bogas Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek. Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu? Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 ... tak zazwyczaj pracuje turbosprężarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). > Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam > otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek. > Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu? > Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic. może to zabrzmi dziwnie ale sprawdź olej, jak wiadomo turbosprężarka jest smarowana olejem, być może jest go zbyt malo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). > Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam > otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek. > Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu? > Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic. Kurcze a ja się jarałem tym, że przy 1.5 bara słyszałem bardziej świst turbo niż odgłos silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > ... tak zazwyczaj pracuje turbosprężarka to dziwne-mam czwarte auto z turbo i nigdy czegos takiego nie slyszalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > to dziwne-mam czwarte auto z turbo i nigdy czegos takiego nie slyszalem może nie robisz tak -> "mam otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > może to zabrzmi dziwnie ale sprawdź olej, jak wiadomo turbosprężarka jest smarowana olejem, być > może jest go zbyt malo Umisz czytac? Przeciez pisalem, ze nie ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > może nie robisz tak -> "mam otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek" No wlasnie... A ja jestem wyczulony na kazde obce dzwieki. Ruszam 100 razy z zamknieta szyba I nic nie slysze, a raz z otwarta kolo domu, innych aut, zywoplotu I slysze siiiiiiiiiii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > może nie robisz tak -> "mam otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek" a to fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Umisz czytac? > Przeciez pisalem, ze nie ubywa. "umim" mój błąd, nie doczytałem, wyrwałem się jak filip z konopii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). > Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam > otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek. > Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu? > Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic. sprawdź przewody, mi też ostatnio tak świtało , na obejmie był luz i powietrze bokiem leciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Kurcze a ja się jarałem tym, że przy 1.5 bara słyszałem bardziej świst turbo niż odgłos silnika Taa bo miałeś wszystko custom a nie seryjne rozwiązanie. U mnie w Punto GT z turbiną T25G przy pewnej prędkości był odgłos jak w odrzutowcu a teraz w Ulysse jakbyś nie wiedział to nigdy byś nie poznał że to ma turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). To chyba cecha silnika. W Fabii 1.9 TDI słyszałem od pierwszych kilometrów po kupnie (nowej), szczególnie przy jeździe blisko jakiejś ściany. I nawet mi się to podobało, okno otwierałem W Golfie zero. Kompresor słyszę w specyficznych sytuacjach, a turba ni diabła, mimo że sam silnik jest znacznie cichszy niż TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 U mnie byla do wymiany uszczelka zanim do tego doszli wymieniali turbo x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Kurcze a ja się jarałem tym, że przy 1.5 bara słyszałem bardziej świst turbo niż odgłos silnika ale kolega slyszy gwizd, a nie swist, ani tym bwrdziej syk. Jak gwizd, to musi lozyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). > Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam > otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek. > Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu? > Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic. a co się dzieje jak gasisz silnik ? wyje sprężarka przy wytracaniu obrotów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe). > Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam > otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek. > Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu? > Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic. jak wyłączę radio i nawiew to też trochę słyszę turbo na zimnym silniku. Tak było od początku, tak jest przy 93 tys. km. przebiegu. Też fiatowski 1.4 turbo, tylko bez multiAira. Oleju też nie ubywa. Uznaję, że TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Tak jest też w ecobooście forda 1,0 l; 100 KM- mi się podoba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2013 Norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 W ARL-u np. normą jest, że troszeczkę gwiżdże. Jak kupiłem Leona to też się przestraszyłem, że trubo do wymiany, ale sprawdzeniu turbo okazało się, że wszystko w porządku. W słabszych jednostkach VW już niby nie powinno gwizdać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > a co się dzieje jak gasisz silnik ? wyje sprężarka przy wytracaniu obrotów ? Nie, przy gaszeniu cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Tak jest też w ecobooście forda 1,0 l; 100 KM- mi się podoba . Mnie sie tez podoba, ale jak sam widzisz-diagnoza jest totalnie skrajna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Umisz czytac? > Przeciez pisalem, ze nie ubywa. Silnik, który nie zużywa oleju, jest silnikiem podejrzanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Silnik, który nie zużywa oleju, jest silnikiem podejrzanym. Miałem Matiza - nie brał grama do 120kkm, potem padła uszczelka, zapiekły się pierścionki. MiTo do pierwszej wymiany ~15kkm wzieło pół wskaźnika bagnetu, od tej chwili nie ubywa. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale kiedy olej brało, to był zalany na 75% wskaźnika bagnetu. Odkąd olej jest lany na maks (nie przelany) - nie bierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2013 > Silnik, który nie zużywa oleju, jest silnikiem podejrzanym. To w takim razie wszystko fiatowskie JTD są podejrzane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.