Skocz do zawartości

Cena samochodu rajdowego


Sibui

Rekomendowane odpowiedzi

> Patrząc na realne przebiegi a nie te z licznika to myślę że jakieś 60%.

> Ale dla mnie żenującym przebiegiem było by 1000km (może dwa lub trzy) ale nie 100 tys.

Inaczej: jakie przebiegi wytrzymują te maszyny?

MotoGP-first-lap.jpg

Bo przebieg auta rajdowego liczy się w kilometrach oesowych a nie na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inaczej: jakie przebiegi wytrzymują te maszyny?

Nie wiem niewiem.gif

Ale myślę że dosyć sporo.

> Bo przebieg auta rajdowego liczy się w kilometrach oesowych a nie na autostradzie.

Ale mowa była chyba o czymś innym, o obrotach jakie osiągają silniki motocyklowe i o ich żywotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fabia 1.2 HTP

prawie się popłakałem hehe.gif

prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 220 koni z 1,6 bez turbo? Tutaj chyba nawet NASA by wymiękło .

dopiero teraz zobaczyłem. nie 220 koni a bliżej 250.

W silniku nie zostaje zbyt wiele elementów jesli mówimy o a-grupie typu kit-car.

przykład śmiesznej zabaweczki jaką jest Panda kit-car. Tak, to jest śmieszna zabaweczka do KJSów w porównaniu do klasy S1600

do poczytania

Zobaczymy ile elementów jest robionych na zamówienie, praktycznie wszystkie. To jest mała manufaktura.

Potem trzeba policzyć ilość roboczogodzin i... wychodzi nam auto warte 25 000... Euro a nie złotówek wink.gif

Sama klatka tez niczego sobie. i pierwszy lepszy Mietek ze spawarką tego nie wystruga. Kilka godzin pracy profesjonalisty, rozkręcenie auta do najdrobniejszej śrubki i potem poskładanie na nowo.

10pc.jpg

9pc.jpg

11pc.jpg

Sama kłowa skrzynia ze szperą do tego pierdzidełka to 20 000zł jeśli trafimy na okazję i to jest właśnie najdroższy element.

W S1600 przeniesienie napędu jest "nieco" droższe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba na postoju tyle jechałeś, albo w przepaść. 170km/h w serii jest nieosiągalne w Matizie na

> prostej drodze.

Jechałem 162 km/h autostradą A4 samochodem marki Daewoo Tico na seryjnych oponach. Mierzone GPS-em - fakt, nie za dokładny pomiar, ale jednak. Licznik wskazywal dwa centymetry powyżej vmax grinser006.gif

Jechałem, nie znaczy prowadziłem. Prowadziła moja przyszła wtedy jeszcze żona. Chyba wtedy się zakochałem na max... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem 162 km/h autostradą A4 samochodem marki Daewoo Tico na seryjnych oponach. Mierzone GPS-em

> - fakt, nie za dokładny pomiar, ale jednak. Licznik wskazywal dwa centymetry powyżej vmax

> Jechałem, nie znaczy prowadziłem. Prowadziła moja przyszła wtedy jeszcze żona. Chyba wtedy się

> zakochałem na max...

Zaprosiła Cię do siebie na pranie spodni? grinser006.gif W Tico strach jest już przy 90 icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawie się popłakałem

> prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero

> po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość

czyli 4ka była dłuższa od 5tki? icon_rolleyes.gif

to by było dość osobliwe rozwiązanie, prędzej 5tka była za długa i nie miał siły się tak napędzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zrozumiałeś więc zapytam o co innego. Skoro w motorach 16000 obrotów osiąga się bez problemów

> to wytłumacz mi jak chłopu na miedzy dlaczego taka Hayabusa kręci się tylko do 12k?

bo tak sobie ją zaprojektowali... i co znaczy "tylko" ?

> Skoro to wszystko takie proste to dlaczego silniki

> motocyklowe mają tak żenującą trwałość?

żenująca trwałość ? chyba coś się komuś pomyliło hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, za mało mocy :D

> > to by było dość osobliwe rozwiązanie, prędzej 5tka była za długa i nie miał siły się tak napędzić

to dość oczywiste gdyby nie to, że napisał:

Quote:

prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też
najpierw osiągał max. obroty
, a dopiero po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość


co jest mało możliwe, za to możliwe że 5tka za długa w stosunku do mocy żeby osiągnąć v-max, ale wyklucza to osiągnięcie na 5tce max obrotów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile egzemplarzy wytrzymuje więcej niż 100 kkm?

wszystko co stoi na allegro i jeździ hehe.gif, niech cię te 24 tyś na liczniku nie zmyli, bo tyle to ja w sezon potrafię zrobić swoją yamahą z 96 roku w której nie wiadomo ile razy licznik się przekręcił...

o transalpach, VFR-kach i podobnych turystykach, które co sezon robią trasy do Mongolii przez Hiszpanię już nie będę wspominał hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo tak sobie ją zaprojektowali... i co znaczy "tylko" ?

Sobie zaprojektowali? Celowo zrezygnowali z najprostszego możliwego sposobu podniesienia mocy? Czy może napotkali problemy techniczne wynikające chociażby ze zbyt dużej masy? Przelicz z jaką prędkością chodzi tłok przy 10 k obrotów a potem przy 16. Następnie zwiększ masę i policz jakie obciążenia działają przy 10 i 15k. Następnie policz jakich sił trzeba użyć żeby to przenieś na koła w samochodzie i w motorze. Wzory znajdziesz w necie. Może zrozumiesz, dlaczego nie jest to ani proste ani tanie.

> żenująca trwałość ? chyba coś się komuś pomyliło

Przy 100 kkm samochód się dociera. 100 kkm mało który ścigacz przeżywa. Ja wiem że na AK wszyscy (no może prawie) mają po milionie i jeszcze niedotarte silniki. Ja jednak bardziej ufam informacjom serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to dość oczywiste gdyby nie to, że napisał:

> Quote:

> prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero

> po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość

> co jest mało możliwe, za to możliwe że 5tka za długa w stosunku do mocy żeby osiągnąć v-max, ale

> wyklucza to osiągnięcie na 5tce max obrotów

OK, mój błąd - rzeczywiście, nie był w stanie osiągnąć wyższej predkości obrotowej na 5-tym biegu, dopiero redukcja pozwalała mu na dalsze rozpędzanie. Ale za to dwójkę i trójkę miał miodzio wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, mój błąd - rzeczywiście, nie był w stanie osiągnąć wyższej predkości obrotowej na 5-tym biegu,

> dopiero redukcja pozwalała mu na dalsze rozpędzanie.

spoko, daliśmy radę wink.gif

> Ale za to dwójkę i trójkę miał miodzio

jasne biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ,

> ale tu dopiero jest orgia dla moich uszu

> ten dźwięk

> a ja , zamiast wypaśnych prosiaków i ferrari , wolałbym rajdówkę , najlepiej klasy WRC

> oczywiście

To wycie to skrzynia kłowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wycie to skrzynia kłowa?

Nie chodzi o kły tylko o proste zęby. Przekładnia na prostych zębach jest

a) bardziej hałasliwa od wersji ze skośnymi zębami

b) bardziej wytrzymała.

a to co wyje to skrzynia na prostych zębach i/lub dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.