VANT Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... Producent zaleca/dopuszcza stosowanie obu tych lepkości. Do tej pory zalewałem 10w40 i nie było problemów, ubytki marginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... > Producent zaleca/dopuszcza stosowanie obu tych lepkości. > Do tej pory zalewałem 10w40 i nie było problemów, ubytki marginalne. Po co kombinować? Lej co lałeś do tej pory... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 jak do tej pory było wsio ok, to jaki cel ma ta zmiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > jak do tej pory było wsio ok, to jaki cel ma ta zmiana? to tak bardziej z ciekawości, bo wiadomo 5W to full synth (zalewam magnatec'a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Po co kombinować? Lej co lałeś do tej pory... taki mam zamiar, no chyba że ktoś jednak przekona mnie o wyższości 5w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > to tak bardziej z ciekawości, bo wiadomo 5W to full synth (zalewam magnatec'a) koledzy bardziej obeznani w olejach tłumaczyli tu kiedyś na forum, że 90% olejów 5w to żadne syntetyki, tylko lekko ulepszone (hydrokrakowane) minerały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... Jedynie zimą przy temp. poniżej -20 rozrusznik lżej zakręci silnikiem. A lepkość to tylko jeden z kilkunastu parametrów oleju. Ważniejsze, żeby olej spełniał normy wymagane przez producenta silnika w tym normy szczególne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > to tak bardziej z ciekawości, bo wiadomo 5W to full synth (zalewam magnatec'a) tak jasne, zwłaszcza ten castrol ja w sobotę zamieniłem 10w-40 na 5w-30, zobaczymy co bedzie Na chwilę obecną jak by łatwiej zapala po nocy na mrozie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > tak jasne, zwłaszcza ten castrol A co masz do castrola ? wywody pseudoekspertów mnie nie przekonują, osobiście uważam castrola za lepszego od Mobila S, lotosa czy elfa (10w40) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A co masz do castrola ? > wywody tutejszych pseudoekspertów mnie nie przekonują, osobiście uważam castrola za lepszego od > Mobila S, lotosa czy elfa (10w40) Nic, napisałem tylko, ze to nie jest ful synth Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Nic, napisałem tylko, ze to nie jest ful synth wiem i dla tego dałem emota na końcu zdania w którym to pisałem btw. ztcp ktoś pisał że unia chyba zabroniła pisać full synth na olejach które nie sa "full".... no chyba że źle pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Do stilo benzynowego lałem / leje 10W40. Przy odpalani przy - 15 dzwięki jak traktora. Zalałem 5W40 - i silnik znacznie lepiej odpala przy mrozach. No i pompowalnośc na zimno znacznie lepsza. Czekam na - 25 Aha, nic się nie wytrąciło, rozciekło i takie tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A co masz do castrola ? > wywody pseudoekspertów mnie nie przekonują, osobiście uważam castrola za lepszego od Mobila S, > lotosa czy elfa (10w40) Zobacz kiedyś silnik od środka po castrolu szczególnie czy innych komercjach marketingowych , które wymieniłeś. 5w40 to nie full syntetic tylko zwykłe HC-chociaż i tak lepsze w niskich i wysokich temp. niż 10w40 castrola.(semisyntetic-ok. 15% baz syntetycznych). P. Powstaje z baz orlenu na marginesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 ja zmieniałem nie raz i nigdy nie było problemów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > wiem i dla tego dałem emota na końcu zdania w którym to pisałem > btw. ztcp ktoś pisał że unia chyba zabroniła pisać full synth na olejach które nie sa "full".... no > chyba że źle pamiętam z ciekawostek to do jednego auta leje 10w40 full syntetyk Amsoil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Zobacz kiedyś silnik od środka po castrolu szczególnie czy innych komercjach marketingowych , które > wymieniłeś. > 5w40 to nie full syntetic tylko zwykłe HC-chociaż i tak lepsze w niskich i wysokich temp. niż 10w40 > castrola.(semisyntetic-ok. 15% baz syntetycznych). > P. Powstaje z baz orlenu na marginesie A to dotyczy tez Castrol Edge? Czy tylko magnatec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Moja Marea jeździła całe życie na 10W40. U pierwszego właściciela na Seleni do ponad 70 kkm, u mnie na Shellu 10W40 do ponad 160 kkm. Teraz wlałem Shell 5W40, zrobione około 500 km, silnik suchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 Po części też, często jest stosowany z racji ceny w mocniejszych samochodach(TB), v6-ale kilku się przejechało na edge sporcie(tym 10w60).Po został węgiel. Do cywila i PD olej jak olej(chyba każdy jest HC) i wszystkie dostępne na rynku oficjalnie rozlewane w PL. Za cenę marketingu Edge można mieć dużo lepszy olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Zobacz kiedyś silnik od środka po castrolu szczególnie czy innych komercjach marketingowych , które > wymieniłeś. > 5w40 to nie full syntetic tylko zwykłe HC-chociaż i tak lepsze w niskich i wysokich temp. niż 10w40 > castrola.(semisyntetic-ok. 15% baz syntetycznych). > P. Powstaje z baz orlenu na marginesie a tu cię zaskoczę...mam zaprzyjaźniony warsztat i oni serwisują flotówki, zalewają właśnie castrolem. Miałem kilka razy przyjemność wpaść właśnie jak mieli rozebrany silnik...wszystko wyglądał idealnie czyste, nie tak jak na tej słynnej forumowej fotce. Powtórzę jeszcze raz...nie był to pojedyńczy przypadek i takich silników widziałem kilka i to mi wystarczy aby nie wierzyć bajarzom ludowym . Jak już pisałem auta te to flotówki i robiły sporo km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > mnie > na Shellu 10W40 do ponad 160 kkm. Teraz wlałem Shell 5W40, zrobione około 500 km, silnik > suchy. U mnie też na Shellu 10W40 220 kkm. Teraz wlałem Shell 5W40 (bo potrzebowałem na już a tamtego nie było). 3000 km - na bagnecie nic nie ubyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 ,,Jak prawdziwym'' castrolem ze znaczkiem oooo/skoda/vw nie wyglądającym jak castrol i made in germany to uwierzę. Ale flotówki kiedyś d4d zalewali 15w40gtx-em. Nie mnie-każdy leje co chce, ja tej firmy nie uznaję- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 12 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 oleje mają w beczkach i takim zalewają. Olej na pewno pochodzi z polskiej dystrybucji, bo jakoś nie widzę sensu kombinowania inaczej. No i opisy na beczkach też sa po polsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... > Producent zaleca/dopuszcza stosowanie obu tych lepkości. > Do tej pory zalewałem 10w40 i nie było problemów, ubytki marginalne. Zastosuj prostą matematykę i założenie, że oszczędzisz średnio 2,5% paliwa i bez skutków ubocznych możesz wydłużyć interwał wymiany o 30%. Nie biorę pod uwagę zarzynania silnika podczas rozruchów w - 15 lub więcej. Zróbmy szybkie obliczenia i przyjmijmy zuzycie paliwa na poziomie 8L, wymianę półsyntetyka co 12 tysięcy i syntetyka co 15 tysięcy oraz oszczędność na poziomie 2,5% (zimą będzie więcej), do tego cena litra paliwa to 5,50zł. 5,5zł x 8 = 44 zł za 100 km. Oszczędność 2,5% to 1,1 zł na 100 km. Mnożymy razy 150 (15 tysięcy km) i daje nam to kwotę 165 zł! Nawet się nie zająknąłem o oszczędnościach długoterminowych, wynikających ze zmniejszonego zuzycia: akumulatora, silnika, rozrusznika i kilku innych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 12 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 dziękuję Ci kolego za te informacje. te 2.5% to jakoś udowodnione jest ? czy tylko optymistyczne załozenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jogi Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... > Producent zaleca/dopuszcza stosowanie obu tych lepkości. > Do tej pory zalewałem 10w40 i nie było problemów, ubytki marginalne. w tym roku na zimę zalałem 5tką kiedyś ten sam manewr zrobiłem w sejaku - zdecydowanie lżej kręcił po mroźnej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 13 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 kolejny powód za, zwłaszcza że dzisiaj było -15 a to dopiero początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > dziękuję Ci kolego za te informacje. > te 2.5% to jakoś udowodnione jest ? czy tylko optymistyczne załozenia ? Wszystko zależy od warunków jazdy, przede wszystkim od dogrzania silnika, przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach zostanie więcej w kieszeni, przy trasach mniej. Jak kolega zmienia olej dwa razy do roku to na zimę śmiało można zalać 5w30 i oszczędności będą większe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Julek Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 wg. mnie różnica w spalaniu będzie niezauważalna, poprawić się może rozruch w minusowych temp. i szybsze dotarcie oleju do podzespołów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > wg. mnie różnica w spalaniu będzie niezauważalna, poprawić się może rozruch w minusowych temp. i > szybsze dotarcie oleju do podzespołów Różnica w spalaniu mojego auta, na krótkich trasach w mieście, między 5w40 a 0w30, to obecnie około 1 litr na 100 km! Przyznaję, że 90% przebiegu to trasa rano do firmy 5 km i wieczorem do domu. To ogromna różnica w kosztach użytkowania auta, w moim przypadku to około 18% na paliwo. Różnica będzie mniejsza w przypadku benzyny, która szybciej się nagrzewa, jednak przy zastosowaniu oleju xw30, będzie zauważalna ze względu na mniejsze opory, przy rozgrzanym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilo_kielce Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... > Producent zaleca/dopuszcza stosowanie obu tych lepkości. > Do tej pory zalewałem 10w40 i nie było problemów, ubytki marginalne. Przeszedłem tak w mojej rajdowce. Z 10W40 na %w40. Żadnych skutków ubocznych, pocenia, wycieków nie zaobserwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 no to zalałem 5W40...auto odpala i jedzie Czekam teraz na mrozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin2222 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 będzie lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... > Producent zaleca/dopuszcza stosowanie obu tych lepkości. > Do tej pory zalewałem 10w40 i nie było problemów, ubytki marginalne. Myślisz, że Twój silnik jest na tyle inteligentny, że zauważy różnicę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > no to zalałem 5W40...auto odpala i jedzie > Czekam teraz na mrozy. w jednym samochodzie mam olej 5W40, w drugim 10W40. Przy odpalaniu nie widzę żadnej różnicy, czy to w największe mrozy, czy w lecie. Po prostu odpalam i jadę. Fakt, ze przy naprawdę dużych mrozach rzędu -20 oba kręcą rozrusznikiem trochę ospale. Ale różnic żadnych nie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Myślisz, że Twój silnik jest na tyle inteligentny, że zauważy różnicę? Jeśli przy wyborze oleju kierujesz się inteligencją silnika to możesz w sumie nasikać do niego. Nie powinien zauważyć różnicy. A jakby nie patrzeć będzie tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 hmmm, na razie powiem tyle że zauważyłem już różnicę.... Więcej info jak pojeżdżę więcej. Czy silnik zauważył to nie wiem, ale imo tak, skoro ja zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > No właśnie...zastanawiam się czy takie przejście ma sens.... Dla samych cyferek - pewnie nie warto. Ale jak masz na myśli przejście z semi na full syntetic, do tego jeszcze lepszej klasy jakościowej, o lepszych właściwościach myjących - to warto. klik Podobnych tematów sporo już było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > Jeśli przy wyborze oleju kierujesz się inteligencją silnika to możesz w sumie nasikać do niego. Nie > powinien zauważyć różnicy. A jakby nie patrzeć będzie tanio. Nie denerwuj się tak kolego bo złość piękności szkodzi Gdzie napisałem, że ma być taniej? Akurat ja leję ten z lepszymi parametrami do obydwu swoich samochodów, czyli pewnie droższy. Ba, nawet nie wiem jaka jest różnica w ich cenie. Nadal jednak uważam, że 10 letni samochód o którym mowa tego nie zauważy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 > hmmm, na razie powiem tyle że zauważyłem już różnicę.... Więcej info jak pojeżdżę więcej. > Czy silnik zauważył to nie wiem, ale imo tak, skoro ja zauważyłem. A na czym polega ta różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 wydaje mi się że lżej kręcił po mroźnej nocy, ale jak już pisałem, musze więcej pojeździć, bo jak narazie za dużo zmiennych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > wydaje mi się że lżej kręcił po mroźnej nocy, ale jak już pisałem, musze więcej pojeździć, bo jak > narazie za dużo zmiennych czyli jednak miałem rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > czyli jednak miałem rację jaką rację ? Napisałem że muszę więcej pojeździć, aby wykluczyć inne czynniki. Jak narazie po zimnej nocy auto lżej odpala i to wyraźnie lżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > jaką rację ? Napisałem że muszę więcej pojeździć, aby wykluczyć inne czynniki. Jak narazie po > zimnej nocy auto lżej odlala i to wyraźnie lżej. I czego jeszcze się spodziewasz? Zacznie Ci palić mniej, szybciej jeździć i moc mu się zmieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 > I czego jeszcze się spodziewasz? Zacznie Ci palić mniej, szybciej jeździć i moc mu się zmieni? skęk w tym że ja się niczego nie spodziewałem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Witam. Pacjent w podpisie. Przy 190kkm wymiana z Castrola 10w40 na Motula 5w/40. Licząc, że w cenie Castrola, może ciut więcej zamiast 4l oliwy, dostaje 5l. A więc dwie wymiany oleju za baniak. Po 8kkm olej na bagnecie dalej w miarę wygląda, da się dostrzec "kolor" bagnetu. Na Castrolu olej był czarny jak smoła juz po 1-2kkm. Z tego co zauważyłem, rozrusznik na zimnym lepiej kreci, kasatory luzów w ciepłe dni cichną niemal natychmiast, w zimne, czyli obecnie, po max 5s, zamiast jak na Castrolu po 15-20s. Spalanie bez zmian. Zużycie oleju, tak jak na Castrolu, nie zauważalne. Oliwa wymieniana zawsze co 10-12kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.