QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Takie pytanko: Które auto/auta porównując spośród wymienionych modeli jest najtańsze w utrzymaniu (spalanie- lpg, koszty części eksploatacyjnych, zawieszenie itp.) -Civic VII gen 3d. - części ponoć drogie, trzeba uważać na łożyska w skrzyni biegów i luzy w maglownicy) - Focus mk I 1.6 pb - nietrwały i drogi w naprawach wielowahacz z tyłu, rdza ? -Stilo - chyba dość proste i tanie? Elektryka w modelach przed liftem? - Ibiza 6L 1.4 75 lub 90 KM? dobrze mówię? Ponoć dość przyjemne i tanie w kosztach utrzymania - Polo? to samo co ibiza, grupa VAG, bezproblemowe auta? Ps. Jak ktoś się orientuje to może napisać ile potrzeba na w miarę zadbany egzemplarz - największy rozstrzał jest przy Civicu, potrafią być takie za 8 tys zł, i takie za 18 tys zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 IMO ibiza - tanie w utrzymaniu, prosty zawias, ogromna baza zamienników. Polo to to samo, ale będzie droższe w zakupie. uwaga - te ibizy mają dośc twardy zawias. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > IMO ibiza - tanie w utrzymaniu, prosty zawias, ogromna baza zamienników. Polo to to samo, ale > będzie droższe w zakupie. czyli potwierdza się > uwaga - te ibizy mają dośc twardy zawias. tym lepiej, jest jeszcze we mnie troche młodego gniewnego Może być twardy, byle auto było względnie ciche Ponoć silnik benzynowe w ibiza/polo tez bardzo dobre i trwałe, nie wiem jak 1.4 90 km w ibizie, ale 1.4 90km w civicu VII jechał jak dla mnie dość fajnie i żwawo (większość mówi że jest dychawiczny), mnie wystarczał. Gazuje się też z tego co wiem dobrze - właśnie spośród takiej listy aut szukam sobie powolutku jakiejś używki na swoje pierwsze autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > czyli potwierdza się > tym lepiej, jest jeszcze we mnie troche młodego gniewnego > Może być twardy, byle auto było względnie ciche > Ponoć silnik benzynowe w ibiza/polo tez bardzo dobre i trwałe, nie wiem jak 1.4 90 km w ibizie, > ale 1.4 90km w civicu VII jechał jak dla mnie dość fajnie i żwawo (większość mówi że jest > dychawiczny), mnie wystarczał. > Gazuje się też z tego co wiem dobrze - właśnie spośród takiej listy aut szukam sobie > powolutku jakiejś używki na swoje pierwsze autko nie ma 1.4 90 w 6L jest 1.4 16v 75 BBY albo 1.4 16v 100KM BBZ albo poliftowy i jedyny 1.4 16v 85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > nie ma 1.4 90 w 6L > jest 1.4 16v 75 BBY albo 1.4 16v 100KM BBZ albo poliftowy i jedyny 1.4 16v 85 BBY i BBZ to oznaczenia tych jednostek? Czym się rożnią, który lepszy? 1.4 16v 100 KM, to powinno sprawnie śmigać? Oba nadają się do elpidżi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > nie ma 1.4 90 w 6L > jest 1.4 16v 75 BBY albo 1.4 16v 100KM BBZ albo poliftowy i jedyny 1.4 16v 85 dokładnie - miałem ten 1.4 85KM i uważam że jest genialny. Uwielbiałem ten silnik i tą skrzynię w ibizie jedzie jakby miał ze 120, cichutki, bardzo płynnie chodzi, wkręca się jak głupi, niedużo pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > dokładnie - miałem ten 1.4 85KM i uważam że jest genialny. Uwielbiałem ten silnik i tą skrzynię w > ibizie jedzie jakby miał ze 120, cichutki, bardzo płynnie chodzi, wkręca się jak głupi, > niedużo pali. Okej, to Cinosa dopytam o Ibize, a co nt. innych modeli? Bardzo mnie się podobuje Civic EP (VII gen.), jeździłem takowym 1.4 90km, i ten silnik to tez było dla mnie mistrzostwo świata, ślicznie się wkręcał, ładnie jechał, a przy tym palił śmiesznie małe ilości paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Okej, to Cinosa dopytam o Ibize, a co nt. innych modeli? Bardzo mnie się podobuje Civic EP (VII > gen.), jeździłem takowym 1.4 90km, i ten silnik to tez było dla mnie mistrzostwo świata, > ślicznie się wkręcał, ładnie jechał, a przy tym palił śmiesznie małe ilości paliwa. nie miałem, nie znam sie. PrezesAdam miał z nim gadaj. Jechałem tylko i też bardzo pozytywnie autko zapamiętałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > BBY i BBZ to oznaczenia tych jednostek? Czym się rożnią, który lepszy? 1.4 16v 100 KM, to powinno > sprawnie śmigać? Oba nadają się do elpidżi? rodzice mają 1.4 16v 75KM BBY, jak jest dobry olej ( a nie jakis Castrol ) to go prawie nie ubywa między wymianami przy 4 osobach doszła do 200km/h licznikowych, akurat jak konczy sie skrzynia 3 bieg jest idealny na wyprzedzanie standardowe kłopoty z czujnikiem stopu i cewkami zapłonowymi - wymienione i ich nie ma zawieszenie faktycznie sztywne, tam gdzie Seat wjeżdza na spokojnie, Punto I podpiera się lusterkami generalnie autko godne polecenia w silniku 1.4 100KM są juz tarczowe hamulce z tyłu wersja 75 na bębny generalnie wersje przedliftowe mam wraznie, ze są lepiej wykonane i lepiej wykończone w srodku , w wersji Signo jest miękka deska, zegary ładniejsze, ale nie ma takiego fajnego zderzaka z przodu i z tyłu jak te poliftowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > -Stilo - chyba dość proste i tanie? Elektryka w modelach przed liftem? Jak każdy Fiat, nic się nie psuje, tylko czysta eksploatacja - jak w wątku Kaczego na HP Rankingi TUV i Dekra powstały z nienawiści do tego perfekcyjnego samochodu. > - Ibiza 6L 1.4 75 lub 90 KM? dobrze mówię? Ponoć dość przyjemne i tanie w kosztach utrzymania Mam takie, z legendarnym tedeikiem - bardzo fajne autko, choć okrutnie twarde. Ciężki silnik powoduje, że co pół roku trzeba coś zrobić w układzie stabilizatora - łącznik, albo gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Okej, to Cinosa dopytam o Ibize, a co nt. innych modeli? Bardzo mnie się podobuje Civic EP (VII > gen.), jeździłem takowym 1.4 90km, i ten silnik to tez było dla mnie mistrzostwo świata, > ślicznie się wkręcał, ładnie jechał, a przy tym palił śmiesznie małe ilości paliwa. Mam Cordobę 6L z silnikiem BBY. Spalanie po ostatniej wycieczce nad Bałtyk to 6,0 l/100km. Jadac do Chorwacji z klimą średnia z całego wyjazdu 6,3. (sporo po autostradach). W mieście bardzo róznie. Jak miałęm blisko do roboty to i ponad 9 łykał, teraz jeżdże trochę dalej i poniżej 7. Ogólnie auto spoko choć mój egzemplarz parę razy mnie wkurzył (w sumie drobiazgi ale stanąłem na drodze). Potwierdzam, że jest twardy zawias. Na równej drodze OK, ale na wybojach podskakuje jak ping pong Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > -Stilo - chyba dość proste i tanie? Elektryka w modelach przed liftem? Jak znajdziesz dobry egzemplarz to będziesz zadowolony. Osobiście polecam benzynowy 1,6 (ten Fiata a nie Opla) chociaż spala sporo to jest niezniszczalny o ile do rozrządu nie dobiorą się ludzie którzy Fiata robią raz na rok. Z elektryki są felerne złącza od airbagów pod fotelami, temat łatwy do załatwienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Jako fan seatów polecam Ibizę, 9 lat miałem 1.4 75KM. Co do spalania to różnie. Czasem paliła 9, na trasie bez stresu 6. Polecam, fajne auto. Nie trąci po kieszeni. Jak pisali poprzednicy, części od groma. Przez 9 lat z zawieszenia zrobiłem końcówki drążka, łączniki stabilizatora i tuleje wahacza (aczkolwiek te wymieniłem na tuleje z cupry i był spokój). Poza tym, cewki i czujnik stopu. Raz wymienisz i zapomnisz. 75KM nie robiło z ibizy torpedy, alee ospała też nie była. Fajnie śmigała w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Jako fan seatów polecam Ibizę, 9 lat miałem 1.4 75KM. > Co do spalania to różnie. Czasem paliła 9, na trasie bez stresu 6. > Polecam, fajne auto. Nie trąci po kieszeni. > Jak pisali poprzednicy, części od groma. Przez 9 lat z zawieszenia zrobiłem końcówki drążka, > łączniki stabilizatora i tuleje wahacza (aczkolwiek te wymieniłem na tuleje z cupry i był > spokój). Poza tym, cewki i czujnik stopu. Raz wymienisz i zapomnisz. > 75KM nie robiło z ibizy torpedy, alee ospała też nie była. Fajnie śmigała w zakrętach. Zabezpieczenie antykorozyjne jest okej? To chyba po tych wszystkich czytankach w internecie, już wiem na co się będę nastawiał, ibiza/ ew. polo, potem stilo, civic, focus - właśnie focus wydawał mi się niedrogi w utrzymaniu a okazuje się inaczej Moim punktem odniesienia będzie 1.5 100KM w lanosie, to mam nadzieje ze taka ibiza by nie odstawała, Ibiza i Polo są tej samej wielkosci? Ibiza wydaje mi się być większą Ibiza ma wersje fr i cupra (chyba nie namieszałem), to zawsze jak się będę chciał w jakiś tuning pobawić to będą części do nabycia Dzięki Poproszę też coś o civicu jeżeli ktoś miał doświadczenia (nim jeździłem i nie ukrywam podobało mi się) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Poproszę też coś o civicu jeżeli ktoś miał doświadczenia (nim jeździłem i nie ukrywam podobało mi > się) Wydaje mi się że jeśli chodzi o HC VII gen to znajdziesz najwięcej zadbanych egzemplarzy a nawet mocno doinwestowanych (fele, mody itd.) Silniki zupełnie bezawaryjne, ale trzeba uważać na LPG żeby skład mieszanki był OK bo inaczej gniazda zaworów szybko zjada. Niskie zużycie paliwa. Niestety słabe wyposażenie (ESP w tylko w topowych wersjach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Wydaje mi się że jeśli chodzi o HC VII gen to znajdziesz najwięcej zadbanych egzemplarzy a nawet > mocno doinwestowanych (fele, mody itd.) Silniki zupełnie bezawaryjne, ale trzeba uważać na LPG > żeby skład mieszanki był OK bo inaczej gniazda zaworów szybko zjada. Niskie zużycie paliwa. > Niestety słabe wyposażenie (ESP w tylko w topowych wersjach). wystarczy mi klima tylko, wspomaganie i elektryka szyb Właśnie znalezienie civica 7, 3 drzwiowego, czyli EP, jest mega trudne, same sprowadzane są, nie zawsze w dobrej kondycji, lub o pewnej przeszłości, rozrzut cenowy od ok 10 tys za najtansze, do 16, to spora rozbieznosc - mowimy o tym samym roczniku np. i tej samej odmianie silnikowej, poluje na 1.6 ale 1.4 tez bedzie okej, i łatwiej znaleźć 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Zabezpieczenie antykorozyjne jest okej? Jak nie było nic robione, to jak najbardziej ok. Zapomniałbym o jeszcze wadliwych wycieraczkach tylnych Były cupry i fr (sport), z 1.8T i 1.9 tdi. Jest w czym wybierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > wystarczy mi klima tylko, wspomaganie i elektryka szyb To i ABS jest akurat w każdym egzemplarzu > Właśnie znalezienie civica 7, 3 drzwiowego, czyli EP, jest mega trudne, same sprowadzane są, nie > zawsze w dobrej kondycji, lub o pewnej przeszłości, rozrzut cenowy od ok 10 tys za najtansze, > do 16, to spora rozbieznosc - mowimy o tym samym roczniku np. i tej samej odmianie silnikowej, Kolega był pierwszym właścicielem 1.4 2001, ale nalatane miał aż 200kkm i łożyska w skrzyni do zrobienia. Nawet wystawiać auta nie musiał bo kolega wziął za 10kPLN razem z drugą skrzynią do założenia Przed wakacjami jest słaby okres na szukanie auta ale po wakacjach powinien być większy wybór. Niektóre droższe egzemplarze zza granicy bywają również w bardzo dobrym stanie. > poluje na 1.6 ale 1.4 tez bedzie okej, i łatwiej znaleźć 1.4 To tak jak większość EP przez posiadaczy jest właśnie cenione za minimalne koszty eksploatacji (mała awaryjność i zużycie paliwa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Nie wiem czy w tej Ibizie tez siedzial dokladnie ten silnik, ale moj BKY 1,4 16V 75KM + LPG z Fabii + reszta tego zelastwa klopotow i kosztow za duzo nie sprawiala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Drogie części do CIVICA to mit. Większość eksploatacyjnych jest tanich, a do tego te auta naprawdę się nie psują. Sprawdzić budę pod kątem korozji i brać HONDĘ, da najwięcej frajdy z jazdy i śmiem twierdzić, że z tego grona będzie jednym z najtańszych aut w eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Civic jest śmiesznie tani w serwisowaniu. Motor 1.4 to największy dramat tego auta, jak już to szukać 1.6, najlepiej polifta - brak problemów z maglownicą. Łożyska skrzyni - pierwsze słyszę. Porównywanie przyjemności jazdy Focusa albo Ibizy jest w tym przypadku sporym nadużyciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Civic jest śmiesznie tani w serwisowaniu. Motor 1.4 to największy dramat tego auta, jak już to > szukać 1.6, najlepiej polifta - brak problemów z maglownicą. Łożyska skrzyni - pierwsze > słyszę. Porównywanie przyjemności jazdy Focusa albo Ibizy jest w tym przypadku sporym > nadużyciem. To byś pomógł znaleźć coś , chyba priva do Ciebie pisałem ale nie pamiętam na 100%, Na polifta to mi raczej nie wystarczy, skoro przed liftowe 2002-2003 chodzą po 13-15 tys. A co powiecie na Civic EJ9 z 1.4, znalazłem zadbanego, akurat bym miał na ew. poprawki jeszcze, tylko no co tu mówić - duużo starsze auto niż wczesniej wymieniane. http://otomoto.pl/honda-civic-klima-skora-oz-f1-C29453675.html - z forum Małopolskiego Klubu Hondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Civic jest śmiesznie tani w serwisowaniu. Motor 1.4 to największy dramat tego auta, jak już to > szukać 1.6, najlepiej polifta - brak problemów z maglownicą. Łożyska skrzyni - pierwsze > słyszę. Porównywanie przyjemności jazdy Focusa albo Ibizy jest w tym przypadku sporym > nadużyciem. Nieprawda. Te same problemy z maglownicami były zarówno przed jak i po lifcie. Łożyska w skrzyni manualnej to stały temat przy silniku 1.4 ale także 1.6. Dla 1.4 była na to nawet akcja techniczna (w autach chyba do 8 lat robili za darmo). Koszt zrobienia łożysk max 1000pln i 1-2 dni bez auta a potem spokój na następne co najmniej 80kkm. Jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to nie wiem czy bym wybrał Focusa czy Civ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > (spalanie- lpg, koszty części eksploatacyjnych, zawieszenie itp.) > -Civic VII gen 3d. - części ponoć drogie, trzeba uważać na łożyska w skrzyni biegów i luzy w > maglownicy) mam takiego Cifa w domu z silnikiem 1.6 nudny bo się nic nie psuje raz skrzypiało łożysko napinacza paska akcesoriów, ale wprawny tokarz załatwił sprawę spalanie duże, ale u mnie jest automat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > To byś pomógł znaleźć coś , chyba priva do Ciebie pisałem ale nie pamiętam na 100%, > Na polifta to mi raczej nie wystarczy, skoro przed liftowe 2002-2003 chodzą po 13-15 tys. > A co powiecie na Civic EJ9 z 1.4, znalazłem zadbanego, akurat bym miał na ew. poprawki > jeszcze, tylko no co tu mówić - duużo starsze auto niż wczesniej wymieniane. > http://otomoto.pl/honda-civic-klima-skora-oz-f1-C29453675.html - z forum Małopolskiego Klubu > Hondy. chcesz się z Lanowozu 1.5/1.6 na Hondzie przesiąść? Fajne auto ale 1.6, w 1.4 każdy Lanek oprócz tego z silnikiem 1.4 Cię objedzie, wstyd przed Ryśkiem, zastanów się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > Moim punktem odniesienia będzie 1.5 100KM w lanosie, to mam nadzieje ze taka ibiza by nie > odstawała, Ibiza i Polo są tej samej wielkosci? Kubek powtórzę się będzie odstawała - 1.4 75ps, lanos jest między B a C, Ibiza nie patrząc teraz w katalog obstawiam, że waży tyle samo co lanos i wierz mi, że przy 1.4 75 będziesz odczuwał czasami coś w stylu - kurcze lankiem to tutaj bym wyprzedził a tym strach, coś w ten deseń poza tym masz ibizę 1.4 w wersji 100ps no chyba, że osiągi nie grają kluczowej roli to pardon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Kubek powtórzę się będzie odstawała - 1.4 75ps, lanos jest między B a C, Ibiza nie patrząc teraz w > katalog obstawiam, że waży tyle samo co lanos i wierz mi, że przy 1.4 75 będziesz odczuwał > czasami coś w stylu - kurcze lankiem to tutaj bym wyprzedził a tym strach, coś w ten deseń > poza tym masz ibizę 1.4 w wersji 100ps no chyba, że osiągi nie grają kluczowej roli to pardon Myślę że te wymienione będą jeździły tak jak lanos, civ 1.4 90km jeździ tak samo jak nie lepiej, takie moje odczucia. A teraz całe "klu" Ci napiszę, więc nie siej zamętu : Nie chce lanka zamienic, bo lanek jest starszych i nigdzie się nie wybiera, ja nim nie jeżdzę. Chcę coś dla siebie na pierwszy bolid, bo nie mam zadnego (mimo że ujeżdzam lanosa) To widzę że o te civici mała bitwa się robi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > techniczna (w autach chyba do 8 lat robili za darmo). Koszt zrobienia łożysk max 1000pln i 1-2 > dni bez auta a potem spokój na następne co najmniej 80kkm. To faktycznie spokój 80kkm to 2-3 lata jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > To faktycznie spokój > 80kkm to 2-3 lata jazdy... Albo rok... albo 4 lata... albo.... Moje EU7 zrobiło pierwsze 80kkm dokładnie w 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Nieprawda. Te same problemy z maglownicami były zarówno przed jak i po lifcie. Łożyska w skrzyni > manualnej to stały temat przy silniku 1.4 ale także 1.6. Dla 1.4 była na to nawet akcja > techniczna (w autach chyba do 8 lat robili za darmo). Koszt zrobienia łożysk max 1000pln i 1-2 > dni bez auta a potem spokój na następne co najmniej 80kkm. Z łożyskami może, natomiast w wielu znanych mi poliftach przekładnia się nie tłucze. > Jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to nie wiem czy bym wybrał Focusa czy Civ A ja wiem Jazda na taboretach Focusa to jakaś żenada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Myślę że te wymienione będą jeździły tak jak lanos, civ 1.4 90km jeździ tak samo jak nie lepiej, > takie moje odczucia. A teraz całe "klu" Ci napiszę, więc nie siej zamętu : Nie chce lanka > zamienic, bo lanek jest starszych i nigdzie się nie wybiera, ja nim nie jeżdzę. Chcę coś dla > siebie na pierwszy bolid, bo nie mam zadnego (mimo że ujeżdzam lanosa) > To widzę że o te civici mała bitwa się robi . Civic 1.4 90 nie jeździ nawet zbliżenie do Lanosa 1.5 czy 1.6. To straszny muł jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > To byś pomógł znaleźć coś , chyba priva do Ciebie pisałem ale nie pamiętam na 100%, > Na polifta to mi raczej nie wystarczy, skoro przed liftowe 2002-2003 chodzą po 13-15 tys. > A co powiecie na Civic EJ9 z 1.4, znalazłem zadbanego, akurat bym miał na ew. poprawki > jeszcze, tylko no co tu mówić - duużo starsze auto niż wczesniej wymieniane. > http://otomoto.pl/honda-civic-klima-skora-oz-f1-C29453675.html - z forum Małopolskiego Klubu > Hondy. Żaba to mega przyjemne w prowadzeniu auto, znowu - jeśli szukać to 1.5 vtec - to bardzo ekonomiczny i przy tym przyjemnie jeżdżący motor. Ale ze względu na korozję odpuściłbym. Honda jest droga niestety, ale ktoś kto ją kupi zazwyczaj wie czemu dołożył kilka kpln w stosunku do podobnego np Forda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Żaba to mega przyjemne w prowadzeniu auto, znowu - jeśli szukać to 1.5 vtec - to bardzo ekonomiczny > i przy tym przyjemnie jeżdżący motor. Ale ze względu na korozję odpuściłbym. Honda jest droga > niestety, ale ktoś kto ją kupi zazwyczaj wie czemu dołożył kilka kpln w stosunku do podobnego > np Forda Tylko te V-tec'i 1.5, mówisz zapewne o tych 1.5 econo 115 km, ponoć super silniki, mało palą i fajnie jadą, tylko bardzo bardzo mało tych jednostek widać, jak z serwisem i dostępnością części do cifa z takim motorem? VII gen. jest juz lepiej zabezpieczona chyba antykorozyjnie, czy tylko dlatego że młodsze to mniej pordzewiałe? ten co wkleiłem VI gen. jest ogłoszenie na MKH, to raczej dobrze wróży, gość zszedł z ceną z 7900 na 7500 lub 6800 bez tych kółek OZ. VI gen. bedzie tansza w jezdzie od VII gen. czy cena czesci to to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Albo rok... albo 4 lata... albo.... > Moje EU7 zrobiło pierwsze 80kkm dokładnie w 10 lat. Tak, jednak 80kkm to strasznie mało jak na przebieg auta... I gdzie ta japońska niezawodność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > To faktycznie spokój > 80kkm to 2-3 lata jazdy... może dla Ciebie, bo dla mnie jakieś 6-7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Tak, jednak 80kkm to strasznie mało jak na przebieg auta... 80kkm to jest minimum o jakim słyszałem. Według relacji właścicieli są też tacy co nawet przy 150kkm nie mają objawów padających łożysk - pewnie zależy od sposobu eksploatacji i szczęścia. Po 6 latach lub 120kkm należy także wymienić olej w skrzyni a nie wszyscy to robią. > I gdzie ta japońska niezawodność Wiele samochodów ma jakieś typowe przypadłości o których wiadomo że na pewno wyjdą po jakimś czasie. Na szczęście łożyska w skrzyni dają o sobie znać dużo wcześniej i można z tym jeszcze sporo pojeździć bez ryzyka. A naprawa to góra 2 dni a przy okazji w razie potrzeby można też zrobić sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.