frees Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > chyba zartujesz, ze nie pamietasz? Naprawdę. Ogólnie na obrotomierz rzadko kiedy zerkam. Wydaje mi się, że przy 140km/h było coś w okolicach 5000 obr., ale ręki za to sobie nie dam uciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Ponieważ na Skośnookich ruch niewielki, zapytam tutaj. Moja Corolla 1,6 VVTi zaczęła pochłaniać > olej w tempie ok. 0,4 l/1000 km. Czy wymieniać pierścienie i uszczelniacze zaworów, czy nie > przejmować się i jeździć? > dranio To juz sporawe spalanie.. Jesli takie sie utrzymuje od dłuzszego czasu i nic sie nei dzieje pzoa tym to bym nei robił a jesli nagle zaczął więcej palić to trzeba by spojrzeć Wiecej to mi jedynie pił Punto 1.2 16v sporting po 170 kkm i z rozbrojonymi uszczelniaczami. Ale to juz potrafił puszczać duuże chmury dymu Leon 1.6 8v praktycznie nic nei palił a teraz Volvo 2.5 T benzyna pali średnio ok 0.1 /1000 a jak sie przykatuje to do 0.2/100 i to normalne przy turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Już po wszystkim. Zapieczone pierścienie olejowe na trzech tłokach. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Już po wszystkim. Zapieczone pierścienie olejowe na trzech tłokach. > dranio na jakim oleju jezdziles i co ile byla wymiana? ile $ cala zabawa wymiany pierscieni kosztowala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > na jakim oleju jezdziles i co ile byla wymiana? 5W30 Castrola (zalało ASO po wymianie short blocka) i 10W40 Mobila (ostatnia i jedyna wymiana przed naprawą) > ile $ cala zabawa wymiany pierscieni kosztowala? 2200 zł dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > 5W30 Castrola i 10W40 Mobila (ostatnia wymiana przed naprawą) co ile kkm byly wymiany? > 2200 zł > dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > co ile kkm byly wymiany? 15 tys. (poprzednie), naprawa po 11 tys. od ostatniej wymiany. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 A instrukcja podaje co 10kkm... Poza tym "Castrol 5W30" to bardzo ogólne określenie Jestem ciekaw który był zalany. Magnatec to raczej paskudny minerał (tak, tak, zajrzyjcie do kart technologicznych produktu, przy imporcie do kraju skład musi być podany... coś co ma ponad 70% ropy naftowej będę nazywał minerałem i możecie mnie linczować ), Magnatec Proffesional to z kolei duzo lepszy olej. Z moich obserwacji problemy powodują właśnie te mierne Magnateki i inne tańsze wyroby Castrola :/ A te lepsze są dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Już po wszystkim. Zapieczone pierścienie olejowe na trzech tłokach. > dranio Za wolno jeździłeś a tak btw to jaka jest przyczyna takiego zapiekania? Pierwszy raz o czymś takim słyszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Za wolno jeździłeś > a tak btw to jaka jest przyczyna takiego zapiekania? Pierwszy raz o czymś takim słyszę najczesciej olej nie zgodny ze specyfikacja lub rzadka jego wymiana moj outback tez jezdzil u poporzednieo wlasciciela na cartolu magnatec (niby 5w30 tak jak zalaca producent, ale to jest smola a nie olej i obok syntetyka nawet nie stal) mialem spalanie 0,6L/1000km, zastosowalem plukanki i dodatki czyszczace, zalalem prawdziwym full syntetykiem i spalanie spadlo do 0,2-0,3L/1000km ale nie jest to normalne bo w drugim subaru (identyczny silnik) jedze od nowosci na full syntetyku i nie zauwawaz zuzycia oleju miedzy wymianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Czyli wlewanie drogiego oleju wychodzi najtaniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Czyli wlewanie drogiego oleju wychodzi najtaniej czemu akurat drogiego ja leje full syntetyka 5w30 za 80zł/4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Już po wszystkim. Zapieczone pierścienie olejowe na trzech tłokach. > dranio Szkoda, że nie spróbowałeś najpierw patentu z naftą. Może obeszło by się bez rozbierania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Szkoda, że nie spróbowałeś najpierw patentu z naftą. Może obeszło by się bez rozbierania. Może by to coś pomogło, ale postanowiłem pójść na całość. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Może by to coś pomogło, ale postanowiłem pójść na całość. > dranio 2200zl to ~100L dobrego oleju co daje zapas na dolewki (zakladajac 1/1000km) na 100 000km warto bylo to robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > 2200zl to ~100L dobrego oleju co daje zapas na dolewki (zakladajac 1/1000km) na 100 000km > warto bylo to robic? Pewnie doszedłby katalizator, a być może i tak zatarłby się silnik na skutek nagarów po spalonym oleju w kanałach olejowych wewnątrz silnika. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Pewnie doszedłby katalizator, a być może i tak zatarłby się silnik na skutek nagarów po spalonym > oleju w kanałach olejowych wewnątrz silnika. > dranio katy do wyciecia,a nagary mozna plukac plukankami przy okazji wymiany oleju ale tak jak piszesz przy spalaniu blisko 1l/1000km trzba szukac przyczyny i ja napawic a nie robic dolewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 No panowie, zrobił porządnie a nie druciarstwo i ma spokój, co w tym złego, szczególnie jak chce tym samochodem pojeździć? BTW. Nie znam na rynku "pełnego syntetyka" za 80zł, proszę podaj jaki to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > No panowie, zrobił porządnie a nie druciarstwo i ma spokój, co w tym złego, szczególnie jak chce > tym samochodem pojeździć? terz jestem tego zdania > BTW. Nie znam na rynku "pełnego syntetyka" za 80zł, proszę podaj jaki to. gulf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > 5W30 Castrola (zalało ASO po wymianie short blocka) i 10W40 Mobila (ostatnia i jedyna wymiana przed > naprawą) > 2200 zł > dranio Za głupotę trzeba płacić. Wystarczyło zastosować odpowiedniej jakości olej, taki jaki zaleca producent, jednak Polak woli zaoszczedzić na oleju i potem wypatolić 2200 w ASO. Tak już na dobitkę napiszę, że można było zapłacić niecałe 100 zł za "naprawę" tych zapieczonych pierścieni stosując odpowiednia preparaty chemiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Za głupotę trzeba płacić. Wystarczyło zastosować odpowiedniej jakości olej, taki jaki zaleca > producent, jednak Polak woli zaoszczedzić na oleju i potem wypatolić 2200 w ASO. 1. ASO zalało Castrola 5W30 poprzedniemu właścicielowi po wymianie shortblocku i wcześniej także (mam faktury). 2. Nie robiłem w ASO >Tak już na > dobitkę napiszę, że można było zapłacić niecałe 100 zł za "naprawę" tych zapieczonych > pierścieni stosując odpowiednia preparaty chemiczne. Tak, oczywiście. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > A instrukcja podaje co 10kkm... Wg książki serwisowej Corolli: Quote: Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju co 15.000 km ale nie rzadziej niż raz w roku. Zalewany olej to Castrol SLX 5W30. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Wg książki serwisowej Corolli: > Quote: > Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju co 15.000 km ale nie rzadziej niż raz w roku. > Zalewany olej to Castrol SLX 5W30. > dranio Wlej może chociaż jakiś 5w40, bo ten 5w30 to woda i latem to nie jest najlepsza opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > Wlej może chociaż jakiś 5w40, bo ten 5w30 to woda i latem to nie jest najlepsza opcja. Teraz mam zalany 5W40, po przejechaniu 2500 km i sprawdzeniu będzie wymiana. Castrol SLX 5W30 był zalewany od nowości w ASO. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > No panowie, zrobił porządnie a nie druciarstwo i ma spokój, co w tym złego, szczególnie jak chce > tym samochodem pojeździć? > BTW. Nie znam na rynku "pełnego syntetyka" za 80zł, proszę podaj jaki to. W tej cenie wiem, że jest 5w30 GM dexos2 ale czy to pełny syntetyk to Wy mnie poinformujcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 > Wlej może chociaż jakiś 5w40, bo ten 5w30 to woda i latem to nie jest najlepsza opcja. I co z tego że woda Nie nam to oceniać. W instrukcji jest podany zakres temperatur dla 5W30 i w naszym klimacie jest idealny. Gulf 5W30 za 80zł (który dokładnie? ) to olej HC.W tej chwili można w Polsce (nie licząc specjalnych poszukiwań) dostać chyba tylko kilka olejów syntetycznych i wszystkie kosztują ok. 180-250zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verso Napisano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 na tvn turbo mówili że utrata oleju 1 litr od 1 cyklu wymiany do drugiego jest jeszcze normalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Od naprawy minęło 4000 km, na bagnecie ubyło ok. 1 mm oleju. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Od naprawy minęło 4000 km, na bagnecie ubyło ok. 1 mm oleju. > dranio Czyli nic nie ubyło, 1mm to mniej niż błąd pomiaru Rozumieim, że wymieniono pierścienie (wszystkie, czy tylko zgarniające) i uszczelniacze zaworów? Jak wyglądały pierścienie? Zapieczone? Wytarte? Ile kosztował remont? edit: sorry doczytałem że to już pisałeś. Mam pytanie, czy zrzucali głowicę, czy wyjęli tłoki dołem? 2200zł to sporo mniej niż myślałem że za takie coś.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Szkoda, że nie spróbowałeś najpierw patentu z naftą. Może obeszło by się bez rozbierania. Ja u siebie robiłem patent z naftą, wlałem tego w sumie sporo o i "moczył się" 2 dni kilkanaście razy dolewajac nafty i poruszając lekko tłokami (znaczy kołem na biegu) Nie dało to kompletnie nic. Jak brał tak bierze. A że bierze z powodu pierścieni zgarniających to jestem pewien na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Mam pytanie, czy zrzucali głowicę, czy wyjęli tłoki dołem? Zdejmowali głowicę. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.