Skocz do zawartości

Nowy Civic Type-R - najszybsze FWD?


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

To już potwierdzone: nowy Civic Type-R będzie miał 280 KM z dwulitrowego silnika turbo.

Dziwny dźwięk silnika jak na Hondę crazy.gif i niestety nadwozie 5d sick.gif

Ale fajne poszerzenie przedniego błotnika i fajne hamulce ok.gif

287260907-civic.jpg

Honda próbuje odebrać Renaultowi pierwsze miejsce w kategorii najszybszego auta z przednim napędem.

Pomoga im były mistrz WTCC Gabriele Tarquini, na codzień zawodowo prowadzący Civica w zawodach.

post-9683-14352522041172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już potwierdzone: nowy Civic Type-R będzie miał 280 KM z dwulitrowego silnika turbo.

> Dziwny dźwięk silnika jak na Hondę i niestety nadwozie 5d

> Ale fajne poszerzenie przedniego błotnika i fajne hamulce

> Honda próbuje odebrać Renaultowi pierwsze miejsce w kategorii najszybszego auta z przednim napędem.

> Pomoga im były mistrz WTCC Gabriele Tarquini, na codzień zawodowo prowadzący Civica w zawodach.

Napisali co najmniej 280. Ile bedzie finalnie nie wiadomo smile.gif Pewnie jak im bedzie brakowac sekund to dmuchną bardziej smile.gif

Buda 5D to i wada i zaleta. Bo z jednej strony ortodoksy będą marudzić, ale może znajdzie się nowa grupa klientów, którzy chcą mocne auto także na codzień, a wiadomo, że tylne drzwi ułatwiają pewne codzienne zadania smile.gif Ja zawsze mam rogala na ustach na jak rajdzie widać kibiców, którzy przyjezdzaja pomodzonymi EVO albo STI z kubelkami RECARO ... dla dzieciaków z tyłu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nagle się okaże, że te "więcej" to już za dużo dla możliwości zawieszenia i wyniki jeszcze się

> pogorszą.

Akurat konstruktorów Hondy (i generalnie innych JP marek) bym o to nie podejrzewał. Raczej się starają mieć zapas.

To nie Opel, który dokładał mocne silniki a potem auto nie skręcało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat zawieszenie szału nie robiło, ani w FN2, ani w EP3.

Pod jakim wzgledem nie robilo szalu? Fakt, w FN2 bylo twarde jak skala ale na zakretach sie przechylal, ale spokojnie dalo rade ogarnac to auto nawet z moca po grubszych modach. Oczywiscie, aftermarketowe bywa lepsze, ale seria jest dopasowana do mocy w serii z zapasem. Nie ma takiej sytuacji, ze pierwsze o czym myslisz po zakupie EP3 to zmiana zawiasu, pod tym wzgledem mowilem o zapasie. Seryjny zawiast daje tak samo rade przy seryjnych 200 jaki i pomodzonych 230. Nie ma jakiejs naglej zmiany, ze trzeba wymieniac przy wzroscie mocy. Pracuje tam samo dobrze/niedobrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod jakim wzgledem nie robilo szalu? Fakt, w FN2 bylo twarde jak skala ale na zakretach sie

> przechylal, ale spokojnie dalo rade ogarnac to auto nawet z moca po grubszych modach.

> Oczywiscie, aftermarketowe bywa lepsze, ale seria jest dopasowana do mocy w serii z zapasem.

> Nie ma takiej sytuacji, ze pierwsze o czym myslisz po zakupie EP3 to zmiana zawiasu.

To zawieszenie było zbyt twarde również w EP3.

Na suchym było ok, ale przy utracie przyczepności amortyzatory nie odbijały wystarczająco szybko.

Próbowałeś kiedyś szybko ruszyć na mokrym? Przód skakał jak dziki.

Pewnie po prostu Honda poszła po najmniejszej linii oporu i zamontowała coś taniego.

Miałem EP3 z zawieszeniem Mugen. Duuużo twardsze od serii, ale już tak przód nie skakał.

Może teraz pójdą po rozum do głowy i coś takiego zainstalują.

Oprócz tego będą musieli dać nie tylko szperę, ale i zmienić przeniesienie napędu jeśli to ma jeździć.

> Seryjny zawiast daje tak samo rade przy seryjnych 200 jaki i pomodzonych 230.

Ale już 300 (z kompresorem) bez szpery nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już potwierdzone: nowy Civic Type-R będzie miał 280 KM z dwulitrowego silnika turbo.

> Dziwny dźwięk silnika jak na Hondę i niestety nadwozie 5d

> Ale fajne poszerzenie przedniego błotnika i fajne hamulce

> Honda próbuje odebrać Renaultowi pierwsze miejsce w kategorii najszybszego auta z przednim napędem.

> Pomoga im były mistrz WTCC Gabriele Tarquini, na codzień zawodowo prowadzący Civica w zawodach.

Ile to waży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zawieszenie było zbyt twarde również w EP3.

> Na suchym było ok, ale przy utracie przyczepności amortyzatory nie odbijały wystarczająco szybko.

> Próbowałeś kiedyś szybko ruszyć na mokrym? Przód skakał jak dziki.

Ja nie przypominam sobie skakania, ale to już dawno temu było

> Pewnie po prostu Honda poszła po najmniejszej linii oporu i zamontowała coś taniego.

Sama konstrukcja tego zawiasu nie była jakoś górnolotna. Ot zwykły McPherson

> Miałem EP3 z zawieszeniem Mugen. Duuużo twardsze od serii, ale już tak przód nie skakał.

> Może teraz pójdą po rozum do głowy i coś takiego zainstalują.

> Oprócz tego będą musieli dać nie tylko szperę, ale i zmienić przeniesienie napędu jeśli to ma

> jeździć.

No oby był LSD, a nie jakieś elektroniczne wydumki a'la VW. I faktycznie jakiś patent, żeby torque steer ograniczyć. Pożyjemy, zobaczymy. Jeszcze jakieś 1.5 roku nas czeka tych domysłów shocked.gif

> Ale już 300 (z kompresorem) bez szpery nie da rady.

Ale to jest przyrost o 50% w stosunku do serii smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już potwierdzone: nowy Civic Type-R będzie miał 280 KM z dwulitrowego silnika turbo.

> Dziwny dźwięk silnika jak na Hondę i niestety nadwozie 5d

> Ale fajne poszerzenie przedniego błotnika i fajne hamulce

> Honda próbuje odebrać Renaultowi pierwsze miejsce w kategorii najszybszego auta z przednim napędem.

> Pomoga im były mistrz WTCC Gabriele Tarquini, na codzień zawodowo prowadzący Civica w zawodach.

dalej wyglada jak niewiadomo co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To już potwierdzone: nowy Civic Type-R będzie miał 280 KM z dwulitrowego silnika turbo.

> Dziwny dźwięk silnika jak na Hondę i niestety nadwozie 5d

> Ale fajne poszerzenie przedniego błotnika i fajne hamulce

> Honda próbuje odebrać Renaultowi pierwsze miejsce w kategorii najszybszego auta z przednim napędem.

> Pomoga im były mistrz WTCC Gabriele Tarquini, na codzień zawodowo prowadzący Civica w zawodach.

Coś wiadomo na temat tego jakie dokładnie turbo będzie w tym aucie? Pytam bo honda długo się broniła przecież przed silnikami benzynowymi z doładowaniem, przynajmniej w znanych mi modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś wiadomo na temat tego jakie dokładnie turbo będzie w tym aucie? Pytam bo honda długo się

> broniła przecież przed silnikami benzynowymi z doładowaniem, przynajmniej w znanych mi

> modelach.

Chyba na razie nikt nic niewiem.gif

Co do turbo - mieli K23 w Acurze 240KM 350Nm w USA i dawniej małe wiatraki w kei-carach.

Ale fakt, powszechnie nie stosowali. Pewnie dalej by sie bronili, gdyby mozna bylo cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stawiam na 33-34 tyś euro.

Sporo. Ich rywal do pobicia rekordu startuje od 28 kEUR (105kPLN w PL) i do tego dobrze rabatuje (przynajmniej w PL). To jakieś 20% różnicy - sporo by było.

Z drugiej strony u Renuara trzeba coś tam dorzucić z wyposażenia i cena rośnie, a w Hondzie pewnie będzie jeden pakiet wyposażenia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W podstawowej wersji to nie konkurent. A z pakietem Cup i kubełkami 31 tys euro.

> Tylko że japońce się cenią , nie wierzę by Honda konkurowała ceną = była tylko 1-2 tys droższa.

Ja nie pamiętam kompletnie ile cennikowo stało poprzednie RS. Ale - przynajmniej w PL, TypeR w zasadzie przez 10 lat sprzedaży kosztował tyle samo cool.gif czyli w okolicy 100tys. uwzględniając wartość pieniądza w czasie to spory spadek grinser006.gif a wersje bazowe jednak drożały i 8gen był droższe od 7 gena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki jest sens ładowac taki mocny silnik i zostawić napęd na przód?

> po co komu tyle mocy jak tego nie przeniesie na koła?

Ile? 280 to dużo? rotfl.gif

Wiele podkręconych Focusów RS ma 400 i więcej koni na przedniej osi i wymiatają

Mają mniej torque steer niż stary 200-konny Type-R.

Pytanie tylko czy Honda zmieni przeniesienie napędu na takie jak w Focusie/Megane/Oplu OPC.

No ale chyba musi.

> a jak przeniesie to na asfalcie czystym jak w laboratorium i slickach?

> Mercedes robi w 4 łapach, Audi też

Jak już zmieniać napęd, to wolałbym tylny, zamiast z nudów umierać w takim Audi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam pytanie

> jaki jest sens ładowac taki mocny silnik i zostawić napęd na przód?

> po co komu tyle mocy jak tego nie przeniesie na koła?

> a jak przeniesie to na asfalcie czystym jak w laboratorium i slickach?

> Mercedes robi w 4 łapach, Audi też

Audi robi AWD bo to częściowo ich wizytówka i pomysł na wyróżnienie się na tle konkurencji. Pchają AWD do wszystkiego często dorabiając do tego ideologię hasłami "FWD nie przeniesie więcej niż 200KM".

Natomiast co do Civica... Naprawdę myślisz, że któregoś producenta stać na to żeby projektować nową podłogę dla pojedynczej wersji silnikowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile? 280 to dużo?

no raczej sporo jak na jedną oś hmm.gif

> Wiele podkręconych Focusów RS ma 400 i więcej koni na przedniej osi i wymiatają

> Mają mniej torque steer niż stary 200-konny Type-R.

> Pytanie tylko czy Honda zmieni przeniesienie napędu na takie jak w Focusie/Megane/Oplu OPC.

> No ale chyba musi.

Vectra nie Astra, zdaje sie miala problem ze skręcaniem przy mocnym motorze

> Jak już zmieniać napęd, to wolałbym tylny, zamiast z nudów umierać w takim Audi...

ale co rozumiesz przez pojęcie nudny?

ze na starcie Audi ruszy jak z procy, a Ty będziesz kontrował od swiateł czy co? niewiem.gif

ja na przykład lubię jeździć szybko na roznym asfalcie, w roznych warunkach i Audi było najbardziej na plus, BMW było "do zabawy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no raczej sporo jak na jedną oś

> Vectra nie Astra, zdaje sie miala problem ze skręcaniem przy mocnym motorze

> ale co rozumiesz przez pojęcie nudny?

> ze na starcie Audi ruszy jak z procy, a Ty będziesz kontrował od swiateł czy co?

To kwestia dyskusyjna. Ostatnio miałem małe spotkanie z dwoma autami AWD i mimo takiej samej mocy wynik był ciągle taki sam. Za kilka dni rewanż który miewał napewno skończy się tak samo bo k mnie przybędzie mocy.

Miałem okazję jeździć kilkoma mocnymi FWD i AWD o podobnej mocy. Często AWD wydawało się jeździć lepiej bo było zwyczajnie wolniejsze a na koła trafiało mniej mocy.

> ja na przykład lubię jeździć szybko na roznym asfalcie, w roznych warunkach i Audi było najbardziej

> na plus, BMW było "do zabawy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no raczej sporo jak na jedną oś

10 lat temu to było dużo. Ale od tego czasu zaczęto używać FWD nowej generacji,

z osią skrętną koła maksymalnie zbliżoną do osi pionowego przekroju koła.

Taka konstrukcja umożliwia bardziej pionowe położenie koła przy skręcie,

a co za tym idzie- lepsze przeniesienie mocy na asfalt i dużą redukcję torque steer.

Wadą jest duży promień zawracania, w Focusie 12 m, w Megane ok. 11.

Nie wiem jak nowa Astra OPC ale ona też ma tą konstrukcję.

> ale co rozumiesz przez pojęcie nudny?

Każdy rodzaj napędu dla ambitnego kierowcy wymaga innych umiejętności.

Przy przednim napędzie np. dociążanie przodu hamulcem, wyciąganie z poślizgu gazem.

W tylnym, wcześniejsze hamowanie przed zakrętem i dozowanie gazu na wyściu.

A w AWD, nie wiem, może się mylę ale takie jest moje odczucie, niewiele trzeba umieć.

Po prostu- wsiadasz i jedziesz. To jest moja definicja nudy.

> ze na starcie Audi ruszy jak z procy, a Ty będziesz kontrował od swiateł czy co?

Chyba ci się pomyliło z RWD z tym kontrowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W podstawowej wersji to nie konkurent. A z pakietem Cup i kubełkami 31 tys euro.

> Tylko że japońce się cenią , nie wierzę by Honda konkurowała ceną = była tylko 1-2 tys droższa.

a tak przy okazji. to czy do standardowego megane rs mozna dokupić szpere ale bez zawieszenia cup?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile? 280 to dużo?

> Wiele podkręconych Focusów RS ma 400 i więcej koni na przedniej osi i wymiatają

> Mają mniej torque steer niż stary 200-konny Type-R.

> Pytanie tylko czy Honda zmieni przeniesienie napędu na takie jak w >Focusie/Megane/Oplu OPC.

Tak jak Vectrze grinser006.gif:

Wczoraj akurat trafilem na ten odcinek i nie mogłem uwierzyć, że współczesne auto aż tak nie umie skręcać yikes.giftongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To kwestia dyskusyjna. Ostatnio miałem małe spotkanie z dwoma autami AWD i mimo takiej samej mocy

> wynik był ciągle taki sam. Za kilka dni rewanż który miewał napewno skończy się tak samo bo k

> mnie przybędzie mocy.

> Miałem okazję jeździć kilkoma mocnymi FWD i AWD o podobnej mocy. Często AWD wydawało się jeździć

> lepiej bo było zwyczajnie wolniejsze a na koła trafiało mniej mocy.

> > na plus, BMW było "do zabawy"

Do czasu az popada deszcz czy snieg, takei auta nie tylko sie kupuje na tor, a wtedy roznice zaczynaja byc dosc mocno odczuwalne, w szczegolnosci przy naszym klimacie, gdzie zima potrafi trwac pol roku tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do czasu az popada deszcz czy snieg, takei auta nie tylko sie kupuje na tor, a wtedy roznice

> zaczynaja byc dosc mocno odczuwalne, w szczegolnosci przy naszym klimacie, gdzie zima potrafi

> trwac pol roku

Śnieg to się zgodzę. Deszcz to według mnie za mało. Naturalnie dużo zależy od auta i tego jak ktoś je ogarnia. Mimo tego opinia o tym, że AWD na mokrym idzie niemal jak po suchym a FWD jedzie wtedy tylko na wprost i to o ile ruszy jest mocno przesądzona.

Problem jest taki że przeważnie porównuje się mocno naszpikowane elektroniką AWD z FWD w którym często nawet LSD nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śnieg to się zgodzę. Deszcz to według mnie za mało. Naturalnie dużo zależy od auta i tego jak ktoś

> je ogarnia. Mimo tego opinia o tym, że AWD na mokrym idzie niemal jak po suchym a FWD jedzie

> wtedy tylko na wprost i to o ile ruszy jest mocno przesądzona.

> Problem jest taki że przeważnie porównuje się mocno naszpikowane elektroniką AWD z FWD w którym

> często nawet LSD nie ma.

Jeśli porównam Imprezę do Fabii to na mokrym już robi się przepaść...

A śniegu nawet nie wspominam, bo różnica była dla mnie szokująca.

Myślę, że kto nie spobował ten nie wie.

Wyobrażałem sobie, że jest lepiej itd. ale różnica jest kolosalna na śliskich nawierzchniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli porównam Imprezę do Fabii to na mokrym już robi się przepaść...

> A śniegu nawet nie wspominam, bo różnica była dla mnie szokująca.

> Myślę, że kto nie spobował ten nie wie.

> Wyobrażałem sobie, że jest lepiej itd. ale różnica jest kolosalna na śliskich nawierzchniach.

Ja ostatnio właśnie miałem przyjemność z imprezą taką jak Twoja i Audi 80 2,3 AWD. Na początku było sucho, później zaczęło padać. Widać kierowcy byli kiepscy bo jakiejś masakry nie było, wręcz przeciwnie. Kierownik Imprezy dalej twierdzi, że coś musi mieć nie tak z autem bo inaczej powinien mnie lać ile wlezie a tymczasem wyraźnie brakowało mocy i sam napęd tego nie zmieniał.

Z drugiej strony widziałem co potrafi EVO na śniegu/lodzie a jak sobie w takich warunkach radzi FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ostatnio właśnie miałem przyjemność z imprezą taką jak Twoja i Audi 80 2,3 AWD. Na początku było

> sucho, później zaczęło padać. Widać kierowcy byli kiepscy bo jakiejś masakry nie było, wręcz

> przeciwnie. Kierownik Imprezy dalej twierdzi, że coś musi mieć nie tak z autem bo inaczej

> powinien mnie lać ile wlezie a tymczasem wyraźnie brakowało mocy i sam napęd tego nie

> zmieniał.

Jeśli porównamy auta o zbliżonej mocy i masie + ogarnięty kierownik to nie widzę możliwości by FWD miało lepszą szeroko pojętą trakcję.

W jeździe na wprost i "lekkich" zakrętach będzie bardzo podobnie (oprócz startu) i jeśli kierownik FWD będzie bardziej kumaty to zostawi w tyle AWD.

Natomiast jeśli wejdą do gry ciasne zakręty, to FWD będzie zostawać stopniowo w tyle.

W Imprezach ludzie często jeżdżą na doładowniu "serwisowym" 0,5 bar i niby jedzie, a nie jedzie grinser006.gif

(powinno być ok. 0,8 seryjnie)

Mowa oczywiście o mokrej śliskiej nawierzchni.

Piszę z własnych doświadczeń i obserwacji "rajdowego" otoczenia.

> Z drugiej strony widziałem co potrafi EVO na śniegu/lodzie a jak sobie w takich warunkach radzi

> FWD.

Na śniegu to różnica już jest na tyle kolosalna, że nawet nie ma sensu tego dyskutować ok.gif

/Choć jak latałem ośką, to byłem przekonany, że różnica jest ale bez przesady grinser006.gif No i okazało się, że przesada jest! spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli porównamy auta o zbliżonej mocy i masie + ogarnięty kierownik to nie widzę możliwości by FWD

> miało lepszą szeroko pojętą trakcję.

> W jeździe na wprost i "lekkich" zakrętach będzie bardzo podobnie (oprócz startu) i jeśli kierownik

> FWD będzie bardziej kumaty to zostawi w tyle AWD.

W tym wypadku wrażenia były odwrotne. W ciasnych zakrętach ja odchodziłem wcześniej. Przy wyższych prędkościach generalnie AWD traciło.

> Natomiast jeśli wejdą do gry ciasne zakręty, to FWD będzie zostawać stopniowo w tyle.

> W Imprezach ludzie często jeżdżą na doładowniu "serwisowym" 0,5 bar i niby jedzie, a nie jedzie

> (powinno być ok. 0,8 seryjnie)

Ta ponoć była zdrowa. Być może będzie rewanż ale wtedy k mnie już będzie 1,4 bara więc będę mógł mocno nadrabiać mocą.

> Mowa oczywiście o mokrej śliskiej nawierzchni.

No właśnie - pozostaje kwestia właśnie tego. Możliwe, że kierownicy zwyczajnie nie byli w stanie szybciej. U mnie hamulce psychiczne były cały czas włączone bo po tym jak skończyła Delta ciągle się trochę boję :/

> Piszę z własnych doświadczeń i obserwacji "rajdowego" otoczenia.

> Na śniegu to różnica już jest na tyle kolosalna, że nawet nie ma sensu tego dyskutować

> /Choć jak latałem ośką, to byłem przekonany, że różnica jest ale bez przesady No i okazało się,

> że przesada jest!

No na śniegu właśnie też widziałem tyle, że AWD było bardzo grubo porobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.