Skocz do zawartości

Zużycie oleju


dranio

Rekomendowane odpowiedzi

> Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać

> olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie

> przejmować się i jeździć?

> dranio

To juz sporawe spalanie.. Jesli takie sie utrzymuje od dłuzszego czasu i nic sie nei dzieje pzoa tym to bym nei robił a jesli nagle zaczął więcej palić to trzeba by spojrzeć

Wiecej to mi jedynie pił Punto 1.2 16v sporting po 170 kkm i z rozbrojonymi uszczelniaczami. Ale to juz potrafił puszczać duuże chmury dymu

Leon 1.6 8v praktycznie nic nei palił a teraz Volvo 2.5 T benzyna pali średnio ok 0.1 /1000 a jak sie przykatuje to do 0.2/100 i to normalne przy turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A instrukcja podaje co 10kkm...

Poza tym "Castrol 5W30" to bardzo ogólne określenie smile.gif Jestem ciekaw który był zalany. Magnatec to raczej paskudny minerał (tak, tak, zajrzyjcie do kart technologicznych produktu, przy imporcie do kraju skład musi być podany... coś co ma ponad 70% ropy naftowej będę nazywał minerałem i możecie mnie linczować grinser006.gif ), Magnatec Proffesional to z kolei duzo lepszy olej.

Z moich obserwacji problemy powodują właśnie te mierne Magnateki i inne tańsze wyroby Castrola :/ A te lepsze są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za wolno jeździłeś

> a tak btw to jaka jest przyczyna takiego zapiekania? Pierwszy raz o czymś takim słyszę

najczesciej olej nie zgodny ze specyfikacja lub rzadka jego wymiana

moj outback tez jezdzil u poporzednieo wlasciciela na cartolu magnatec facepalm%5B1%5D.gif (niby 5w30 tak jak zalaca producent, ale to jest smola a nie olej i obok syntetyka nawet nie stal)

mialem spalanie 0,6L/1000km, zastosowalem plukanki i dodatki czyszczace, zalalem prawdziwym full syntetykiem i spalanie spadlo do 0,2-0,3L/1000km

ale nie jest to normalne bo w drugim subaru (identyczny silnik) jedze od nowosci na full syntetyku i nie zauwawaz zuzycia oleju miedzy wymianami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2200zl to ~100L dobrego oleju co daje zapas na dolewki (zakladajac 1/1000km) na 100 000km

> warto bylo to robic?

Pewnie doszedłby katalizator, a być może i tak zatarłby się silnik na skutek nagarów po spalonym oleju w kanałach olejowych wewnątrz silnika.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie doszedłby katalizator, a być może i tak zatarłby się silnik na skutek nagarów po spalonym

> oleju w kanałach olejowych wewnątrz silnika.

> dranio

katy do wyciecia,a nagary mozna plukac plukankami przy okazji wymiany oleju ale tak jak piszesz przy spalaniu blisko 1l/1000km trzba szukac przyczyny i ja napawic a nie robic dolewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5W30 Castrola (zalało ASO po wymianie short blocka) i 10W40 Mobila (ostatnia i jedyna wymiana przed

> naprawą)

> 2200 zł

> dranio

Za głupotę trzeba płacić. Wystarczyło zastosować odpowiedniej jakości olej, taki jaki zaleca producent, jednak Polak woli zaoszczedzić na oleju i potem wypatolić 2200 w ASO. Tak już na dobitkę napiszę, że można było zapłacić niecałe 100 zł za "naprawę" tych zapieczonych pierścieni stosując odpowiednia preparaty chemiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za głupotę trzeba płacić. Wystarczyło zastosować odpowiedniej jakości olej, taki jaki zaleca

> producent, jednak Polak woli zaoszczedzić na oleju i potem wypatolić 2200 w ASO.

1. ASO zalało Castrola 5W30 poprzedniemu właścicielowi po wymianie shortblocku i wcześniej także (mam faktury).

2. Nie robiłem w ASO

>Tak już na

> dobitkę napiszę, że można było zapłacić niecałe 100 zł za "naprawę" tych zapieczonych

> pierścieni stosując odpowiednia preparaty chemiczne.

Tak, oczywiście. tongue.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg książki serwisowej Corolli:

> Quote:

> Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju co 15.000 km ale nie rzadziej niż raz w roku.

> Zalewany olej to Castrol SLX 5W30.

> dranio

Wlej może chociaż jakiś 5w40, bo ten 5w30 to woda i latem to nie jest najlepsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No panowie, zrobił porządnie a nie druciarstwo i ma spokój, co w tym złego, szczególnie jak chce

> tym samochodem pojeździć?

> BTW. Nie znam na rynku "pełnego syntetyka" za 80zł, proszę podaj jaki to.

W tej cenie wiem, że jest 5w30 GM dexos2 ale czy to pełny syntetyk to Wy mnie poinformujcie niewiem.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlej może chociaż jakiś 5w40, bo ten 5w30 to woda i latem to nie jest najlepsza opcja.

I co z tego że woda grinser006.gif Nie nam to oceniać. W instrukcji jest podany zakres temperatur dla 5W30 i w naszym klimacie jest idealny.

Gulf 5W30 za 80zł (który dokładnie? ) to olej HC.W tej chwili można w Polsce (nie licząc specjalnych poszukiwań) dostać chyba tylko kilka olejów syntetycznych i wszystkie kosztują ok. 180-250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Od naprawy minęło 4000 km, na bagnecie ubyło ok. 1 mm oleju.

> dranio

Czyli nic nie ubyło, 1mm to mniej niż błąd pomiaru wink.gif

Rozumieim, że wymieniono pierścienie (wszystkie, czy tylko zgarniające) i uszczelniacze zaworów?

Jak wyglądały pierścienie? Zapieczone? Wytarte?

Ile kosztował remont?

edit: sorry doczytałem że to już pisałeś.

Mam pytanie, czy zrzucali głowicę, czy wyjęli tłoki dołem?

2200zł to sporo mniej niż myślałem że za takie coś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda, że nie spróbowałeś najpierw patentu z naftą. Może obeszło by się bez rozbierania.

Ja u siebie robiłem patent z naftą, wlałem tego w sumie sporo o i "moczył się" 2 dni kilkanaście razy dolewajac nafty i poruszając lekko tłokami (znaczy kołem na biegu)

Nie dało to kompletnie nic. Jak brał tak bierze.

A że bierze z powodu pierścieni zgarniających to jestem pewien na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.