Lynda Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > ja też się nie znam ale podzielam przywiązanie do tej definicji. co ta Centomania z człowieka robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > na literę F... Ferrari... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > na literę F... Fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Ile egzemplarzy wytrzymuje więcej niż 100 kkm? Patrząc na realne przebiegi a nie te z licznika to myślę że jakieś 60%. Ale dla mnie żenującym przebiegiem było by 1000km (może dwa lub trzy) ale nie 100 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Patrząc na realne przebiegi a nie te z licznika to myślę że jakieś 60%. > Ale dla mnie żenującym przebiegiem było by 1000km (może dwa lub trzy) ale nie 100 tys. Inaczej: jakie przebiegi wytrzymują te maszyny? Bo przebieg auta rajdowego liczy się w kilometrach oesowych a nie na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Inaczej: jakie przebiegi wytrzymują te maszyny? Nie wiem Ale myślę że dosyć sporo. > Bo przebieg auta rajdowego liczy się w kilometrach oesowych a nie na autostradzie. Ale mowa była chyba o czymś innym, o obrotach jakie osiągają silniki motocyklowe i o ich żywotności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Fabia 1.2 HTP prawie się popłakałem prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > 220 koni z 1,6 bez turbo? Tutaj chyba nawet NASA by wymiękło . dopiero teraz zobaczyłem. nie 220 koni a bliżej 250. W silniku nie zostaje zbyt wiele elementów jesli mówimy o a-grupie typu kit-car. przykład śmiesznej zabaweczki jaką jest Panda kit-car. Tak, to jest śmieszna zabaweczka do KJSów w porównaniu do klasy S1600 do poczytania Zobaczymy ile elementów jest robionych na zamówienie, praktycznie wszystkie. To jest mała manufaktura. Potem trzeba policzyć ilość roboczogodzin i... wychodzi nam auto warte 25 000... Euro a nie złotówek Sama klatka tez niczego sobie. i pierwszy lepszy Mietek ze spawarką tego nie wystruga. Kilka godzin pracy profesjonalisty, rozkręcenie auta do najdrobniejszej śrubki i potem poskładanie na nowo. Sama kłowa skrzynia ze szperą do tego pierdzidełka to 20 000zł jeśli trafimy na okazję i to jest właśnie najdroższy element. W S1600 przeniesienie napędu jest "nieco" droższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > to chyba na postoju tyle jechałeś, albo w przepaść. 170km/h w serii jest nieosiągalne w Matizie na > prostej drodze. Jechałem 162 km/h autostradą A4 samochodem marki Daewoo Tico na seryjnych oponach. Mierzone GPS-em - fakt, nie za dokładny pomiar, ale jednak. Licznik wskazywal dwa centymetry powyżej vmax Jechałem, nie znaczy prowadziłem. Prowadziła moja przyszła wtedy jeszcze żona. Chyba wtedy się zakochałem na max... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 eeeeeee panie. nawet zastrzałqw przy kielichach nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 a co to ta kłowa skrzynia biegów i dlaczego jest tak drogaa? to skewencyjna skrzynia biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Jechałem 162 km/h autostradą A4 samochodem marki Daewoo Tico na seryjnych oponach. Mierzone GPS-em > - fakt, nie za dokładny pomiar, ale jednak. Licznik wskazywal dwa centymetry powyżej vmax > Jechałem, nie znaczy prowadziłem. Prowadziła moja przyszła wtedy jeszcze żona. Chyba wtedy się > zakochałem na max... Zaprosiła Cię do siebie na pranie spodni? W Tico strach jest już przy 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Ferrari... Jak powiedzial Al Bundy - czasami każdy właściciel starego Dodge'a wyobraża sobie, że jedzie nowym Ferrari... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > a co to ta kłowa skrzynia biegów i dlaczego jest tak drogaa? > to skewencyjna skrzynia biegów? To skrzynia o prostych zębach, bez synchronizatorów, bardzo wytrzymała, gdzie biegi ładujesz bez sprzęgła. Fajna ale droga zabawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > eeeeeee panie. nawet zastrzałqw przy kielichach nie ma ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > To skrzynia o prostych zębach, bez synchronizatorów, bardzo wytrzymała, i fajnie wyje podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > i fajnie wyje podczas jazdy i jeszcze fajniej oddaje po niepewnych łapach:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > i fajnie wyje podczas jazdy o tak? zamiast ładowac tyle kasy chyba bym wolał wziać caterhama lub atoma v8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > prawie się popłakałem > prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero > po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość czyli 4ka była dłuższa od 5tki? to by było dość osobliwe rozwiązanie, prędzej 5tka była za długa i nie miał siły się tak napędzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > czyli 4ka była dłuższa od 5tki? nie, za mało mocy :D > to by było dość osobliwe rozwiązanie, prędzej 5tka była za długa i nie miał siły się tak napędzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Nie zrozumiałeś więc zapytam o co innego. Skoro w motorach 16000 obrotów osiąga się bez problemów > to wytłumacz mi jak chłopu na miedzy dlaczego taka Hayabusa kręci się tylko do 12k? bo tak sobie ją zaprojektowali... i co znaczy "tylko" ? > Skoro to wszystko takie proste to dlaczego silniki > motocyklowe mają tak żenującą trwałość? żenująca trwałość ? chyba coś się komuś pomyliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > nie, za mało mocy :D > > to by było dość osobliwe rozwiązanie, prędzej 5tka była za długa i nie miał siły się tak napędzić to dość oczywiste gdyby nie to, że napisał: Quote: prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość co jest mało możliwe, za to możliwe że 5tka za długa w stosunku do mocy żeby osiągnąć v-max, ale wyklucza to osiągnięcie na 5tce max obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 > Ile egzemplarzy wytrzymuje więcej niż 100 kkm? wszystko co stoi na allegro i jeździ , niech cię te 24 tyś na liczniku nie zmyli, bo tyle to ja w sezon potrafię zrobić swoją yamahą z 96 roku w której nie wiadomo ile razy licznik się przekręcił... o transalpach, VFR-kach i podobnych turystykach, które co sezon robią trasy do Mongolii przez Hiszpanię już nie będę wspominał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > bo tak sobie ją zaprojektowali... i co znaczy "tylko" ? Sobie zaprojektowali? Celowo zrezygnowali z najprostszego możliwego sposobu podniesienia mocy? Czy może napotkali problemy techniczne wynikające chociażby ze zbyt dużej masy? Przelicz z jaką prędkością chodzi tłok przy 10 k obrotów a potem przy 16. Następnie zwiększ masę i policz jakie obciążenia działają przy 10 i 15k. Następnie policz jakich sił trzeba użyć żeby to przenieś na koła w samochodzie i w motorze. Wzory znajdziesz w necie. Może zrozumiesz, dlaczego nie jest to ani proste ani tanie. > żenująca trwałość ? chyba coś się komuś pomyliło Przy 100 kkm samochód się dociera. 100 kkm mało który ścigacz przeżywa. Ja wiem że na AK wszyscy (no może prawie) mają po milionie i jeszcze niedotarte silniki. Ja jednak bardziej ufam informacjom serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > o transalpach, VFR-kach i podobnych turystykach, które co sezon robią trasy do Mongolii przez > Hiszpanię już nie będę wspominał I one się kręcą do 16000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > eeeeeee panie. nawet zastrzałqw przy kielichach nie ma jak nie ma jak są? I to podwójne. Zobacz ujęcie przez drzwi kierowcy. Gdzie te dwie rury idą od pałąka przedniego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > o tak? coś w ten deseń > zamiast ładowac tyle kasy chyba bym wolał wziać caterhama lub atoma v8 ale ani Atom ani caterham nie moga jeździć w rajdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > to dość oczywiste gdyby nie to, że napisał: > Quote: > prypomniałem sobie moje rajdy Swiftem 1.3 68KM, który też najpierw osiągał max. obroty, a dopiero > po redukcji na 4 bieg maksymalną prędkość > co jest mało możliwe, za to możliwe że 5tka za długa w stosunku do mocy żeby osiągnąć v-max, ale > wyklucza to osiągnięcie na 5tce max obrotów OK, mój błąd - rzeczywiście, nie był w stanie osiągnąć wyższej predkości obrotowej na 5-tym biegu, dopiero redukcja pozwalała mu na dalsze rozpędzanie. Ale za to dwójkę i trójkę miał miodzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > OK, mój błąd - rzeczywiście, nie był w stanie osiągnąć wyższej predkości obrotowej na 5-tym biegu, > dopiero redukcja pozwalała mu na dalsze rozpędzanie. spoko, daliśmy radę > Ale za to dwójkę i trójkę miał miodzio jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > o tak? tak , ale tu dopiero jest orgia dla moich uszu ten dźwięk a ja , zamiast wypaśnych prosiaków i ferrari , wolałbym rajdówkę , najlepiej klasy WRC oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > tak , > ale tu dopiero jest orgia dla moich uszu > ten dźwięk > leee taaam to jest dopiero poezja Fso 1600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > > leee taaam to jest dopiero poezja Fso 1600 Gracjan Roztocki prowadzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > tak , > ale tu dopiero jest orgia dla moich uszu > ten dźwięk > a ja , zamiast wypaśnych prosiaków i ferrari , wolałbym rajdówkę , najlepiej klasy WRC > oczywiście To wycie to skrzynia kłowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > To wycie to skrzynia kłowa? Nie chodzi o kły tylko o proste zęby. Przekładnia na prostych zębach jest a) bardziej hałasliwa od wersji ze skośnymi zębami b) bardziej wytrzymała. a to co wyje to skrzynia na prostych zębach i/lub dyfer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.