Skocz do zawartości

rozwój FIATa: droga do...


alek_lc

Rekomendowane odpowiedzi

> a jednak można

> ta szarość w dotyku aż ciarki przechodziły... to czarne na srodku skrzypiało

to prawda , ale po lifcie w 99 deska miała bardzo fajne plastiki , miałem bravę 1,2 2001r i fotele były fajne welurowe , deska dwukolorowa , górna czarna część deski miękka , bardzo pozytywne wrażenie robiła

540x405_fiat-brava-steel-v-r-93528.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wspaniała deska golfa, cóż za polot i finezja

a ktoś twierdził że tam jest polot i finezja? VAG miał i ma okropne wnętrza, ale piszemy o jakości materiałów.

natomiast dotknij tego czarnego w Golfie i potem tego szarego w ówczesnym Bravo. zobacz tapicerke foteli... (wzory i jakość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Fiat pomimo całej sympatii do tej marki to jeden z większych przegranych współczesnych czasów.

Największe bolączki według mnie to słaba jakość samochodów którą widać wszem i wobec, bardzo zmanierowana i często beznadziejna obsługa serwisowa. Firma która nie uczy się na błędach.

Pracowałem parę lat w ASO Fiata, naoglądałem się przypadków w które pewnie większość z Was nie uwierzy, ale dla mnie to fakty nie mity.

Miałem sporo fiatów, niektóre wspominam z ,,łezką'' w oku, lecz ogólnie rzecz biorąc wyleczyłem się z tej marki definitywnie.

Jedyna rzecz jaka ratuje włoską motoryzację to design, dlatego też do grobu nie poszły jeszcze tak znane marki jak Alfa Romeo czy Maseratti, ludzie kupują te wyroby oczami i sercem, mało kiedy z rozsądku. W przypadku nowych modeli Fiata takich jak Panda czy 500 L w mojej ocenie ewidentnym strzałem w stopę okazał się środek który w Nowej Pandzie jest obrzydliwy, w 500 L nie lepszy.

Ponadto nie wiem kto wymyśla strategie rozwoju dla tej marki, ale brak porządnego kombi w gamie, czy sensownego mini vana to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie Fiat pomimo całej sympatii do tej marki to jeden z większych przegranych współczesnych

> czasów.

Bym się zgodził., ale jeszcze nie padł.

> Największe bolączki według mnie to słaba jakość samochodów którą widać wszem i wobec,

A do czego porównujesz, do mercedesa czy BMW?

bardzo

> zmanierowana i często beznadziejna obsługa serwisowa. Firma która nie uczy się na błędach.

Jest lepiej niż kilka lat temu.

> Pracowałem parę lat w ASO Fiata, naoglądałem się przypadków w które pewnie większość z Was nie

> uwierzy, ale dla mnie to fakty nie mity.

A w jakich innych marek jASO jeszcze pracowałeś?

> Miałem sporo fiatów, niektóre wspominam z ,,łezką'' w oku, lecz ogólnie rzecz biorąc wyleczyłem się

> z tej marki definitywnie.

Ja na razie też zlosnik.gif

> Jedyna rzecz jaka ratuje włoską motoryzację to design, dlatego też do grobu nie poszły jeszcze tak

> znane marki jak Alfa Romeo czy Maseratti, ludzie kupują te wyroby oczami i sercem, mało kiedy

> z rozsądku. W przypadku nowych modeli Fiata takich jak Panda czy 500 L w mojej ocenie

> ewidentnym strzałem w stopę okazał się środek który w Nowej Pandzie jest obrzydliwy, w 500 L

> nie lepszy.

To kwestia gustu. Powiedział właściciel skody zlosnik.gif

> Ponadto nie wiem kto wymyśla strategie rozwoju dla tej marki, ale brak porządnego kombi w gamie,

> czy sensownego mini vana to nieporozumienie.

I tu sie zgodzę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie Fiat pomimo całej sympatii do tej marki to jeden z większych przegranych współczesnych

> czasów.

> Największe bolączki według mnie to słaba jakość samochodów którą widać wszem i wobec, bardzo

> zmanierowana i często beznadziejna obsługa serwisowa.

Z mojego doświadczenia wiem że modele fiata nie odstają in minus w awaryjności- ogromny postep wykonano w kwestii jakości zabezpieczenia antykorozyjnego, czego wiele marek nie potrafi opanowac do dziś.

w kwestii jakości serwisu autoryzowanego mam zdanie jedno- niezależnie czy to fiat Citroen BMW czy Mercedes jakość usług i podejścia do klienta jest praktycznie identyczna- nam to z autopsji współpracując obecnie z markami premium.

>Firma która nie uczy się na błędach.

To nie tylko przypadłość Fiata

> Pracowałem parę lat w ASO Fiata, naoglądałem się przypadków w które pewnie większość z Was nie

> uwierzy, ale dla mnie to fakty nie mity.

W każdym ASO są różne kwiatki, więc opowieści że tylko jedna marka ma tego typu "przygody" jest skrajnie nieobiektywna i niesprawiedliwa

> Miałem sporo fiatów, niektóre wspominam z ,,łezką'' w oku, lecz ogólnie rzecz biorąc wyleczyłem się

> z tej marki definitywnie.

> Jedyna rzecz jaka ratuje włoską motoryzację to design, dlatego też do grobu nie poszły jeszcze tak

> znane marki jak Alfa Romeo czy Maseratti, ludzie kupują te wyroby oczami i sercem, mało kiedy

> z rozsądku. W przypadku nowych modeli Fiata takich jak Panda czy 500 L w mojej ocenie

> ewidentnym strzałem w stopę okazał się środek który w Nowej Pandzie jest obrzydliwy, w 500 L

> nie lepszy.

Tu niestety kolego wkroczeyłeś na grunt bardzo miekki, tj gust krtóry jak wiadomo każdy ma inny- tobie się może podobać mi nie- ja np nie strawię wyglądu wnętrza Up-a i Citigo i w tym porównaniu jakość materiałów Pandy bije na głowę autka mini grupy VAG - a że o babolach ergonomicznych nie wspomnę.

> Ponadto nie wiem kto wymyśla strategie rozwoju dla tej marki, ale brak porządnego kombi w gamie,

> czy sensownego mini vana to nieporozumienie.

A w tej kategorii zgadzam się z Tobą w 100% - to co oferuje na rynku europejskim obecnie Fiat trudno nazwać ofertą. Coś jakby marka "kolekcjonerska".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość samochodów na świecie spadła, więc Fiat nie musiał de facto jej poprawiać, żeby była w stosunku do innych lepsza. Postrzeganie marki poprawiło się dzięki drogim w sprzedaży, a tanim w produkcji modelom, takim jak 500. Co więcej Fiat nie wypuści kombi, bo to się nie opłaca - ludzie nie chcą tego kupować (widać po wynikach sprzedaży Cromy, choć to w zasadzie była Vectra C w innej budzie), za to chętnie łykają Astry, Octavie czy inne VAGi.

Koncentrują się na tym, co przynosi forsę, przecież koleś powiedział wyraźnie, że:

Quote:

skupiamy się na dwóch z naszych rodzin pojazdów, które odniosły największy sukces: 500 i Pandzie


A, że w Polsce to się nie sprzedaje, to inna para kaloszy. Nuova Panda z zemsty za przeniesienie produkcji, a znowu 500 jest za drogim autem w stosunku do walorów użytkowych na naszym lichym przecież rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakość samochodów na świecie spadła, więc Fiat nie musiał de facto jej poprawiać, żeby była w

> stosunku do innych lepsza. Postrzeganie marki poprawiło się dzięki drogim w sprzedaży, a tanim

> w produkcji modelom, takim jak 500. Co więcej Fiat nie wypuści kombi, bo to się nie opłaca -

> ludzie nie chcą tego kupować (widać po wynikach sprzedaży Cromy, choć to w zasadzie była

> Vectra C w innej budzie), za to chętnie łykają Astry, Octavie czy inne VAGi.

> Koncentrują się na tym, co przynosi forsę, przecież koleś powiedział wyraźnie, że:

hola hola. kombi to nie tylko segment D. tu faktycznie fiat nie ma czego szukać.

ale skoro jest bravo, to niech będzie bravo kombi! przeciez tego sie pewnie tyle samo sprzedaje co wersji HTB (jak widać po astrach i focusach czy ceedaach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponadto nie wiem kto wymyśla strategie rozwoju dla tej marki, ale brak porządnego kombi w gamie,

> czy sensownego mini vana to nieporozumienie.

Zauważ, że w czasach gdy Fiat miał w ofercie prawie wszystko: sedany, kombi itd (bravo/brava/marea/palio/palio weekend/siena/albea potem stilo w trzech nadwoziach) doprowadził się prawie do bakructwa. Kiedyś przecież już prawie GM przejął Fiata. A dziś to Fiat przejął Chryslera. Dziwne, nie? Może właśnie dzięki ostrożnej polityce... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale skoro jest bravo, to niech będzie bravo kombi! przeciez tego sie pewnie tyle samo sprzedaje co

> wersji HTB (jak widać po astrach i focusach czy ceedaach).

Czas Bravo już jest przespany - już jest stare, więc kombiaka raczej nie "dorobią" na tej bazie. W zasadzie to kombi mają 159, więc nie robią sobie wewnętrznej konkurencji, ale zgodzę się, że takie kombi mogłoby mieć wzięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważ, że w czasach gdy Fiat miał w ofercie prawie wszystko: sedany, kombi itd

> (bravo/brava/marea/palio/palio weekend/siena/albea potem stilo w trzech nadwoziach)

> doprowadził się prawie do bakructwa. Kiedyś przecież już prawie GM przejął Fiata. A dziś to

> Fiat przejął Chryslera. Dziwne, nie? Może właśnie dzięki ostrożnej polityce...

Raczej dzięki wspraciu rządowemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauważ, że w czasach gdy Fiat miał w ofercie prawie wszystko: sedany, kombi itd

> (bravo/brava/marea/palio/palio weekend/siena/albea potem stilo w trzech nadwoziach)

> doprowadził się prawie do bakructwa. Kiedyś przecież już prawie GM przejął Fiata. A dziś to

> Fiat przejął Chryslera. Dziwne, nie? Może właśnie dzięki ostrożnej polityce...

Wczoraj wpadl mi w rece katalog samochody swiata z 1995 roku. I juz wtedy o cromie (poprzeniej generacji) pisali, ze sie nie sprzedaje. Za to TIpo/Tempra szly jak swieze buleczki.

Moja recepta na sukces:

500 - tak jak mini w przeroznych wariacjach

Panda - nie wiem czemu ale nie jest juz takim przebojem jak pierwsza, jest vw ze swoimi blizniakami, jest PSA hmm.gif Wogole reklam nie widzialem

Cos mniejszego od Pandy - takie citgo

Punto - powinni zmienic nazwe i przeprojektowac, dodatkowo kombi cos ala palio weekend. Moze uno?

Bravo - hmm.gif nowy model ale musi byc duzo tanszy od skody z mniejsza liczba opcji.

Coupe w cenie - do 60k takze cabrio z modna stara nazwa

Taki freemont powinien byc sprzedawny pod inna marka.

Nie wiem co bym zrobil z Lacia a moze wlasnie lancia maialaby ciut wieksze modele jak freemont, albo bardziej luksusowe. Ale znow inwestowac w nowe salony. Chyba, ze Lancia sprzedawana w fiacie ale z lepszym wyposazeniem te same modele.

Alfa - tu musialbym sie skonsultowac z doradcami. zlosnik.gif

Wujek na prezesa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czas Bravo już jest przespany - już jest stare, więc kombiaka raczej nie "dorobią" na tej bazie. W

> zasadzie to kombi mają 159, więc nie robią sobie wewnętrznej konkurencji, ale zgodzę się, że

> takie kombi mogłoby mieć wzięcie.

Gdzie alfa 159 ma konkurować z kompaktem fiata? Wielu producentów ma w ramach jednej marki, wśród poszczególnych klas ma nadwozia typu kombi i nie są dla siebie żadną konkurencją np. clio-megane-laguna, fabia-octavia-superb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie alfa 159 ma konkurować z kompaktem fiata? Wielu producentów ma w ramach jednej marki, wśród

> poszczególnych klas ma nadwozia typu kombi i nie są dla siebie żadną konkurencją np.

> clio-megane-laguna, fabia-octavia-superb.

A 159 to nie ta sama wielkość co Bravo? hmm.gif tak mi się przynajmniej zdawało.

Fiat nie będzie mieć, bo inni mają, takie jest chyba przesłanie idące z ust tego Włocha, Altavilla czy jak mu tam. Fiat będzie mieć to, co chce mieć. Kombi - mogłoby się sprzedawać, ale nie musiałoby, więc robią to, co się sprzeda na pewno. Taka polityka firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czas Bravo już jest przespany - już jest stare, więc kombiaka raczej nie "dorobią" na tej bazie.

Zgadza się, nie ma co ruszać już tego modelu. Inne firmy w tym czasie wypuściły już nowe/odnowione modele np. Kia Ceed.

> W zasadzie to kombi mają 159, więc nie robią sobie wewnętrznej konkurencji, ale zgodzę się, że

> takie kombi mogłoby mieć wzięcie.

Alfy 159 nie produkują chyba od 2011 roku. Poza tym jak była jeszcze produkowana, to pomimo ciasnoty w środku, jednak był to inny segment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opcje mają być już zamontowane i wliczone w cenę czy ma to być bieda auto bez opcji w ogóle?

Maja byc proste pakiety. Typu S, M, L i opcje np w 3 pakietach. Poprzez ograniczenie opjci i samochodow na montaz obniza sie koszty produkcji. Po prostu masz do wyboru bierzez L i juz a nie M i grzane fotele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maja byc proste pakiety. Typu S, M, L i opcje np w 3 pakietach. Poprzez ograniczenie opjci i

> samochodow na montaz obniza sie koszty produkcji. Po prostu masz do wyboru bierzez L i juz a

> nie M i grzane fotele.

A to chyba jest domena aut Azjatyckich. Ktoś to poza nimi stosuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W USA jeszcze tego sporo jest Japonce podobnie. I jakos im sie oplaca. To nie Mercedes zebys

> wybieral i przebieral.

Opel i Ford pozwalają wybierać i przebierać i jakoś nie odstają cenowo specjalnie od japonskiej konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A 159 to nie ta sama wielkość co Bravo? tak mi się przynajmniej zdawało.

> Fiat nie będzie mieć, bo inni mają, takie jest chyba przesłanie idące z ust tego Włocha, Altavilla

> czy jak mu tam. Fiat będzie mieć to, co chce mieć. Kombi - mogłoby się sprzedawać, ale nie

> musiałoby, więc robią to, co się sprzeda na pewno. Taka polityka firmy.

wg wiki:

fiat:

Długość 4336 mm

Szerokość 1792 mm

Wysokość 1498 mm

Rozstaw osi 2600 mm

alfa

Długość 4660 mm

kombi: 4661 mm

Szerokość 1828 mm

kombi: 1830 mm

Wysokość 1417

Q4: 1422 mm

Rozstaw osi 2700 mm

kombi: 2703 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opel i Ford pozwalają wybierać i przebierać i jakoś nie odstają cenowo specjalnie od japonskiej

> konkurencji.

Zobacz sytuacje finansowa Opla. Poza tym zobacz ceny Opla. O Fordzie sie nei wypowiadam bo nie analizowalem kondycji firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dołóż do swojej argumentacji jeszcze cło na samochody z JP...

to Fiat ma cło z JP? nie ma to nic do rzeczy w dyskusji. Fiat konkuruje na tym samym rynku, co wymienione marki. to czy są opcje czy ich nie ma to decyzja biznesowa. a nie kryterium czy sie oplaci czy nie.

500tka np. nie może istnieć z wąskim wyborem pakietów, bo clue tego auta to wymyślanie sobie wzorków na dachu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz sytuacje finansowa Opla. Poza tym zobacz ceny Opla. O Fordzie sie nei wypowiadam bo nie

> analizowalem kondycji firmy.

Ford chyba od 100 lat nie zamknął roku księgowego zyskiem:) takze mozesz sobie analizować kondycje firmy, na podstawie danych w tabelkach smile.gif

Ceny opla są bardzo konkurencyjne, bo mają silną politykę rabatów.

Gdyby sąsiad P508 mi nie sprzedał, to teraz jezdziłbym Astrą Kombi. Bo była najtańszą opcją interesującą (poza Megane, którego nie chciałem po raz drugi coby kolejne 3 lata na tą samą deskę rozdzielczą patrzeć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to Fiat ma cło z JP? nie ma to nic do rzeczy w dyskusji.

Napisałeś: "Opel i Ford pozwalają wybierać i przebierać i jakoś nie odstają cenowo specjalnie od japonskiej konkurencji. "

Odpowiadam: zapominasz, że na samochody JP jest cło 10% - więc jeśli na naszym rynku Opel kosztuje podobnie jak Toyota, to netto to kasy firmy na T wpływa o 9% mniej pieniędzy. Jeśli obie firmy wychodzą na zero - to Toyota produkuje o 9% taniej...

> Fiat konkuruje na tym samym rynku, co wymienione marki. to czy są opcje czy ich nie ma to decyzja biznesowa. a nie kryterium czy sie oplaci czy nie.

Świetny byłby z Ciebie biznesmen, jeśli decyzje podejmowałbyś w oparciu o inne niż opłacalność kryteria grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałeś: "Opel i Ford pozwalają wybierać i przebierać i jakoś nie odstają cenowo specjalnie od

> japonskiej konkurencji. "

> Odpowiadam: zapominasz, że na samochody JP jest cło 10% - więc jeśli na naszym rynku Opel kosztuje

> podobnie jak Toyota, to netto to kasy firmy na T wpływa o 9% mniej pieniędzy. Jeśli obie firmy

> wychodzą na zero - to Toyota produkuje o 9% taniej...

nie zapominam. Ty zapominasz że wątek jest o Fiacie, który nie ma cła z JP. ba. o fiacie "fiacie" a nie fiacie = koncernie. który nie istnieje poza europą praktycznie (od paru lat klepią w USA 500tkę)... czyli może konkurować na zasadach Opla i Forda. i to jest clue mojego komentarza. i cło japończyków nie ma nic do rzeczy.

po drugie:

niech sobie toyota produkuje 9% taniej, dając kijowe konfiguratory, które dla lokalesów są wymierną wartością dodaną i przewagą konkurencyjną...

> Świetny byłby z Ciebie biznesmen, jeśli decyzje podejmowałbyś w oparciu o inne niż opłacalność

> kryteria

ssanie z palca poziom master ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zapominam. Ty zapominasz że wątek jest o Fiacie, który nie ma cła z JP. ba. o fiacie "fiacie" a

> nie fiacie = koncernie. który nie istnieje poza europą praktycznie (od paru lat klepią w USA

> 500tkę)... czyli może konkurować na zasadach Opla i Forda. i to jest clue mojego komentarza. i

> cło japończyków nie ma nic do rzeczy.

Ja tylko rzeczowo odpowiadam na Twoje posty wytykając braki w argumentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bravo - nowy model ale musi byc duzo tanszy od skody z mniejsza liczba opcji.

Od samego początku Bravo było tańsze od kompaktowej konkurencji z podobnym wyposażeniem.

Tu fiat wyciągnął wnioski ze Stilo, które na wstępie poległo ceną. Wersje wyposażenia był także jasno i czytelnie rozpisane

no i jeszcze jedna kwestia ma być tańszy od Skody- tak ale od którego modelu Skody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bym się zgodził., ale jeszcze nie padł.

Wow, całe szczęście bo miałbym Cię na sumieniu.

> A do czego porównujesz, do mercedesa czy BMW?

Do wielu innych marek w których posiadaniu byłem lub jestem.

> bardzo

> Jest lepiej niż kilka lat temu.

Tu się zgodzę, nie zmienia to faktu, iż nadal konkurencja jest dużo przed (mówię tu o normalnych markach nie TATA motors itp)

> A w jakich innych marek jASO jeszcze pracowałeś?

Ford, Toyota dodatkowo mam znajomych w innych markach. Zdaje sobie sprawę, że każdy producent ma swoje wady, nie mniej nigdzie tak się nie ubawiłem jak w Fiacie.

> Ja na razie też

> To kwestia gustu. Powiedział właściciel skody

Czytając takie teksty mam ochotę jechać mięchem, ale powstrzymam się. Rozwiń proszę ten aspekt swojej wypowiedzi, co masz do skody. Podaj też porównanie wyglądu i jakości materiałów pomiędzy Nową Pandą, a Octavią II FL w wersji Elegance bo zdaje się wytykasz mi rzeczy o których nie masz bladego pojęcia.

> I tu sie zgodzę

Wow umieram ze szczęścia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i często beznadziejna obsługa serwisowa.

To prawda

> Pracowałem parę lat w ASO Fiata, naoglądałem się przypadków w które pewnie większość z Was nie

> uwierzy, ale dla mnie to fakty nie mity.

Tu się nie zgodzę, jakość poszła dużo do przodu jak i niezawodność. Jedziesz na stereotypach, nie bronię tej marki jako wybitny fan, jakbym miał więcej kasy przeznaczone na auto to wybrałbym pewnie sobie jakąś inną markę, jednak w taniej półce cenowej ta firma nie wyróżnia się awaryjność ponad przeciętną. Poczytaj testy pandy, gp czy nowego bravo, silniki mj siedzą w koncernie GM, większość ludzi o tym nie wie i chwali jaki to dobry diesel opla, a jak powiem mu, że to fiata to wielkie zdziwienie i już przestawia myślenie. Niestety fiat popsuł sobie renomę wcześniejszą domeną usterkowych aut, a ludzie żyją opinią sąsiada. W lepszej sytuacji jest grupa vag, znana z dawnej nie zawodności starych golfów, teraz wypuszcza gnioty typu 1.4 tsi lub 2.0 tdi, ale ludzie nie zwracają uwagi bo myślą, że wszystkie auta się psują, a i tak vw nadal najmniej. Potem wstydzą się przyznać, przed znajomym jak w jego vw mógł paść moduł komfortu, albo przetarła się wiązka, która miała wadę fabryczną.

Prawda jest taka, że ze stereotypami nie wygra się, mniej klientów = mniej kasy. Jak ktoś nie wpompuje kapitału z zewnątrz na nowe auta i kampanie to firma leży i dogorywa. Widać, że fiat nie ma kasy i jedzie teraz an starych konstrukcjach, a do sprzedaży w tak ciężkim rynku jak EU trzeba nowych ciekawych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od samego początku Bravo było tańsze od kompaktowej konkurencji z podobnym wyposażeniem.

> Tu fiat wyciągnął wnioski ze Stilo, które na wstępie poległo ceną. Wersje wyposażenia był także

> jasno i czytelnie rozpisane

> no i jeszcze jedna kwestia ma być tańszy od Skody- tak ale od którego modelu Skody?

Wypadaloby porownac do Octavi. Bylo bylo i co z tego? Jak sie nie sprzedaje tak jak trzeba. A to oznacza, ze nadal jest zle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomiędzy Nową Pandą, a Octavią II FL w wersji Elegance bo zdaje się wytykasz mi rzeczy o

> których nie masz bladego pojęcia.

Nie wiem czemu tak bronisz Skody, zwykłe auta dla Kowalskiego jak fiat. Porównaj octe do bravo, ta sama klasa. Jadąc octavią nie widzę szału w jakości materiału. Bardzo smutna szara deska, w modelach kryzys tj. 1,6 z LPG bieda w wyposażeniu, aż piszczy. Nie ciekawej w fabiedzie, gdzie za zamykany schowek trzeba dopłacić i elektrykę szyb. Octa bardzo ciasna jak na tak duże auta, dokleili bagażnik, a wnętrze bardzo ciasne. Nie kupiłbym o2, nie potrzebuje dużego bagażnika kosztem wnętrza, ale dla większej rodziny może to być ciekawe rozwiązanie. Imho poprawne auto, ale żeby szczególnie lepsze od konkurencji, nie odnoszę takiego wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypadaloby porownac do Octavi. Bylo bylo i co z tego? Jak sie nie sprzedaje tak jak trzeba. A to

> oznacza, ze nadal jest zle.

Nie sprzedaje sie bo .. patrz punkt wyżej- nie wiem czy uda się dotrzeć do statystyk sprzedaży Octavii II w wersji 5 d i kombi- jak się rozkłada.

Wykastruj OII z wersji kombi to zobaczysz ile się sprzedało liftback-ów

Jak widzisz w NB masz jedna wersję nadwoziową to jest największa wada tego modelu i dlatego ten samochód tak słabo się sprzedawał, a nie z powodu chorej ceny bo taka sytuacja nie miała miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czemu tak bronisz Skody, zwykłe auta dla Kowalskiego jak fiat. Porównaj octe do bravo, ta

> sama klasa. Jadąc octavią nie widzę szału w jakości materiału. Bardzo smutna szara deska, w

> modelach kryzys tj. 1,6 z LPG bieda w wyposażeniu, aż piszczy. Nie ciekawej w fabiedzie, gdzie

> za zamykany schowek trzeba dopłacić i elektrykę szyb. Octa bardzo ciasna jak na tak duże auta,

> dokleili bagażnik, a wnętrze bardzo ciasne. Nie kupiłbym o2, nie potrzebuje dużego bagażnika

> kosztem wnętrza, ale dla większej rodziny może to być ciekawe rozwiązanie. Imho poprawne auto,

> ale żeby szczególnie lepsze od konkurencji, nie odnoszę takiego wrażenia.

Bo roznice zobaczysz dopiero w wersji Elegance a ta juz jest w cenie golfa niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W domu jest OII Elegance- przepraszam ale plastik taki sam bidny jak w bazowej wersji, tylko

> podokładane wyposażenie elektryczne, klimatronik, skórkowa kiera etc

A co mu brakuje? ma inna deske (w sensie wyposazenie), sterowanie z kiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wow, całe szczęście bo miałbym Cię na sumieniu.

Niby dlaczego?

> Do wielu innych marek w których posiadaniu byłem lub jestem.

tzn jakich?

> Tu się zgodzę, nie zmienia to faktu, iż nadal konkurencja jest dużo przed (mówię tu o normalnych

> markach nie TATA motors itp)

Zgadzam sie ok.gif

> Ford, Toyota dodatkowo mam znajomych w innych markach. Zdaje sobie sprawę, że każdy producent ma

> swoje wady, nie mniej nigdzie tak się nie ubawiłem jak w Fiacie.

Jest folklor to prawda, ale nigdy nie robili problemów, taka pociecha zlosnik.gif

> Czytając takie teksty mam ochotę jechać mięchem, ale powstrzymam się. Rozwiń proszę ten aspekt

> swojej wypowiedzi, co masz do skody. Podaj też porównanie wyglądu i jakości materiałów

> pomiędzy Nową Pandą, a Octavią II FL w wersji Elegance bo zdaje się wytykasz mi rzeczy o

> których nie masz bladego pojęcia.

Ee zaraz, jak chcesz porównywać, to porównuj auta z tego samego segment, a nie Pande do Octavi hehe.gif Bo jak czytam takie teksty to mam ochotę rzucać miechem smirk.gif

Usiądź sobie do takiej Octy 3, do wersji Elegance i napisz jakie tam są wspaniałe materiały. Szczególnie tapicerka siedzeń robi wspaniałe wrażenie rodem z Fabi 1, wersja bieda edyszyn hehe.gif I nie zapomnij zerknąć w cennik, Ty mój ekspercie lizak.gif

Juz kiedyś pisałem, że jesteś zaślepiony Skodą i uważasz, że złapałeś Boga za nogi? cfaniaczek.gif

> Wow umieram ze szczęścia

Najlepiej wtedy siedząc w Skodzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie Fiat pomimo całej sympatii do tej marki to jeden z większych przegranych współczesnych

> czasów.

> Największe bolączki według mnie to słaba jakość samochodów którą widać wszem i wobec,

Jako posiadacz wielu fiatów nie narzekam na jakość i niezawodność- i znam wielu, którzy też nie narzekają- a "przerobili" wcześniej inne marki

> zmanierowana i często beznadziejna obsługa serwisowa. Firma która nie uczy się na błędach.

> Pracowałem parę lat w ASO Fiata, naoglądałem się przypadków w które pewnie większość z Was nie

> uwierzy, ale dla mnie to fakty nie mity.

Każdy słyszał różne przypadki o różnych markach (fakty), niektóre nawet wypływają na światło dzienne- lecz te raczej nie dotyczą fiata

> Miałem sporo fiatów, niektóre wspominam z ,,łezką'' w oku, lecz ogólnie rzecz biorąc wyleczyłem się

> z tej marki definitywnie.

Niektórzy wyleczyli się z innych marek

> Jedyna rzecz jaka ratuje włoską motoryzację to design, dlatego też do grobu nie poszły jeszcze tak

> znane marki jak Alfa Romeo czy Maseratti, ludzie kupują te wyroby oczami i sercem, mało kiedy

> z rozsądku. W przypadku nowych modeli Fiata takich jak Panda czy 500 L w mojej ocenie

> ewidentnym strzałem w stopę okazał się środek który w Nowej Pandzie jest obrzydliwy, w 500 L

> nie lepszy.

> Ponadto nie wiem kto wymyśla strategie rozwoju dla tej marki, ale brak porządnego kombi w gamie,

> czy sensownego mini vana to nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czemu tak bronisz Skody, zwykłe auta dla Kowalskiego jak fiat. Porównaj octe do bravo, ta

> sama klasa. Jadąc octavią nie widzę szału w jakości materiału. Bardzo smutna szara deska, w

> modelach kryzys tj. 1,6 z LPG bieda w wyposażeniu, aż piszczy. Nie ciekawej w fabiedzie, gdzie

> za zamykany schowek trzeba dopłacić i elektrykę szyb. Octa bardzo ciasna jak na tak duże auta,

> dokleili bagażnik, a wnętrze bardzo ciasne. Nie kupiłbym o2, nie potrzebuje dużego bagażnika

> kosztem wnętrza, ale dla większej rodziny może to być ciekawe rozwiązanie. Imho poprawne auto,

> ale żeby szczególnie lepsze od konkurencji, nie odnoszę takiego wrażenia.

Z całym szacunkiem, ale wyraźnie widać że nie wiesz o czym piszesz. Octavia II FL taka jaką posiadam oferuje znacznie więcej miejsca dla pasażerów niż Bravo, z tyłu wygodnie siedzą dorosłe osoby i nic nie jest zrobione ,,kosztem bagażnika'', ewidentnie mylisz Octavię II FL z Octavią I która była odpowiednikiem Golfa 4 czy też Bory i tam faktycznie było ciasnawo. Gdy swego czasu rozglądałem się za samochodem wybierałem akurat Fiata przerobiłem temat Bravo od A do Z, porównywałem ilość miejsca z tyłu pomiędzy Bravo a Grande Punto i szczerze powiem, że żadnej różnicy na plus dla Bravo nie było, wydawało mi się wręcz, że z tyłu w Nova Brawo jest ciaśniej niż w Grande.

Co do wnętrza cóż, nie wiem czy aby nie mylisz jakości materiałów z designem, fakt Octavia nie ma takich ,,wodotrysków'' jak Nova Bravo, ale to inny rodzaj wnętrza bardziej konserwatywny. Jakość materiałów w mojej ocenie nie budzi zastrzeżeń, ale fakt nie ma tam tak ,,futurystycznych'' kształtów jak w Bravo.

Co do silnika 1,6 sory, ale 1,4 w Bravo to jeszcze większy gniot lecz nie wymieniam go jako wad, ot po prostu najtańsza jednostka w gamie i nie ma się czym podniecać.

Dla mnie pisząc o Fiacie ważne są fakty, a w moim przypadku fakty są takie, iż w Grande Punto które miałem od nowości przez nico ponad rok i przebieg 26 tys km, podczas tego okresu lista usterek i napraw gwarancyjnych była długa, za długa w skodzie póki co 20 tys przebiegu i rozrząd wymieniony i nic nadto. Zero stuków, puków, wycieków i innych historii, a to dla mnie najlepszy wskaźnik jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W domu jest OII Elegance- przepraszam ale plastik taki sam bidny jak w bazowej wersji, tylko

> podokładane wyposażenie elektryczne, klimatronik, skórkowa kiera etc

A co masz do tego plastiku ? Czego się spodziewałeś ? Drewna ?

Może powiesz, że w Fiacie te plastiki są lepsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z całym szacunkiem, ale wyraźnie widać że nie wiesz o czym piszesz. Octavia II FL taka jaką

> posiadam oferuje znacznie więcej miejsca dla pasażerów niż Bravo, z tyłu wygodnie siedzą

> dorosłe osoby i nic nie jest zrobione ,,kosztem bagażnika'', ewidentnie mylisz Octavię II FL z

> Octavią I która była odpowiednikiem Golfa 4 czy też Bory i tam faktycznie było ciasnawo. Gdy

> swego czasu rozglądałem się za samochodem wybierałem akurat Fiata przerobiłem temat Bravo od A

> do Z, porównywałem ilość miejsca z tyłu pomiędzy Bravo a Grande Punto i szczerze powiem, że

> żadnej różnicy na plus dla Bravo nie było, wydawało mi się wręcz, że z tyłu w Nova Brawo jest

> ciaśniej niż w Grande.

> Co do wnętrza cóż, nie wiem czy aby nie mylisz jakości materiałów z designem, fakt Octavia nie ma

> takich ,,wodotrysków'' jak Nova Bravo, ale to inny rodzaj wnętrza bardziej konserwatywny.

> Jakość materiałów w mojej ocenie nie budzi zastrzeżeń, ale fakt nie ma tam tak

> ,,futurystycznych'' kształtów jak w Bravo.

> Co do silnika 1,6 sory, ale 1,4 w Bravo to jeszcze większy gniot lecz nie wymieniam go jako wad, ot

> po prostu najtańsza jednostka w gamie i nie ma się czym podniecać.

Pisze o octavie II, jest strasznie wąsko i ciasno z przodu, z tyłu jest całkiem ok, ale mi na tym nie zależy, a siedząc w przodzie czułem się jak w aucie o klasę niższym. Jakość plastików jest słaba, jechałem wersją najtańszą i nie wmówisz mi, że jest to vw, plastiki są twarde, co prawda dobrze spasowane ale nic po za tym. Bagażnik jest bardzo duży, dla rodziny na pewno atut, jednak ciasnota z przodu auta nie zachęca mnie, imho na siłę aspiracja do segmentu d z podwoziem klasy c.

> Dla mnie pisząc o Fiacie ważne są fakty, a w moim przypadku fakty są takie, iż w Grande Punto które

> miałem od nowości przez nico ponad rok i przebieg 26 tys km, podczas tego okresu lista usterek

> i napraw gwarancyjnych była długa, za długa w skodzie póki co 20 tys przebiegu i rozrząd

> wymieniony i nic nadto. Zero stuków, puków, wycieków i innych historii, a to dla mnie

> najlepszy wskaźnik jakości.

Dla mnie też najważniejsze są fakty, jeżdżę gp i nic robię przy nim, aż ostatnio znajomy coś przebąkuje o NB, bo ma dość problemów z elektryką w b6 i w golfie plus. Aaa sorry, ostatnio olej zmieniłem ok.gif na blacie 108 kkm i jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co masz do tego plastiku ? Czego się spodziewałeś ? Drewna ?

> Może powiesz, że w Fiacie te plastiki są lepsze ?

Bez przesady facepalm%5B1%5D.gif ja wiem że można być zaślepionym ale wszystko ma granice smirk.gif

Obejrzyj jakość plastiku deski rozdzielczej np w górnej cześci w NB i OII, obejrzyj jakość wykonania boczków drzwiowych. w OII z całym szacunkiem jest na poziome Seicento.

Owszem nic nie skrzypi ale w samochodzie za taką kasę powinno być przyzwoitsze wnętrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady ja wiem że można być zaślepionym ale wszystko ma granice

> Obejrzyj jakość plastiku deski rozdzielczej np w górnej cześci w NB i OII, obejrzyj jakość

> wykonania boczków drzwiowych. w OII z całym szacunkiem jest na poziome Seicento.

> Owszem nic nie skrzypi ale w samochodzie za taką kasę powinno być przyzwoitsze wnętrze

Z całym szacunkiem, ale nie przesadzajmy sciana.gif

Sam ujeżdżam fiaty bo lubię te auto, ale jakość wykonania szczególnie detali leży. Skoda ma smutne wnętrza, bez polotu to fakt ale jakość montażu, szerokość szczelin i ogólnie tworzyw nawet tych twardych jest wysoka.

Na Fiata nie narzekam - przebieg ponad 200 tyś km, nie skrzypi, nie stuka nie trzeszcze, ale jak się przyjrzę jak wykonany jest boczek drzwi a potem w porównam z np z Octavią to mnie szlak trafia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.