msikor Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Witam Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG Nalot 23 tyś km Średni miesięczny przebieg to 3300 km Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego... ASO twierdzi że to norma... prawda to? W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 krótkie dystane, roznice temperatur... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrob Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Witam > Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG > Nalot 23 tyś km > Średni miesięczny przebieg to 3300 km > Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego... > ASO twierdzi że to norma... prawda to? > W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego... W fabii z 2002r po założeniu gazu przy 99tys km i przejechaniu około 15tys. posypała się uszczelka pod głowicą, a przed tym pojawił się "majonez". Teraz fabia ma 250tys i po remoncie głowicy nic już nowego się nie pojawia. Nie jest to pewnie reguła, ale u mnie tak się skonczyła obecność tej mazi. Teraz w fiacie pojawił mi się majonez w odmie, ale korek olejowy jest czysty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Witam > Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG > Nalot 23 tyś km > Średni miesięczny przebieg to 3300 km > Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego... > ASO twierdzi że to norma... prawda to? > W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego... toledo z tym samym silniniem i LPG od 200kkm ma identyczny majonez oleju i plynu nie ubywa i nie przybywa TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 jak sielnik duzo jeździ po mieście to jest norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > krótkie dystane, roznice temperatur... auto nie robi krótkich dystansów... wręcz przeciwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > jak sielnik duzo jeździ po mieście to jest norma to wiem, ale auto głownie robi duże trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hubetr Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 U mnie w punciaku pojawienie się majonezu zwiastowało upg niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > jak sielnik duzo jeździ po mieście to jest norma Sorry kolego, ale nie jest to prawdą. Matiza mam od nowości i jeździ 90% w mieście- żadnego "majonezu" nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Sorry kolego, ale nie jest to prawdą. Matiza mam od nowości i jeździ 90% w mieście- żadnego > "majonezu" nie ma. jedne silniki sieją majonezonem inne nie - matiza też miałem 5 lat i nie mial nigdy majonezu. A z kolei Grande punto to miało nim zawalony korek, odmę i wszystko dookoła do tego stopnia, że co 2 miesiące zimą musiałem odmę czyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Sorry kolego, ale nie jest to prawdą. Matiza mam od nowości i jeździ 90% w mieście- żadnego > "majonezu" nie ma. Zależne pewnie od modelu. Moja kobita jeździ clio 1.6 10km do pracy po mieście i majonez jest normą od roku. W powyższym przypadku może być podobnie,trzeba mocno obserwować temperaturę i płyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > to wiem, ale auto głownie robi duże trasy to nie powinno tego być. ale co sie łamiesz - pilnuj poziomu oleju, płynu chłodzącego, patrz czy nie kopci. Jak wszystko ok to nie szukaj kwadratowych jaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > jak sielnik duzo jeździ po mieście to jest norma dziwna norma - w poprzedniej pandzie nalot 140 kkm z czego 90% po miescie i nigdy nie bylo czegos takiego na korku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > jedne silniki sieją majonezonem inne nie - matiza też miałem 5 lat i nie mial nigdy majonezu. > A z kolei Grande punto to miało nim zawalony korek, odmę i wszystko dookoła do tego stopnia, że co > 2 miesiące zimą musiałem odmę czyścić. a ja w oplu 2.2 benzyna z lpg mam tak od 4lat ale zimą tylko... z odmy wypływa mi masło a na korku masła nie ma... z odmy którą mam wyprowadzoną pod auto bo mi to masło przepustnice brudziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Witam > Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG > Nalot 23 tyś km > Średni miesięczny przebieg to 3300 km > Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego... > ASO twierdzi że to norma... prawda to? > W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego... Bywa, tym bardziej, gdy masz LPG. Kiedyś w Astrze miałem zimą masełko od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > ASO twierdzi że to norma... prawda to? > W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego... hmmm trochę dużo tego masła, ja bym zrobił próbę na szczelność UPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > a ja w oplu 2.2 benzyna z lpg mam tak od 4lat ale zimą tylko... z odmy wypływa mi masło a na korku > masła nie ma... z odmy którą mam wyprowadzoną pod auto > bo mi to masło przepustnice brudziło wyprowadzenie pod auto moze skocnzyc sie tym, że ci sie woda do niej dostanie, zamarznie i będzie kuku juz lepiej oil catch tank zainstalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Ja bym nic nie robił przy silniku i nic nie podejrzewał. W Astrze H Z14XEP jaką mamy w domu, od samego początku był majonez pod korkiem. Auto było kupione jako nówka sztuka. Obecnie ma przejechane ok. 60kkm, bez LPG, silnik zalany olejem syntetycznym, codzienne przebiegi to ok. 30km czyli niedużo. Do pracy w jedną stronę ok. 15km, a po 8godzinach pracy z powrotem i wjazd do garażu. Latem tego majonezu nie ma. Znów w swojej Astrze F miałem uszczelkę pod głowicą wymienianą już jakiś czas temu i majonez jak był przed wymianą uszczelki, tak i po jej wymianie jest nadal obecny tylko w okresie zimowym. Silnik to X16SZR, z LPG, przebieg 220kkm, również krótkie odcinki drogi pokonywane prawie codziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > U mnie w punciaku pojawienie się majonezu zwiastowało upg niestety. a u mnie przez 5lat okres zimowy jeździć i się nie przejmować jeśli tylko korek ma majonez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > a u mnie przez 5lat okres zimowy > jeździć i się nie przejmować jeśli tylko korek ma majonez To też zależy od silnika i oleju bo np w pracy, różne auta z którymi dość często jeżdżę (na co dzień jednym i ono też nie ma majonezu), tego majonezu nie mają zupełnie. A odcinki drogi jakie pokonują są krótkie i w mieście. Także to ciekawe, od czego to zależy tak naprawdę że majonez występuje bo jeszcze wracając do Astry H o której pisałem wyżej, to majonezu jest nieraz tyle, że cały wlew oleju jest zapaćkany, wałek rozrządu również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > To też zależy od silnika i oleju bo np w pracy, różne auta z którymi dość często jeżdżę (na co > dzień jednym i ono też nie ma majonezu), tego majonezu nie mają zupełnie. A odcinki drogi > jakie pokonują są krótkie i w mieście. > Także to ciekawe, od czego to zależy tak naprawdę że majonez występuje bo jeszcze wracając do Astry > H o której pisałem wyżej, to majonezu jest nieraz tyle, że cały wlew oleju jest zapaćkany, > wałek rozrządu również Ilość i miejsce gromadzenia aglomeratu olejowo wodnego zależy od konstrukcji układu smarowania oraz przewietrzania skrzyni korbowej. Silniki, w których powstaje dużo mgły olejowej zbierają więcej aglomeratu w martwych punktach przewietrzania. Jest to najczęściej korek wlewu oleju lub załamanie odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > to wiem, ale auto głownie robi duże trasy jeszcze raz napiesz TTTM od dowosci do teraz (ponad 200kkm0 toledo z identycznym silnikiem i LPG ma majonez bez znaczenia czy tylko krotkie trasy czy ganianie na autostardach TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Kiedyś miałem w aucie z LPG ogromne ilości majonezu. Mogłem robić konkurencję dla fabryki w Kętrzynie. Winowajcą okazała się zapchana odma, a dokładniej tłumik płomieni (takie sitko) umieszczone zaraz za pokrywą zaworów. Po wyrzuceniu tegoż problem ustąpił na zawsze. Do czego zmierzam - jako że silnik ów podatny był na awarię głowicy, wszyscy wieszczyli jej szybki koniec, a nic takiego nie miało miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Witam > Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG > Nalot 23 tyś km Ciekawy jestem jak taki majonez smaruje silnik... Kolego proponuje częściej wymieniać olej i stosować dobry syntetyk który nie będzie emulgował z woda z LPG... W twoim przypadku gdy twierdzisz, że robisz duże przebiegi i nic się z płynem nie dzieje to co najmniej dziwne.... Nie wiem czy TTTM ale ewidentnie woda która zawsze się gromadzi w oleju/silniku po ostygnięciu nie ma ujścia ... nie odparowuje po nagrzaniu silnika czego przyczyną może być zatkana lub niedrożna odma.... lub masz problemy z układem chłodzenia silnika - termostatem który nadmiernie wychładza silnik i nie pozwala osiągnąć należytej temperatury ...proponuje to sprawdzić bo szkoda silnika ... Zrobiłem wiele tys km na LPG i na ON i nigdy takiego majonezu nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Zrobiłem wiele tys km na LPG i na ON i nigdy takiego majonezu nie widziałem... a jeździłeś autem z takim silnikiem jak autora wątku ? bo było już tu napisane że w tym silniku to norma tak samo jak miałem w astrze 1.4 SPI, tam też wiele osób pisało o tym problemie i nie pisz o kiepskim oleju, bo mój dłuższy czas jeździł na syntetyku mobila 5w50 i zawsze zimą pojawiał się taki "problem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 u mnie zawsze majonez pojawia pio zimą, latem nie ma tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 koledze w zeszła zimę w TDI zamarzł majonez na klawiaturze tak że przy odpaleniu silnika zerwał się pasek rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Kolego proponuje częściej wymieniać olej i stosować dobry syntetyk który nie będzie emulgował z > woda z LPG... olej wymieniany w/g zaleceń Skody co 15 tyś i lany jest Castrol 5w40 > masz problemy z układem chłodzenia silnika - termostatem który > nadmiernie wychładza silnik i nie pozwala osiągnąć należytej temperatury ...proponuje to > sprawdzić bo szkoda silnika ... auto nagrzewa się dobrze i w/g wskaźnika temp. osiąga i trzyma 90st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.