Jaruga Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie, a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15 a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie, > a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15 > a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat? 185/60 to 1,3% różnicy i taki zamiennik podaje strona - gdzie zadaje się zalecają max 2%. http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/55r15/ Kiedyś patrzyłem, to na innej dopuszczalnym zamiennikiem były 195/60, ale to już ponad 3% różnicy w obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > 185/60 to 1,3% różnicy i taki zamiennik podaje strona - gdzie zadaje się zalecają max 2%. > http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/55r15/ > Kiedyś patrzyłem, to na innej dopuszczalnym zamiennikiem były 195/60, ale to już ponad 3% różnicy w > obwodzie. Czyli zły pomysł? Jakie potencjalne negatywne skutki pomijając odczyt prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Czyli zły pomysł? Czy zły, ciężko powiedzieć. Zimówki miałem 185/60. Nie testowałem 195/60, ale zdaje się są tu tacy, co na takim rozmiarze jeździli. > Jakie potencjalne negatywne skutki pomijając odczyt prędkości? Biorąc pod uwagę, że licznik zawyża, to z takim rozmiarem wskazywałby pewnie poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwa Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 >Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15 > a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat? Mam w swoim L założone opony Goodyear Vector 4Seasons 195/60/15 88H. Przejechałem na nich ok. 6kkm (po różnych drogach, polskich i ukraińskich) i nie stwierdziłem jakichkolwiek zmian w prowadzeniu samochodu wynikających z różnicy w wymiarze opon. Ale może jestem nie dość wrażliwy . kwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Czyli zły pomysł? Jakie potencjalne negatywne skutki pomijając odczyt prędkości? Przy tym rozmiarze innych raczej byc nie powinno (z zawyzaniem tez problemu nie bedzie, zmniejszy sie blad wskazania predkosciomierza), zawadzac o nadkole opona nie bedzie, a wieksze kolo i mniej smiesznie optycznie bedzie wygladac w duzych nadkolach. Najwyzej w zakrecie minimalnie miecej bedzie, ale jak nie rajdowka to pomijalna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 też obstawiam 195/60 , też muszę zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > też obstawiam 195/60 , też muszę zmienić Czyli testujemy na sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Czyli testujemy na sobie? , kupuje w przyszłym tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiemonster Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie, > a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15 > a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat? Od razu po zakupie musiałem wymienić kapcie i padło na 195/60. Licznik się zrównał z GPS-em. Na pewno lepiej wygląda. A co do prowadzenia nic negatywnego nie zauważyłem (na pewno znajda się zaraz rajdowcy co będą krzyczeć że na zakrętach inaczej się zachowuje). W oryginalnym rozmiarze był mniejszy wybór i były dużo droższe od 195/60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 >W oryginalnym rozmiarze był mniejszy wybór i były dużo droższe od 195/60. Były droższe, bo częściej spotyka się w tym rozmiarze opony wyższej klasy niż w rozmiarze 195/60. Ja tam zimówki kupiłem oryginalnym rozmiarze, letnie jak będę zmieniał też wybiorę 195/55, chyba, że pokuszę się o zmianę na 16tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Były droższe, bo częściej spotyka się w tym rozmiarze opony wyższej klasy niż w rozmiarze 195/60. Nieprawda. Ten sam model opony w rozmiarze 55 jest średnio 50 PLN droższy od rozmiaru 60. Czyli przynajmniej 200 PLN różnicy na komplecie. Albo proces produkcyjny jest nieco trudniejszy, albo chodzi o efekt skali, czyli rozmiaru 60 produkuje się znacznie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Nieprawda. Ten sam model opony w rozmiarze 55 jest średnio 50 PLN droższy od rozmiaru 60. Czyli > przynajmniej 200 PLN różnicy na komplecie. Albo proces produkcyjny jest nieco trudniejszy, > albo chodzi o efekt skali, czyli rozmiaru 60 produkuje się znacznie więcej. A jesteś pewien, ze z tym samym indeksem prędkości. Nie upewniałem się, ale wydaje mi sie, że w rozmiarze 195/55 częściej występują opony do 240km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > A jesteś pewien, ze z tym samym indeksem prędkości. Nie upewniałem się, ale wydaje mi sie, że w > rozmiarze 195/55 częściej występują opony do 240km/h Sprawdzałem. Te same modele mają ten sam indeks prędkości. Nawiasem mówiąc zamówię chyba TAKIE Dobry pomysł? Ma ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Sprawdzałem. Te same modele mają ten sam indeks prędkości. > Nawiasem mówiąc zamówię chyba TAKIE > Dobry pomysł? Ma ktoś? Szybkie spojrzenie w neta i widzę, ze są dość nisko oceniane podczas testów test1 test2 test3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Szybkie spojrzenie w neta i widzę, ze są dość nisko oceniane podczas testów > test1 > test2 > test3 Przeciętne opony za niską cenę. To oczywiste że są na rynku lepsze. Ale ustaliłem że nie wydam więcej niż 1000 na opony do spokojnie jeżdżonego dupowozu z silnikiem 1,4 Ale jak znajdziesz lepszą ofertę to będę wdzięczny za linka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Przeciętne opony za niską cenę. To oczywiste że są na rynku lepsze. Ale ustaliłem że nie wydam > więcej niż 1000 na opony do spokojnie jeżdżonego dupowozu z silnikiem 1,4 Ale jak znajdziesz > lepszą ofertę to będę wdzięczny za linka ja pojechałem po "bandzie" i zamówiłem kormorany runpro 195/60, nie wiem jak długo będę jeździł to nie szastam kasą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Miałem różne marki i w sumie z tych tańszych Kormoran akurat dawał radę. Moim zdaniem lepsze od Dębicy zarówno zimówki jak i letnie nie będziesz narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Ja się jeszcze waham pomiędzy tymi modelami: jeden dwa trzy Które wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Ja się jeszcze waham pomiędzy tymi modelami: > jeden > dwa > trzy > Które wybrać? wg etykiet Fulda i Hankook są porównywalne (C,B, 68,69dB), najgorsza Firestone (F,C, 70dB Ale czy ufać tym etykietom? Jaj jakoś nie ufam produktom mającym w nazwie eco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > wg etykiet Fulda i Hankook są porównywalne (C,B, 68,69dB), najgorsza Firestone (F,C, 70dB > Ale czy ufać tym etykietom? > Jaj jakoś nie ufam produktom mającym w nazwie eco Znaczy się dwie kiepskie bo eko a trzecia jeszcze gorsza... Aleś mi pomógł Jakąś byś wybrał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie, > a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15 > a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat? Lepiej wygląda (zwykłe kółka są za małe), mniejsza szansa uszkodzenia na dziurach, są tańsze, większy wybór w tym rozmiarze. Miałem - polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Które wybrać? te Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > te Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia? Według prawa, opony nowe to te, co nie maja 3 lat od daty produkcji. Ale roczne opony, jeśli tylko są choć trochę tańsze to jak najbardziej OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia? F, C, 71dB Ciekawe jak jest z tymi parametrami - czy oddają rzeczywistość tak, jak spalanie w katalogach samochodów mierzone wg norm europejskich Ja bym optował za Firestone lub Brigdstone - ale te parametry zastanawiają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia? Ja zajezdzam komplet w 3-4 sezony i nie mialoby to dla mnie znaczenia, jak chcesz jezdzic 10 lat to moze pewne miec, ale kto tyle wytrzyma z 1 samochodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 7 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Ja zajezdzam komplet w 3-4 sezony i nie mialoby to dla mnie znaczenia, jak chcesz jezdzic 10 lat to > moze pewne miec, ale kto tyle wytrzyma z 1 samochodem Chodzi mi o właściwości gumy po roku a nie ile lat wytrzyma. Z moich doświadczeń wynika że po około 2 latach opony zaczynają gorzej się zachowywać. I nie wiem czy to starzenie materiału czy zużycie bieżnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Chodzi mi o właściwości gumy po roku a nie ile lat wytrzyma. Z moich doświadczeń wynika że po około > 2 latach opony zaczynają gorzej się zachowywać. I nie wiem czy to starzenie materiału czy > zużycie bieżnika... Ja po czesci tez o tym. Wiem, ze na AK jestesmy, ale przestanmy sie bac wlasnego cienia. Prawidlowo przechowywana opona nie dostanie tak po zadzie jak na kolach w pelnym sloncu czy wodzie. Jak ktos inny Ci pisal producenci do 3 lat uwazaja opony za nowe. Nie znam cen tych opon z produkcji 2013, mozliwe ze te kupisz od nich taniej. Pomyslales, ze sam proces dystrybucji tez nie odbywa sie w ciagu 1 dnia? PS. Zgodnie z zapisem ta data tez taka 100% pewna nie jest: Quote: *Prezentowana data produkcji jest przybliżona. Faktyczna data produkcji opon może się nieznacznie różnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 7 Marca 2013 Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 > Chodzi mi o właściwości gumy po roku a nie ile lat wytrzyma. Z moich doświadczeń wynika że po około > 2 latach opony zaczynają gorzej się zachowywać. I nie wiem czy to starzenie materiału czy > zużycie bieżnika... Opony magazynowane starzeją się 10krotnie wolniej niż na kołach narażone na nasłonecznienie i warunki atmosferyczne. Także nawet jak są zw stycznia 2012 to nie będziesz widział różnicy między nimi a produkcją 2013. Kwestia oznaczeń (EU label) - nie wiem czy odpowiada rzeczywistości... zależy pewnie czy robione są testy drogowe czy laboratoryjne. Mnie przekonuje producent, design i ochrona felgi (FR), która jest rzadkością w tym rozmiarze. W podobnej cenie masz jeszcze Uniroyalki deszczowe, też będą OK. Jak chcesz iść w rozwiązanie budżetowe to Dębica Presto która nieźle wypadła w testach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 minimalnie nie w temacie ale pytanie mam takowe: a co sądzicie o : Dębica Presto 195/55 R15 85 V V1 szukam rozsądnych oponek do lacia 1.4 na jakieś 2 sezony letnie / łącznie 10 - 15 kkm w cenie około 800 - 900 zł za komplet rozmiar 15'' coby felg nie zmieniać profil 195/60/r15 odpada ( wysokość 615mm w stosunku do homologowanego 595,5mm daje 19,5mm różnicy tj. 3.27% ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > minimalnie nie w temacie ale pytanie mam takowe: > a co sądzicie o : > Dębica Presto 195/55 R15 85 V V1 > szukam rozsądnych oponek do lacia 1.4 na jakieś 2 sezony letnie / łącznie 10 - 15 kkm w cenie około > 800 - 900 zł za komplet > rozmiar 15'' coby felg nie zmieniać > profil 195/60/r15 odpada > ( wysokość 615mm w stosunku do homologowanego 595,5mm daje 19,5mm różnicy tj. 3.27% ) Możesz ewentualnie wziąć 185/60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > minimalnie nie w temacie ale pytanie mam takowe: > a co sądzicie o : > Dębica Presto 195/55 R15 85 V V1 > szukam rozsądnych oponek do lacia 1.4 na jakieś 2 sezony letnie / łącznie 10 - 15 kkm w cenie około > 800 - 900 zł za komplet > rozmiar 15'' coby felg nie zmieniać > profil 195/60/r15 odpada > ( wysokość 615mm w stosunku do homologowanego 595,5mm daje 19,5mm różnicy tj. 3.27% ) Według jednego testu jaki znalazłem w necie, nie są to złe opony. Na pewno do normalnej jazdy wystarczą test Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Możesz ewentualnie wziąć 185/60 Ale zapewne takie dębice 195/55 (szersze) i tak będą miały przynajmniej nie gorsze osiągi (trzymanie, drogę hamowania) niż "lepsze" opony 185/60 (węższe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Ale zapewne takie dębice 195/55 (szersze) i tak będą miały przynajmniej nie gorsze osiągi > (trzymanie, drogę hamowania) niż "lepsze" opony 185/60 (węższe) Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest Dlatego uważam, że te dębice będą wystarczające. Test podałem, żeby nie być gołosłowny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czeslavek Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > profil 195/60/r15 odpada A niby dlaczego ? Jeżdżę NA TAKICH a w drugim lacetti są założone TAKIE. Oba komplety od zeszłego roku i nie mam zamiaru wracać do 55. Na takim profilu nie krzywią się felgi, komfort jazdy większy, ABS w żadnym samochodzie nie wariuje. Może na zakrętach trochę bardziej buja ale nie bardziej niż starą nubirą Wiec na Twoim miejscu kupił bym 60 z prostej przyczyny, są tańsze. Z doświadczenia wiem że 205/55 R15 też wchodzą bez problemu ale autko wygląda jak na balonach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 3%, nie popadajmy w paranoję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Dlatego uważam, że te dębice będą wystarczające. > Test podałem, żeby nie być gołosłowny ja tam kormorany budżetowe kupiłem 195/60 i myślę że starczy , auto nie rajdowe a z 195/55 nie się wypchają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 > Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest otworzym okna, rencami zamacham to i turbo bedzie A co do 195/60/r15 - no właśnie 3% a nie przepisowe 2% (jakoś mam opory wcisnąć tyle kasy w coś do czego jakiś upierdliwszy ubezpieczyciel się doczepi) ale istnieje opcja że w tym temacie brak mi fantazji cóż rzec szporam tałzyn - jak bede miał (oby przed latem ) będę mędził dalej Póki co trzymam rękę na pulsie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > A co do 195/60/r15 - no właśnie 3% a nie przepisowe 2% (jakoś mam opory wcisnąć tyle kasy w coś > do czego jakiś upierdliwszy ubezpieczyciel się doczepi) Co za roznica 2% czy 3% skoro o ile pamietam, to Lacetti ma w PL homologacje tylko na 195/55/15". Moj mial jeszcze jakis rozmiar 14" wpisany na naklejce, ale to byl Belg i nie jestem pewien czy w PL 14" tez byly homologowane. Jak maja sie czepnac to i za 2 i za 3% tak samo. Ja jezdzilem Lackiem na 195/50/15, 195/55/15 i 185/60/15, te ostatnie mi najbardziej pasowaly ze wzgledu na jazde po bocznych, bardzo czesto zwirowych drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Co za roznica 2% czy 3% skoro o ile pamietam, to Lacetti ma w PL homologacje tylko na 195/55/15". ...którą można sobie w buty wsadzić, bo jak auto ma homologację w którymś z krajów EU to w pozostałych może sobie jeździć jak chce. A w Niemczech były wersje z felgami 16' a nawet 17'. To raz. A dwa, że homologacja tu nie ma nic do rzeczy, bo możesz sobie do auta dowolne koła i opony wsadzić jeżeli średnica koła nie odbiega zbytnio od danych fabrycznych. A 3% to żadna różnica. Co do upierdliwego ubezpieczyciela: niech udowodni, że o 3% większa opona była przyczyną wypadku - powodzenia. > (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > ...którą można sobie w buty wsadzić, bo jak auto ma homologację w którymś z krajów EU to w > pozostałych może sobie jeździć jak chce. Odbiegajac od opon, co do ktorych tez mam zdanie, ze 3% nie ma sie co martwic, to wiele innych przepisow mamy niezgodnych z tymi UE i jak narazie one nas obowiazuja, chyba ze dowala nam kare i nasi za zmiane przepisow sie biora. Z ta homologacja to nie jest tak, ze jak moje byle Lacetti mialo homologacje na rynek Belgijski to owszem w PL i calej UE tez ona go obowiazuje, a jak auto mialo homologacje PL to PL Z tym dowolnym rozmiarem opon to tez pewny nie jestem, ostatnio mialem w niemieckich papierach wpisany rozmiar 195/65/15" i diagnosta z OSKP stwierdzil, ze gdybym "obul" ja w inne kapcie to pierwszego przegladu w PL by mi nie podbil. Od razu uprzedzam, zie weryfikowalem jego wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest W oponach do "cywilnych" aut nie przeniesienie mocy jest najważniejsze ale wyhamowanie i utrzymanie toru jazdy. Moje lacetti można rozbujać do 180 (licznikowych oczywiście), a po autostradach podróżuję 130-150. Nie chciał bym żeby rzucało mnie na najmniejszej koleinie, albo żeby mi wyjeżdżał z zakrętu na mokrym asfalcie... A jesienią miałem takie akcje na oryginalnych starych hankook-ach przy niskich temperaturach (<10) że mi wyjeżdżał na lewy pas na ostrych zakrętach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > W oponach do "cywilnych" aut nie przeniesienie mocy jest najważniejsze ale wyhamowanie i utrzymanie > toru jazdy. Moje lacetti można rozbujać do 180 (licznikowych oczywiście), a po autostradach > podróżuję 130-150. Nie chciał bym żeby rzucało mnie na najmniejszej koleinie, albo żeby mi > wyjeżdżał z zakrętu na mokrym asfalcie... > A jesienią miałem takie akcje na oryginalnych starych hankook-ach przy niskich temperaturach ( Moze te opony byly juz tyle warte? Jak pisalem juz "Ja jezdzilem Lackiem na 195/50/15, 195/55/15 i 185/60/15, te ostatnie mi najbardziej pasowaly ze wzgledu na jazde po bocznych, bardzo czesto zwirowych drogach." Owszem, w szybkich, ciasnych zakretach mialem wrazenie, ze auto bardziej sie kladlo na "wezszych i wyzszych" oponach, ale fizyki nigdy nie pokonasz (przeszedlem z 195/50 na 185/60). Jezdzilem z glowa po budowach, lasach i po autostradach i problemu nie widzialem. Zaloz, potestuj, potem stwierdzisz czy jest roznica i ile cm dalej sie zatrzymasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > otworzym okna, rencami zamacham to i turbo bedzie > A co do 195/60/r15 - no właśnie 3% a nie przepisowe 2% (jakoś mam opory wcisnąć tyle kasy w coś > do czego jakiś upierdliwszy ubezpieczyciel się doczepi) U nas: Zima: 195/65/15 Lato: 195/60/15 Oryginalne (już nie ma): 195/55/15 Foty ZTCP wrzucałem już kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Ostatecznie zakupiłem Uniroyal Rainexpert 195/60/15. Jeździ się mięciutko i komfortowo. Są cichsze niż się spodziewałem po takim grubym bieżniku. Prowadzi się nieco bardziej gumiasto niż na starych hankookach i czuję chyba nieco większy opór toczenia, ale za to kleją się do asfaltu jak dzikie Stare hankooki przyzwyczaiły mnie do terkotania ABS przy byle okazji, a na tych nie udało mi się go włączyć na suchym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fionaxxl Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Witam, jestem tutaj nowym uzytkownikiem i szczęśliwym posiadaczem od 2 tygodni Chevroleta lacetti 1.6 hatchback 2004r i mam jak kilka osób problem odnośnie opon, obecnie jest na zimówkach 195/55R15 i chce nabyć opony letnie i tu zaczyna się problem 185/60R15 czy 195/60R15 ? Za 185/60R15 przemawia to że samochód ma lrzejsze opory toczenia i może mniej palić pozatym mieści się w normie (1,2%) od dopuszczalnej 2% normy od orginalnej opony, natomiast gorzej trzyma się na takiej oponie drogi 195/60R15 lepiej trzyma się drogi, kosztem większych oporów toczenia i róznica od orginalnej opony wynosi już 3,2% Pare osób wypowiedziało sie na temat wyżej wymienionych opon, ale moze ktoś jeszcze jeździ na takich i chciałby się podzielić swoja opinią i odczuciami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Witam, jestem tutaj nowym uzytkownikiem i szczęśliwym posiadaczem od 2 tygodni Chevroleta lacetti > 1.6 hatchback 2004r i mam jak kilka osób problem odnośnie opon, obecnie jest na zimówkach > 195/55R15 i chce nabyć opony letnie i tu zaczyna się problem 185/60R15 czy 195/60R15 ? > Za 185/60R15 przemawia to że samochód ma lrzejsze opory toczenia i może mniej palić pozatym mieści > się w normie (1,2%) od dopuszczalnej 2% normy od orginalnej opony, natomiast gorzej trzyma > się na takiej oponie drogi > 195/60R15 lepiej trzyma się drogi, kosztem większych oporów toczenia i róznica od orginalnej opony > wynosi już 3,2% > Pare osób wypowiedziało sie na temat wyżej wymienionych opon, ale moze ktoś jeszcze jeździ na > takich i chciałby się podzielić swoja opinią i odczuciami. Kup po prostu 195/55 R15. Po co kombinowac? Roznicy w spalaniu nie zobaczysz a mniejszy balon bedzie lepiej sie trzymal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Kup po prostu 195/55 R15. Po co kombinowac? Roznicy w spalaniu nie zobaczysz a mniejszy balon > bedzie lepiej sie trzymal. Zamiennikiem będzie 185/60. A niektórzy dają 195/60, bo wtedy auto ładniej wygląda - trochę większe koła bardziej pasują do dużych nadkoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.