geroj Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Nie co kilka dnia, a codziennie "...niezwłocznie po dokonaniu badania technicznego, nie później jednak niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia jego wykonania.." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > W Gliwicach powoli to się zmienia, a przynajmniej ma zmienić. > Panowie z UM mający nadzór nad stacjami mają skończyć z "planowanymi" wizytami, gdyż kontrolami to > ciężko nazwać. / A skąd kolega ma takie informacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > No to byłem na przeglądzie i dostałem ładny druczek Tez musze taki dostać ,bo już nie mam miejsca na pieczątki,i z tym do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki29m Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 A czy to prawda że np w renówkach (na kartę) przebieg samochodu jest rejestrowany w karcie? Kolega mi mówił że był w ASO na przeglądzie i zapytali o o przebieg a on dokładnie nie wiedział to poprosili o kartę polożyli koło jakiegoś czujnika i już mieli aktualny przebieg... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > No to byłem na przeglądzie i dostałem ładny druczek I tym sposobem pasek ma legalne 180kkm przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > I tym sposobem pasek ma legalne 180kkm przebiegu czyli pełna zgodność z niemieckim ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Zgadza się, a sam fakt przeprowadzenia badania ma "wylądować" w systemie z adnotacją o usterkach. ( > tak się niestety nie dzieje ) > Jedzie na inną, gdzie "Zenek" za ekstra 20zł "przeoczy przypadkiem" usterki, przegląd jest > Gdyby w systemie było, że facet gratem nie mającym prawa przejść przeglądu był już w stacji "obok", > tak jak napisałeś, musi zapłacić za każdą usterkę wymienioną w systemie. > O tym, że musi dokładnie na tą samą stacje wrócić, nie wiedziałem, aż się dopytam w przyszłym > tygodniu A co masz się dopytywać jak Ci to diagnosta tłumaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > A skąd kolega ma takie informacje? Kolega ma różne informacje ale jakoś one mi nie pasują do tego co widzę "od środka". Kontrole sprawdza diagnostę i absolutnie on przy tym nie musi być. Taki Pan ze starostwa sprawdza po pierwsze wyposażenie stacji - czyli właściciela bo to on ma zadbać o graty, homologacje, przeglądy tych sprzętów itp. Po drugie - wpisy w rejestrze i nie ważne kto przy tym jest. Wpis jak jest z błędami to "bęcki" dostaje ten kto wpisu dokonał, leci to jakby na jego konto, jak namiesza to i uprawnienia może stracić i nie ważne czy jest na L4 czy nie. Po trzecie - sprawdza przebieg samego badania ale oczywiste jest, że przy kontroli nikt nie będzie łamał prawa itp - sprawdza jak w książce pisze i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Wiem na czym polega kontrola, mamy co roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Nie wiem jak w renault ale w BMW przebieg zapisywany jest również w kluczyku. Stacje kontroli nie mają możliwości odczytu przebiegu z kluczyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > Nic się nie zmieni, a cofanie liczników stanie się bardziej popularne, ponieważ ci, co będą chcieli > cofać, będą robić to przed każdym BT. I nikt ich nie sprawdzi. i jeszcze przed ubezpieczeniem.Ja mam przy każdym nowym ubezpieczeniu wpisywany stan licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Ale bedzie jazda zaczną liczniki szfankować itp . ja jak kupowałem samochód to nawet nie patrzyłem na przebieg , co sie okazało mój samochód ma teraz 9 lat i ma przejechane 220 tys uważam że to jest normalny przebieg samochodu , oczywiście samochód z polskiego salonu ( gość w salonie peugeota też mi powiedział że przebieg jest oryginalny ) , ja też jestem za aby licznk był spisywany przy każdym przeglądzie i uważam że jak by policja sprawdzała licznik przy każdej kontroli to już w ogóle było bym ok pozdrawiam Fatal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 mam pomysł jak dobrze zarobić na nowym przepisie - kupujemy nowe auto, od razu na początek wpinamy między czujnik prędkości w dyfrze/skrzyni a kabel idący do kompa układzik na jakimś procku który zmniejsza częstotliwość sygnału czterokrotnie. Niedogodność - musimy wszystko sobie w głowie mnożyć przez 4. Zysk - 4x niższy, potwierdzony przebieg Idę o zakład że jak tylko ten przepis wejdzie w życie zaraz będzie można coś takiego kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > mam pomysł jak dobrze zarobić na nowym przepisie - kupujemy nowe auto, od razu na początek wpinamy > między czujnik prędkości w dyfrze/skrzyni a kabel idący do kompa układzik na jakimś procku > który zmniejsza częstotliwość sygnału czterokrotnie. Niedogodność - musimy wszystko sobie w > głowie mnożyć przez 4. Zysk - 4x niższy, potwierdzony przebieg Idę o zakład że jak tylko ten > przepis wejdzie w życie zaraz będzie można coś takiego kupić Nie, cofanie licznika co rok jest dużo latwiejsze niż montowanie czegos i pamiętanie o tym przy mnożeniu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > Nie, cofanie licznika co rok jest dużo latwiejsze niż montowanie czegos i pamiętanie o tym przy > mnożeniu itp. ale jakie pamiętanie? po prostu na liczniku jak pokazuje 20 to jedziesz 80 itd. Po 2 dniach juz bym to automatycznie robił. A nie zostawiasz żadnych śladów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > ale jakie pamiętanie? po prostu na liczniku jak pokazuje 20 to jedziesz 80 itd. Po 2 dniach juz bym > to automatycznie robił. A nie zostawiasz żadnych śladów Pamietanie o tym ze czas na zmiane oleju itd. do czego się przydaje normalnie liczony przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > A co masz się dopytywać jak Ci to diagnosta tłumaczy. Ok. Aczkolwiek, pozwolę sobie także znajomego zapytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > między czujnik prędkości w dyfrze/skrzyni a kabel idący do kompa układzik na jakimś procku w nowych autach impulsy sa brane z czujnikow w piastach. Pomijajac, ze przy czujnikach halla ciezko sie kombinuje, to zglupieja przy okazji wszystkie systemy ABS'o podobne. M. P.S. Zapytanie z jednej ze "znajomych" stacji diagnostycznych z wczoraj ... "jaki sprzet kupic do licznikow ???" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > mam pomysł jak dobrze zarobić na nowym przepisie - kupujemy nowe auto, od razu na początek wpinamy > między czujnik prędkości w dyfrze/skrzyni a kabel idący do kompa układzik na jakimś procku > który zmniejsza częstotliwość sygnału czterokrotnie. Niedogodność - musimy wszystko sobie w > głowie mnożyć przez 4. Zysk - 4x niższy, potwierdzony przebieg Idę o zakład że jak tylko ten > przepis wejdzie w życie zaraz będzie można coś takiego kupić chyba w nowszych autach to nie przejdzie, masz kupę systemów które nie działają/albo działają przy niskich prędkościach np doświetlanie zakrętów, lecisz 120km/h i przy każdym ruchu kierownicą zapala się przeciwmgielne jak będzie działał tempomat ? jednak chyba prościej podpiąć kabelek i zmniejszyć przebieg przed przeglądem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > jednak chyba prościej podpiąć kabelek i zmniejszyć przebieg przed przeglądem w warsztacie przy stacji diagnostycznej n.p. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Przez ponad pięć lat obserwowałem dzień w dzień pracę diagnostów/stacji diagnostycznej/mechaników z uprawnieniami diagnostycznymi... Uczestniczyłem "hobbystycznie" w kursie dla diagnostów, skoro znajomy prowadził i nie maił nic przeciwko. Paru diagnostów co roku w GL traci uprawnienia, ponieważ nie potrafią/ nie znają/ procedur, przepisów, zagadnień jakie powinni znać. Nie potrafią zrobić po prostu przeglądu Możesz mieć zastrzeżenia, gdyż nie jestem diagnostą, jedynie przez kawał czasu miałem z nimi na co dzień do czynienia Nie musisz wierzyć w co piszę, ale to się dzieje. Ludzie coraz częściej "uprzejmie donoszą" na pracę diagnostów do UM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 I bardzo dobrze, że donoszą. Chwala im za to Mnie nie raz zdenerwował stary komuch co siedzi jeszcze od czasów PRL-u i może sie zna na 125p, chociaz i w to wątpie... Chcialem dla bezpieczeństwa sprawdzic amorki bo cos popukiwalo, zajechalem pusto, pytam czy można by zrobic sciezke diagnostyczną. A ten popatrzyl w dowód i żebym sobie pojechal gdzie robie przeglądy. O dziwo pierwsza pieczątka byla z WK, bo auto dopiero co kupione. Albo mialem waznosc butli niecaly rok jeszcze i też nie chcial podbic przeglądu. Innym razem zapalil mi sie o dziwo check, i uslyszalem " że katalizator mi sie swieci i lipa' O dziwo ma opinie takiego co za dwie dyszki puszcza trumny na kolach w drogę. Jak robię badanie techniczne w ASO to zawsze chcą i na fakturze jest przebieg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Tylko, że po jakiego czorta w takie coś się bawić? To mi przypomina kombinacje z różnymi wynalazkami pozwalającymi ukryć tablice rejestracyjne przed fotoradarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > Moim zdaniem obowiązek wpisywania przebiegów przy serwisowaniu to podstawa. Szanujące się marki już > dawno wprowadziły to jako standard szczególnie u naszych zachodnich sąsiadów. Problem jedynie > w tym, że klientom rynku wtórnego i tak oficjalnie nie udostępniali takich danych. Tak było > jeszcze dwa lata temu, nie wiem jak sytuacja wygląda obecnie. jak salon biorąc auto w rozliczeniu sam kręci licznik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.