Mantom Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 W trakcie poszukiwań pojazdu dla sąsiada odwiedziliśmy pewien salon. I pan bez skrepowania oferował nowe pojazdy z silnikiem 50cm3 z odblokowaniem, lub wręcz motocykl z silnikiem 80cm3 "zarejestrowany jako 50". Więc jak to własciwie jest? Poszukałem w sieci i znalazłem np. taką stronę. Quote: Jednocześnie przestrzegam przed zdejmowaniem blokad przez osoby nie dysponujące prawem jazdy kategorii A. W przypadku zatrzymania przez Policję na przekroczeniu prędkości fakt odblokowania skutera może wyjść na jaw, co grozi konsekwencjami prawnymi! W przypadku osób uczestniczących w kolizji drogowej ujawnienie faktu kierowania odblokowanym skuterem grozi postawieniem zarzutu kierowania pojazdem bez wymaganych uprawnień! Powtarzam - odblokowany skuter jest już motocyklem wymagającym prawa jazdy kategorii A. W takiej sytuacji nie działa ubezpieczenie OC wykupione na skuter, co z kolei oznacza, że sami z własnej kieszeni będziemy musieli pokryć wszelkie straty powstałe w wyniku kolizji. Nawet, jeśli to nie my jesteśmy sprawcą kolizji. Ponadto ponosimy wtedy odpowiedzialność za uszczerbek na zdrowiu osób poszkodowanych. W przypadku trwałego kalectwa ofiar oznacza to konieczność wypłacania dożywotniej renty na rzecz poszkodowanego w wysokości zasądzonej przez sąd.Warto także pamiętać, iż jeśli odblokowany skuter w świetle prawa staje się motocyklem, to oznacza to konieczność jego przerejestrowania, czyli zarejestrowania jako motocykl. Taka operacja wymaga także dokonania zmian w polisie ubezpieczeniowej. Dopiero wtedy odblokowany skuter, zarejestrowany jako motocykl i ubezpieczony jako motocykl ma pełne prawo legalnego poruszania się po drogach publicznych Sąsiadowi wyraźnie chodzi o pojazd nie wymagający prawa jazdy. Ale oczywiście bardzo go zainteresowało to zdjęcie blokady, no bo wiadomo co to jest te 45 km/h Ale jak to jest w praktyce? Na innych stronach znalazłem info, że Policja praktycznie olewa przerobione skutery. Więc prawdopodobieństwo wpadki - jeśli jeździ sie rozsądnie - jest małe. Pozostaje tylko kwestia odpowiedzialności w razie wypadku I co tu doradzic facetowi jak już kupi ten motorower czy skuter? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 >I co tu doradzic facetowi jak już kupi ten motorower czy skuter? Doradzić aby chwile pomyślał, bo jeśli lubi hazard i ryzyko, to niech przerabia, najlepiej od razu na 100ccm i jeździ. Nikt mu nie zabroni, pozostają potencjalne konsekwencje. Od siebie polecałbym, aby więcej wydał na kask i ciuchy niż na przeróbkę. Wiem, że kat.A podrożała, ale coś za coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Sprzedawca moze oferowac pojazd jak chce i na rozne sposoby. W kwesti kupujacego nalezy wiedziec czy ma prawo takim pojazdem jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Problemy zaczynają się przy spotkaniu z misiakami gdy wezmą Cię na suszarkę. Zabiorą DR a żaden diagnosta nie wyda Ci zaświadczenia ze motorower ma blokadę na 50km/h bo jak to ma sprawdzić? Podłożyć się za XXzl? Chyba takiego nie znajdziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 Doradź sąsiadowi, że wszystko jest dla ludzi ale wyłącznie tych z gatunku myślących. Większa moc będzie użyteczna, bo mniej się silnik będzie męczył ale i tak musi uważać na prędkościomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Doradź sąsiadowi, że wszystko jest dla ludzi ale wyłącznie tych z gatunku myślących. Większa moc > będzie użyteczna, bo mniej się silnik będzie męczył ale i tak musi uważać na prędkościomierz. Najlepiej gdyby dało się odblokowac całkowicie moc, ale prędkośc rozsądnie np. do 60 km/h - zawsze by sie mogl tlumaczyć że np. wiatr wiał w plecy albo było z górki Ale to wymagaloby chyba specjalnego zaprogramowania modułu CDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Najlepiej gdyby dało się odblokowac całkowicie moc, ale prędkośc rozsądnie np. do 60 km/h Przecież więcej to raczej nie uzyskasz bez zmiany pojemności, przynajmniej w przypadku chińskich 4-suwów > by sie mogl tlumaczyć że np. wiatr wiał w plecy albo było z górki Akurat to ma spore znaczenie, istotna jeszcze waga kierownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 I co tu doradzic facetowi jak już > kupi ten motorower czy skuter? Żeby się nie wygłupiał to może dłużej pojeździ. A jak będzie miał trochę pecha to go ta zabawa dużo drożej wyjdzie niż kupno od razu motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Przecież więcej to raczej nie uzyskasz bez zmiany pojemności, przynajmniej w przypadku chińskich > 4-suwów > Akurat to ma spore znaczenie, istotna jeszcze waga kierownika Kolega do pracy dojeżdża motorowerem - nie jest to skuter, tylko coś w rodzaju dawnego Ogara . Odblokował go, zmienił zębatki i w jedną osobę śmiga to ok. 80km/h . Sam bylem w szoku, gdy spojrzałem na licznik w moim samochodzie jadąc za nim . Oczywiście konsekwencje prawne przy spotkaniu z policją czy przy kolizji to inna kwestia i ja bym rownież uważał ze zdejmowaniem blokad, aczkolwiek 60km/h to żaden wyczyn dla tych piździków Aha...ten piździk to Romet Router...nowy kosztował coś ok. 3000zł. I powiem szczerze, że po obejrzeniu tego cuda, to relacja jakości do ceny, wyglądu i wykoania jest całkiem OK. Sprzęt ma obrotomierz, hamulec tarczowy, chyba nawet wskaźnik paliwa nie wspominając o rozruszniku elektrycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Kolega do pracy dojeżdża motorowerem - nie jest to skuter, tylko coś w rodzaju dawnego Ogara . > Odblokował go, zmienił zębatki i w jedną osobę śmiga to ok. 80km/h . Sam bylem w szoku, gdy > spojrzałem na licznik w moim samochodzie jadąc za nim . Oczywiście konsekwencje prawne przy > spotkaniu z policją czy przy kolizji to inna kwestia i ja bym rownież uważał ze zdejmowaniem > blokad, aczkolwiek 60km/h to żaden wyczyn dla tych piździków > Aha...ten piździk to Romet Router...nowy kosztował coś ok. 3000zł. I powiem szczerze, że po > obejrzeniu tego cuda, to relacja jakości do ceny, wyglądu i wykoania jest całkiem OK. Sprzęt > ma obrotomierz, hamulec tarczowy, chyba nawet wskaźnik paliwa nie wspominając o rozruszniku > elektrycznym Czyżby to skuter z Biedronki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Czyżby to skuter z Biedronki? Nie - pisałem o takim pojeździe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Nie - pisałem o takim pojeździe: A to juz przypomina motocykl, więc jechac 45 km/h to troche nie przystoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Czyżby to skuter z Biedronki? Ten, o którym pisze Grzaniec, widziałem w Tesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 80 km/h bez zmiany cylindra? Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej I raczej wiem co piszę, bo sam użytkuję coś podobnego (kymco nexxon). Maksymalna prędkość według prędkościomierza to nieco ponad 70 (w rzeczywistości 65), ale to tylko przy sprzyjających warunkach Wystarczy jechać pod wiatr lub pod górkę i nie ma już tak dobrze i zmiana przełożeń też niewiele da, bo po prostu mocy brakuje, z tym, ze ja jestem duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Ten, o którym pisze Grzaniec, widziałem w Tesco No wlaśnie, sąsiad własnie mi mówił że był w Tesco i się juz chyba zdecydował, tylko czeka na nową dostawę Co do odblokowania to znalazłem to Quote: -tłómik, Mniejwięcej 10cm od końca rury jest blaszka ,jak ją wyciołem to lepiej chodził ,ale głośniej. Widzę jeszcze że nikt kolegi zakładającego temat nie poprawił. Skrzynia biegów w Routerze to manual a wariator odnosi się do skrzyni bezstopniowej która występuje w skuterze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > 80 km/h bez zmiany cylindra? > Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej > I raczej wiem co piszę, bo sam użytkuję coś podobnego (kymco nexxon). > Maksymalna prędkość według prędkościomierza to nieco ponad 70 (w rzeczywistości 65), ale to tylko > przy sprzyjających warunkach > Wystarczy jechać pod wiatr lub pod górkę i nie ma już tak dobrze i zmiana przełożeń też niewiele > da, bo po prostu mocy brakuje, z tym, ze ja jestem duży Fakt, kolega raczej wagi piórkowej. Jeździ tylko sam, więc zmienił zębatkę z przodu. Licznik w moim aucie pokazał prawie 80, gdy dłuższy czas jechałem za nim - oczywiście po prostej. Pod górkę zapewne się ten sprzęt męczy, ale da się tym pojechać dość szybko po płaskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > 80 km/h bez zmiany cylindra? > Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej mialem lata temu simsona odblokowanego.lecial na prostej 80km/h [licznikowo oczywiscie].jesli rometem ogarem[niecale 2KM] po zmianie przelozen dalo sie jechac 55 km/h[rzeczywiste] to czemu sprzetem ok.5KM nie dalo by sie kolo 80 km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > 80 km/h bez zmiany cylindra? > Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej > I raczej wiem co piszę, bo sam użytkuję coś podobnego (kymco nexxon). > Maksymalna prędkość według prędkościomierza to nieco ponad 70 (w rzeczywistości 65), ale to tylko > przy sprzyjających warunkach > Wystarczy jechać pod wiatr lub pod górkę i nie ma już tak dobrze i zmiana przełożeń też niewiele > da, bo po prostu mocy brakuje, z tym, ze ja jestem duży Przejedz się Kymco super 9 albo Bet&Win - one po odblokowaniu zapierdzielają rzeczywiste 75-80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > A to juz przypomina motocykl, więc jechac 45 km/h to troche nie przystoi Niektórzy jeżdżą szybciej Problem tylko polega na tym, że nie wiadomo na ile te liczniki przekłamują. Moje 40 km/h na Ferro wydaje się niczym prawie 50 na Cwajtakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Przejedz się Kymco super 9 albo Bet&Win - one po odblokowaniu zapierdzielają rzeczywiste 75-80. Ale mowa była chyba o silnikach 4 suwowych prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Ale mowa była chyba o silnikach 4 suwowych prawda ? No to ja przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 sprzętem którym jeżdżę (już tutaj nie raz wymienianym przeze mnie) w trasie jeżdżę w przedziale 50-75 km/h; prędkość z licznika rowerowego który sam dołożyłem. ps. V-max to 86 km/h na BP Ultimate, przy tak małych silnikach bardzo duże znaczenie ma paliwo; przy zwykłej benzynie noPB95 nie przekroczy 80 :/ ps.2 chiński 4-suw, 4 biegowy, długie przełożenia, fabrycznie odblokowany 49ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 Ja swojego jeszcze docieram, więc nie będę na razie eksperymentował. Ile masz obrotów na IV przy 40 km/h? U mnie wychodzi 4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 31 Maja 2013 Udostępnij Napisano 31 Maja 2013 > Ja swojego jeszcze docieram, więc nie będę na razie eksperymentował. Ile masz obrotów na IV przy 40 > km/h? U mnie wychodzi 4000 u mnie też coś około tego, a silnik kręci się do 11tys.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Znalazłem jeszcze to Quote: Motorower - brak ogranicznika prędkości Problemy zaczynają się, gdy Policja zatrzyma taki skuter do kontroli. Za pomocą specjalnych rolek, którymi póki co dysponują głównie funkcjonariusze z Warszawy, Łodzi czy Gdańska, Policjanci mogą w ciągu kilku minut zbadać autentyczną prędkość maksymalną motoroweru. Jeśli jest on w stanie rozpędzić się do ponad 45km/h, a jego kierowca dysponuje tylko kartą motorowerową bądź obecnie prawem jazdy kategorii AM, to zaczynają się „schody”. Najpierw były fotoradary, potem łapanie rowerzystów a teraz pewnie chcą łatac dziurę budżetowa kosztem skuterzystów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Najpierw były fotoradary, potem łapanie rowerzystów a teraz pewnie chcą łatac dziurę budżetowa > kosztem skuterzystów Jestem pewien, że w niedługiej przyszłości będzie akcja na lewe motorowery. Z jednej strony łatanie dziury budżetowej a z drugiej to jednak nie rozumiem tej niechęci do kategorii A. Taki przeciętny motorower bardzo źle się prowadzi przy większych prędkościach a do tego operator nie ma o jeździe zbyt dużego pojęcia bo najczęściej traktuje go jako rower z silnikiem. Niech łapią, nie widzę minusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jestem pewien, że w niedługiej przyszłości będzie akcja na lewe motorowery. Z jednej strony łatanie > dziury budżetowej a z drugiej to jednak nie rozumiem tej niechęci do kategorii A. Taki > przeciętny motorower bardzo źle się prowadzi przy większych prędkościach a do tego operator > nie ma o jeździe zbyt dużego pojęcia bo najczęściej traktuje go jako rower z silnikiem. Niech > łapią, nie widzę minusów Jest wątek o widzeniu stereoskopowym na kat. A Na motorower nie trzeba żadnego prawka, niektórzy albo nie moga zdac egzaminu albo stracili prawko kat. B za jazde po pijaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > dziury budżetowej a z drugiej to jednak nie rozumiem tej niechęci do kategorii A. No więc powiem z mojej perspektywy. Dawno temu - kiedy to było prostsze i tanie a i czasu wbród - popełniłem błąd młodości i zrobiłem prawko tylko na kategorię B, a nie od razu A i B. Oczywiście jest wyjście proste - zrobić kurs i zadać egazamin na A. To trochę kosztuje pieniędzy i czasu I od razu daje mi prawo do prowadzenia Goldwinga. Tylko wg mnie jest trochę zbyt zerojedynkowo - jeśli idzie o jednoślady, to pomimo posiadania prawka B jestem w identycznej sytuacji co dowolna inna osoba pełnoletnia, choćby i znaków drogowych nie znała. Czyli nie mam uprawnień nawet na 100 - 150ccm skuter - a takiego czegoś bym potrzebował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Czyli nie mam uprawnień nawet na 100 - 150ccm skuter - a takiego czegoś bym potrzebował Ale zawsze możesz kupić skuter 49,9cm3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Ale zawsze możesz kupić skuter 49,9cm3 Jak wspomniane osoby nie znające znaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jest wątek o widzeniu stereoskopowym na kat. A > Na motorower nie trzeba żadnego prawka, niektórzy albo nie moga zdac egzaminu albo stracili prawko > kat. B za jazde po pijaku No i tak paczę i nie widzę mojej odpowiedzi, którą Ci pisałem rano. Drugi raz nie będę pisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Jak wspomniane osoby nie znające znaków już nie, obecne prawo w Polsce już nie umożliwia prowadzenia motoroweru na dowód; kierujący takim pojazdem musi posiadać co najmniej prawo jazdy kat. AM (lub każdą inną kategorię prawa jazdy, co oznacza że przepisy się zna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > już nie, obecne prawo w Polsce już nie umożliwia prowadzenia motoroweru na dowód; kierujący takim > pojazdem musi posiadać co najmniej prawo jazdy kat. AM (lub każdą inną kategorię prawa jazdy, > co oznacza że przepisy się zna) No chyba nie do końca, póki co i jeszcze dosyć długo. Takie obostrzenie dotyczy osób które nie ukończyły 18 lat przed 19 stycznia 2013r. Czyli każdy starszy niż tegoroczni maturzyści może prowadzić motorower "na dowód", nie mając żadnego prawka ani jakiejkolwiek karty (moto-)rowerowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 masz jakieś konkretne źródło??, w takim razie info które do mnie dotarło mogło być błędne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > masz jakieś konkretne źródło??, w takim razie info które do mnie dotarło mogło być błędne Jakby to było prawdą, to stałoby w sprzeczności z konstytucyjną zasadą zachowania praw nabytych Tak samo wygląda sytuacja z wymianą praw jazdy na te terminowe, mimo, że pierwotnie dana osoba posiadała uprawnienia bezterminowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 i z przeglądami motorowerów które mają bezterminowy itp... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > masz jakieś konkretne źródło??, w takim razie info które do mnie dotarło mogło być błędne Zapewne Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, ale nie chcę mi się szukać. Tu trochę informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Zapewne Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, ale nie chcę mi się szukać. Tu > trochę informacji Ciekawe kiedy wprowadza badania lekarskie na taką kartę? Bo teoretycznie na droge skuterem może teraz wyruszyc osoba całkowicie niesprawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Ciekawe kiedy wprowadza badania lekarskie na taką kartę? Bo teoretycznie na droge skuterem może > teraz wyruszyc osoba całkowicie niesprawna 18 lat temu, gdy miałem kurs i egzamin na kartę motorowerową badanie lekarskie było, więc pewnie i teraz nic się w tym temacie nie zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Niektórzy jeżdżą szybciej > Problem tylko polega na tym, że nie wiadomo na ile te liczniki przekłamują. Moje 40 km/h na Ferro > wydaje się niczym prawie 50 na Cwajtakcie nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h? Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w górę... . To chyba taki chiński myk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h? > Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w > górę... . To chyba taki chiński myk Nie zauważyłem tego Może dlatego, że docieram silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h? > Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w > górę... . To chyba taki chiński myk Nie spotkałem się z tym ani ja ani nie widziałem na forum Zetki Czytałem natomiast o tym, że niektórzy mają zadziwiająco duże V-maxy ale tu licznik kłamie cały czas. Łatwo zweryfikować to z obrotami silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalkl1 Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Nie spotkałem się z tym ani ja ani nie widziałem na forum Zetki > Czytałem natomiast o tym, że niektórzy mają zadziwiająco duże V-maxy ale tu licznik kłamie cały > czas. Łatwo zweryfikować to z obrotami silnika Realnie po prostej drodze obstawiam na 70 km/h a i owszem licznik pokaże więcej... To było minimalnie szybsze od Kymco Agility. Więc jak u mnie realnie było chyba 65km/h to tam może będzie te 70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 > Realnie po prostej drodze obstawiam na 70 km/h a i owszem licznik pokaże więcej... To było > minimalnie szybsze od Kymco Agility. Więc jak u mnie realnie było chyba 65km/h to tam może > będzie te 70. Wiesz Przełożenia IV biegu mam tak dobrane, że za każde 1000 obrotów mam 10 km/h: przy 4000 mam 40 km/h, przy 5000 mam 50 km/h (wczoraj sprawdzone w czasie deszczu) Więc teoretycznie mając 9000 obrotow powinienem jechać 90 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Problemy zaczynają się przy spotkaniu z misiakami gdy wezmą Cię na suszarkę. Zabiorą DR a żaden > diagnosta nie wyda Ci zaświadczenia ze motorower ma blokadę na 50km/h bo jak to ma sprawdzić? > Podłożyć się za XXzl? Chyba takiego nie znajdziesz W kupionym skuterze jest majtająca sie wiązka kabelków Odłaczenie jednego z nich powoduje ze skuter rozpędza się do 65 km/h zamiast do 45 ale na prostej i po pewnym czasie (jeszcze jest nie dotarty, ok. 60 km na liczniku). Co to ma byc za blokada? Kazdy powie - panie, skąd miałem wiedziec że się coś tej plątaninie odpięło? Byc moze sa tez inne blokady ograniczające moc - to juz trochę przesada, bo przyśpieszenie albo moc w 2 osoby pod górkę się przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > W kupionym skuterze jest majtająca sie wiązka kabelków Odłaczenie jednego z nich powoduje ze > skuter rozpędza się do 65 km/h zamiast do 45 ale na prostej i po pewnym czasie (jeszcze jest > nie dotarty, ok. 60 km na liczniku). Co to ma byc za blokada? Kazdy powie - panie, skąd miałem > wiedziec że się coś tej plątaninie odpięło? > Byc moze sa tez inne blokady ograniczające moc - to juz trochę przesada, bo przyśpieszenie albo moc > w 2 osoby pod górkę się przyda Są. W Piaggio znam takie: - komora rezonansowa na kolektorze wydechowym - powoduje mniej efektywne wyprowadzenia spalin - spadek mocy. - dystans w przekładni CVT - powoduje że przy ~50kmh silnik ma obroty pod odcinkę, a przełożenie nie chce się zmienić - rzeczony kabelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 14 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Są. W Piaggio znam takie: > - komora rezonansowa na kolektorze wydechowym - powoduje mniej efektywne wyprowadzenia spalin - > spadek mocy. No tak, ale zdjcie tego to juz spora ingerencja i łatwa do wykrycia > - dystans w przekładni CVT - powoduje że przy ~50kmh silnik ma obroty pod odcinkę, a przełożenie > nie chce się zmienić j.w. Ktoś jednak powinien pomysleć. IMO wystarczyłaby sam moduł zapłonowy ograniczający wyłacznie prędkość > - rzeczony kabelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > No tak, ale zdjcie tego to juz spora ingerencja i łatwa do wykrycia > j.w. > Ktoś jednak powinien pomysleć. IMO wystarczyłaby sam moduł zapłonowy ograniczający wyłacznie > prędkość > > - rzeczony kabelek U mnie jest śrubka w przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > Ktoś jednak powinien pomysleć. IMO wystarczyłaby sam moduł zapłonowy ograniczający wyłacznie > prędkość w 4T ze skrzynią manualną takie rozwiązanie się stosuje, i tylko takie ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2013 > nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h? > Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w > górę... . To chyba taki chiński myk Po dotarciu - u mnie tego nie ma. Przy prędkościach 0 - 60 km/h wskazówka prędkościomierza idzie jednostajnie w górę. Brak jest skokowego wzrostu prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.