ppmarian Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 jest tego od zatrzesienia na alledrogo który KONKRETNIE model watro kupic aby współpracował z telefonem z systemem android czy może watro kupić cos innego? interfejs potrzebyny mi jest do podglądania parametrów silnika, kasowania ewentualnych bledów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > jest tego od zatrzesienia na alledrogo > który KONKRETNIE model watro kupic aby współpracował z telefonem z systemem android > czy może watro kupić cos innego? > interfejs potrzebyny mi jest do podglądania parametrów silnika, kasowania ewentualnych bledów Ja proponuję wyposażyć się w wersję kablową oraz BT... BT raczej w formie właśnie gadżetu do jakiegoś TorqueOBD na Androida ponieważ podobno lubią szybko padać, a wersje na kablu (polecam od viakena mam już drugi interfejs od niego i 0 problemów) są trwałe i skuteczne BT nie kupowałem więc nie podpowiem, ale kupiłbym albo od Viakena (o ile ma BT bo te na kablu ma super), albo coś czego się dużo sprzedaje i allegrowicz ma same pozytywy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > jest tego od zatrzesienia na alledrogo > który KONKRETNIE model watro kupic aby współpracował z telefonem z systemem android > czy może watro kupić cos innego? > interfejs potrzebyny mi jest do podglądania parametrów silnika, kasowania ewentualnych bledów Jezeli potrzebujesz do Subaru to poczytaj sobie na forum subaru.pl - nie wszystkie parametry bedzie zczytywal. Ja podlaczalem kolegi ELM327 poprzez BT i programik Torque - niektore dane zczytywal jak rpm, temp, ale np napiecia juz nie chcial (moze to zalezy od softu?). Bledow nie mialem wiec nie wiem. Generalnie jak ma EOBD to powinien kazdy modul wspolpracowac. Na kabelku i Ecuexplorerze widze znacznie wiecej danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > Jezeli potrzebujesz do Subaru to poczytaj sobie na forum subaru.pl - nie wszystkie parametry bedzie > zczytywal. Ja podlaczalem kolegi ELM327 poprzez BT i programik Torque - niektore dane > zczytywal jak rpm, temp, ale np napiecia juz nie chcial (moze to zalezy od softu?). > Bledow nie mialem wiec nie wiem. Generalnie jak ma EOBD to powinien kazdy modul wspolpracowac. ok musze od kogos pozyczyc i zobacze co potrafi zczytac > Na kabelku i Ecuexplorerze widze znacznie wiecej danych. kabl VAG KKL mam i dobrze dogaduje sie z subaru przez FREESSM warto szukac EcuExplorer - 'widzi' wiecej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Mam dokładnie taki . Działa bardzo dobrze z moim telefonem i programem torqe pro. Ale wbrew opisowi z aukcji przedstawia się jako wersja 1.5, więc "wyprzedził" myśl techniczną i programową producenta oryginału. Do tego przy produkcji nalepki z opisem funkcji diod świecących zapomnieli że dają opis w odbiciu lustrzanym. Działa niezawodnie jak dotąd. Używany sporadycznie, w czasie jazdy najdłuższy czas podłączenia to 2 godziny. W gnieździe pozostawiłem go maksymalnie na 10 godzin i działa nadal. Taki ekran spreparowałem sobie do podglądania w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > Mam dokładnie taki . Działa bardzo dobrze z moim telefonem i programem torqe pro. Ale wbrew > opisowi z aukcji przedstawia się jako wersja 1.5, więc "wyprzedził" myśl techniczną i > programową producenta oryginału. Do tego przy produkcji nalepki z opisem funkcji diod > świecących zapomnieli że dają opis w odbiciu lustrzanym. Działa niezawodnie jak dotąd. Używany > sporadycznie, w czasie jazdy najdłuższy czas podłączenia to 2 godziny. W gnieździe > pozostawiłem go maksymalnie na 10 godzin i działa nadal. > Taki ekran spreparowałem sobie do podglądania w czasie jazdy. zależy mi na napięcie AFR temp wody temp oleju temp oleju w skrzyni AT i z ciekawości: Pomiar mocy silnika (KM), Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > zależy mi na > napięcie Bedzie. > AFR Nie bedzie. Chyba, ze masz szerokopasmowke. > temp wody Bedzie. > temp oleju Moze byc, moze nie byc, zalezy od softu. > temp oleju w skrzyni AT Raczej nie bedzie. > i z ciekawości: > Pomiar mocy silnika (KM), > Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h Beda ale raczej niedokladne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Zależy jakie czujniki wykryje w twoim silniku. U mnie pokazuje AFR ( widoczne na zrzucie, ale musiałem sam "uwidocznić" zegar) , ale podłączony do C3, nie pokazał. Temperatury oleju w skrzyni raczej nie pokaże, bo prawdopodobnie obsługuje ją oddzielny kalkulator. W torque pro znajdziesz skonfigurowane ekrany na których jest obrazowana większość parametrów które wymieniłeś. Nie ma AFR i temp. oleju, ale program daje się konfgurować i umożliwia wybranie z listy interesujących czujników i pokazanie ich np. w jednym oknie. Edit: Pomiar napięcia w tym sprzęcie może nie być dokładny. W manualu do ELM`a jest opis jak programowo dostosować wartość pokazywanego napięcia do wartości rzeczywistych. U mnie, ponieważ pokazuje wartości do przyjęcia, więc nie korygowałem i nie sprawdzałem ile pokazałby woltomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > kabl VAG KKL mam i dobrze dogaduje sie z subaru przez FREESSM skoro masz ten kabelek to nie wiem czy w ogole ELM ci jest potrzebny, raczej nic wiecej z niego nie wyciagniesz, poza mozliwoscia uzywania na telefonie z Androidem. Generalnie WSZYSTKIE ELM'y 327 tansze niz 200-300 zl za sam goly adapter to klony oryginalnego ELM327 i nie dzialaja dokladnie tak jak oryginal. Konkretnie: - szybkosc odswiezania danych jest o wiele nizsza (oryginal 40-60 danych/s, klony 5-8) - nie obsluguja wszystkich funkcji oryginalu porownanie adapterow ELM327 dla Torque sam okazjonalnie uzytkuje jeden z klonow tego typu - dziala ale szybki to on nie jest. Np. odczyt danych z ECU silnika Mitsubishi przez dowolny program (na Android, PC - nie ma znaczenia) jest jakies 10x wolniejszy niz uzywajac kabelka VAG KKL + Evoscan. a zupelnie inna kwestia ze odczyt pewnych danych np. temp. oleju, AFR jest warunkowany przez istnienie lub nie okreslonego czujnika w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 > a zupelnie inna kwestia ze odczyt pewnych danych np. temp. oleju, AFR jest warunkowany przez > istnienie lub nie okreslonego czujnika w aucie. Dodam jeszcze, że pewne odczyty są specyficzne dla marki, więc mogą nie występować domyslnie. Np. odczyt knock sensora w Maździe wymaga pluginu do Torque. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milczar Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Możesz sprawdzić czy jest opcja wyboru połączenia w wersji PRO? Mam kabel VAG KKL na USB i się zastanawiam czy da radę go podpiąć do Galaxy Tab 2 i Galaxy S2 przez odpowiednie przejściówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Mam dokładnie taki . Działa bardzo dobrze z moim telefonem i programem torqe pro. Ale wbrew > opisowi z aukcji przedstawia się jako wersja 1.5, więc "wyprzedził" myśl techniczną i > Używany > sporadycznie, w czasie jazdy najdłuższy czas podłączenia to 2 godziny. W gnieździe > pozostawiłem go maksymalnie na 10 godzin i działa nadal. > Taki ekran spreparowałem sobie do podglądania w czasie jazdy. Ale wy ludzie kombinujecie z tymi telefonami. Telefon jest do dzwonienia i ewentualnie jako nawigacja GPS Nie lepiej kupic sobie komputerek pokładowy Turbogauge? e-bay aliexpress Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Nie lepiej kupic sobie komputerek pokładowy Turbogauge? jakby ktos chcial kupic TG3 moge sprzedac swoj, kupilem sobie fajniejsza zabawke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > jakby ktos chcial kupic TG3 moge sprzedac swoj, kupilem sobie fajniejsza zabawke Pochwal się co kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > jakby ktos chcial kupic TG3 moge sprzedac swoj, kupilem sobie fajniejsza zabawke Czy ktoś z praktyki wie czy TG współpracuje z toyotą Avensis T25 FL silnik 1AD z 2007r. ? P.S. Za ile i czemu tak drogo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Pochwal się co kupiłeś? no właśnie, sam jestem ciekaw czyzby taki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Ma w opcjach wybór połączenia po bluetooth lub przewodowo po USB. Czy twój kabelek będzie współpracował z torque nie wiem. Wyboru rodzaju przejściówki nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Czy ktoś z praktyki wie czy TG współpracuje z toyotą Avensis T25 FL silnik 1AD z 2007r. ? http://www.leagend.com/viewpro.asp?id=345 Jak auto z 2007 to powinno miec OBDII, więc nie powinno byc problemów ( http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD ) > P.S. Za ile i czemu tak drogo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Ale wy ludzie kombinujecie z tymi telefonami.... Wykombinowałem, że to będzie najtańsza opcja do podpięcia i sprawdzenia co dzieje się z silnikiem. Zeby zobaczyć coś więcej muszę użyć oprogramowania dedykowanego. Sterowanie silnikiem jest u mnie mocno rozbudowane (np. pompa płynu chłodzącego jest napędzana poprzez sprzęgło elektrycznie sterowane), ale na desce zabrakło wsażnika temperatury płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Wykombinowałem, że to będzie najtańsza opcja do podpięcia i sprawdzenia co dzieje się z silnikiem. > Zeby zobaczyć coś więcej muszę użyć oprogramowania dedykowanego. Sterowanie silnikiem jest u > mnie mocno rozbudowane (np. pompa płynu chłodzącego jest napędzana poprzez sprzęgło > elektrycznie sterowane), ale na desce zabrakło wsażnika temperatury płynu Niby tak. Ale te 84 USD to chyba nie są takie straszne pieniadze. Ja kupowałem TG za 350 zł i jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Niby tak. Ale te 84 USD to chyba nie są takie straszne pieniadze. ... Oczywiście, ale przejściówka z programem kosztowała mniej niż 84 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > http://www.leagend.com/viewpro.asp?id=345 > Jak auto z 2007 to powinno miec OBDII, więc nie powinno byc problemów ( > http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD ) > > P.S. Za ile i czemu tak drogo ? To mówi teoria. Ja pytam o praktykę.Podobno Toyota stosuje jakiś inny protokół komunikacji .nie chciałbym kupić a potem wyrzucić TG do kosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > To mówi teoria. > Ja pytam o praktykę.Podobno Toyota stosuje jakiś inny protokół komunikacji Aha, nie wiedziałem .nie chciałbym kupić a > potem wyrzucić TG do kosza. E tam ,zawsze mozna wystawić na Allegro albo AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Aha, nie wiedziałem > .nie chciałbym kupić a > E tam ,zawsze mozna wystawić na Allegro albo AK Niby,ale po co se d.. zawracać. Poza tym nie wiadomo jakie warunki postawi Alastair . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Ja pytam o praktykę.Podobno Toyota stosuje jakiś inny protokół komunikacji .nie chciałbym kupić a > potem wyrzucić TG do kosza. generalnie wszystkie auta od ok 2000r obsluguja OBD II bo taki byl wymog, najpierw w USA, potem w EU. Co nie zmienia faktu ze kazdy producent ma swoj wlasny protokol do bardziej zaawansowanych kwestii, obslugi innych modulow jak ABS, ESP, immobiliser, rozne moduly komfortu etc. OBD II to takie minimum ktorego wymagal ustawodawca - tylko podstawowa diagnostyka czyli odczyt aktualnych parametrow pracy silnika, ew. bledow i ich kasowanie. Obejmuje praktycznie wylacznie silnik, nic wiecej (jesli sa jakies wyjatki niech mnie ktos poprawi). Turbogauge sie pobawilem i jak dla mnie wystarczy, dlatego jestem sklonny sie z nim rozstac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > który KONKRETNIE model watro kupic aby współpracował z telefonem z systemem android CARDO SCALA RIDER G9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milczar Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Ma w opcjach wybór połączenia po bluetooth lub przewodowo po USB. > Czy twój kabelek będzie współpracował z torque nie wiem. > Wyboru rodzaju przejściówki nie znalazłem. Dzięki za sprawdzenie, przejściówkę do USB i tak muszę kupić więc przy okazji może uda się i Torque uruchomić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > CARDO SCALA RIDER G9 A co to ma wspólnego z ELM ??? to jest to ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > generalnie wszystkie auta od ok 2000r obsluguja OBD II bo taki byl wymog, najpierw w USA, potem w > EU. Co nie zmienia faktu ze kazdy producent ma swoj wlasny protokol do bardziej zaawansowanych > kwestii, obslugi innych modulow jak ABS, ESP, immobiliser, rozne moduly komfortu etc. > OBD II to takie minimum ktorego wymagal ustawodawca - tylko podstawowa diagnostyka czyli odczyt > aktualnych parametrow pracy silnika, ew. bledow i ich kasowanie. Obejmuje praktycznie > wylacznie silnik, nic wiecej (jesli sa jakies wyjatki niech mnie ktos poprawi). No własnie. Więc TG powinien działac w takim zakresie jak chce autor wątku. Nawet w Toyocie. A u mnie w Kia Rio np. jest tylko jeden bug - nie zczytuje VIN pojazdu, ale mało mi jest to potrzebne Błędy czyta i kasuje, co prawda tylko podaje numery, ale wydrukowałem sobie listę ściągnięctą z netu i woże w aucie. No i nie ma problemu trzymać taka liste w pdf czy doc w smartfonie > Turbogauge sie pobawilem i jak dla mnie wystarczy, dlatego jestem sklonny sie z nim rozstac. Ale nadal nie pochwaliłes się co masz lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Ale nadal nie pochwaliłes się co masz lepszego a zes sie kolego uparl ... kiedy kupowalem TG nie mialem jeszcze telefonu z androidem, teraz mam i jakos bardziej mi sie to podoba mimo ze nie jest to samodzielne urzadzenie i trzeba za kazdym razem uruchamiac program na telefonie etc. Cyferki z TG (srednie spalanie i takie tam) mi sie troche znudzily wiec urzadzenie poszlo w odstawke do diagnostyki Mitsubishi fajniejszy jest Evoscan + VAG KKL jak juz pisalem, ze stara Honda niestety nie udalo mi sie polaczyc, chinskie klony HIM niestety nie chca dzialac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > a zes sie kolego uparl ... No wiesz, wzbudziłeś uzasadnioną ciekawość > kiedy kupowalem TG nie mialem jeszcze telefonu z androidem, teraz mam i jakos bardziej mi sie to > podoba mimo ze nie jest to samodzielne urzadzenie i trzeba za kazdym razem uruchamiac program > na telefonie etc. Cyferki z TG (srednie spalanie i takie tam) mi sie troche znudzily wiec > urzadzenie poszlo w odstawke > do diagnostyki Mitsubishi fajniejszy jest Evoscan + VAG KKL Pod tym hasłem mozna wygooglac np. to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.