Skocz do zawartości

[KZAK] a4b6 vs e39 .... only ON


Fazi87Fazi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie.... Powoli zaczynam myśleć o zmianie tyłkowozu .... gdyż moja Vectra przekroczyła już 300tys. km , a jak wiadomo diesle w OPLACH (tych starszych) nie są takie trwałe i może się w końcu coś wysypać.....

Ponieważ jeżdże 95% w trasie... wybór padł na diesla z dużą pojemnością ...

A4 b6 2.5 TDI quattro

vs

BMW e39 2.5d lub 3.0d

Roczniki 2001-2003.

Nie interesuje mnie kompletnie przestrzeń w środku bo Audi jest dużo mniejsze. Spalanie ON też mnie nie interesuje.

Interesuje mnie :

-niezawodność

-koszty eksploatacji

-manual vs automat.... - co brać - koszty serwisu , trwałość

-spalanie oleju silnikowego tych motorów

i jeśli miałoby to być BMW ... to 525d czy 530d ?? i dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje mnie :

> -niezawodność

> -koszty eksploatacji

> -manual vs automat.... - co brać - koszty serwisu , trwałość

> -spalanie oleju silnikowego tych motorów

> i jeśli miałoby to być BMW ... to 525d czy 530d ?? i dlaczego.

Ja bym się raczej zastanawiał e39 czy e46.

2,5 tdi nie jest ani silnikiem tanim w eksploatacji, ani niezawodnym.

Co więcej - serwisowany "po taniości" przyniesie szybko spore wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym się raczej zastanawiał e39 czy e46.

> 2,5 tdi nie jest ani silnikiem tanim w eksploatacji, ani niezawodnym.

> Co więcej - serwisowany "po taniości" przyniesie szybko spore wydatki.

Pytam konkretnie o silnik BAU .... ponoć problem z wałkami rozwiązany , pozostaje drogi rozrząd i nie wiem jak z resztą części ....

Dużo mitów jest na temat tego silnika ze względu na jednostke 2.5 tdi 150 z początku produkcji ...

Dlatego pytam o szczegóły bo ogólniki znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam konkretnie o silnik BAU .... ponoć problem z wałkami rozwiązany , pozostaje drogi rozrząd i

> nie wiem jak z resztą części ....

> Dużo mitów jest na temat tego silnika ze względu na jednostke 2.5 tdi 150 z początku produkcji ...

Jest poprawiony - nadal nie "idealny".

Oczywiście modyfikacje dużo pomogły (nie powiem, że nie ma różnicy), ale przy przebiegach powyżej 200 kkm (a na niższe nie ma co liczyć) - możesz się spodziewać wydatków na układ paliwowy ~ 3 - 5 tys. (pompa, wtryski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200 kkm (a na niższe nie ma co liczyć) - możesz się spodziewać wydatków na układ paliwowy ~ 3

> - 5 tys. (pompa, wtryski).

Jakbym znalazł egzemplarz z przebiegiem 250kkm to byłby przeszczęśliwy smile.gif

Ale Vp44 ze zmodyfikowanym sterownikiem dociąga do 500kkm bez problemów... Bo to był problem osprzętu a nie samych pomp .

A jak się mają pompy w BMW ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj sobie bardzo ważne pytanie.

Na jaki realny przebieg liczysz w wymienionych samochodach?

Potem sobie odpowiedz, ze przy tym przebiegu może się wiele wydarzyć. Jeżeli to Cię nie zraża to IMHO najmniej awaryjne i najlepsze pod chyba każdym względem będzie E39 3.0 D.

Dlaczego lepsze od 2.5 to znajdziesz w sieci, ale przede wszystkim moc, spalanie i trwałość łańcucha rozrządu.

Eksploatacja tych aut też nie kosztuje tyle co eksploatacja Vectry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez bym brał 3.0D niestety ten silnik oszczędny nie jest

Jak na to co oferuje to chyba jest oszczędny. Mowa o spalaniu, komputer potrafi pokazywać nawet 5,6 na trasie zlosnik.gif BTW pierwsze auto jakie znam, które tak znacznie przekłamuje. Z trzech podanych będzie chyba najoszczędniejszy. Problem w tym, że nie spalanie może być problemem zlosnik.gif

Dodam jeszcze, że 3.0 jest najkulturalniejsze skromny.gif

> w sumie to taniej wyjdzie jeżdżenie 540 z LPG

pewno tak, ale patrz tytuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na to co oferuje to chyba jest oszczędny. Mowa o spalaniu, komputer potrafi pokazywać nawet 5,6

> na trasie BTW pierwsze auto jakie znam, które tak znacznie przekłamuje. Z trzech podanych

> będzie chyba najoszczędniejszy. Problem w tym, że nie spalanie może być problemem

> Dodam jeszcze, że 3.0 jest najkulturalniejsze

> pewno tak, ale patrz tytuł

Już sam komputer w BMW pokazujący średnie spalanie powinien być skorygowany np.Inpą bo zaniża spalanie o jakiś~1l/100km przejechanych. shocked.gifU mnie kocioł 60litrów zatankowany pod korek cąły czas na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze w E46 Touring z manualną skrzynia biegów pozwala przejechać jakieś 650-700km na krótkich dystansach do 15km w jedną stronę.Uważam to na t a pojemność za znośny wynik biorąc po uwagę sporą masę pojazdu. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadaj sobie bardzo ważne pytanie.

> Na jaki realny przebieg liczysz w wymienionych samochodach?

Napisałem, jakbym znalazł 250-300kkm to byłbym zadowolony... Choć nie będzie łatwo smile.gif

> Potem sobie odpowiedz, ze przy tym przebiegu może się wiele wydarzyć.

No nie odpowiem , bo właśnie pytam o trwałość silnika ... I blachy, reszta do ogarnięcia.

> Jeżeli to Cię nie zraża to

nie zraża.

> IMHO najmniej awaryjne i najlepsze pod chyba każdym względem będzie E39 3.0 D.

> Dlaczego lepsze od 2.5 to znajdziesz w sieci, ale przede wszystkim moc, spalanie i trwałość

> łańcucha rozrządu.

No właśnie o 525d ... nikt nic nie pisze ... (nie chodzi mi o TDS)

> Eksploatacja tych aut też nie kosztuje tyle co eksploatacja Vectry.

grinser006.gif serio ? A myślałem ,że tyle samo ....

Nie żartujmy smile.gif koszty eksploatacji - zawieszenie , klocki, tarcze, płyny znam

Mam sklep z częściami więc ceny mnie nie przerażają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.0d to silnik sześciocylindrowy na CR. Trafisz na egzemplarz z dużym przebiegiem (99% tych aut ma

> spokojnie min. 250 tys km) albo lipne paliwo i zobaczysz ile kosztuje zabawa w BMW.

> Powodzenia!

Nie wiem czy czytałeś ... kiedyś był cytat z jakiegoś niemieckiego forum jak gość opisywał ,że zrobił 1mln 250tys km 3.0d i dalej jeździ ....

Za dużo to przy nim nie wymieniał .... Jeśli auto jeździło np. po autostradach to 400kkm też mnie nie przeraża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukaj OOOO z silnikiem 1.9 TDI 130KM, jeżeli mocy będzie mało zrobisz program na lajtowe 160KM i

> będzie auto stosunkowo mało palić a ewentualne usterki nie szarpną po kieszenie jak w

> przypadku motorów 6 cylindrowych.

Chce wysoką kulture pracy i napęd albo na 4 albo tył ... więc 1.9 tdi odpada...

W gre wchodzą tylko 6 cylindrowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 528 przy 530d sprawia wrażenie zmulonego

> z gazem i 528 i 540 działa bdb

Dzięki wink.gif ... 3.0 d miałem okazje się przejechać w e46 i e90 i bardzo dobre wrażenie robi ten silnik ...

A jakie realne spalanie tego 540 ? w trasie oczywiście... Musze miec jakies odniesienie do diesla wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy czytałeś ... kiedyś był cytat z jakiegoś niemieckiego forum jak gość opisywał ,że

> zrobił 1mln 250tys km 3.0d i dalej jeździ ....

> Za dużo to przy nim nie wymieniał .... Jeśli auto jeździło np. po autostradach to 400kkm też mnie

> nie przeraża

Przerazisz się ja będziesz musiał wymienić np. pompę CR i do tego 6 wtryskiwaczy. Ale każdy kupuje co chce. W takiej Vectrze wtryski są praktycznie wieczne, pompę zrobisz raz na 200 tys km za 1500 zł. W beemce zapomnij o takich kosztach. A pamiętaj, że nic nie jest wieczne i prędzej czy później wszystko się zepsuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie i Panie.... Powoli zaczynam myśleć o zmianie tyłkowozu .... gdyż moja Vectra przekroczyła

> już 300tys. km , a jak wiadomo diesle w OPLACH (tych starszych) nie są takie trwałe i może

> się w końcu coś wysypać.....

> Ponieważ jeżdże 95% w trasie... wybór padł na diesla z dużą pojemnością ...

> A4 b6 2.5 TDI quattro

> vs

> BMW e39 2.5d lub 3.0d

> Roczniki 2001-2003.

> Nie interesuje mnie kompletnie przestrzeń w środku bo Audi jest dużo mniejsze. Spalanie ON też mnie

> nie interesuje.

> Interesuje mnie :

> -niezawodność

> -koszty eksploatacji

> -manual vs automat.... - co brać - koszty serwisu , trwałość

> -spalanie oleju silnikowego tych motorów

> i jeśli miałoby to być BMW ... to 525d czy 530d ?? i dlaczego.

BMW...

inna liga jesli chodzi o komfort (wyciszenie, pokonywanie nierówności -> trasa)

audi A4 b6 to porażka jeśli chodzi o jakość wnętrza

2,5 TDI to silnik, który się odradza. a 3.0d bmw - poleca (btw. mój szef ma e39 3.0d kombi na manualu z nalotem >500 tys km, kupił już jakiegoś Ceeda na dojazdy, ale nie może się rozstać z BMW smile.gif).

w bmw znajdziesz automat łatwiej... co do awaryjności - cóż. ZF nie grzeszy opinią pancernej, ale z drugiej strony - daje o sobie znać zanim padnie (także relatywnie prosto zweryfikować potencjalną przyszłość skrzyni), do tego sporo warsztatów je ogarnia (dobry remoncik to okolice 6-7 tys wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przerazisz się ja będziesz musiał wymienić np. pompę CR i do tego 6 wtryskiwaczy. Ale każdy kupuje

> co chce. W takiej Vectrze wtryski są praktycznie wieczne, pompę zrobisz raz na 200 tys km za

> 1500 zł. W beemce zapomnij o takich kosztach. A pamiętaj, że nic nie jest wieczne i prędzej

> czy później wszystko się zepsuje.

Oczywiście ,że tak .... Ale auto na max 2 lata czyli 100kkm ...

Zepsuje się pompa czy wtryski .... zregeneruje / kupie uzywke - cokolwiek .... Przy takiej cenie auta nie warto inwestować w nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW...

> inna liga jesli chodzi o komfort (wyciszenie, pokonywanie nierówności -audi A4 b6 to porażka jeśli

> chodzi o jakość wnętrza

Widziałem w wielu egzemplarzach porysowane i wytarte plastiki ... więc się potwierdza slinka.gif

> 2,5 TDI to silnik, który się odradza. a 3.0d bmw - poleca (btw. mój szef ma e39 kombi na manualu z

> nalotem w bmw znajdziesz automat łatwiej... co do awaryjności - cóż. ZF nie grzeszy opinią

Ponoć to skrzynie GM nie ZF ... jestem w błędzie?

> pancernej, ale z drugiej strony - daje o sobie znać zanim padnie (także relatywnie prosto

> zweryfikować potencjalną przyszłość skrzyni), do tego sporo warsztatów je ogarnia (dobry

> remoncik to okolice 6-7 tys .

Używki z anglików są po kilkaset do 1 tys zł .... Pytanie czy da się to bezproblemowo przełożyć i zestroić (elektronika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć to skrzynie GM nie ZF ... jestem w błędzie?

o to byłby niezły zonk. do tej pory jak widzialem od dołu e39 to wygladalo jakby to był ZF (miał nalepkę Lifetime oil). Ale moze były 2 rodzaje? albo GM też daje takie etyiety?

> Używki z anglików są po kilkaset do 1 tys zł .... Pytanie czy da się to bezproblemowo przełożyć i

> zestroić (elektronika)

a te używki z anglików to niby dlaczego maja byc w lepszym stanie ?:) przebieg robi swoje, kupujesz stare auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki ... 3.0 d miałem okazje się przejechać w e46 i e90 i bardzo dobre wrażenie robi ten silnik

> ...

> A jakie realne spalanie tego 540 ? w trasie oczywiście... Musze miec jakies odniesienie do diesla

W trasie tak 10-11l LPG. Ale jak zrobiłem raz KRK-Szczecinek-KRK E39 530d to spalanie mi wyszło 8l a nie 6 jak kolegom więc nie wiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a te używki z anglików to niby dlaczego maja byc w lepszym stanie ?:) przebieg robi swoje, kupujesz

> stare auto.

Ale skrzynie automatyczne przeważnie padają przez zaniadbania właścicieli ... wymiany oleju itp. Więc czasem trafi się na używke, która pociągnie jeszcze z 200kkm albo więcej :> ... A w cenie remontu , można mieć 6 takich skrzyń ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale skrzynie automatyczne przeważnie padają przez zaniadbania właścicieli ... wymiany oleju itp.

> Więc czasem trafi się na używke, która pociągnie jeszcze z 200kkm albo więcej :> ... A w cenie

> remontu , można mieć 6 takich skrzyń ;p

BMW w ZF nie zaleca wymiany oleju wogole... takze wlasciciele tutaj nie wiele mogą zepsuć, poza zakatowaniem jej...

ja w mojej wymieniłem, ale wg innych opinii - byla to ruletka smile.gif

w moim przypadku poprawiłaa się skrzynia. ale innym od razu padała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało ... 9-10 mi w trasie paliło e36 316i

a to mnie akurat w ogóle nie dziwi, bo to trzeba cisnąć zlosnik.gif

> Vectra mi pali ok. 6 teraz... więc 8 w takim aucie to byłaby rewelacja jak dla mnie

bardzo przyjemny silnik, generalnie charakterystyka momentu zbliżony do V8 - może nie od samego początku ciągnie ale prawie zlosnik.gif Na trasy rewelacyjny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo przyjemny silnik, generalnie charakterystyka momentu zbliżony do V8 - może nie od samego

> początku ciągnie ale prawie Na trasy rewelacyjny

Tak jak mówie ... dwa razy miałem przyjemność prowadzić auto z tym silnikiem i się zakochałem smile.gif dźwięk , prowadzenie...... do tego łańcuch rozrządu i rzędówka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idąc dalej - czemu nie Vectra C?

Chcesz rozpętać wojne ? grinser006.gif ....

- nie podoba mi się wnętrze

- nie podoba mi się sterowanie na konsoli

- nie ma diesla z dużym silnikiem, ten ISUZU odpada

-benzyna 3.2 v6 .... tylko z automatami .. troche bym się bał tego ... bardzo mało tego jest w ogłoszeniach....

i chyba nie chce już Opla.... bardzo nudne są te samochody... po przesiadce ze starego e36 do Vectry B czułem się nieswojo ... auto poprawne i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i chyba nie chce już Opla.... bardzo nudne są te samochody... po przesiadce ze starego e36 do

> Vectry B czułem się nieswojo ... auto poprawne i nic więcej.

Kup kup 3.0d, jeszcze zatęsknisz za tanimi częściami, chyba, że klocków i tarcz będziesz szukał na szrotach jak to kolega AkuQ zawsze powtarza i ma 100% racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup kup 3.0d, jeszcze zatęsknisz za tanimi częściami, chyba, że klocków i tarcz będziesz szukał na

> szrotach jak to kolega AkuQ zawsze powtarza i ma 100% racji.

Powtarzam po raz kolejny... mam sklep z częściami ... duże rabaty na części w hurtowniach i ceny tarcza czy klocków wcale mnie nie przerażają ...

Czy ok 400zł za tarcze w najwyzszej półki to duzo ?? .... Jak do Vectry kosztują 300zł tej samej firmy ;p

Komplet smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup kup 3.0d, jeszcze zatęsknisz za tanimi częściami, chyba, że klocków i tarcz będziesz szukał na

> szrotach jak to kolega AkuQ zawsze powtarza i ma 100% racji.

I dodam , że nie szukam auta pod względem taniej eksploatacji ... Raz na jakiś czas w każdym aucie trzeba coś zrobić byle nie było to przesadnie drogie ... jak np. rozrząd w 2.5 tdi wink.gif

Szukam komfortu , którego w Oplu nie potrafie odnaleźć

Jak ktoś raz miał BMW ... nawet skromne e36 to wie o czym mowa ;p ... pozycja za kierownicą, prostota wnętrza ... wszystko na swoim miejscu ...

Te auta są jak garnitur szyty na miare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dodam , że nie szukam auta pod względem taniej eksploatacji ... Raz na jakiś czas w każdym aucie

> trzeba coś zrobić byle nie było to przesadnie drogie ... jak np. rozrząd w 2.5 tdi

> Szukam komfortu , którego w Oplu nie potrafie odnaleźć

skoro szukasz: a Saab 95? na trase, pewne top 5 jakimi jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro szukasz: a Saab 95? na trase, pewne top 5 jakimi jeździłem.

już pisałem ... tylko AWD lub RWD ... jest 95 w wersji AWD? .... jeśli tak to z jakim motorem ?

95 to nie czasem Opel Vectra w innej budzie ? 270751858-jezyk.gif

EDIT : nieeeee , deska rozdzielcza w tych z lat 2000-2003 to paskudztwo ;p .... Lubie prostote , ale to wygląda jak z epoki kamienia łupanego ;D Nigdy nie miałem doświadczeń z saabem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już pisałem ... tylko AWD lub RWD ... jest 95 w wersji AWD? .... jeśli tak to z jakim motorem ?

> 95 to nie czasem Opel Vectra w innej budzie ?

nie zauważyłem nigdzie AWD albu RWD smile.gif ale luz smile.gif

> EDIT : nieeeee , deska rozdzielcza w tych z lat 2000-2003 to paskudztwo ;p .... Lubie prostote ,

> ale to wygląda jak z epoki kamienia łupanego ;D Nigdy nie miałem doświadczeń z saabem

kumam. ale przejedź się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.