Skocz do zawartości

majonez pod korkiem oleju


msikor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam smile.gif

Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG

Nalot 23 tyś km

Średni miesięczny przebieg to 3300 km

Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego...

286596720-Untitled-1copy_resize.jpg

ASO twierdzi że to norma... prawda to?

W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego...

post-8979-14352518526225_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG

> Nalot 23 tyś km

> Średni miesięczny przebieg to 3300 km

> Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego...

> ASO twierdzi że to norma... prawda to?

> W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego...

W fabii z 2002r po założeniu gazu przy 99tys km i przejechaniu około 15tys. posypała się uszczelka pod głowicą, a przed tym pojawił się "majonez". Teraz fabia ma 250tys i po remoncie głowicy nic już nowego się nie pojawia.

Nie jest to pewnie reguła, ale u mnie tak się skonczyła obecność tej mazi.

Teraz w fiacie pojawił mi się majonez w odmie, ale korek olejowy jest czysty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG

> Nalot 23 tyś km

> Średni miesięczny przebieg to 3300 km

> Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego...

> ASO twierdzi że to norma... prawda to?

> W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego...

toledo z tym samym silniniem i LPG od 200kkm ma identyczny majonez

oleju i plynu nie ubywa i nie przybywa

TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak sielnik duzo jeździ po mieście to jest norma

Sorry kolego, ale nie jest to prawdą. Matiza mam od nowości i jeździ 90% w mieście- żadnego "majonezu" nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry kolego, ale nie jest to prawdą. Matiza mam od nowości i jeździ 90% w mieście- żadnego

> "majonezu" nie ma.

jedne silniki sieją majonezonem inne nie - matiza też miałem 5 lat i nie mial nigdy majonezu.

A z kolei Grande punto to miało nim zawalony korek, odmę i wszystko dookoła do tego stopnia, że co 2 miesiące zimą musiałem odmę czyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry kolego, ale nie jest to prawdą. Matiza mam od nowości i jeździ 90% w mieście- żadnego

> "majonezu" nie ma.

Zależne pewnie od modelu. Moja kobita jeździ clio 1.6 10km do pracy po mieście i majonez jest normą od roku.

W powyższym przypadku może być podobnie,trzeba mocno obserwować temperaturę i płyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedne silniki sieją majonezonem inne nie - matiza też miałem 5 lat i nie mial nigdy majonezu.

> A z kolei Grande punto to miało nim zawalony korek, odmę i wszystko dookoła do tego stopnia, że co

> 2 miesiące zimą musiałem odmę czyścić.

a ja w oplu 2.2 benzyna z lpg mam tak od 4lat ale zimą tylko... z odmy wypływa mi masło a na korku masła nie ma... z odmy którą mam wyprowadzoną pod auto alien.gif

bo mi to masło przepustnice brudziło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG

> Nalot 23 tyś km

> Średni miesięczny przebieg to 3300 km

> Ostatnio dolewałem oleju i pod korkiem było coś takiego...

> ASO twierdzi że to norma... prawda to?

> W innych autach pomimo tego ze mniej jeżdżą nie ma czegoś takiego...

Bywa, tym bardziej, gdy masz LPG.

Kiedyś w Astrze miałem zimą masełko od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja w oplu 2.2 benzyna z lpg mam tak od 4lat ale zimą tylko... z odmy wypływa mi masło a na korku

> masła nie ma... z odmy którą mam wyprowadzoną pod auto

> bo mi to masło przepustnice brudziło

wyprowadzenie pod auto moze skocnzyc sie tym, że ci sie woda do niej dostanie, zamarznie i będzie kuku wink.gif juz lepiej oil catch tank zainstalować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

Ja bym nic nie robił przy silniku i nic nie podejrzewał.

W Astrze H Z14XEP jaką mamy w domu, od samego początku był majonez pod korkiem. Auto było kupione jako nówka sztuka. Obecnie ma przejechane ok. 60kkm, bez LPG, silnik zalany olejem syntetycznym, codzienne przebiegi to ok. 30km czyli niedużo. Do pracy w jedną stronę ok. 15km, a po 8godzinach pracy z powrotem i wjazd do garażu.

Latem tego majonezu nie ma.

Znów w swojej Astrze F miałem uszczelkę pod głowicą wymienianą już jakiś czas temu i majonez jak był przed wymianą uszczelki, tak i po jej wymianie jest nadal obecny tylko w okresie zimowym. Silnik to X16SZR, z LPG, przebieg 220kkm, również krótkie odcinki drogi pokonywane prawie codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_w

> a u mnie przez 5lat okres zimowy

> jeździć i się nie przejmować jeśli tylko korek ma majonez

To też zależy od silnika i oleju bo np w pracy, różne auta z którymi dość często jeżdżę (na co dzień jednym i ono też nie ma majonezu), tego majonezu nie mają zupełnie. A odcinki drogi jakie pokonują są krótkie i w mieście.

Także to ciekawe, od czego to zależy tak naprawdę że majonez występuje bo jeszcze wracając do Astry H o której pisałem wyżej, to majonezu jest nieraz tyle, że cały wlew oleju jest zapaćkany, wałek rozrządu również yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też zależy od silnika i oleju bo np w pracy, różne auta z którymi dość często jeżdżę (na co

> dzień jednym i ono też nie ma majonezu), tego majonezu nie mają zupełnie. A odcinki drogi

> jakie pokonują są krótkie i w mieście.

> Także to ciekawe, od czego to zależy tak naprawdę że majonez występuje bo jeszcze wracając do Astry

> H o której pisałem wyżej, to majonezu jest nieraz tyle, że cały wlew oleju jest zapaćkany,

> wałek rozrządu również

Ilość i miejsce gromadzenia aglomeratu olejowo wodnego zależy od konstrukcji układu smarowania oraz przewietrzania skrzyni korbowej. Silniki, w których powstaje dużo mgły olejowej zbierają więcej aglomeratu w martwych punktach przewietrzania. Jest to najczęściej korek wlewu oleju lub załamanie odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem w aucie z LPG ogromne ilości majonezu. Mogłem robić konkurencję dla fabryki w Kętrzynie. Winowajcą okazała się zapchana odma, a dokładniej tłumik płomieni (takie sitko) umieszczone zaraz za pokrywą zaworów. Po wyrzuceniu tegoż problem ustąpił na zawsze. Do czego zmierzam - jako że silnik ów podatny był na awarię głowicy, wszyscy wieszczyli jej szybki koniec, a nic takiego nie miało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pacjent to Octavia 2 1.6 benzyna z LPG

> Nalot 23 tyś km

Ciekawy jestem jak taki majonez smaruje silnik... zlosnik.gif

Kolego proponuje częściej wymieniać olej i stosować dobry syntetyk który nie będzie emulgował z woda z LPG...

W twoim przypadku gdy twierdzisz, że robisz duże przebiegi i nic się z płynem nie dzieje to co najmniej dziwne....

Nie wiem czy TTTM ale ewidentnie woda która zawsze się gromadzi w oleju/silniku po ostygnięciu nie ma ujścia ... nie odparowuje po nagrzaniu silnika czego przyczyną może być zatkana lub niedrożna odma.... lub masz problemy z układem chłodzenia silnika - termostatem który nadmiernie wychładza silnik i nie pozwala osiągnąć należytej temperatury ...proponuje to sprawdzić bo szkoda silnika ...

Zrobiłem wiele tys km na LPG i na ON i nigdy takiego majonezu nie widziałem... boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem wiele tys km na LPG i na ON i nigdy takiego majonezu nie widziałem...

a jeździłeś autem z takim silnikiem jak autora wątku ?

bo było już tu napisane że w tym silniku to norma hmm.gif

tak samo jak miałem w astrze 1.4 SPI, tam też wiele osób pisało o tym problemie

i nie pisz o kiepskim oleju, bo mój dłuższy czas jeździł na syntetyku mobila 5w50 icon_rolleyes.gif

i zawsze zimą pojawiał się taki "problem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego proponuje częściej wymieniać olej i stosować dobry syntetyk który nie będzie emulgował z

> woda z LPG...

olej wymieniany w/g zaleceń Skody co 15 tyś

i lany jest Castrol 5w40

> masz problemy z układem chłodzenia silnika - termostatem który

> nadmiernie wychładza silnik i nie pozwala osiągnąć należytej temperatury ...proponuje to

> sprawdzić bo szkoda silnika ...

auto nagrzewa się dobrze i w/g wskaźnika temp. osiąga i trzyma 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.