poziomek Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Link Quote: Każdy będzie miał Volkswagena Branża motoryzacyjna przeżywa kryzys. Koncerny sprzedają coraz mniej samochodów, tną zatrudnienie, zamykają fabryki i liczą straty. Problemy nie dotyczą Volkswagena, który ma szansę w przeciągu kilku lat stać się liderem na rynku. Volkswagen Źródło: www.volkswagen.pl W 2012 roku Volkswagen po raz pierwszy w swojej historii sprzedał ponad 9 milionów pojazdów. Firma dogania coraz bliżej swoich rywali z General Motors i Toyoty, które straciły przez kryzys gospodarczy i niegospodarność. Toyota w przeciągu kilku lat musiała wezwać na kontrolę ponad 10 milionów wyprodukowanych dopiero co modeli aut, w których stwierdzono różne usterki techniczne. General Motors w czerwcu 2009 roku ogłosił bankructwo i tylko dzięki państwowym pożyczkom i decyzjom administracji Baracka Obamy po dwóch latach koncern znów stał się światowym liderem. »Dlaczego przeciętnego Polaka nie stać na nowe auto Teraz Volkswagen ma szansę pobić obie korporacje, by w 2018 roku stać się numerem jeden pod względem posiadania rynku. Nieco ponad 9 milionów sprzedanych samochodów w 2012 roku stanowi wzrost o 11 procent rok do roku i jednocześnie jest rekordem sprzedaży w historii firmy. W tym samym okresie General Motors sprzedał 9,2 mln aut, a Toyota - 9,7 mln. Sporo aut grupa sprzedała w USA - 596 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o prawie 34 procent. Jednak tylko cztery procent aut zostało sprzedanych pod marką Volkswagen. Ogółem w Ameryce Północnej koncern sprzedał ponad milion aut, co stanowi wzrost o ponad 8 procent. Z podobnym wzrostem firma ma do czynienia na rynku azjatyckim, na którym sprzedała 3,17 mln samochodów. »Zimowe opony będą obowiązkowe? Póki co nie idzie za to w Europie, gdzie sprzedaż która spadła o 8 procent. Nie zawiedli Niemcy, którzy kupili 1,18 mln samochodów Volkswagena. Koncern - jak przyznał sam CEO Martin Winterkorn - wyprodukował na Starym Kontynencie około 3 miliony aut za dużo. W przyszłości wolne moce przerobowe fabryk zostaną lepiej wykorzystane - zapewnia szef VW, jednak jeszcze nie wiadomo w jaki sposób. /SS/media/Süddeutsche Zeitung Muszę przyznać,że imponujące. Pytanie czy "trynd" się utrzyma na nowych rynkach, gdzie bycie nowością jest atutem i przyciąga klientów chcących spróbować czegoś nowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Quote: Źródło: www.volkswagen.pl Mocno subiektywne źródło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > (...) > Teraz Volkswagen ma szansę pobić obie korporacje, by w 2018 roku stać się numerem jeden pod > względem posiadania rynku. (...) Do 2018 jeszcze mnóstwo czasu. Gdybyśmy spytali pięć lat temu koncerny motoryzacyjne o prognozy na przyszłość to usłyszelibyśmy równie piękne wizje nawet od tych, które dziś już nie istnieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Teraz Volkswagen ma szansę pobić obie korporacje, by w 2018 roku stać się numerem jeden pod > względem posiadania rynku. Nieco ponad 9 milionów sprzedanych samochodów w 2012 roku stanowi > wzrost o 11 procent rok do roku i jednocześnie jest rekordem sprzedaży w historii firmy. W tym > samym okresie General Motors sprzedał 9,2 mln aut, a Toyota - 9,7 mln. Czyzby zatrudniali wrozbitow , do 2018r to wszytsko sie moze zdarzyc. Wystarczylo przeciez rok-dwa i historii pedalu gazu, zeby zbic sprzedaz Toyocie. To samo moze sie przytrafic kazdemu (szczegolnie na rynku US ), a w szczegolnosci firmie innowacyjnej, ktora wprowadza duzo niestosowanych wczesniej rozwiazani, jak VW. IMO bedzie ciezko, predzej Toyota powroci na swoja pozycja, ale zobaczymy. VW na moje oko jest za malo globalna firma i nie potrafi tak dobrze dostosowac swoich produktow do rynkow lokalnych jak np Toyota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 IMVHO marzenia. Dlaczego? Jestesmy jednym z tych rynkow. 5 lat temu to VeeDub byl marka dla hipisow i milosnikow niszowego Diesel ( za 2012 udizal w Diesel % nowych aut to 8%). Teraz 17,000 sztuk Golf sprzedanych, nie do popmyslenia jeszcze pare lat temu ale wyprzedzili Subaru ktore od lat sprzedaje ok 50,000 nowych aut rocznie. Ale z kim pogadas to kazdy mowi to samo. kupilismy EU auto bo modne ... Teraz. Na rece jednej reeki mozna policzyc tych, ktorzy zdecydowali sie na na drugie auto VeeDub. Padajace skrzynie, 2 tyg czekanie na czesci, ogromne problemy z Q wykonania, tiaa VW sie tlumaczyc, ze tylko Golf Made in Sputh Africa tak ma .. I co, VI tak samo jak i VIi, a ta jest Made in Germany. Skoda-[zlosnikW] mialo byc 15 tys aut w 3 lata, 5 lat pozniej jest 3 tys na rok, spadek wartosci ,e.g Roomster warty wg tabel $11-12k, dealer oferuje $4k bo nikt mu tego nie kupi. Po wielu miesiacach przedany prywatnie z, za $7k, dwu i 1/2 auto... Do tego dochodzi cena, jakie sobie VW liczy... wszyscy sprzedaja auta miejskie, za $19,990 i ani centa wiecej, Corolla, Focus, Civic, Pulsar, etc. VW najpierw chcial $25k, a teraz liczy $21k, i spadek ceny zwiekszyl sprzedaz... Wiec, kazdy rynek jest specifuczny, ale nie widze jak VW przy takiej polityce bedize mial 4x wzrost sprzedazy, Toyota sprzedala 200,000 nowych aut w 2012, VeeDub 50,000. I taka sytuacje masz w wiekspzsci krajow Asia Pacific... a przy wzroscie ujemnym ergo spadku w EU to tam sie wszystko rozstrzygnie...Wiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > IMO bedzie ciezko, predzej Toyota powroci na swoja pozycja, ale zobaczymy. VW na moje oko jest za > malo globalna firma i nie potrafi tak dobrze dostosowac swoich produktow do rynkow lokalnych > jak np Toyota. Dobrze powiedziane. . Patrzylem na Amarok,ba dalej patrze. I co Wiekszosc potencjalnych nabywcow przeraz pojemnosc tego auta 2.0l... Standardowo prYjelo sie (w gustach i umyslach ludzi, ze min 3.0l Diesel tam musi siedziec) a VeeDub, na to" to jest innowacja". Mozliwe, ze jest, ale nie przeklada to sie na wzrost sprzedazy., bo lud oczekuje czegos innego. Rzcecz nastepna, 98.7% rynku autto automatic.., a VeeDub co zrobil z Amarok? Przez dwa.ata mieli tylko manual-a Dochodzi cena, za te EU mysle techniczna. $58k, sugerowana,.. i dlatego patrze na Colorado, Holden daje 2.8l za wszystko to co ma VeeDub za $48 k sugerowana cene, po jednym telefonie do lokalnego dealera $45k..... Do negocjacji oczywiscie. Wiec imvho "czar" marki minie i zacznie sie praca zeby przyciagnac klienta, a wtym Toyota jest lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Dlatego tak napisalem, IMO Toyota dluzej jest na rynku ogolnoswiatowym i ma wieksze doswiadczenie. Patrzac na takie duze rynki jak US, ChRL (ciekawe jak dlugo pojada na Santanie ) czy Oz to jakos specjalnie sie nei staraja. Kazdy z tych rynkow jest specyficzny, najwiekszy wzrost mogli by miec w Chinach, w szczegolnosci, ze chinczycy nie lubia jp, ale .. chinczycy coraz wiecej produkuja i kupuja swoich aut. Dlatego VW nowych malo sie widuje na ulicach. Geralnie dluga i kreta droga przed nimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Jeśli VW sprzedawałby w USA Tiguana w dieselu - pewnie też bym dołączył do grupy posiadaczy "vauwejka w tedeiku". A tak - poczekam na Mazdę CX5 diesel. Przy obecnych cenach paliwa i przy zasięgu aut oraz biorąc pod uwagę doświadczenie z przeszłości - jednak diesel ma (jak dla mnie) więcej plusów. Na utrzymanie dużo palących benzyniaków mnie nie stać i pewnie się to nie zmieni. Fajnie było latem, jak po zatankowaniu pożyczonego od Olasa Nissana Qashqai 1.5dci pokazywał się na DIC'u zasięg: ponad 1000 km. Więc czekam spokojnie na Tiguana (albo następcę - niewielkiego crossovera) w dieselu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Przy obecnych cenach paliwa i przy > zasięgu aut oraz biorąc pod uwagę doświadczenie z przeszłości - jednak diesel ma (jak dla > mnie) więcej plusów. Panocku a gazu nie mozesz sobie w us&a załozyc? PS taka dobra koniuktura w we Wrocku zamkneli salon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Panocku a gazu nie mozesz sobie w us&a załozyc? > PS taka dobra koniuktura w we Wrocku zamkneli salon? Założyć można, tylko po co??? Gwarancję stracić? Bagażnik stracić? Nie wiem poza tym, gdzie tankować. Raz widziałem auto osobow na CNG. Ale o LPG nie słyszałem, co nie znaczy, że tego nie ma. Póki co tragedii nie ma, tylko te 180 koni w Equinox'ie przy niezbyt dużym momencie obr. nie jest czymś powalającym na kolana a wręcz w górach Pennsylvanii auto mocno puchnie z wysiłku. Mam wrażenie, że diesel mógłby być odpowiedzią, tyle, że diesle w USA są przeważnie dużymi i drogimi autami (Audi Q7, BMW X5, Mercedes GL, Porsche Cayenne, VW Touareg). Taka Mazda CX5 byłaby odpowiedzią na zapotrzebowanie i coś czuję, że firma z Hiroshimy się obudziła i zrobi troszkę prze(d)stawienia na rynku w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Założyć można, tylko po co??? Gwarancję stracić? Bagażnik stracić? > Nie wiem poza tym, gdzie tankować. Raz widziałem auto osobow na CNG. Ale o LPG nie słyszałem, co > nie znaczy, że tego nie ma. > Póki co tragedii nie ma, tylko te 180 koni w Equinox'ie przy niezbyt dużym momencie obr. nie jest > czymś powalającym na kolana a wręcz w górach Pennsylvanii auto mocno puchnie z wysiłku. Mam > wrażenie, że diesel mógłby być odpowiedzią, tyle, że diesle w USA są przeważnie dużymi i > drogimi autami (Audi Q7, BMW X5, Mercedes GL, Porsche Cayenne, VW Touareg). > Taka Mazda CX5 byłaby odpowiedzią na zapotrzebowanie i coś czuję, że firma z Hiroshimy się obudziła > i zrobi troszkę prze(d)stawienia na rynku w USA. Zaraz przyjdzie Marek i Ci wyjaśni, że to się nie przyjmie. Niestety, bez V8 pod maską nikt tego nie kupi bo jadąc pod górę z włączoną klimatyzacją musiałby się odpychać nogą. Prawdziwy Amerykanin ma pod maską co najmniej 3,5l pojemności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > To samo moze sie przytrafic kazdemu > (szczegolnie na rynku US ), a w szczegolnosci firmie innowacyjnej, ktora wprowadza duzo niestosowanych wczesniej rozwiazani , jak VW. Jakie to rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Jakie to rozwiązania? Wpadki konstrukcyjne jakich wstydzilby sie nawet producent chinskich rowerow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Jakie to rozwiązania? automaty dwusprzeglowe, silniki z bezposrednim wtryskiem, male doladowane silniki, itd Inne globalne firmy nie stosuja tego az tyle na skale swiatowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > automaty dwusprzeglowe, silniki z bezposrednim wtryskiem, male doladowane silniki, itd > Inne globalne firmy nie stosuja tego az tyle na skale swiatowa. Pisałeś o innowacyjnych rozwiązaniach, nie stosowanych wcześniej. Naprawdę myślisz, że bezpośredni wtrysk czy małe turbodoładowane silniki wymyślił VW ?!? I wiesz czemu świat jednak zrezygnował z takich rozwiązań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Pisałeś o innowacyjnych rozwiązaniach, nie stosowanych wcześniej. Naprawdę myślisz, że bezpośredni > wtrysk czy małe turbodoładowane silniki wymyślił VW ?!? I wiesz czemu świat jednak zrezygnował > z takich rozwiązań? Niewazne, kto wymyslil, wazne ze to stosuja na szeroka skale i wlasnie pod tym wzgledem sa innowacyjni - czego po czesci ponosza konsekwencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Póki co tragedii nie ma, tylko te 180 koni w Equinox'ie przy niezbyt dużym momencie obr. nie jest > czymś powalającym na kolana a wręcz w górach Pennsylvanii auto mocno puchnie z wysiłku. Mam dlaczego equinox? colorado crew cab , avalanche drogi ale jest jeszcze silverado? powiedz mi cz y takie silverado tzn opickup crew cab- nie nadawałby sie dla rodziny/? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > dlaczego equinox? > colorado crew cab , avalanche drogi ale jest jeszcze silverado? Nie wiedziałem, czy w USA zostanę. Miałem (mam) znajomego szefa salonu Chevy, w związku z niewielkimi dochodami i krótką historią kredytową nie byłem w stanie uzyskać kredytu o normalnym oprocentowaniu i niskiej wpłacie wstępnej. 2 lata temu było b. cienko jeśli chodzi o kasę a Malibu z racji na awarię kolan stało się autem o ograniczonej używalności (b. "niskie" wsiadanie). Więc do wyboru był starszy HHR albo now(sz)y Equinox z podobnym w miarę ekonomicznym silnikiem. Proste realia spowodowały proste rozwiązanie. Dzisiaj jest tak, że mam zamiar rok-dwa pospłacać Equinox'a i oddać w rozliczeniu przy zakupie czegoś oszczędniejszego i prawdopodobnie tańszego w zakupie. Zobaczymy. Dramatu na koncie już nie ma, ale też może być lepiej, niż do tej pory, jeśli powtórnie przemyślę sprawę zakupu auta. Jak dotąd wożę powietrze przeważnie. Czymś rozsądnym byłoby auto pokroju Scion xB (prawie kupiłem - całe 10000 $$$ tańszy, ale właśnie sprawa kredytu oraz nie do końca ciekawe zestawienie silnik/automat. Hybrydy są wciąż za drogie i kojarzą mi się z czymś niekoniecznie praktycznym, choć standardowy Prius jest czymś również rozsądnym w specyfikacji np. trzeciej. EDITH PIAFF: O! Widzę jakąś Persona Edition. Ciekawe... $27k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Niewazne, kto wymyslil, wazne ze to stosuja na szeroka skale i wlasnie pod tym wzgledem sa > innowacyjni - czego po czesci ponosza konsekwencje. Szkopuł w tym, że inni producenci to wszystko już stosowali wiele lat temu i wycofali się z tych rozwiązań z powodu dużej awaryjności i niedoskonałości technologii. Po co VW wraca do technologii sprzed lat, która się nie sprawdziła? Bezpośredni wtrysk w FSI, pękające głowice i inne porażki - po co to? Zresztą VW do tej pory nie może opanować tak banalnej rzeczy, jak rozrząd i pcha się do dużo bardziej skomplikowanych technologii. Bezpośredni wtrysk był stosowany na szeroką skalę przez Japończyków w latach 90. Wycofali się z tego. Małe turbobenzyny? Stosowane od 40 lat przez Japończyków, po wielu bolesnych doświadczeniach znalazły swoje miejsce tam, gdzie powinny - w segmencie A. Fiat zresztą na masową skalę wprowadzał tego typu silniki już w latach 80. OK - można lubić VW albo nie lubić, ale mówienie, że to INNOWACYJNA technologia to po prostu grube nadużycie. Pod względem technologicznym to odkurzanie starych pomysłów (zazwyczaj porzuconych przez konkurencję z racji nieprzydatności), nie ma tam absolutnie niczego nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Szkopuł w tym, że inni producenci to wszystko już stosowali wiele lat temu i wycofali się z tych > rozwiązań z powodu dużej awaryjności i niedoskonałości technologii. Po co VW wraca do > technologii sprzed lat, która się nie sprawdziła? Bezpośredni wtrysk w FSI, pękające głowice i > inne porażki - po co to? Pekajace glowica to wada/blad konstrukcyjny a nie "nowosc" na szeroka skale. Zresztą VW do tej pory nie może opanować tak banalnej rzeczy, jak > rozrząd i pcha się do dużo bardziej skomplikowanych technologii. > Bezpośredni wtrysk był stosowany na szeroką skalę przez Japończyków w latach 90. Wycofali się z na szeroka skale ? W czym (chyba nie masz na mysli niewypalu GDI) ? Ile tego sprzedali... odnies sie do tego ile sprzedaje VAG. Poza tym teraz dochodzi bardzo wazny aspekt dla producentow: ekologia - po takze siegnieta po nowe technologie lub jak wolisz udoskonali niewypaly poprzednich lat. > tego. Małe turbobenzyny? Stosowane od 40 lat przez Japończyków, po wielu bolesnych > doświadczeniach znalazły swoje miejsce tam, gdzie powinny - w segmencie A. Fiat zresztą na Czy sie tobie to podoba czy nie wszyscy albo stosuja albo mysla o tym. Z drugiej strony firmy rezygnuja z wiekszych jednostek . Sam nie jestem tego zwolenniem, ale znow kto inny zaczal to wprowadzac na tak szeroka skale jak VAG i nie pisze tutaj tylko o autach malych. > masową skalę wprowadzał tego typu silniki już w latach 80. > OK - można lubić VW albo nie lubić, ale mówienie, że to INNOWACYJNA technologia to po prostu grube > nadużycie. Pod względem technologicznym to odkurzanie starych pomysłów (zazwyczaj porzuconych > przez konkurencję z racji nieprzydatności), nie ma tam absolutnie niczego nowego. ale tak podchodzac do rzeczy to zawsze mozna znalezc protoplaste, kazdej konstrukcji. To co VAG zrobil to siegna po owe technologie dopracowal je i zaczal stosowac na szeroka skale, tak jak nikt wczesniej nie robil, bo to ze ktos wsadzil silnik do kosiarki w poprzednich latach i probowal sprzedawac - ma sie nijak do tego co dzieje sie teraz. Mysle, ze wlasnie w tym VAG planuje swoja ekspansje i wzrost sprzedazy, dlatego miedzy innymi do US pcha diesle, do Oziego DSG, itd. Pytanie czy sie przyjmie ? Ja uwazam, ze nie. Na szczescie nie wszedzie jeszcze na swiecie ekolodzy maja tak silne lobby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 A wydawało mi się, że nowe tsi nie mają już rozrządu na łańcuchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Quote: > Źródło: www.volkswagen.pl > Mocno subiektywne źródło. nie zgadzam sie. U mnie w fabryce uruchomili druga- mega wydajna linie produkujaca klamoty dla grupy vw. Cos co w grudniu robilo 20 osob na 2 zmianach teraz robi 200 osob na dwoch liniach na 3 zmiany. No chyba ze robia "na polke" ale ztcw to taile na tzw "pierwszy montaz" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Jeśli VW sprzedawałby w USA Tiguana w dieselu - pewnie też bym dołączył do grupy posiadaczy > "vauwejka w tedeiku". Wypożycz sobie takie auto na tydzień i się wyleczysz Skrzynia AT szarpie HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Panocku a gazu nie mozesz sobie w us&a załozyc? CNG np. w Chicago są aż dwie stacje paliw oferujące CNG HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > CNG > np. w Chicago są aż dwie stacje paliw oferujące CNG > HanYs Ale możesz sobie w garażu własna stacje założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Zaraz przyjdzie Marek i Ci wyjaśni, że to się nie przyjmie. Ja też tak powiem ,bo w warunkach USA TDi to bezsens. > Niestety, bez V8 pod maską nikt tego > nie kupi bo jadąc pod górę z włączoną klimatyzacją musiałby się odpychać nogą. Jeśli będziesz kiedyś w okolicach Chicago to chętnie pokażę ci różnicę w jeździe V8 i R4 > Prawdziwy > Amerykanin ma pod maską co najmniej 3,5l pojemności To już nie jest takie oczywiste HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Ale możesz sobie w garażu własna stacje założyć. Za darmo ? HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Zaraz przyjdzie Marek i Ci wyjaśni, że to się nie przyjmie. Niestety, bez V8 pod maską nikt tego > nie kupi bo jadąc pod górę z włączoną klimatyzacją musiałby się odpychać nogą. Prawdziwy > Amerykanin ma pod maską co najmniej 3,5l pojemności VW ma w planach zmienić w Passacie silnik z pieciocylindrowego 2.5L na czterocylindrowy 2L turbo. Hyundai w Sonacie juz tylko czterocylindrowe oferuje. Honda i Toyota nadal oferują V6, ale Chevrolet w Malibu poszedł w ślady Hyundai'a i tez tylko cztery cylindry daje. Downsizing staje sie faktem. Nawet Corvette ma teraz mniejszy silnik ktory jak nie chcesz całej mocy to pracuje tylko na 4 cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Za darmo ? > HanYs Za darmo to wiesz co w tym kraju mozna Stacja z instalacja kosztuje chyba $1500 a do tego "zatankowanie" samochodu z typowej rury gazowej trwa cała noc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Nawet Corvette ma teraz mniejszy silnik ktory jak nie chcesz całej mocy to > pracuje tylko na 4 cylindrach. Bo jest na to moda i tyle. Każdy myślący człowiek którego stać na auto za $30k nie kupi czterocylindrowej pierdziawki HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Za darmo to wiesz co w tym kraju mozna + na 100% potrzebujesz pozwolenie od miasta/wioski i licencjonowanego gazownika do podłączenia "końcówki". > do tego > "zatankowanie" samochodu z typowej rury gazowej trwa cała noc. Pewnie małe ciśnienie HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > + na 100% potrzebujesz pozwolenie od miasta/wioski i licencjonowanego gazownika do podłączenia > "końcówki". > Pewnie małe ciśnienie > HanYs Nie tylko - poza tym musisz sprężyć ten gaz do bardzo dużego ciśnienia. A sprężanie powoduje zwiększanie temperatury gazu. Więc bez olbrzymich radiatorów nie da sie tego zrobić szybko, a ze stacja ma być mała, garażowa to i ilośc gazu jaka może sprężyć w jednostce czasu jest niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Wypożycz sobie takie auto na tydzień i się wyleczysz > Skrzynia AT szarpie > HanYs DSG? Słyszałem, że DSG reflashowali żeby nie miała różnych przykrych przypadłości. W moim Chevy reflashowali AT i już parę miesięcy ani razu nie szarpnęła, tak jakby zupełnie nową, inną, lepszą transmisję wsadzili. Ciekawi mnie osobiście jeszcze ten nowy 2013 Equinox z V6 3.6 Tyle, że więcej pali a i potrafi nieźle kosztować. Cena prostego Lex'a RX350 równa cenie wypasionego Chevy Equinox 3.6 LTZ - to "lekka" przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 [...] Z drugiej strony firmy > rezygnuja z wiekszych jednostek . [...] Z tym bym byl ostrozny. "duzych jednostek" AFAIK (i popraw jesli sie myle) jest uwarunkowane podoatkowo w EU. . Mozna by tez popatrzyc na China gdzie wyglada, ze beda najwiekszym rynkiem na swiecie[...] i zobaczyc, co tam sie ksztaltuje, ale jednak generalnie czasy "duzej pojemnosci" nie odeszly[...] Osobiscie dalej wole kupic 4.0l silnik niz jakies doladowane 2.5l nawet jesli da mi ta sama moc[...] Z drugiej strony jesli benzyna uderzy ceny te z EU to wtedy pewnie bedzie czas na weryfikacje[...] Mysle, ze wlasnie w tym VAG > planuje swoja ekspansje i wzrost sprzedazy, dlatego miedzy innymi do US pcha diesle, do Oziego > DSG, itd. Pytanie czy sie przyjmie ? > Ja uwazam, ze nie. Na szczescie nie wszedzie jeszcze na swiecie ekolodzy maja tak silne lobby. Kombinacja i nasladowanie Toyota moze sie przyjac. Juz tlumacze. Tourag kosztuje jakies $60k. Wymiarowo rodzinny SUV Toyota Kluger czy Ford Territory lub Holden Captiva kosztuja $35-40k VeeDub nie ma nic, wiec oglosili, ze powstanie SUV Made in USA na takie rynki jak my czy USDM, za $30-40k. Ergo, zmieniaja sie, probuja zrobic to co Toyota[...] Pytanie czy sie uda? IMVHO czas pokaze... vs ???????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 [...]A tak - poczekam na Mazdę CX5 diesel. [...] Pleeeeeeeeeese[...] Chcesz jezdzic co 1,000km do service dolewac? http://canberratimes.drive.com.au/motor-news/mazda-cx5-oil-issue-fix-nearing-20121002-26w4i.html Read! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > [...] Z drugiej strony firmy > Z tym bym byl ostrozny. "duzych jednostek" AFAIK (i popraw jesli sie myle) jest uwarunkowane > podoatkowo w EU. . chodiz np o srednia emisje spalin per flota aut danej marki - nie wiem czy to jest ogracnzone do EU, ale pewnie tak. Tyle, ze na innych kontynetach tez normy sa coraz bardziej rygorystyczne i zastepowanie duzch silnikow silnikami o mniej pojemnosci ale z turbo staje sie faktem. >Mozna by tez popatrzyc na China gdzie wyglada, ze beda najwiekszym rynkiem > na swiecie[...] i zobaczyc, co tam sie ksztaltuje, ale jednak generalnie czasy "duzej > pojemnosci" nie odeszly[...] w Chinach nawet do ciezarowek wstawia sie male silniki, nawet drogi sa budowane, zeby nie bylo mozlwie duzych wzniesen. >Osobiscie dalej wole kupic 4.0l silnik niz jakies doladowane 2.5l > nawet jesli da mi ta sama moc[...] Ja pisze co sie dzieje,a nie czy jestem tego zwolennikiem czy nie. Podobnie jak ty takze wole auto z wiekszym silnikiem niz od kosiarki. mi.in dlatego zmieniam OBK z 2.5 na 3.0 > Z drugiej strony jesli benzyna uderzy ceny te z EU to wtedy pewnie bedzie czas na weryfikacje[...] IMo wlasne na to liczy VAG , wtedy czy to u Was czy w Us juz nei beda gadac, ze to silnik od kosiarki, ze sie psuje, ze nie jedzie. Pytanie kiedy to bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Pod względem technologicznym to odkurzanie starych pomysłów (zazwyczaj porzuconych > przez konkurencję z racji nieprzydatności), nie ma tam absolutnie niczego nowego. ale vw potrafi to sprzedać , a to już coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > ale vw potrafi to sprzedać , a to już coś Owszem, potrafi, ale tylko na specyficznym i niewielkim rynku UE, który jest karykaturą normalnego rynku ze względu na ceny paliwa, ograniczenia emisji CO2 i inne fiskalne absurdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > chodiz np o srednia emisje spalin per flota aut danej marki - nie wiem czy to jest ogracnzone do > EU, ale pewnie tak. Tyle, ze na innych kontynetach tez normy sa coraz bardziej rygorystyczne i > zastepowanie duzch silnikow silnikami o mniej pojemnosci ale z turbo staje sie faktem. Owszem stalo sie faktem, ale wplyw konsumentow tez. Nikt nia wprowadza takich norm jak EU. Np w ciezarowkach u mnie wprowadzili cos na wzor EURO 4 i podniosl sie ze Australia stanie. Teraz niby jest 5 ale lista wykluczen jest tak dluga jak tasma do ze kazda sie kwalifikuje nawet te z 1960... GM - zeby srednia zrzucic wprowadzili Holden Barina Spark. Oprocz jakis i w wieku 16 lat tego nikt nie kupuje (raptem jakies kilkaset sztuk na rok), ale srednia jest w dol. Wozek w Cosco jest wiekszy niz to[...] Ergo rynek dostosowuje sie do klienta a nie klient do rynku. Jakby VW mial V6 diesel w Amarok to deposyt by dawno siedzial ... a takto ... I popatrz tak mysli wiekszosc ludzi bo wyniki sprzedazy sa takie jakie sa[...] > w Chinach nawet do ciezarowek wstawia sie male silniki, nawet drogi sa budowane, zeby nie bylo > mozlwie duzych wzniesen. Nie przecze i jak mowie IMVHO China bedzie wyznacznikiem rynku na nastepne 10-20 lat... ale to nie znaczy ze duza pojemnosc umrze[...] > Ja pisze co sie dzieje,a nie czy jestem tego zwolennikiem czy nie. Podobnie jak ty takze wole auto > z wiekszym silnikiem niz od kosiarki. mi.in dlatego zmieniam OBK z 2.5 na 3.0 > IMo wlasne na to liczy VAG , wtedy czy to u Was czy w Us juz nei beda gadac, ze to silnik od > kosiarki, ze sie psuje, ze nie jedzie. Pytanie kiedy to bedzie Widzisz do tego potrzeba tez wsparcia rzadow. U mnie nie ma parcia na Diesel = jest na Hybrid. A w Hybridd dalej 3.5l w Toyota siedzi. Generalnie kupisz Hybrid w zaleznosci od stanu masz jakies ulgi ergo parking za darmo w City (normalnie $36 za 1h), rejestracje roczna za 1/2 ceny = $200 oszczednosci min, miejsca parkingowe tylko dla Hybrid etc. etc. Mniejsza pojemnosc ma swoje limity - w postaci konsumenta. Co z tego ze Focus u mnie ma teraz 1.6l w wersji bazowej, jak 86% ludzi idzie dalej po 2.0l, a Ford traci na sprzedazy bo wersja 2.0 jest teraz +$2k. Ergo rynek wszystko wyprostuje = jesli tylko nie ma politycznych rozwiazan na wzor EU zamordyzmu[...] Wiec sadze ze to szybko nie nastapi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Mniejsza pojemnosc ma swoje limity - w postaci konsumenta. Co z tego ze Focus u mnie ma teraz 1.6l > w wersji bazowej, jak 86% ludzi idzie dalej po 2.0l, a Ford traci na sprzedazy bo wersja 2.0 To co dopiero powiesz na tak duże auto jak Ford Mondeo z 3-cylindrowym silnikiem 1,0 http://www.gizmag.com/ford-mondeo-ecoboost/24099/ > jest teraz +$2k. > Ergo rynek wszystko wyprostuje = jesli tylko nie ma politycznych rozwiazan na wzor EU > zamordyzmu[...] Wiec sadze ze to szybko nie nastapi Polityczna regulacja rynku polega na podwyżkach podatków od emisji CO2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > ale vw potrafi to sprzedać , a to już coś Pytanie tylko czy potrafi utrzymac klientow?. Od 1999 nie przerwanie kupuje Toyota 2001, 2004, 2006, 2009, 2012 - troche $$$ juz tam zostawilem [...] Nie znam u mnie zadnej osoby ktora by kupila 5 nowych VW w ciagu ostatnich 10-11 lat[...] Dla Toyota to normalne, idziesz i bierzesz nowa. VW - idziesz kupujesz jestes zachwycony, potem zaczynaja sie problemy a to DSG, a to Turbo a to wylacznik szyb nie dziala. Patrzysz jak ci sie lease konczy - liczyszdni - idziesz i znow kupujesz Toyota... To nie sa bajki - to samo zycie. .... wystrczy poprztrzyc na rynek uzywanych Golf-ow... ... Te z South Africa sie rzoalatywaly i te z Deutschland sie rozlatuja ... z prostej przyczyny, ze to nie jest zle auto - to jest auto nie dostosowane do lokalnych warunkow i temperatur[...] Wiec dopoki VW nie zmieni myslenia, EU produkt dla wsyzstkich - dopoki wzrost nie nastepi tak jakby chcieli.[...] Mowie to z racji klienta - ktory jest gotowy kupic VeeDub, ale nie ma takiej wersji jak chce. [...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > To co dopiero powiesz na tak duże auto jak Ford Mondeo z 3-cylindrowym silnikiem 1,0 > http://www.gizmag.com/ford-mondeo-ecoboost/24099/ Dla mnie to kuriozum > Polityczna regulacja rynku polega na podwyżkach podatków od emisji CO2 Nie tylko. Akcyza dla aut o pojemności większej niż 2.0, sztucznie zawyżana cena benzyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Dla mnie to kuriozum > Nie tylko. Akcyza dla aut o pojemności większej niż 2.0, sztucznie zawyżana cena benzyny... Oczywiście. Z tym że akcyzy nie ma w większości krajów UE, zamiast niej jest roczny podatek od emisji CO2 (którego z kolei nie ma w Polsce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > To co dopiero powiesz na tak duże auto jak Ford Mondeo z 3-cylindrowym silnikiem 1,0 Wiem ze do Fiesta to montuja bo ma przypelznac w tym roku* Wiem ze to jest w Focus bo ta wersja zostala wykluczona dla Oz = lud by tego psychologicznie nie strawil[...] O Mondeo nie wiedzialem - ale pomiew wprost - smieszy mnie to. Niby auto rodzinne jak na EU warunki i co - dodaja dwoch ludzi do pchania tego? Nie mowie juz o jakims komforcie jazdy mowie o zwyklym wlaczeniu Aircon[...] > http://www.gizmag.com/ford-mondeo-ecoboost/24099/ > Polityczna regulacja rynku polega na podwyżkach podatków od emisji CO2 Tia podatek od czegos co nie istnieje Global Warming i inne bzdury[...] Co ciekawe u mnie jest podatek od CO2 i ... tak rzad ekologicznych kretynow jest na , dwa ten podatek nie zebral ani $1 ba nawet ani jedengo 1c[...] Wiec znow mamy EU kretynizm... . W sumie to ciekawe ile ta EU jeszcze pociagnie? Slawcio pisze o tym co sie dzieje z przymyslem moto w EU... Jakos nie widze milionow egzemplarzy Pug, Renault w Asia, ba nawet tradycyjna Afryka jezdzi teraz Great Wall (bez silnika o pojemnosci Coke i Turbo) czy Foton... Wiec zobaczymy bo IMVHO cala ta... bajka zaczyna sie walic[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > O Mondeo nie wiedzialem - ale pomiew wprost - smieszy mnie to. Niby auto rodzinne jak na EU warunki > i co - dodaja dwoch ludzi do pchania tego? Nie mowie juz o jakims komforcie jazdy mowie o > zwyklym wlaczeniu Aircon[...] W naszym grajdołku EU są ludzie ślepo wierzący propagandzie zielonych i już od wielu lat jeżdżący produktami samochodopodobnymi jak Toyota Prius. Dla nich jakość prowadzenia czy jakiekolwiek pozytywne odczucia z jazdy są zupełnie obce i zbędne. To oni kupią takie Mondeo z o 3 razy za małym silnikiem. Po pierwsze, nie znają się na motoryzacji w ogóle, po drugie 20 sekund do 100 ich nie obchodzi. Dla takiego oszołoma najważniejsze będzie, że uspokoi swoje "zielone sumienie" alternatywnie że nie będzie płacił podatku od C02. Pełno jest takich czubków w ratującej świat przed globalnym ociepleniem Szwecji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Toyota w przeciągu kilku lat musiała wezwać na kontrolę ponad 10 milionów > wyprodukowanych dopiero co modeli aut, w których stwierdzono różne usterki techniczne. No, różnica polega na tym, że VW każe się swoim betatesterom bujać ze wszystkimi wadami konstrukcyjnymi (2.0tdi, wszystkie tsiki, dsg itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > [...]A tak - poczekam na Mazdę CX5 diesel. [...] > Pleeeeeeeeeese[...] Chcesz jezdzic co 1,000km do service dolewac? > http://canberratimes.drive.com.au/motor-news/mazda-cx5-oil-issue-fix-nearing-20121002-26w4i.html > Read! Ale jak już te dipsticki zmienią to może będzie ok.? Póki co w US jest tylko 155-konny-czyli-za-słaby SkyActiv. Za to ponoć niewiele pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > No, różnica polega na tym, że VW każe się swoim betatesterom bujać ze wszystkimi wadami > konstrukcyjnymi (2.0tdi, wszystkie tsiki, dsg itd). student mówi, że wystarczy gwarę przedłużyć i nie ma problemu, ze samochód zamiast jeździc, stoi w serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > No, różnica polega na tym, że VW każe się swoim betatesterom bujać ze wszystkimi wadami > konstrukcyjnymi (2.0tdi, wszystkie tsiki, dsg itd). Tiaa, nie da sie do serwisu wejsc bo wlasnie tam stoi te 9 milionow samochodow....wszytskie sie psuja i nie jezdza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > DSG? Nie , zwykła AT. > Cena prostego Lex'a RX350 równa cenie > wypasionego Chevy Equinox 3.6 LTZ - to "lekka" przesada. Lepiej kupić nawet używanego Lexusa z małym przebiegiem. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.