Mars_wrc Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Witajcie, mam pytanko Czy MZA wymaga do prowadzenia autobusu przegubowego kategorii D+E? Patrząc na przepisy to nie powinni, ale swego czasu słyszałem, że wewnętrzny regulamin nakazywał/nakazuje posiadanie D+E? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Jeśli dobrze pamiętam, to D+E nie wymagają, ale chcą papierka z "kursu na przegubowe"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Jeśli dobrze pamiętam, to D+E nie wymagają, ale chcą papierka z "kursu na przegubowe"... A co to za papier? Pierwsze słyszę o takim kursie. Skąd takie coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > A co to za papier? Pierwsze słyszę o takim kursie. Skąd takie coś? Tak kiedyś słyszałem... Bo D+E nie maja prawa wymagać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Tak kiedyś słyszałem... Bo D+E nie maja prawa wymagać... Google nie znają tego "kursu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > Witajcie, > mam pytanko Czy MZA wymaga do prowadzenia autobusu przegubowego kategorii D+E? > Patrząc na przepisy to nie powinni, ale swego czasu słyszałem, że wewnętrzny regulamin > nakazywał/nakazuje posiadanie D+E? > Z góry dzięki za odpowiedź W Poznaniu już nie ma Ikarusów ale w Wawce chyba jeszcze jeżdżą? Jak tak to będą wymagać bo Ikarus podpada pod D+E. Many, Neoplany i Solarisy z racji ułożenia napędu to samo D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > W Poznaniu już nie ma Ikarusów ale w Wawce chyba jeszcze jeżdżą? Jak tak to będą wymagać bo Ikarus > podpada pod D+E. Many, Neoplany i Solarisy z racji ułożenia napędu to samo D. W wawce to Ikarów zostało może ze 30-40 sztuk mi się wydaje. I to razem z solówkami. Formalnie to wiem, że reszta podpada pod D. Ale czy wewnętrznie nie ma jakis dodatkowych wymagań? Wie ktoś? Zanim wybiorę się na D + KW chciałbym wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Października 2013 Udostępnij Napisano 26 Października 2013 > W Poznaniu już nie ma Ikarusów ale w Wawce chyba jeszcze jeżdżą? Jak tak to będą wymagać bo Ikarus > podpada pod D+E. Many, Neoplany i Solarisy z racji ułożenia napędu to samo D. Odkąd to podpada? Mimo, iż silnik i napęd jest na drugą oś, to "przyczepa" jest integralną częścią pojazdu i jej odłączenie jest możliwe tylko w serwisie... Zresztą, jeździłem takim przegubem mając tylko zwykłe D... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > W Poznaniu już nie ma Ikarusów ale w Wawce chyba jeszcze jeżdżą? Jak tak to będą wymagać bo Ikarus > podpada pod D+E. Many, Neoplany i Solarisy z racji ułożenia napędu to samo D. Nieprawda, na każdego przeguba wystarczy obecnie D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Odkąd to podpada? Mimo, iż silnik i napęd jest na drugą oś, to "przyczepa" jest integralną częścią > pojazdu i jej odłączenie jest możliwe tylko w serwisie... > Zresztą, jeździłem takim przegubem mając tylko zwykłe D... W zeszłym roku rozmawiałem z kierowcą z MPK w Poznaniu i tak mi powiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galamce Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Rozmawiałem z kolegą jakiś czas temu który jeździ w komunikacji miejskiej i mówił, że wystarczy zwykłe D Ale jak to mówią co "kraj to obyczaj" tak w przenośni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Witajcie, > mam pytanko Czy MZA wymaga do prowadzenia autobusu przegubowego kategorii D+E? > Patrząc na przepisy to nie powinni, ale swego czasu słyszałem, że wewnętrzny regulamin > nakazywał/nakazuje posiadanie D+E? > Z góry dzięki za odpowiedź wg kodeksu drogowego do kierowania autobusem uprawnia kat D. autobus przegubowy wg kodeksu nie istnieje. autobus taki jest rejestrowany jako autobus , ma 1 dowód rej na całość. nikt prawnie nie może wymagać kat D+E ( może wewnętrzne przepisy zakładu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Pracowałem jako mechanik w MZA, był czas że brakowało im kierowców. Fakt że kiedyś trzeba było mieć kat.D+E aby jeździć. Jak ja robiłem prawko to już nie było ważne czy autobus miał 8 czy 18 metrów i kat.E nie trzeba było robić. Mam tyko D i jeździłem po mieście długimi i krótkimi. Było to chyba w 2004r jak jest teraz to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
troliczek2 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Nieprawda, na każdego przeguba wystarczy obecnie D. Potwierdzam że wystarczy D , kiedyś ok 15 lat temu wymagali D+E teraz nie na 100 % bo sam pomykam Manem przegubowym i mam tylko D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Witajcie, > mam pytanko Czy MZA wymaga do prowadzenia autobusu przegubowego kategorii D+E? wystarczy D > Patrząc na przepisy to nie powinni, ale swego czasu słyszałem, że wewnętrzny regulamin nakazywał/nakazuje posiadanie D+E? bzdura, pracuję w mza od ponad 20 lat i po zmianie przepisów PoRD nikt nie wymaga D+E Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > wystarczy D > bzdura, pracuję w mza od ponad 20 lat i po zmianie przepisów PoRD nikt nie wymaga D+E Dziękuję wszystkim za pomoc Ciekawe czy w ogóle można tam się dostać Tak czy siak, D sobie zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > A co to za papier? Pierwsze słyszę o takim kursie. Skąd takie coś? Godzina jazdy przegubowcem z instruktorem w ośrodku szkolenia MZA i temat "szkolenia" zamkniety. Papier wewnętrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Godzina jazdy przegubowcem z instruktorem w ośrodku szkolenia MZA i temat "szkolenia" zamkniety. > Papier wewnętrzny. NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO jak papier wewnętrzny w trakcie szkolenia /kursu prawa jazdy kategorii D/ odbywasz godzinę jazdy z manewrowaniem autobusem przegubowym jak przychodzisz z "ulicy" z kategorią D to masz godzinne przeszkolenie w ośrodku żadnego papierka nie dostajesz prócz tego że odbyłeś szkolenie i ... won na zajezdnię do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO jak papier wewnętrzny Może nie ma zaświadczenia, że byłeś, ale na pewno jest to gdzieś odnotowane, że cię na takie przeszkolenie wysłali... Z drugiej strony U18 jest łatwiej, niż U15... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > żadnego papierka nie dostajesz prócz tego że odbyłeś szkolenie. Zrób rozbiór logiczny tego co napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Zrób rozbiór logiczny tego co napisałeś rozbiór logiczy wygląda tak nie odbędziesz przeszkolenia = nie pracujesz jako kierowca proste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 4 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2013 > Może nie ma zaświadczenia, że byłeś, ale na pewno jest to gdzieś odnotowane, że cię na takie > przeszkolenie wysłali... > Z drugiej strony U18 jest łatwiej, niż U15... nie ma opcji tylko U15 bo nie byłeś na szkoleniu nie ma szkolenia = nie ma pracy jako kierowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 to tak samo na części starych przegubowców są z tyłu trójkątne światła odblaskowe - do tej pory nie wiem po kiego grzyba bo są dozwolone tylko dla przyczep. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > to tak samo na części starych przegubowców są z tyłu trójkątne światła odblaskowe - do tej pory nie > wiem po kiego grzyba bo są dozwolone tylko dla przyczep. > pozdr bo to zespół pojazdów, wg homologacji składający się z autobusu i przyczepy nowe autobusy to pojazdy członowe, dwu lub trójczłonowe zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania - wymagane trójkąty pojazd członowy - zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą - bez trójkątów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Z tego co mi się wydaje to wystarczy tylko D. Autobus przegubowy to jest jeden pojazd. Kategoria D+E jest potrzebna wtedy gdy jedziesz autobusem i ciągniesz za nim ciężką przyczepę bagażową. Przyczepę osobową też możesz ciągnąć ale bez ludzi. Nie pamiętam od kiedy, ale nie można wozić ludzi w osobnej przyczepie nawet w zabytkowym ogórku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Z tego co mi się wydaje to wystarczy tylko D. > Autobus przegubowy to jest jeden pojazd. > Kategoria D+E jest potrzebna wtedy gdy jedziesz autobusem i ciągniesz za nim ciężką przyczepę > bagażową. > Przyczepę osobową też możesz ciągnąć ale bez ludzi. Nie pamiętam od kiedy, ale nie można wozić > ludzi w osobnej przyczepie nawet w zabytkowym ogórku. Właśnie. Dlaczego? Pamiętam, że w Warszawie na linii 51 jeździły trolejbusy Saurer z przyczepami. Kierowcy musiel mieć PJ kat. trolejbusowej + E ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Ile płacą teraz w Mza, bo na Śląsku 9-10zł brutto na godzinę , jeszcze 5 lat temu Sosnowiec dawał 5,6zł na godzinę hehe Dodatkowo musiałeś zatajać wykształcenie bo przyjmowali tylko po zawodówce max technikum żebyś starych wyjadaczy nie wygryzł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Ile płacą teraz w Mza, bo na Śląsku 9-10zł brutto na godzinę , jeszcze 5 lat temu Sosnowiec dawał > 5,6zł na godzinę hehe > Dodatkowo musiałeś zatajać wykształcenie bo przyjmowali tylko po zawodówce max technikum żebyś > starych wyjadaczy nie wygryzł. średnio około 13PLN + jakieś tam dodatki średnio z miesiąca wychodzi 2000-2200 do ręki dla kierowców w pierwszych 5-ciu latach pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > średnio około 13PLN + jakieś tam dodatki > średnio z miesiąca wychodzi 2000-2200 do ręki dla kierowców w pierwszych 5-ciu latach pracy Słabo. A jak wygląda to po np. 10 latach pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Słabizna jak nie wiem, na Śląsku robią za jeszcze mniej, za wstawanie o 2-3 w nocy to kasa dno a do tego odpowiedzialność za ludzi i użeranie się z bydłem, już lepiej śmieci wozić w mpgk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Słabo. > A jak wygląda to po np. 10 latach pracy? 2300-2500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Pieniądze za taką odpowiedzialność nie są duże ale przynajmniej jesteś codziennie w domu i pracujesz w państwowej spółce która się nie rozpadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Pieniądze za taką odpowiedzialność nie są duże ale przynajmniej jesteś codziennie w domu i > pracujesz w państwowej spółce która się nie rozpadnie. "państwowej" to po pierwsze a "się nie rozpadnie" to po drugie słowa klucz są w "" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Mam pytanie. Bo jeżdżąc w ZTM/MPK/MZK kierowca ma styczność z różnymi autami (Nie mówię o różnych egzemplarzach a modelach). Czy macie szkolenie z każdego auta czy trzeba się samemu nauczyć obsługi każdego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > Mam pytanie. Bo jeżdżąc w ZTM/MPK/MZK kierowca ma styczność z różnymi autami (Nie mówię o różnych > egzemplarzach a modelach). Czy macie szkolenie z każdego auta czy trzeba się samemu nauczyć > obsługi każdego auta? są szkolenia ale to "prowizorka" takie auta jak hybryda to szkolenie faktycznie jest potrzebna tak teoretyczne jak i praktyczne pozostałe Jelcze, Solbusy, MANy, Solarisy i kebaby są proste i szkolenie to 2min. na zasadzie: - tu masz to a tam tamto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 > są szkolenia ale to "prowizorka" > takie auta jak hybryda to szkolenie faktycznie jest potrzebna tak teoretyczne jak i praktyczne > pozostałe Jelcze, Solbusy, MANy, Solarisy i kebaby są proste i szkolenie to 2min. na zasadzie: > - tu masz to a tam tamto Na szkolenia wysyłają "Właścicieli" aut pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Na szkolenia wysyłają "Właścicieli" aut pewnie tworzy się pewną grupę kierowców i się ją szkoli ale to utopia były ikarusy to robili szkolenia na nowe Neoplany przyszły MANy to już szkoleń na Neoplany nie robili przyszły U15 to już szkoleń na MANy nie robili przyszły U18 to już szkoleń na U15 nie robili ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 W Warszawie jest jeden czy kilku przewoźników miejskich obsługujących Linie ZTM? Chyba poza gabarytami większych różnic między Urbino 12,15 a 18 nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > W Warszawie jest jeden czy kilku przewoźników miejskich obsługujących Linie ZTM? mza ITS Michalczewski Mobilis PKS Grodzisk Maz. > Chyba poza gabarytami większych różnic między Urbino 12,15 a 18 nie ma w prowadzeniu jest różnica pomiędzy U15 a U18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > takie auta jak hybryda to szkolenie faktycznie jest potrzebna tak teoretyczne jak i praktyczne W jakim celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Tak wyglądał mój realny Zarobek NETTO w ostatnim roku pracy w MZA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Być może sposób prowadzenia autobusu hybrydowego odbiega od takiego z silnikiem diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > W jakim celu? są różnice tak w technice jazdy jak i obsłudze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 > Tak wyglądał mój realny Zarobek NETTO w ostatnim roku pracy w MZA. to byś się teraz mocno zdziwił ile zarabia kierowca po 2-4 latach pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > są różnice tak w technice jazdy jak i obsłudze Ja mam u siebie Solarisy "hybrydowe" ostatniej, trzeciej generacji "Voith" z 2011. I nie ma żadnych specjalnych dodatkowych szkoleń. W dyspozytorni wisi kartka z krótką informacją o tym co oznaczają dodatkowe lampki i o róznicy w zachowaniu autobusu (dosłownie parę zdań), obok leży kajet z pełną instrukcją dla kierowcy, gdyby ktoś chciał poczytać więcej. Jeśli komuś to nie wystaczy albo nie jest pewien, to może zapytać kolegę lub koleżankę co i jak, ewentualnie zawsze do dyspozycji jest "Verkehrsmeister" który pójdzie z delikwentem i na miejscu pokaże co i jak. Żadnych kwitów, papierów, podpisów, innymi słowy żadnej zbędnej biurokracji która nie wnosi kompletnie nic. Swoją drogą to siostrzana Bogestra ma 15 sztuk ( w tym 13 "Voithów") i chce je już sprzedać, ale niestety nie ma żadnych chętnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Być może sposób prowadzenia autobusu hybrydowego odbiega od takiego z silnikiem diesla Solaris hybrydowy, nawet ten trzeciej generacji, jest niczym innym jak normalnym autobusem napędzanym silnikiem diesla. Silnik elektryczny służy jedynie do wspomagania przy ruszaniu bądź przyspieszaniu, dopóki starczy energii zgromadzonej w kondensatorach w czasie zwalniania. Inaczej mówiąc, sam silnik elektryczny nie umożliwia ruszenia i jazdy autobusem. Hybrydowym autobusem jest np. szwajcarski Hess (mamy takie 2 w siostrzanym DSW21), który ma napęd wyłącznie poprzez 4 silniki elektryczne umieszczone bezposrednio przy kołach 2 i 3 osi, silnik diesla słuzy jedynie do napędu generatora i ładowaniu kondensatorów o pojemności 47 Faradów. Bywa tak, że prowadzisz autobus i nagle staje się cisza, bo wyłącza się diesel i autobus napędza energia zgrzomadzona w kondensatorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Ja mam u siebie Solarisy "hybrydowe" ostatniej, trzeciej generacji "Voith" z 2011. > I nie ma żadnych specjalnych dodatkowych szkoleń. > W dyspozytorni wisi kartka z krótką informacją o tym co oznaczają dodatkowe lampki i o róznicy w > zachowaniu autobusu (dosłownie parę zdań), obok leży kajet z pełną instrukcją dla kierowcy, > gdyby ktoś chciał poczytać więcej. > Jeśli komuś to nie wystaczy albo nie jest pewien, to może zapytać kolegę lub koleżankę co i jak, > ewentualnie zawsze do dyspozycji jest "Verkehrsmeister" który pójdzie z delikwentem i na > miejscu pokaże co i jak. > Żadnych kwitów, papierów, podpisów, innymi słowy żadnej zbędnej biurokracji która nie wnosi > kompletnie nic. > Swoją drogą to siostrzana Bogestra ma 15 sztuk ( w tym 13 "Voithów") i chce je już sprzedać, ale > niestety nie ma żadnych chętnych Chce sprzedać bo są zbyt wysokie koszta ekspolatacji jeśli chodzi o naprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Ja mam u siebie Solarisy "hybrydowe" ostatniej, trzeciej generacji "Voith" z 2011. > I nie ma żadnych specjalnych dodatkowych szkoleń. co Ty porównujesz?! mentalność ludzi to po pierwsze a po drugie to tutaj kierowca po pół roku jazdy U18 już nie potrafi jeździć U15 szybko się dupsko do dobrego przyzwyczaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Chce sprzedać bo są zbyt wysokie koszta ekspolatacji jeśli chodzi o naprawy? eksploatacja tego ... jest droga i nieopłacalna ogólnie to autobus nie jest w stanie na siebie zarobić a co dopiero na siebie i kierowcę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > co Ty porównujesz?! > mentalność ludzi to po pierwsze > a po drugie to tutaj kierowca po pół roku jazdy U18 już nie potrafi jeździć U15 > szybko się dupsko do dobrego przyzwyczaja Ogólnie zastanawia mnie sens kupowania 15m aut. Trudniej nimi moim zdaniem manewrować po ciasnych uliczkach bo nie złamie się jak przegubowy a ludzi też tyle się nie zmieści co w 18m aucie. Może dlatego w Łodzi nie było 15m autobusów Jeżeli chodzi o hybrydy to jest dobry pomysł by popisać się przed ekologami ale jest to nieopłacalne auto. Kosztuje znacznie więcej niż z normalną jednostką napędową, koszta napraw są znacznie wyższe a różnice w spalaniu nie są na tyle wysokie by się to opłacało. Dużo lepsze wydają mi się wozy z instalacją CNG. Pozostaje tylko czekać aż to paliwo będzie bardziej popularne w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.