki żal płynie z tego posta użytkownika awaryjnych francuzów.

Akurat mój egzemplarz jest totalnym zaprzeczeniem. 270751858-jezyk.gif

> Mimo wszystko wolę mojego Opla, który trzyma wartość i

> rzadko się psuje, niż wysublimowanego stylistycznie francuza.

Twoja wola.

Ale zaraz - jak niby trzyma wartość? Bo patrząc po allegro, to Astry II dość tanie są. Tym bardziej, że na rynku już od dawna są dwie kolejne generacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zaraz - jak niby trzyma wartość? Bo patrząc po allegro, to Astry II dość tanie są. Tym

> bardziej, że na rynku już od dawna są dwie kolejne generacje.

Mówię o Oplach w kwestii wartości, francuzy dość szybko ją tracą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki wielkie, pozostaje wziąć trochę euro w kieszeń i jechać na zachód :-)

Albo zostać tu i szukać po autach z polskich salonów. Chyba nie wierzysz, że Astra (czy jakiekolwiek inne auto w tym budżecie) z zachodu będzie taką igiełką? Tam ludzie jednak więcej jeżdżą. Niby też lepiej serwisują, ale to raczej do pewnego wieku i przebiegu, powyżej którego zaczynają zaniedbywać (z uwagi na spadającą wartość auta).

Astra - jak napisałem w innym poście - jest autem nudnym i dość topornym jak dla mnie. Ale ma tę zaletę, że jest tania w zakupie, znana mechanikom - więc też tania w naprawach. A przy odrobinie szczęścia upolujesz coś faktycznie od dziadka, będącego pierwszym właścicielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówię o Oplach w kwestii wartości, francuzy dość szybko ją tracą.

Ale tu wątek zszedł na Astrę Classic II, po której są już dwie kolejne generacje. A widząc co się dzieje na rynku motoryzacyjnym, niedługo pewnie wyjdzie kolejna generacja. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki wielkie, pozostaje wziąć trochę euro w kieszeń i jechać na zachód :-)

Swojego szukałem przez 7 miesięcy zlosnik.gif

Po obejrzeniu skręconych z 500 kkm ulepów, kupiłem z naszego salonu od 1 właściciela w prawdzie z podstawowym wyposażeniem i silnikiem, ale jeżdżącym bez problemowo. Trochę cierpliwości i coś wpadnie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, a taka LAGUNA to pchanie się w gips ?

> diesle ponoć niepochlebnie .... ale to jest sprawdzona benzynowa jednostka...

> co tam z tą elektronika ? karty ?

Po opisie "zarejestrowany jako zabytek" to do akurat tego egzemplarza nie mam przekonania zlosnik.gif

Nie wiem czy za te pieniądze kupisz sensowną L2. Trzeba by ją dokładnie obejrzeć z kimś, kto ma pojęcie o tych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, a taka LAGUNA to pchanie się w gips ?

> diesle ponoć niepochlebnie .... ale to jest sprawdzona benzynowa jednostka...

> co tam z tą elektronika ? karty ?

jozefie kup lagunę i przełam stereotypy rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

p.s ta laguna jest z Gubina a to druga fabryka samochodów zaraz po fso Drezdenko biglaugh.gifbiglaugh.gif

choć w lagunach się nie kręci liczników biglaugh.gif bo one do 200.000 km nie dochodzą biglaugh.gifbiglaugh.gifbiglaugh.gif no może na lawecie biglaugh.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, a taka LAGUNA to pchanie się w gips ?

W tej cenie to oczywiście że pchanie się w gips, rozsądku trochę...Auto ma lakier w kolorze tęczy, co do przebiegu też bym pewny nie był, Cena+ rocznik daje przepis na rodzynka.Dołóż 3 i kup dobrą lagunę, albo odpuść jeśli nie chcesz zrazić się do marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.