Skocz do zawartości

100km za $2.50 ... Volt


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

> Wymowne[...]

> ... i trafiajace do [...]

Marketing. Ciekawe jaki jest rzeczywisty koszt przejechania 100km. Założę się, że mnie by taki Volt wyszedł drożej niż diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marketing. Ciekawe jaki jest rzeczywisty koszt przejechania 100km. Założę się, że mnie by taki Volt

> wyszedł drożej niż diesel.

Volt pewnie byłby dobry do miasta, gdyby było gdzie doładować.

W trasę i tak głównie silnika benzynowego trzeba byłoby używać.

No i doładowanie - jest tańsze póki prąd jest tańszym paliwem od benzyny - coś jak z LPG, oszczędzamy bo są różne podatki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marketing. Ciekawe jaki jest rzeczywisty koszt przejechania 100km. Założę się, że mnie by taki Volt

> wyszedł drożej niż diesel.

W Polsce? Może tak bo to egzotyka, ale w krajach z rozwiniętą infrastrukturą do ładowania takich wózków, koszty kesploatacji są obiecujące. Oczywiście to wciąż pionierzy i koszt utraty wartości auta i problem w PL z odsprzedażą Volta pewnie zabija zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marketing. Ciekawe jaki jest rzeczywisty koszt przejechania 100km. Założę się, że mnie by taki Volt

> wyszedł drożej niż diesel.

na tą chwilę pewnie wyszedłby taniej, jednak nikt nie ubija kury znoszącej złote jajka, dlatego należy się zastanawiać z jakiego powodu będzie drożej gdy już wszyscy się na to przesiadą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marketing.

Ale ludzie prawdziwi a nie aktorzyzlosnik.gif, zaskoczenie autenyczne, lejesz za $80 a ci kaza $2.50 placic. hahaha.gif

Ciekawe jaki jest rzeczywisty koszt przejechania 100km. Założę się, że mnie by taki Volt

> wyszedł drożej niż diesel.

Policzylem, u mnie jeszcze taniejzlosnik.gif ok $2.38 jesli dane prawdziwe, ze tyle kwh bierze na naladowaniehmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Policzylem, u mnie jeszcze taniej ok $2.38 jesli dane prawdziwe, ze tyle kwh bierze na naladowanie

ale liczysz też inne koszty ? bo liczenie samego "paliwa" to tak średnio zarówno dla silnika spalinowego a tym bardziej elektrycznego (akumulatory)

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z powodu?

Z powodu tego, że w 4 lata przejeździłbym nim 200+kkm, głównie w trasie, a potem sprzedał.

Sądzę, że koszt zakupu minus koszt sprzedaży plus wszystkie(!) koszty eksploatacji na takim dystansie będą droższe od tradycyjnego auta. Do tego jazda w trasie nie pozwoli nacieszyć się za bardzo przewagą silnika elektrycznego nad spalinowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ludzie prawdziwi a nie aktorzy, zaskoczenie autenyczne, lejesz za $80 a ci kaza $2.50 placic.

Taaa, też bym się ucieszył jakby mi kazali zapłacić 2.50 za pełny bak. Ale to nie ma nic wspólnego z tym autem.

> Policzylem, u mnie jeszcze taniej ok $2.38 jesli dane prawdziwe, ze tyle kwh bierze na naladowanie

Pytanie ile na tym przejedzie? Ja na pełnym baku (ca. $100) mogę przejechać 900-1000km. Ile taki dystans kosztuje w tym aucie? Bo zatankować za 2.50 to ja też sobie mogę.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale liczysz też inne koszty ?

Jakie inne koszty, ubezpieczenie, rejestracja!

bo liczenie samego "paliwa" to tak średnio zarówno dla silnika

> spalinowego a tym bardziej elektrycznego (akumulatory)

Hmmconfused.gif rozwin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa, też bym się ucieszył jakby mi kazali zapłacić 2.50 za pełny bak. Ale to nie ma nic wspólnego

> z tym autem.

Dlaczego niezlosnik.gif? Obrazuje, ze zamiast placic $80 zeby napelnic bak, to placisz $2.50zlosnik.gif a przejedziesz taki sam dystansidea.gif

> Pytanie ile na tym przejedzie? Ja na pełnym baku (ca. $100) mogę przejechać 900-1000km. Ile taki

> dystans kosztuje w tym aucie? Bo zatankować za 2.50 to ja też sobie mogę.

500 km jesli popatrzyc na fine print na dole reklamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie inne koszty, ubezpieczenie, rejestracja!

> bo liczenie samego "paliwa" to tak średnio zarówno dla silnika

> Hmm rozwin

Ja przed zakupem auta robię sobie tabelkę w Excellu. Są tam m.in.:

Cena zakupu (suma wszystkich rat leasingowych), cena za jaką to auto prawdopodobnie odsprzedam (jakieś 20-30% ceny zakupu), spalanie i cena paliwa dla dystansu 200kkm (cena na dziś - do porównania wystarczy), ceny serwisu dla tego dystansu (200kkm/interwał międzyprzeglądowy x średni koszt przeglądu), cena ubezpieczenia, koszt opon. Gdybym decydował się na jakąś markę o złej sławie (VeeDub hehe.gif) to doliczę jeszcze na naprawy jakieś 5-10% wartości auta.

Dostaję sumaryczny koszt eksploatacji auta. Potem jeszcze dzielę to na ilość miesięcy i wiem ile miesięcznie pójdzie na samochód.

Wprowadzając kilka aut masz piękne porównanie co ile Cię będzie kosztowało.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego nie? Obrazuje, ze zamiast placic $80 zeby napelnic bak, to placisz $2.50 a przejedziesz

> taki sam dystans

No właśnie tu jest klucz - czy na pewno taki sam?

> 500 km jesli popatrzyc na fine print na dole reklamy.

Tylko na prądzie? I jaki dystans wytrzymają baterie? Bo koszt ich wymiany/regeneracji należałoby doliczyć proporcjonalnie do każdego kilometra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja przed zakupem auta robię sobie tabelkę w Excellu. Są tam m.in.:

[...]

Ma to sens, i imvhi swiadczy o dobrym zarzadzaniem $$$. Ja mam ciut inne podejscie, ide do swojego spy.gif i jak robimy popdatki to mowi, w tym roku zostalo ci przykladowo $5k odliczenis. Jesli nie chcesz zaplacic jeszcze wiecej podatku w przyszlym roku czas30.GIF. Musisz wydac min tyle zeby to mislo rece i nogi. Srednio nastepuje to co 3-4 lata.

4 rok ciagne jesli rzeczywisice mam jakies inne wydatkihmm.gif albo zakladam, ze sobie odpoczne i nie bede tak ciezko pracowalzlosnik.gif.

Dodatkowo ma swoje zalozenia, staram sie nie trzymac aut po gwarancji... BMW jest wyjatkiem, ale tu lease jest opcja "prestige purchase" wiec troche inaczej jest rozliczany, ergo dalej na siebie pracuje. Dwa 100,000-130,000 km to dla mnie max. Nie stac mnie na na naprawe auta, zeby stalo po prostu.

Benzyna, ubezpieczenie - ceny sa w zasadziepodobne do wszystkiego wiec na to nawet nie patrze. Wartosc po 3 latach, Toyota, z tym nie mozna isc zle, w kazdej klasie najwiecej dostaje % - to tak w wielkim skrocie...

> Wprowadzając kilka aut masz piękne porównanie co ile Cię będzie kosztowało.

Jest, ale ja takie porownanie moge sobie zrobic patrzac na moj tax. Nigdy mi sie nie chce...hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie inne koszty, ubezpieczenie, rejestracja!

to też, utrata wartości itd

> bo liczenie samego "paliwa" to tak średnio zarówno dla silnika

> Hmm rozwin

chodzi o koszty serwisu, wymiany baterii

takiego auta się nie naprawia ?

ile wytrzyma bateria i jaki jest koszt jej wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie tu jest klucz - czy na pewno taki sam?

Nie widze nic podchwytliwegomw ich reklamie, takspineyes.gif

> Tylko na prądzie? I jaki dystans wytrzymają baterie? Bo koszt ich wymiany/regeneracji należałoby

> doliczyć proporcjonalnie do każdego kilometra.

I tak i nie. Bateria maja wytrzymac 8 lat - musze sprawdzic. Powiedzmy, ze z 4 cyl silnika to dzis max to 200,000 km, potem koszt pracy przekroczy jego wartosc. Wiec szansze, zeby to auto musialo miec wymienione baterie z twocih $$$ oceniam na zerolizak.gif...

Oczywiscie mozesz doliczyc, ale jak nie zaplacisz to po co.

Dwa, Prius, w calej Australii znane sa max 4 przypadki wymiany baterii, pardon ogiew, po $150 za sztuke. Koszt chyba najwiekszy byl ok$1,000 I mowimy o Taxizlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z powodu tego, że w 4 lata przejeździłbym nim 200+kkm, głównie w trasie, a potem sprzedał.

> Sądzę, że koszt zakupu minus koszt sprzedaży plus wszystkie(!) koszty eksploatacji na takim

> dystansie będą droższe od tradycyjnego auta. Do tego jazda w trasie nie pozwoli nacieszyć się

> za bardzo przewagą silnika elektrycznego nad spalinowym.

Ale mowa jest o opłatach eksploatacyjnych, a nie całej reszcie związanej z kryzysem w Chinach.

Prąd jeszcze długo będzie znacznie tańszy od oleju czy benzyny.

A jeśli tak jak u Ciebie zdaje się dodatkowo jest możliwość ładowania w nocy w garażu to różnica jest znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widze nic podchwytliwegomw ich reklamie, tak

> I tak i nie. Bateria maja wytrzymac 8 lat - musze sprawdzic. Powiedzmy, ze z 4 cyl silnika to dzis

> max to 200,000 km, potem koszt pracy przekroczy jego wartosc.

Bez przesady grinser006.gif

> Wiec szansze, zeby to auto musialo miec wymienione baterie z twocih $$$ oceniam na zero...

> Oczywiscie mozesz doliczyc, ale jak nie zaplacisz to po co.

Bezpośrednio zapłacić nie, pośrednio już tak. Klient który kupuje 6 letni samochód będzie chciał premii za to, że do wymiany akumulatorów zostały 2 lata... Utrata wartości będzie większa niż przy konwencjonalnym samochodzie.

> Dwa, Prius, w calej Australii znane sa max 4 przypadki wymiany baterii, pardon ogiew, po $150 za

> sztuke. Koszt chyba najwiekszy byl ok$1,000 I mowimy o Taxi.

Jednak w Priusie to te akumulatory eksploatowane są w dużo przyjemniejszych warunkach... Praktycznie nigdy nie naładowane do 100%, nigdy nie rozładowane... Do tego nie są zbyt obciążone prądowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to też, utrata wartości itd

Ciezko przewidizec, sprawdzilem, w tabelach jeszczenic nie ma. Auto jest u mnie od wrzesien 2012 w sprzedazy, jako MY13, najstarsze jakie moge znalesc ma 4,000 km, i cene ... Ok $3,000 nizsza niz nowe... -5%

> chodzi o koszty serwisu, wymiany baterii

Service zobacze, wymiany baterii tez.ok.gif, ale tak jak pisalem wczesniej, sznase,ze je wymienisz oceniam na zero.

> takiego auta się nie naprawia ?

Kazdy wlascieciel ma nadzieje, ze jego niehahaha.gif

> ile wytrzyma bateria i jaki jest koszt jej wymiany ?

Tez zobaczeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak i nie. Bateria maja wytrzymac 8 lat - musze sprawdzic. Powiedzmy, ze z 4 cyl silnika to dzis

> max to 200,000 km, potem koszt pracy przekroczy jego wartosc. Wiec szansze, zeby to auto

> musialo miec wymienione baterie z twocih $$$ oceniam na zero...

> Oczywiscie mozesz doliczyc, ale jak nie zaplacisz to po co.

> Dwa, Prius, w calej Australii znane sa max 4 przypadki wymiany baterii, pardon ogiew, po $150 za

> sztuke. Koszt chyba najwiekszy byl ok$1,000 I mowimy o Taxi.

o widzisz, w PL auto 8lat i 200kkm to dostaje drugie życie grinser006.gif

tradycyjne auto po 8latach sprzedaż za 20%-30% ceny hmm.gif

takie elektryczne w cenie złomu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Ma to sens, (...)

U mnie auto nie tylko wozi mnie do marketu ale też pracuje. Więc muszę mieć policzone, czy mnie ten pracownik za dużo nie kosztuje.

wink.gif

> Srednio nastepuje to co 3-4 lata.

U mnie 4 lata to optimum, bo znacznie powyżej 200kkm już nie bardzo chcę jeździć.

Chociaż przeszło mi przez myśl 5 lat i 250-300kkm, bo poprzednie auta przy sprzedaży po ponad 200kkm sprawiały wrażenie, że przejadą kolejne tyle bezawaryjnie (zresztą jeden właśnie dobija bez problemów do 300 - mam kontakt z właścicielem).

shocked.gif

> (...) Dwa 100,000-130,000 km to dla mnie max. Nie stac mnie na na naprawe auta, zeby stalo

> po prostu.

Ostatnie dwa auta przejechały planowany dystans bez żadnych problemów. Epica też sobie ładnie radzi.

To jest NAJWIĘKSZY argument za tym, żeby następne auto miało też znaczek Chevroleta (you don't change a winning team).

zlosnik.gif

> Benzyna, ubezpieczenie - ceny sa w zasadziepodobne do wszystkiego wiec na to nawet nie patrze.

W mojej tabelce benzyna vs. diesel pokazują gigantyczną różnicę w kosztach.

> Wartosc po 3 latach, Toyota, z tym nie mozna isc zle, w kazdej klasie najwiecej dostaje % - to

> tak w wielkim skrocie...

Ja przy odsprzedaży dostaję mało, bo to Chevrolet. Ale za to kupuję z dużymi rabatami. No i z takim przebiegiem to i tak bym auta za przyzwoite pieniądze nie sprzedał. U nas wszystkie auta w ogłoszeniach, niezależnie od wieku mają poniżej 200kkm.

hahaha.gif

> Jest, ale ja takie porownanie moge sobie zrobic patrzac na moj tax. Nigdy mi sie nie chce...

Ja lubię się tak pobawić. Oczywiście nie znaczy to, że muszę wybrać auto najtańsze. Ale wiem dokładnie ile mnie będą kosztowały ewentualne fanaberie.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady

Raczej nie, np masz Vee Dub - 3 letni, 130,000 km, Transporter, wartosc ok $18k, skrzynia do Transporter to jest $12k + $2k za koszt wlozenia. Razem ok $14k.

Ergo masz $5k wartosci pozostawione w aucie...

> Zapłacić nie - ale klient który kupuje 6 letni samochód będzie chciał premii za to, że do wymiany

> akumulatorów zostały 2 lata...

Jesli naprawde bedzie trzeba wymienc co 8 lat, jak mowie odronie lekcje i zobacze. Volt nie jest moim typem auta wiec sie nie interesowalemzlosnik.gif

Utrata wartości będzie większa niż przy konwencjonalnym

> samochodzie.

Nie koniecznie, Prius np traci mniej, dlaczego? Masz wsparcie, GM, czyli najwieksza siec dealerow i dostepnosc czesci - poprawka, tanich czesci. Nie koniecznie tak musi byc z Volt, ale ludize to tak odbiora. (Tak dla porownanie GM liczy $3k za nowa skrzynie, = 4 x mniej niz VeeDub)zlosnik.gif

> Jednak w Priusie to te akumulatory eksploatowane są w dużo przyjemniejszych warunkach...

Inny concept...

> Praktycznie nigdy nie naładowane do 100%, nigdy nie rozładowane... Do tego nie są zbyt

> obciążone prądowo...

Ale lud tez na poczatku panicowalpanic.gif ze umra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o widzisz, w PL auto 8lat i 200kkm to dostaje drugie życie

Polska to dziwny rynek wink.gif

> tradycyjne auto po 8latach sprzedaż za 20%-30% ceny

> takie elektryczne w cenie złomu ?

W UK/IE utrata wartości to jakieś 20% rocznie. Każdego roku... Oczywiście są korekty na markę (toyota/mazda/honda tracą ciut mniej)...

Zatem typowy ośmiolatek jest wart jakieś 17% nowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mowa jest o opłatach eksploatacyjnych, a nie całej reszcie związanej z kryzysem w Chinach.

Dla mnie eksploatacja to suma opłat od zakupu auta do jego sprzedaży.

> Prąd jeszcze długo będzie znacznie tańszy od oleju czy benzyny.

> A jeśli tak jak u Ciebie zdaje się dodatkowo jest możliwość ładowania w nocy w garażu to różnica

> jest znaczna.

Owszem, jest. Tylko że często jeżdżę na dużo dłuższe dystanse niż te 500km. Więc nie przejechałbym całego na jednym ładowaniu.

Za to na dojazdy do pracy takie auto wydaje mi się ok.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie, np masz Vee Dub - 3 letni, 130,000 km, Transporter, wartosc ok $18k, skrzynia do

> Transporter to jest $12k + $2k za koszt wlozenia. Razem ok $14k.

Kupić nowy? Musisz wybulić 40k.

Zresztą, VW to trochę ekstremalny przypadek wink.gif

> Ergo masz $5k wartosci pozostawione w aucie...

> Jesli naprawde bedzie trzeba wymienc co 8 lat, jak mowie odronie lekcje i zobacze. Volt nie jest

> moim typem auta wiec sie nie interesowalem

Pewnie nie, szczególnie jeśli nie będą ładowane w trybie szybkim. Ciekawe, czy można wymusić włączenie silnika spalinowego, żeby doładował akumulatory wcześniej...

> Utrata wartości będzie większa niż przy konwencjonalnym

> Nie koniecznie, Prius np traci mniej, dlaczego?

Prius trzyma wartość, bo się po prostu nie psuje. Do tego masz preferencyjne stawki podatku itd. No i to toyota smile.gif

> Masz wsparcie, GM, czyli najwieksza siec dealerow i dostepnosc czesci - poprawka, tanich czesci.

> Nie koniecznie tak musi byc z Volt, ale ludize to tak odbiora. (Tak dla porownanie GM liczy $3k za nowa skrzynie, = 4 x mniej niz VeeDub)

Volt nie jest tanim samochodem - więc części też raczej do najtańszych neleżeć nie będą...

> Inny concept... Ale lud tez na poczatku panicowal ze umra...

Życie zweryfikowało smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymowne[...]

> ... i trafiajace do [...]

Fajne auto, szkoda, że w PL golas kosztuje 208.000PLN.

Niestety nie kupiłbym go nawet za połowę tej kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupić nowy? Musisz wybulić 40k.

$30 parehmm.gif, fleet discount - ok $30k[...]

W tym przypadku, facet ktory z tego zyje naprawil za $7-8k, wlozyl, poszedl na aukcje. Zostal sprzedany za $15k, jesli dobrze pamietam.

Kupic nowy i tak musisz, tylko, ze to byly "ostatnie VeeDub" w tej firmiezlosnik.gif. Hyundai iLoad - 5 lat gwarancji od zderzaka do zderzakazlosnik.gif[...]

> Zresztą, VW to trochę ekstremalny przypadek

Znam drugizlosnik.gif - Audi A4zlosnik.gif - ponad 14 aut z 20 i wszytkie stracily skrzynie od 90 do 140 k kmzlosnik.gif - moze byc? wink.gif[...]

> Pewnie nie, szczególnie jeśli nie będą ładowane w trybie szybkim. Ciekawe, czy można wymusić

> włączenie silnika spalinowego, żeby doładował akumulatory wcześniej...

niewiem.gif

> Prius trzyma wartość, bo się po prostu nie psuje. Do tego masz preferencyjne stawki podatku itd.

Nie u mnie - niektore stany daja ci roczna rejestracje za 1/2 ceny - no i praking w miescie, powstaja miejsca dla "Hybrid cars ONLY". Innych zalet nie widze.

Gdzies dzis czytalem, ze lud ktory kupuje Hybrid nie patrzy na zuzycie paliwa, to raczej podkreslenie, "ejyaya.gif - popatrz ja dbam o zielone rzeczy"zlosnik.gif[...]

No

> i to toyota

> Volt nie jest tanim samochodem - więc części też raczej do najtańszych neleżeć nie będą...

hmm.gif z doswiadczenia - cena zakupu ma sie nijak do czesci...

> Życie zweryfikowało

Z Volt moze byc podobniezlosnik.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam drugi - Audi A4 - ponad 14 aut z 20 i wszytkie stracily skrzynie od 90 do 140 k km - moze byc?

> [...]

Dalej VW grinser006.gif

> Nie u mnie - niektore stany daja ci roczna rejestracje za 1/2 ceny

To właśnie te podatki o których pisałem...

> - no i praking w miescie, powstaja miejsca dla "Hybrid cars ONLY". Innych zalet nie widze.

No ale w zatłoczonym mieście to są bardzo istotne zalety... W Londynie hybrydy są zwolnione z Congestion Charge... W niektórych stanach US hybrydy mogły używać wydzielonych pasów (chociaż z tego pomysłu zaczęto się wycofywać, bo za duży hybryd zaczęło nimi jeździc)...

> Gdzies dzis czytalem, ze lud ktory kupuje Hybrid nie patrzy na zuzycie paliwa, to raczej

> podkreslenie, "ej - popatrz ja dbam o zielone rzeczy"[...]

Jestem doskonałym przykładem, że to nie prawda grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] czy mnie ten

> pracownik za dużo nie kosztuje.

ok.gif

> U mnie 4 lata to optimum, bo znacznie powyżej 200kkm już nie bardzo chcę jeździć.

HiLux trzymalem 4 lata, ale akurat.. wzgledy osobiste wtedyzlosnik.gif[...] W ostatnim roku byl wart $16,000 wg Tax Office, oddalem dealer-owi za $18k - jeszcze musialem podatek od $2k zaplacicpad.giffacepalm%5B1%5D.gifhahaha.gif[...]

Pierwszy rok to -25% amortyzacjawaytogo.gif, reszta to juz 18% ... [...]

> Chociaż przeszło mi przez myśl 5 lat i 250-300kkm, [...]

Ale ryzyko jest, ze jak cos pojdzie30.GIF to dostaniesz po kieszeni... hmm.gif

> Ostatnie dwa auta przejechały planowany dystans bez żadnych problemów. Epica też sobie ładnie

> radzi.

Ile kmzlosnik.gif?

> [...] (you don't

> change a winning team).

Ain t broke don't fix itzlosnik.gif

broken%20old%20car.jpeg

> W mojej tabelce benzyna vs. diesel pokazują gigantyczną różnicę w kosztach.

$1.50 Diesel -cena stala w zasadzie, benzyna w zaleznosci od dnia tygodnia ma wachania $1.25-$1.50 [...]

Generalnie zakladam ilosc km x $1.50 i tyle...

> Ja przy odsprzedaży dostaję mało, bo to Chevrolet. Ale za to kupuję z dużymi rabatami.

Toyota tez daje rabatyhahaha.gifzlosnik.gif. FJ prawie minus 12%, Kluger juz nie pamietam ale tez ok 13-15%. Rynek rzadzi sie swoimi prawami...

No i z takim

> przebiegiem to i tak bym auta za przyzwoite pieniądze nie sprzedał. U nas wszystkie auta w

> ogłoszeniach, niezależnie od wieku mają poniżej 200kkm.

az popatryzlem auta z 2005 roku - maja u mnie od ok 100-150 k km. Sa i takie co maja 330,000 km, ale jakos kupcow nie widzezlosnik.gif[...]

> Ja lubię się tak pobawić. Oczywiście nie znaczy to, że muszę wybrać auto najtańsze. Ale wiem

> dokładnie ile mnie będą kosztowały ewentualne fanaberie.

Ja lubie 270747800-sex.gif - pomacac, drive.gif, ale zazwyczaj wiem co chce. Chociaz przyznaje z ostanim skaczemy,hmm.gif, pomyslow sporo idea.gif... ale dopoki cos moge z BMW wycisnac to cisniemy, auto to strata $$$ziew.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne auto, szkoda, że w PL golas kosztuje 208.000PLN.

U mnie tez tanie nie jesthmm.gif - $59k za Voltzlosnik.gif[...] troche drogo, popatrzylem na to co maja dealry, raptem 45 aut... [...]

> Niestety nie kupiłbym go nawet za połowę tej kwoty.

Niby dlaczego nie?niewiem.gif? Moze sie okazac, ze za x lat nic innego nie bedziezlosnik.gif >> Patrz Mitsubishi na Geneva Motor Show...lizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby dlaczego nie?? Moze sie okazac, ze za x lat nic innego nie bedzie >> Patrz Mitsubishi na

> Geneva Motor Show...

Bo przy moich przebiegach inwestycja zwróci się za około 150 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne auto, szkoda, że w PL golas kosztuje 208.000PLN.

Póki co GM celuje w segment premium... Nie chodzi tu o koszt eksploatacji, ale o dobre samopoczucie smile.gif

> Niestety nie kupiłbym go nawet za połowę tej kwoty.

> Bo przy moich przebiegach inwestycja zwróci się za około 150 lat.

Ale można przecież LPG wsadzić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o widzisz, w PL auto 8lat i 200kkm to dostaje drugie życie

Dopoki koszt pracy bedzie tani... to pewnie tak.

> tradycyjne auto po 8latach sprzedaż za 20%-30% ceny

Wzialem Corolla - Cena dzis $19,990 MY2013

2004 - Price When New $19,990 - a wiec cena sie nie zmienila przez 8 lathmm.gif

Average Km 140,000 - 230,000

Trade In Price Guide $3,100 - $4,600

Powiedzmy, ze $4k - warte ok 20%hmm.gif[...]

> takie elektryczne w cenie złomu ?

E dlaczego?zlosnik.gif. Zgoda jest inne niz Prius, ale IMVHo bedzie podobnie cene trzymal bo po prostu lud sie przyzwyczai do tego. Bedzie tego wiecej w nadchodzacych latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo przy moich przebiegach inwestycja zwróci się za około 150 lat.

No tak, hmm.gif, ale dzis masz wybor czy chcesz kupic silnik spalinowy czy Hybrid, czy Volt. Za pare lat moze sie okazac, ze tego wybory nie bedziesz mial. Ja z reszta tez hmm.gif

Pamietam jak Civic Hybrid na rynek wszedl. Pierwsza osoba ktora znalem i zdecydowal sie na zakup Civic H byl... 77 letni wtedy starszy panhmm.gif....

Powiedzial mi, ze chce sprobowac "nowej technologi", a ja patrzylem na niego jak na kretyna, ze baterie..., ze ...

Czas udowodnil, ze on mial racje, przebiegi moze robil 500-800 km na miesiac, auto sie zestarzalo, obdarte z kazdej strony... ale go przezylo.hmm.gif[...] Umarl w wieku 85 lat.

Moral? - moze niepotrzebnie boimy sie nowosciniewiem.gif[...] Stare przyzwyczajenia ciezko sie zmienia001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymowne[...]

Do czasu obłożenia prądu takimi podatkami, jak benzynę. A w końcu to władza będzie musiała zrobić jak strumyk pieniędzy z podatków na produkty ropopochodne wyschnie.

No i jeszcze trzeba jakiś silniczek awaryjny zainstalować - bo inaczej miasta zakorkują się przez rozładowane klimatyzacją w szczycie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie inne koszty, ubezpieczenie, rejestracja!

Koszty recyclingu, przeglądy, koszt lawetowania jak w korku się rozładuje, koszt drugiego auta/najmu na wypady dalsze. Pytanie, jak akumulatory sprawdzą się przy -20* i czy wtedy będzie czym ogrzać auto (a może webasto i paliwo do niego będzie dodatkowym kosztem). Wymiana aku. Powiedzmy, że nawet jak zasięg będzie z 50km i aku przeżyją 1000 ładowań. To mamy wymianę aku co 50k km. czyli co najmniej 5x trzeba wymienić, żeby osiągnąć żywot nawet słabo eksploatowanego silnika spalinowego (bez remontu). No i nie wiemy, jakie materiały eksploatacyjne i zabiegi trzeba wykonać - czy trzeba będzie wymieniać jakieś szczotki, przezwajać silniki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koszty recyclingu, przeglądy, koszt lawetowania jak w korku się rozładuje, koszt drugiego

> auta/najmu na wypady dalsze. Pytanie, jak akumulatory sprawdzą się przy -20* i czy wtedy

> będzie czym ogrzać auto (a może webasto i paliwo do niego będzie dodatkowym kosztem). Wymiana

> aku. Powiedzmy, że nawet jak zasięg będzie z 50km i aku przeżyją 1000 ładowań. To mamy wymianę

> aku co 50k km. czyli co najmniej 5x trzeba wymienić, żeby osiągnąć żywot nawet słabo

> eksploatowanego silnika spalinowego (bez remontu). No i nie wiemy, jakie materiały

> eksploatacyjne i zabiegi trzeba wykonać - czy trzeba będzie wymieniać jakieś szczotki,

> przezwajać silniki itp.

No i krowy przestają dawać mleko przez linię z prądem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i nie wiemy, jakie materiały

> eksploatacyjne i zabiegi trzeba wykonać - czy trzeba będzie wymieniać jakieś szczotki,

> przezwajać silniki itp.

i kto to wykona poza ASO ?

o ile nie jest to problemem gdy auto jest w miarę młode, powiedzmy do 5lat

tak przy starszych zaczyna być wielkim ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i kto to wykona poza ASO ?

Jak ze wszystkim co było wczesniej... Będzie popyt, to się pojawią niezależne warsztaty które to ogarną...

> o ile nie jest to problemem gdy auto jest w miarę młode, powiedzmy do 5lat tak przy starszych zaczyna być wielkim ???

Dwumasy, wtryskiwacze, DPF itd... Mało tego - nawet gumy mogą strzelić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ze wszystkim co było wczesniej... Będzie popyt, to się pojawią niezależne warsztaty które to

> ogarną...

ale na razie na popyt się nie zanosi, nawet prius jest u nas egzotyką

> Dwumasy, wtryskiwacze, DPF itd... Mało tego - nawet gumy mogą strzelić...

ale masz zamienniki, masz warsztaty które to ogarniają w normalnych pieniądzach itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do czasu obłożenia prądu takimi podatkami, jak benzynę.

raczej jak narazie malo realistyczne - dopoki bedziesz mogl takie auto w domu naladowac, powiedzialbym, ze nie wykonalne...

A w końcu to władza będzie musiała zrobić

> jak strumyk pieniędzy z podatków na produkty ropopochodne wyschnie.

To raczej nieuniknionezlosnik.gif

> No i jeszcze trzeba jakiś silniczek awaryjny zainstalować - bo inaczej miasta zakorkują się przez

> rozładowane klimatyzacją w szczycie auta.

Czekaj, przeciez to ma silniczek[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie eksploatacja to suma opłat od zakupu auta do jego sprzedaży.

Mylące pojęcie. To jest raczej całkowity koszt użytkowania.

> Owszem, jest. Tylko że często jeżdżę na dużo dłuższe dystanse niż te 500km. Więc nie przejechałbym

> całego na jednym ładowaniu.

> Za to na dojazdy do pracy takie auto wydaje mi się ok.

Póki co elektryki rozpatrywać należy na dojazdy do pracy właśnie.

Na dalsze trasy trzeba brać pod uwagę hybrydę, w której mały silnik zasila alternator ładujący akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dalej VW

Mitsubishi Triton skrzypiace zawieszeniehahaha.gif - ale ten model tak mazlosnik.gif[...]

A powaznie, chyba nie ma tak opisywanego u mnie przypadku jak Vee Dub i jego brak Qhmm.gif[...] Znam wiele osob, ktore zapragnely miec cos "Europejskiego" i kupily Vee Dub... pierwszy i ostani raz... Znam tez paru hardcore... hmm.gif, ale ci sa w znacznej mniejszosci...

Jedyne co mi przychodzi do glowy, to rozwalajace sie skrzynie Nissan Navara/Pathfinder Diesel. Problem znany, ale nie tak powszechny jak VWhmm.gif[...]

> To właśnie te podatki o których pisałem...

Za malo. Roczna rego w NSW to ok $400. U mnie w stanie nie ma zadnych ulg na Hybrid. Victoria ma chyba teraz 50% - czyli oszczedzasz $200 na rok.

Miejsca parkingowe - to cos innego, ale wzrast ze wzrostem liczebnosci sztuk Hybrid, tak jak mowisz, wszedzie scinaja, czyli np mozesz sobie zaparkowac Hybrid w IKEA, obok inwalidowzlosnik.gif - zaleta, ze tylka270747800-sex.gif nie musisz ruszaczlosnik.gif[...]

> No ale w zatłoczonym mieście to są bardzo istotne zalety... W Londynie hybrydy są zwolnione z

> Congestion Charge...

A Boris nie probuje czasem tego naprawiczlosnik.gif?

W niektórych stanach US hybrydy mogły używać wydzielonych pasów (chociaż

> z tego pomysłu zaczęto się wycofywać, bo za duży hybryd zaczęło nimi jeździc)...

Ditto - Victoria rozwazala Hybrid na Transit Lines (2+ pasazerow). Jak sie skonczylo niewiem.gif, ile razy jestem w Melbourne to jeszcze nigdy Hybrid nie jezdzilem tamhmm.gif[...]

> Jestem doskonałym przykładem, że to nie prawda

A widzisz, ja tezzlosnik.gif[...] z tym, ze ja lubie nimi jezdzic - skradanie sie Camry za mulher.gif bez zadnego dzzwikeku i potem beeeeeeeephahaha.gif - priceless, wink.gifhahaha.gif[...]

Co do zakupuhmm.gif, Prius jest dla mnie za maly, Camryhmm.gif - mulher.gif nie chce bo to lodowka na kolkachzlosnik.gif[..]

toyota-camry-hybrid_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale na razie na popyt się nie zanosi, nawet prius jest u nas egzotyką

Pożyjemy, zobaczymy... Ceny nowych w PL powalają, ale wejdą w życie podatki ekologiczne - sytuacja się zmieni..

> ale masz zamienniki, masz warsztaty które to ogarniają w normalnych pieniądzach itd

Będzie popyt, to i podaż się znajdzie... Czytaj wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylące pojęcie. To jest raczej całkowity koszt użytkowania.

http://synonimy.ux.pl/synset.php?id=15506

> Póki co elektryki rozpatrywać należy na dojazdy do pracy właśnie.

> Na dalsze trasy trzeba brać pod uwagę hybrydę, w której mały silnik zasila alternator ładujący akumulatory.

Wątek jest o Volt/Ampera - a on włąśnie jest taką hybrydą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> HiLux trzymalem 4 lata, ale akurat.. wzgledy osobiste wtedy[...]

> (...)

> Ale ryzyko jest, ze jak cos pojdzie to dostaniesz po kieszeni...

Myślę, że ryzyko popsucia się Chevroleta po 200+kkm będzie porównywalne z ryzykiem popsucia się VW po 100+kkm.

hahaha.gif

> Ile km?

Ponad 100kkm już stuknęło. Wrzucałem tu test jakiś czas temu.

> Ain t broke don't fix it

> $1.50 Diesel -cena stala w zasadzie, benzyna w zaleznosci od dnia tygodnia ma wachania $1.25-$1.50

> [...]

U mnie kosztują ca. tyle samo. Ale różnica w spalaniu to ok. 2l/100km. Czyli ponad 10zł na 200kkm będzie ponad 20000zł różnicy. Sporo.

> (...)

> Toyota tez daje rabaty. FJ prawie minus 12%, Kluger juz nie pamietam ale tez ok 13-15%. Rynek

> rzadzi sie swoimi prawami...

U mnie Toyota ma całkiem dobre ceny. A rabaty wszyscy dają. Nawet oni i VW mi proponowali. Ale nieduże: VW jakieś 6%. W Chevrolecie jak dobrze pokombinujesz to 15-18% urwiesz (za leasing, za kolejne auto tej marki, dla grup zawodowych itd. - one się sumują).

icon_eek.gif

> No i z takim

> az popatryzlem auta z 2005 roku - maja u mnie od ok 100-150 k km. Sa i takie co maja 330,000 km,

> ale jakos kupcow nie widze[...]

> Ja lubie - pomacac, , ale zazwyczaj wiem co chce. Chociaz przyznaje z ostanim skaczemy,, pomyslow

> sporo ... ale dopoki cos moge z BMW wycisnac to cisniemy, auto to strata $$$[...]

Ja z technicznego punktu widzenia to powodów do sprzedaży bym nie miał (oprócz oczywiście obawy że mógłby zacząć się psuć po tych 200kkm - dowodów na razie nie ma) ale po jakimś czasie auto mi się po prostu nudzi - albo wychodzi nowy model.

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.