Skocz do zawartości

Odblokowanie skutera/motoroweru 50 cm3


Rekomendowane odpowiedzi

W trakcie poszukiwań pojazdu dla sąsiada odwiedziliśmy pewien salon. I pan bez skrepowania oferował nowe pojazdy z silnikiem 50cm3 z odblokowaniem, lub wręcz motocykl z silnikiem 80cm3 "zarejestrowany jako 50". Więc jak to własciwie jest?

Poszukałem w sieci i znalazłem np. taką stronę.

Quote:

Jednocześnie przestrzegam przed zdejmowaniem blokad przez osoby nie dysponujące prawem jazdy kategorii A. W przypadku zatrzymania przez Policję na przekroczeniu prędkości fakt odblokowania skutera może wyjść na jaw, co grozi konsekwencjami prawnymi! W przypadku osób uczestniczących w kolizji drogowej ujawnienie faktu kierowania odblokowanym skuterem grozi postawieniem zarzutu kierowania pojazdem bez wymaganych uprawnień! Powtarzam - odblokowany skuter jest już motocyklem wymagającym prawa jazdy kategorii A. W takiej sytuacji nie działa ubezpieczenie OC wykupione na skuter, co z kolei oznacza, że sami z własnej kieszeni będziemy musieli pokryć wszelkie straty powstałe w wyniku kolizji. Nawet, jeśli to nie my jesteśmy sprawcą kolizji. Ponadto ponosimy wtedy odpowiedzialność za uszczerbek na zdrowiu osób poszkodowanych. W przypadku trwałego kalectwa ofiar oznacza to konieczność wypłacania dożywotniej renty na rzecz poszkodowanego w wysokości zasądzonej przez sąd.Warto także pamiętać, iż jeśli odblokowany skuter w świetle prawa staje się motocyklem, to oznacza to konieczność jego przerejestrowania, czyli zarejestrowania jako motocykl. Taka operacja wymaga także dokonania zmian w polisie ubezpieczeniowej. Dopiero wtedy odblokowany skuter, zarejestrowany jako motocykl i ubezpieczony jako motocykl ma pełne prawo legalnego poruszania się po drogach publicznych


Sąsiadowi wyraźnie chodzi o pojazd nie wymagający prawa jazdy.

Ale oczywiście bardzo go zainteresowało to zdjęcie blokady, no bo wiadomo co to jest te 45 km/h zlosnik.gif

Ale jak to jest w praktyce? Na innych stronach znalazłem info, że Policja praktycznie olewa przerobione skutery. Więc prawdopodobieństwo wpadki - jeśli jeździ sie rozsądnie - jest małe. Pozostaje tylko kwestia odpowiedzialności w razie wypadku yikes.gif I co tu doradzic facetowi jak już kupi ten motorower czy skuter?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>I co tu doradzic facetowi jak już kupi ten motorower czy skuter?

Doradzić aby chwile pomyślał, bo jeśli lubi hazard i ryzyko, to niech przerabia, najlepiej od razu na 100ccm i jeździ. Nikt mu nie zabroni, pozostają potencjalne konsekwencje.

Od siebie polecałbym, aby więcej wydał na kask i ciuchy niż na przeróbkę.

Wiem, że kat.A podrożała, ale coś za coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy zaczynają się przy spotkaniu z misiakami gdy wezmą Cię na suszarkę. Zabiorą DR a żaden diagnosta nie wyda Ci zaświadczenia ze motorower ma blokadę na 50km/h bo jak to ma sprawdzić? Podłożyć się za XXzl? Chyba takiego nie znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradź sąsiadowi, że wszystko jest dla ludzi ale wyłącznie tych z gatunku myślących. Większa moc będzie użyteczna, bo mniej się silnik będzie męczył ale i tak musi uważać na prędkościomierz. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doradź sąsiadowi, że wszystko jest dla ludzi ale wyłącznie tych z gatunku myślących. Większa moc

> będzie użyteczna, bo mniej się silnik będzie męczył ale i tak musi uważać na prędkościomierz.

Najlepiej gdyby dało się odblokowac całkowicie moc, ale prędkośc rozsądnie np. do 60 km/h - zawsze by sie mogl tlumaczyć że np. wiatr wiał w plecy albo było z górki zlosnik.gif

Ale to wymagaloby chyba specjalnego zaprogramowania modułu CDI hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej gdyby dało się odblokowac całkowicie moc, ale prędkośc rozsądnie np. do 60 km/h

Przecież więcej to raczej nie uzyskasz bez zmiany pojemności, przynajmniej w przypadku chińskich 4-suwów hmm.gif

> by sie mogl tlumaczyć że np. wiatr wiał w plecy albo było z górki

Akurat to ma spore znaczenie, istotna jeszcze waga kierownika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co tu doradzic facetowi jak już

> kupi ten motorower czy skuter?

Żeby się nie wygłupiał to może dłużej pojeździ. A jak będzie miał trochę pecha to go ta zabawa dużo drożej wyjdzie niż kupno od razu motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież więcej to raczej nie uzyskasz bez zmiany pojemności, przynajmniej w przypadku chińskich

> 4-suwów

> Akurat to ma spore znaczenie, istotna jeszcze waga kierownika

Kolega do pracy dojeżdża motorowerem - nie jest to skuter, tylko coś w rodzaju dawnego Ogara wink.gif. Odblokował go, zmienił zębatki i w jedną osobę śmiga to ok. 80km/h yikes.gif. Sam bylem w szoku, gdy spojrzałem na licznik w moim samochodzie jadąc za nim blush.gif. Oczywiście konsekwencje prawne przy spotkaniu z policją czy przy kolizji to inna kwestia i ja bym rownież uważał ze zdejmowaniem blokad, aczkolwiek 60km/h to żaden wyczyn dla tych piździków

Aha...ten piździk to Romet Router...nowy kosztował coś ok. 3000zł. I powiem szczerze, że po obejrzeniu tego cuda, to relacja jakości do ceny, wyglądu i wykoania jest całkiem OK. Sprzęt ma obrotomierz, hamulec tarczowy, chyba nawet wskaźnik paliwa nie wspominając o rozruszniku elektrycznym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega do pracy dojeżdża motorowerem - nie jest to skuter, tylko coś w rodzaju dawnego Ogara .

> Odblokował go, zmienił zębatki i w jedną osobę śmiga to ok. 80km/h . Sam bylem w szoku, gdy

> spojrzałem na licznik w moim samochodzie jadąc za nim . Oczywiście konsekwencje prawne przy

> spotkaniu z policją czy przy kolizji to inna kwestia i ja bym rownież uważał ze zdejmowaniem

> blokad, aczkolwiek 60km/h to żaden wyczyn dla tych piździków

> Aha...ten piździk to Romet Router...nowy kosztował coś ok. 3000zł. I powiem szczerze, że po

> obejrzeniu tego cuda, to relacja jakości do ceny, wyglądu i wykoania jest całkiem OK. Sprzęt

> ma obrotomierz, hamulec tarczowy, chyba nawet wskaźnik paliwa nie wspominając o rozruszniku

> elektrycznym

Czyżby to skuter z Biedronki? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 km/h bez zmiany cylindra?

Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej hehe.gif

I raczej wiem co piszę, bo sam użytkuję coś podobnego (kymco nexxon).

Maksymalna prędkość według prędkościomierza to nieco ponad 70 (w rzeczywistości 65), ale to tylko przy sprzyjających warunkach grinser006.gif

Wystarczy jechać pod wiatr lub pod górkę i nie ma już tak dobrze i zmiana przełożeń też niewiele da, bo po prostu mocy brakuje, z tym, ze ja jestem duży grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten, o którym pisze Grzaniec, widziałem w Tesco

No wlaśnie, sąsiad własnie mi mówił że był w Tesco i się juz chyba zdecydował, tylko czeka na nową dostawę zlosnik.gif

Co do odblokowania to znalazłem to

Quote:

-tłómik,

Mniejwięcej 10cm od końca rury jest blaszka ,jak ją wyciołem to lepiej chodził ,ale głośniej.

Widzę jeszcze że nikt kolegi zakładającego temat nie poprawił. Skrzynia biegów w Routerze to manual a wariator odnosi się do skrzyni bezstopniowej która występuje w skuterze...


rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 80 km/h bez zmiany cylindra?

> Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej

> I raczej wiem co piszę, bo sam użytkuję coś podobnego (kymco nexxon).

> Maksymalna prędkość według prędkościomierza to nieco ponad 70 (w rzeczywistości 65), ale to tylko

> przy sprzyjających warunkach

> Wystarczy jechać pod wiatr lub pod górkę i nie ma już tak dobrze i zmiana przełożeń też niewiele

> da, bo po prostu mocy brakuje, z tym, ze ja jestem duży

Fakt, kolega raczej wagi piórkowej. Jeździ tylko sam, więc zmienił zębatkę z przodu. Licznik w moim aucie pokazał prawie 80, gdy dłuższy czas jechałem za nim - oczywiście po prostej. Pod górkę zapewne się ten sprzęt męczy, ale da się tym pojechać dość szybko po płaskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 80 km/h bez zmiany cylindra?

> Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej

mialem lata temu simsona odblokowanego.lecial na prostej 80km/h [licznikowo oczywiscie].jesli rometem ogarem[niecale 2KM] po zmianie przelozen dalo sie jechac 55 km/h[rzeczywiste] to czemu sprzetem ok.5KM nie dalo by sie kolo 80 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 80 km/h bez zmiany cylindra?

> Trudno w to uwierzyć, chyba, że z górki i z wiatrem, a kolega wagi piórkowej

> I raczej wiem co piszę, bo sam użytkuję coś podobnego (kymco nexxon).

> Maksymalna prędkość według prędkościomierza to nieco ponad 70 (w rzeczywistości 65), ale to tylko

> przy sprzyjających warunkach

> Wystarczy jechać pod wiatr lub pod górkę i nie ma już tak dobrze i zmiana przełożeń też niewiele

> da, bo po prostu mocy brakuje, z tym, ze ja jestem duży

Przejedz się Kymco super 9 albo Bet&Win - one po odblokowaniu zapierdzielają rzeczywiste 75-80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to juz przypomina motocykl, więc jechac 45 km/h to troche nie przystoi

Niektórzy jeżdżą szybciej grinser006.gif

Problem tylko polega na tym, że nie wiadomo na ile te liczniki przekłamują. Moje 40 km/h na Ferro wydaje się niczym prawie 50 na Cwajtakcie spineyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzętem którym jeżdżę (już tutaj nie raz wymienianym przeze mnie) w trasie jeżdżę w przedziale 50-75 km/h; prędkość z licznika rowerowego który sam dołożyłem.

ps. V-max to 86 km/h na BP Ultimate, przy tak małych silnikach bardzo duże znaczenie ma paliwo; przy zwykłej benzynie noPB95 nie przekroczy 80 :/

ps.2 chiński 4-suw, 4 biegowy, długie przełożenia, fabrycznie odblokowany 49ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja swojego jeszcze docieram, więc nie będę na razie eksperymentował. Ile masz obrotów na IV przy 40

> km/h? U mnie wychodzi 4000

u mnie też coś około tego, a silnik kręci się do 11tys....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze to

Quote:

Motorower - brak ogranicznika prędkości

Problemy zaczynają się, gdy Policja zatrzyma taki skuter do kontroli. Za pomocą specjalnych rolek, którymi póki co dysponują głównie funkcjonariusze z Warszawy, Łodzi czy Gdańska, Policjanci mogą w ciągu kilku minut zbadać autentyczną prędkość maksymalną motoroweru. Jeśli jest on w stanie rozpędzić się do ponad 45km/h, a jego kierowca dysponuje tylko kartą motorowerową bądź obecnie prawem jazdy kategorii AM, to zaczynają się „schody”.


Najpierw były fotoradary, potem łapanie rowerzystów a teraz pewnie chcą łatac dziurę budżetowa kosztem skuterzystów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw były fotoradary, potem łapanie rowerzystów a teraz pewnie chcą łatac dziurę budżetowa

> kosztem skuterzystów

Jestem pewien, że w niedługiej przyszłości będzie akcja na lewe motorowery. Z jednej strony łatanie dziury budżetowej a z drugiej to jednak nie rozumiem tej niechęci do kategorii A. Taki przeciętny motorower bardzo źle się prowadzi przy większych prędkościach a do tego operator nie ma o jeździe zbyt dużego pojęcia bo najczęściej traktuje go jako rower z silnikiem. Niech łapią, nie widzę minusów devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem pewien, że w niedługiej przyszłości będzie akcja na lewe motorowery. Z jednej strony łatanie

> dziury budżetowej a z drugiej to jednak nie rozumiem tej niechęci do kategorii A. Taki

> przeciętny motorower bardzo źle się prowadzi przy większych prędkościach a do tego operator

> nie ma o jeździe zbyt dużego pojęcia bo najczęściej traktuje go jako rower z silnikiem. Niech

> łapią, nie widzę minusów

Jest wątek o widzeniu stereoskopowym na kat. A

Na motorower nie trzeba żadnego prawka, niektórzy albo nie moga zdac egzaminu albo stracili prawko kat. B za jazde po pijaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziury budżetowej a z drugiej to jednak nie rozumiem tej niechęci do kategorii A.

No więc powiem z mojej perspektywy. Dawno temu - kiedy to było prostsze i tanie a i czasu wbród - popełniłem błąd młodości i zrobiłem prawko tylko na kategorię B, a nie od razu A i B.

Oczywiście jest wyjście proste - zrobić kurs i zadać egazamin na A.

To trochę kosztuje pieniędzy i czasu

I od razu daje mi prawo do prowadzenia Goldwinga.

Tylko wg mnie jest trochę zbyt zerojedynkowo - jeśli idzie o jednoślady, to pomimo posiadania prawka B jestem w identycznej sytuacji co dowolna inna osoba pełnoletnia, choćby i znaków drogowych nie znała.

Czyli nie mam uprawnień nawet na 100 - 150ccm skuter - a takiego czegoś bym potrzebował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest wątek o widzeniu stereoskopowym na kat. A

> Na motorower nie trzeba żadnego prawka, niektórzy albo nie moga zdac egzaminu albo stracili prawko

> kat. B za jazde po pijaku

No i tak paczę i nie widzę mojej odpowiedzi, którą Ci pisałem rano. Drugi raz nie będę pisał irked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wspomniane osoby nie znające znaków

już nie, obecne prawo w Polsce już nie umożliwia prowadzenia motoroweru na dowód; kierujący takim pojazdem musi posiadać co najmniej prawo jazdy kat. AM (lub każdą inną kategorię prawa jazdy, co oznacza że przepisy się zna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już nie, obecne prawo w Polsce już nie umożliwia prowadzenia motoroweru na dowód; kierujący takim

> pojazdem musi posiadać co najmniej prawo jazdy kat. AM (lub każdą inną kategorię prawa jazdy,

> co oznacza że przepisy się zna)

No chyba nie do końca, póki co i jeszcze dosyć długo.

Takie obostrzenie dotyczy osób które nie ukończyły 18 lat przed 19 stycznia 2013r.

Czyli każdy starszy niż tegoroczni maturzyści może prowadzić motorower "na dowód", nie mając żadnego prawka ani jakiejkolwiek karty (moto-)rowerowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz jakieś konkretne źródło??, w takim razie info które do mnie dotarło mogło być błędne

Jakby to było prawdą, to stałoby w sprzeczności z konstytucyjną zasadą zachowania praw nabytych spineyes.gif Tak samo wygląda sytuacja z wymianą praw jazdy na te terminowe, mimo, że pierwotnie dana osoba posiadała uprawnienia bezterminowe icon_rolleyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, ale nie chcę mi się szukać. Tu

> trochę informacji

Ciekawe kiedy wprowadza badania lekarskie na taką kartę? Bo teoretycznie na droge skuterem może teraz wyruszyc osoba całkowicie niesprawna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe kiedy wprowadza badania lekarskie na taką kartę? Bo teoretycznie na droge skuterem może

> teraz wyruszyc osoba całkowicie niesprawna

18 lat temu, gdy miałem kurs i egzamin na kartę motorowerową badanie lekarskie było, więc pewnie i teraz nic się w tym temacie nie zmieniło spineyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektórzy jeżdżą szybciej

> Problem tylko polega na tym, że nie wiadomo na ile te liczniki przekłamują. Moje 40 km/h na Ferro

> wydaje się niczym prawie 50 na Cwajtakcie

nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h?

Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w górę... grinser006.gif. To chyba taki chiński myk rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h?

> Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w

> górę... . To chyba taki chiński myk

Nie zauważyłem tego hehe.gif Może dlatego, że docieram silnik oink.gifzlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h?

> Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w

> górę... . To chyba taki chiński myk

Nie spotkałem się z tym ani ja ani nie widziałem na forum Zetki hmm.gif

Czytałem natomiast o tym, że niektórzy mają zadziwiająco duże V-maxy ale tu licznik kłamie cały czas. Łatwo zweryfikować to z obrotami silnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie spotkałem się z tym ani ja ani nie widziałem na forum Zetki

> Czytałem natomiast o tym, że niektórzy mają zadziwiająco duże V-maxy ale tu licznik kłamie cały

> czas. Łatwo zweryfikować to z obrotami silnika

Realnie po prostej drodze obstawiam na 70 km/h a i owszem licznik pokaże więcej... To było minimalnie szybsze od Kymco Agility. Więc jak u mnie realnie było chyba 65km/h to tam może będzie te 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Realnie po prostej drodze obstawiam na 70 km/h a i owszem licznik pokaże więcej... To było

> minimalnie szybsze od Kymco Agility. Więc jak u mnie realnie było chyba 65km/h to tam może

> będzie te 70.

Wiesz cfaniaczek.gif Przełożenia IV biegu mam tak dobrane, że za każde 1000 obrotów mam 10 km/h: przy 4000 mam 40 km/h, przy 5000 mam 50 km/h (wczoraj sprawdzone w czasie deszczu) grinser006.gif Więc teoretycznie mając 9000 obrotow powinienem jechać 90 km/h icon_rolleyes.gifhmm.gifcfaniaczek.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problemy zaczynają się przy spotkaniu z misiakami gdy wezmą Cię na suszarkę. Zabiorą DR a żaden

> diagnosta nie wyda Ci zaświadczenia ze motorower ma blokadę na 50km/h bo jak to ma sprawdzić?

> Podłożyć się za XXzl? Chyba takiego nie znajdziesz

W kupionym skuterze jest majtająca sie wiązka kabelków yikes.gif Odłaczenie jednego z nich powoduje ze skuter rozpędza się do 65 km/h zamiast do 45 ale na prostej i po pewnym czasie (jeszcze jest nie dotarty, ok. 60 km na liczniku). Co to ma byc za blokada? Kazdy powie - panie, skąd miałem wiedziec że się coś tej plątaninie odpięło? zlosnik.gif

Byc moze sa tez inne blokady ograniczające moc - to juz trochę przesada, bo przyśpieszenie albo moc w 2 osoby pod górkę się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kupionym skuterze jest majtająca sie wiązka kabelków Odłaczenie jednego z nich powoduje ze

> skuter rozpędza się do 65 km/h zamiast do 45 ale na prostej i po pewnym czasie (jeszcze jest

> nie dotarty, ok. 60 km na liczniku). Co to ma byc za blokada? Kazdy powie - panie, skąd miałem

> wiedziec że się coś tej plątaninie odpięło?

> Byc moze sa tez inne blokady ograniczające moc - to juz trochę przesada, bo przyśpieszenie albo moc

> w 2 osoby pod górkę się przyda

Są. W Piaggio znam takie:

- komora rezonansowa na kolektorze wydechowym - powoduje mniej efektywne wyprowadzenia spalin - spadek mocy.

- dystans w przekładni CVT - powoduje że przy ~50kmh silnik ma obroty pod odcinkę, a przełożenie nie chce się zmienić

- rzeczony kabelek grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są. W Piaggio znam takie:

> - komora rezonansowa na kolektorze wydechowym - powoduje mniej efektywne wyprowadzenia spalin -

> spadek mocy.

No tak, ale zdjcie tego to juz spora ingerencja i łatwa do wykrycia

> - dystans w przekładni CVT - powoduje że przy ~50kmh silnik ma obroty pod odcinkę, a przełożenie

> nie chce się zmienić

j.w.

Ktoś jednak powinien pomysleć. IMO wystarczyłaby sam moduł zapłonowy ograniczający wyłacznie prędkość

> - rzeczony kabelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś jednak powinien pomysleć. IMO wystarczyłaby sam moduł zapłonowy ograniczający wyłacznie

> prędkość

w 4T ze skrzynią manualną takie rozwiązanie się stosuje, i tylko takie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zauważyłeś jak wskazówka nagle idzie szybciej przy 50-70km/h?

> Kolega miał coś podobnego i też był taki "power" w liczniku chyba od 40-60 nagle wskazówka szła w

> górę... . To chyba taki chiński myk

Po dotarciu - u mnie tego nie ma. Przy prędkościach 0 - 60 km/h wskazówka prędkościomierza idzie jednostajnie w górę. Brak jest skokowego wzrostu prędkości ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.