Skocz do zawartości

Gwizd turbosprezarki


bogas

Rekomendowane odpowiedzi

Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek.

Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu?

Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

> Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam

> otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek.

> Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu?

> Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic.

może to zabrzmi dziwnie ale sprawdź olej, jak wiadomo turbosprężarka jest smarowana olejem, być może jest go zbyt malo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

> Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam

> otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek.

> Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu?

> Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic.

Kurcze a ja się jarałem tym, że przy 1.5 bara słyszałem bardziej świst turbo niż odgłos silnika hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może to zabrzmi dziwnie ale sprawdź olej, jak wiadomo turbosprężarka jest smarowana olejem, być

> może jest go zbyt malo

Umisz czytac? zlosnik.gif

Przeciez pisalem, ze nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może nie robisz tak -> "mam otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek"

No wlasnie...

A ja jestem wyczulony na kazde obce dzwieki. Ruszam 100 razy z zamknieta szyba I nic nie slysze, a raz z otwarta kolo domu, innych aut, zywoplotu I slysze siiiiiiiiiii. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

> Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam

> otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek.

> Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu?

> Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic.

sprawdź przewody, mi też ostatnio tak świtało , na obejmie był luz i powietrze bokiem leciało zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze a ja się jarałem tym, że przy 1.5 bara słyszałem bardziej świst turbo niż odgłos silnika

Taa bo miałeś wszystko custom a nie seryjne rozwiązanie. U mnie w Punto GT z turbiną T25G przy pewnej prędkości był odgłos jak w odrzutowcu a teraz w Ulysse jakbyś nie wiedział to nigdy byś nie poznał że to ma turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

To chyba cecha silnika. W Fabii 1.9 TDI słyszałem od pierwszych kilometrów po kupnie (nowej), szczególnie przy jeździe blisko jakiejś ściany. I nawet mi się to podobało, okno otwierałem grinser006.gif

W Golfie zero. Kompresor słyszę w specyficznych sytuacjach, a turba ni diabła, mimo że sam silnik jest znacznie cichszy niż TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze a ja się jarałem tym, że przy 1.5 bara słyszałem bardziej świst turbo niż odgłos silnika

ale kolega slyszy gwizd, a nie swist, ani tym bwrdziej syk. Jak gwizd, to musi lozyska biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

> Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam

> otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek.

> Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu?

> Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic.

a co się dzieje jak gasisz silnik ? wyje sprężarka przy wytracaniu obrotów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slysze go praktycznie od poczatku, od zakupu (auto kupilem nowe).

> Czestotliwosc dzwieku sie zwieksza z obrotami, slysze szczegolnie jak silnik jest zimny, mam

> otwarta szybe I przejezdzam obok czegosc, co odbija dzwiek.

> Martwic sie czy nie? Co sprawdzic? Szczelnosc dolotu?

> Ma przejechane 42kkm, MultiAir turbo, oleju nie bierze nic, a nic.

jak wyłączę radio i nawiew to też trochę słyszę turbo na zimnym silniku. Tak było od początku, tak jest przy 93 tys. km. przebiegu. Też fiatowski 1.4 turbo, tylko bez multiAira. Oleju też nie ubywa. Uznaję, że TTTM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik, który nie zużywa oleju, jest silnikiem podejrzanym.

Miałem Matiza - nie brał grama do 120kkm, potem padła uszczelka, zapiekły się pierścionki.

MiTo do pierwszej wymiany ~15kkm wzieło pół wskaźnika bagnetu, od tej chwili nie ubywa.

Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale kiedy olej brało, to był zalany na 75% wskaźnika bagnetu.

Odkąd olej jest lany na maks (nie przelany) - nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.