antares Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Dzień Dobry szyba czołowa do AR147 Nordglass wyceniają prawie na 700 zł (650zł dla ubezpieczyciela) Piklington około 520 zł w obu doliczona plastikowa uszczelka (80zł) którą NG doliczył sam a P na prośbę bo ponoć się nie niszczy fabrycznie jest Piklington i wolałbym założyć coś takiego, ale z tego co się orientuję to Interrisk w ramach ubezpieczenia szyb kieruje zawsze do Nordglassu - jeszcze oficjalnie nie zgłoszone. O NG różne opinie, ale raczej gorsze niż o P Może mi ktoś wytłumaczyć skąd taka różnica w cenie na niekorzyść NG oraz czy ktoś próbował wymieniać szybę w Interrisk poza NG EDIT: czy to prawda, że uszkodzenie szyby czołowej POZA obrębem wycieraczek jest dopuszczalne i nie można za to stracić DR Dziękuję i pozdrawiam uszyszkowników MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Nordglass - to moja czwarta szyba w Stilo. Wszystko kamyki z autostrady, no taki pech. Ale Nordglass jest 2x cieńszy niż normalna szyba i nie jest dobrze spasowany, brakuje po 1 cm z góry i z dołu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Nordglass - to moja czwarta szyba w Stilo. Wszystko kamyki z autostrady, > no taki pech. Nie stłukłeś jakiegoś lustra przed pierwszą wymianą? Bo pech to się ponoć 7 lat ciągnie. > Ale Nordglass jest 2x cieńszy niż normalna szyba i nie jest > dobrze spasowany, brakuje po 1 cm z góry i z dołu... Ej, a może to twoje Stilo tak się rozeszło? o mogłoby być wytłumaczenie wielu innych problemów (szumy, itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Nordglass - to moja czwarta szyba w Stilo. Wszystko kamyki z autostrady, > no taki pech. Ale Nordglass jest 2x cieńszy niż normalna szyba i nie jest > dobrze spasowany, brakuje po 1 cm z góry i z dołu... w takim razie czemu jest droższy ? nawet dla ubezpieczyciela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supiotr Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Wymieniałem przednia po uderzeniu kamieniem. Pacjent Seat Altea, szyba NG z podgrzewaniem, paskiem itp. jeździłem z nią ok 2 lat, obecnie od niemal kolejnych dwóch jeździ mój ojciec, problemów brak. Szyba, jak szyba, działa ot co, ale może mało wymagający jestem Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > w takim razie czemu jest droższy ? nawet dla ubezpieczyciela Nordglass był tańszy - ASO wołało chyba 900 za szybę, Nordglass u takiego "szybownika" z podwórka kosztował 450. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jachuu Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > EDIT: czy to prawda, że uszkodzenie szyby czołowej POZA obrębem wycieraczek jest dopuszczalne i nie > można za to stracić DR > Dziękuję i pozdrawiam uszyszkowników MK Każde uszkodzenie szyby czołowej jest podstawą do zabrania DR, natomiast teoretycznie można naprawiać te uszkodzenia, które są poza polem widzenia (poza obrębem wycieraczek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Każde uszkodzenie szyby czołowej jest podstawą do zabrania DR, natomiast teoretycznie można > naprawiać te uszkodzenia, które są poza polem widzenia (poza obrębem wycieraczek) robiąc przegląd DR w zeszłym roku przyjechał kolo i zadał takie pytanie, diagnosta (stacja na której nie przechodzi się badania na ładne oczy) wypytywał właśnie o pole widzenia i z tego co zapamiętałem to właśnie mówił, że to nie problem jeżeli jest poza nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Wymieniałem przednia po uderzeniu kamieniem. Pacjent Seat Altea, szyba NG z podgrzewaniem, paskiem > itp. jeździłem z nią ok 2 lat, obecnie od niemal kolejnych dwóch jeździ mój ojciec, problemów > brak. Szyba, jak szyba, działa ot co, ale może mało wymagający jestem > Pzdr a wydawało by się że raczej wymagający jesteś dzięki za info, zobaczę co mi ubezpieczyciel powie jak się uprą na NG to i tak nie mam wyjścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Nordglass był tańszy - ASO wołało chyba 900 za szybę, Nordglass > u takiego "szybownika" z podwórka kosztował 450. widocznie szyby do stilo częściej wymieniają i mają tańsze przed chwilą rozmawiałem jeszcze z jedną firmą na temat Piklingtona i też dostałem niższą cenę niż NG. ASO jest w fazie zapytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Ja mam Pilkingtona. W oryginale też był Pilkington, tyle tylko że z logo GM (Opel Astra G). Po roku stwierdzam, że szybę łatwiej zarysować niż oryginał od tego samego producenta. Jeśli będę wymieniał to teraz wezmę Splintex albo NG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > widocznie szyby do stilo częściej wymieniają i mają tańsze > przed chwilą rozmawiałem jeszcze z jedną firmą na temat Piklingtona i też dostałem niższą cenę niż > NG. ASO jest w fazie zapytania Nordglass przegina z cenami a szyby są zazwyczaj słabo dopasowane. Przykład: szyba czołowa ASO (Pilkington) po rabatach 1000pln, NG 1150pln (z montażem), Pilkington 550pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Armoth Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Podobno - słowa majstra od szyb. W przetargu na naprawę szyb wygrał NG i dlatego do niego kierują, ale ty możesz zrobić gdzie i jaką chcesz. Potrzebujesz tylko wyceny rzeczoznawcy z towarzystwa ubezpieczeniowego. Przechodziłem to w lipcu w MTU najpierw przekonywali, ze muszę w NG, ale jak się uparłem to przyjechał rzeczoznawca wycenił i robiłem u znajomego szybiarza. Piklington ma podobno grubsze i twardsze szyby, a przez to trwalsze. NG szybko się rysuje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Wymieniałem w 1,5 rocznym aucie. Interrisk kieruje na bezgotówkową wymianę do NG. Jeśli chcesz oryginał lub inną firmę to leci 10% zniżki z Ac. Jest różnica pomiędzy NG a tym co zamotowała fabryka. Na ori. szybie lepiej wycieraczki wodę zbierały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Ja mam Pilkingtona. W oryginale też był Pilkington, tyle tylko że z logo GM (Opel Astra G). Po roku > stwierdzam, że szybę łatwiej zarysować niż oryginał od tego samego producenta. Jeśli będę > wymieniał to teraz wezmę Splintex albo NG. NG też się rysuje. Po dwóch latach wygląda gorzej jak oryginał po 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Wymieniałem w 1,5 rocznym aucie. Interrisk kieruje na bezgotówkową wymianę do NG. > Jeśli chcesz oryginał lub inną firmę to leci 10% zniżki z Ac. nie po to płaciłem dodatkowo za szyby żeby teraz z tego nie skorzystać i żeby jeszcze tracić zniżki, więc pewnie skończy się na NG choć po rozmowie z partnerów www.markoweszyby.pl wiem, że też mają klientów flotowych z Interrisku do tego piklington wychodzi taniej co dla ubezpieczyciela powinno być argumentem > Jest różnica pomiędzy NG a tym co zamotowała fabryka. Na ori. szybie lepiej wycieraczki wodę > zbierały. a jak rysy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Podobno - słowa majstra od szyb. W przetargu na naprawę szyb wygrał NG i dlatego do niego kierują, > ale ty możesz zrobić gdzie i jaką chcesz. Potrzebujesz tylko wyceny rzeczoznawcy z towarzystwa > ubezpieczeniowego. niestety po przeczytaniu OWU pakietu szyb nie bardzo mam taką możliwość jedyne odstępstwo, to że nie będą mogli w określonym czasie mi czegoś zaproponować, co w przypadku Wawy jest mało prawdopodobne. > Przechodziłem to w lipcu w MTU najpierw przekonywali, ze muszę w NG, ale jak się uparłem to > przyjechał rzeczoznawca wycenił i robiłem u znajomego szybiarza. Piklington ma podobno grubsze > i twardsze szyby, a przez to trwalsze. NG szybko się rysuje. > Pozdrawiam najpóźniej jutro będę zgłaszał to zobaczymy co mi się uda ustalić, jeszcze zbieram oferty konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Ja mam Pilkingtona. W oryginale też był Pilkington, tyle tylko że z logo GM (Opel Astra G). Po roku > stwierdzam, że szybę łatwiej zarysować niż oryginał od tego samego producenta. Jeśli będę > wymieniał to teraz wezmę Splintex albo NG. obawiam się, że wszystko na pierwszy montaż jest lepszej jakości niż późniejsze, bez względu na markę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Miałem kilka szyb czołowych Nordglass i o ile kiedyś były niezłe o tyle im późniejsze tym bardziej wydaje się, że są z plastiku. Szczytem było zarysowanie szyby mokrą gąbką, dwa lata temu, kiedy na światłach w Radomiu doskoczyło do auta dziecko, chcące zarobić kilka zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 No akurat mokrą gąbką najłatwiej, wystarczy jedno ziarnko piasku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Ja mam Pilkingtona. W oryginale też był Pilkington, tyle tylko że z logo GM (Opel Astra G). Po roku > stwierdzam, że szybę łatwiej zarysować niż oryginał od tego samego producenta. Jeśli będę > wymieniał to teraz wezmę Splintex albo NG. tak samo. mam już drugą szybę Pilkingtona jako zamiennik i pierwsza miała rysy po wycieraczkach po 2 miesiącach. Oryginalna tylna (Saint) nie ma rys, a wiadomo jak jest z tyłu- czasem leci chwilę na sucho po brudzie). Ogólnie pilkington zamiennik, a pilkington oryginał jako z fabryki danego modelu auta to chyba dwie różne rzeczy... NG to raczej bym nie brał, bo chyba same złe opinie (dlatego wziąłem Pilkingtona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > > EDIT: czy to prawda, że uszkodzenie szyby czołowej POZA obrębem wycieraczek jest dopuszczalne i nie > można za to stracić DR Prawda - w "obrębie działania wycieraczek" to się nazywa "bezpośrednie pole widzenia kierowcy" - i wówczas ma prawo zatrzymać DR. Natomiast POZA bezpośrednim polem widzenia kierowcy dopiero na przeglądzie okresowym diagnosta powinien nie dać wpisu o pozytywnym badaniu. Niestety Polska to kraj bardzo niedouczonych ludzi (nie wiem czemu, ale policjantów szczególnie) i niestety musisz się ostro kłucić z takim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Prawda - w "obrębie działania wycieraczek" to się nazywa "bezpośrednie pole widzenia kierowcy" - i > wówczas ma prawo zatrzymać DR. > Natomiast POZA bezpośrednim polem widzenia kierowcy dopiero na przeglądzie okresowym diagnosta > powinien nie dać wpisu o pozytywnym badaniu. > Niestety Polska to kraj bardzo niedouczonych ludzi (nie wiem czemu, ale policjantów szczególnie) i > niestety musisz się ostro kłucić z takim. dzięki pisałem o tym niżej, właśnie u diagnosty byłem świadkiem rozmowy na ten temat i diagnosta powiedział, że jak poza to nie może i on się przyczepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Prawda - w "obrębie działania wycieraczek" to się nazywa "bezpośrednie pole widzenia kierowcy" - i > wówczas ma prawo zatrzymać DR. > Natomiast POZA bezpośrednim polem widzenia kierowcy dopiero na przeglądzie okresowym diagnosta > powinien nie dać wpisu o pozytywnym badaniu. Dasz podstawę prawną? No bo przecież nie będę się kłócił uzasadniając: "...bo MK tak napisali..." Mnie coś się wydaje, że i diagnostę i Policjanta obowiązuje to samo rozporządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > obawiam się, że wszystko na pierwszy montaż jest lepszej jakości niż późniejsze, bez względu na > markę no niekoniecznie bym używał takiego kategorycznego stwierdzenia, że "wszystko" U mnie klocki i tarcze pierwszego montażu to było dno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > no niekoniecznie bym używał takiego kategorycznego stwierdzenia, że "wszystko" > U mnie klocki i tarcze pierwszego montażu to było dno. w sumie to masz rację, napisałbym wszystko teoretycznie nie wymienialne lub podlegające gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Dzień Dobry > szyba czołowa do AR147 > Nordglass wyceniają prawie na 700 zł (650zł dla ubezpieczyciela) > Piklington około 520 zł > w obu doliczona plastikowa uszczelka (80zł) którą NG doliczył sam a P na prośbę bo ponoć się nie > niszczy > fabrycznie jest Piklington i wolałbym założyć coś takiego, ale z tego co się orientuję to Interrisk > w ramach ubezpieczenia szyb kieruje zawsze do Nordglassu - jeszcze oficjalnie nie zgłoszone. > O NG różne opinie, ale raczej gorsze niż o P W Skodzie Felicii wymieniłem szybę na Piklingtona w tym samym czasie co kolega w R75 na Nordglasa. Obaj mieliśmy przygody z kamykami na drodze. W Felicii szyba wytrzymała rok bez zarysowań od skrobaczki itp. Szyba pękła mi po raz kolejny tuż przed końcem rocznej gwarancji. Została wymieniona na inną nie pamiętam producenta. Rovera odkupiłem od kolegi 2 lata temu. On stosował odmrażacz do szyb. Ja często skrobaczką załatwiam sprawę. Szyba Nordglasa po jednej zimie u mnie jest porysowana od skrobaczki. Nadaje się do polerowania lub wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Ja mam Pilkingtona. W oryginale też był Pilkington, tyle tylko że z logo GM (Opel Astra G). Po roku > stwierdzam, że szybę łatwiej zarysować niż oryginał od tego samego producenta. Jeśli będę > wymieniał to teraz wezmę Splintex albo NG. Też swego czasu miałem Astrę G, też w oryginale GM/Plikington, po uderzeniu kamienia wymieniona na NordGlass. Podobnie jak u Ciebie, nowa szyba dużo łatwiej się rysowała niż oryginał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > W Skodzie Felicii wymieniłem szybę na Piklingtona w tym samym czasie co kolega w R75 na Nordglasa. > Obaj mieliśmy przygody z kamykami na drodze. W Felicii szyba wytrzymała rok bez zarysowań od > skrobaczki itp. Szyba pękła mi po raz kolejny tuż przed końcem rocznej gwarancji. Została > wymieniona na inną nie pamiętam producenta. > Rovera odkupiłem od kolegi 2 lata temu. On stosował odmrażacz do szyb. Ja często skrobaczką > załatwiam sprawę. dzięki, zobaczymy czy uda mi się załatwić piklingtona czy zostanę zmuszony do NordGlassa > Szyba Nordglasa po jednej zimie u mnie jest porysowana od skrobaczki.Nadaje > się do polerowania lub wymiany. nie wiedziałem, że czołową można polerować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > dzięki, zobaczymy czy uda mi się załatwić piklingtona czy zostanę zmuszony do NordGlassa > nie wiedziałem, że czołową można polerować Daj znać, mam podobny dylemat. Więc podłączę się. Mam pakiet na szyby (nie tracę żniżki), i teraz tak, jest oryginalna szyba w lanosie, ma 14 lat i 160kkm i trochę rys... wg mnie dośc mocno zrysowana, ale tragedii jakiejś wielkiej nie ma (najgorzej jest w nocy, a szczególnie w nocy w deszczu). Gdybym chciał wymienić to mogę właśnie tylko na NG - warto zmienić czy to będzie zamienił stryjek siekierkę na kijek? Ori szyba ma mikro pajączka i na podstawie tego byłaby wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > nie wiedziałem, że czołową można polerować Pytalem o to niedawno: http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=287500559&page= Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Pytalem o to niedawno: > http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=287500559&page= a wypolerowałeś..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > a wypolerowałeś..? Nie , byłem u specjalistów i niestety rysa jest dużo za duża (za głeboka) i czeka mnie wymiana... czekam na wiosne i wymieniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Nie , byłem u specjalistów i niestety rysa jest dużo za duża (za głeboka) i czeka mnie wymiana... > czekam na wiosne i wymieniam czyli jednak przy większych rysach i tak wymiana.... ja mam taką porysowaną, że nawet jakby nie pękła to i tak by się nie nadała do polerki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Daj znać, mam podobny dylemat. Dam, ale pewnie jeszcze mi się zejdzie z załatwieniem tego, sporo innych rzeczy na głowie > Więc podłączę się. Mam pakiet na szyby (nie tracę żniżki), i teraz tak, jest oryginalna szyba w > lanosie, ma 14 lat i 160kkm i trochę rys... wg mnie dośc mocno zrysowana, ale tragedii > jakiejś wielkiej nie ma (najgorzej jest w nocy, a szczególnie w nocy w deszczu). Gdybym > chciał wymienić to mogę właśnie tylko na NG - warto zmienić czy to będzie zamienił stryjek > siekierkę na kijek? Ori szyba ma mikro pajączka i na podstawie tego byłaby wymiana Ubezpieczenie masz właśnie w interrisku ? potwierdziłeś ostatecznie, że tylko tam można robić ? Co do szyby to IMHO 14 letnia szyba z pajączkiem zawsze będzie gorsza od nowego NG nawet jak Ci się porysuje po jednej zimie to powinno być i tak lepiej..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antares Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Daj znać, mam podobny dylemat. zlecenie z interrisku trafiło do Flota Glaservice Wszystko bezproblemowo. Powiedziałem, że mam Pilkingtona i taką szybę bym chciał. Koleś na infolinii sprawdził ceny i powiedział, że mogę sobie wybrać między Pilkington, Saint-Gobain Sekurit lub Guardian. Padło oczywiście na tą pierwszą. Z rozmowy dowiedziałem się, że nie ma już monopolu i kilka firm likwiduje dla Interrisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.