Skocz do zawartości

Focus II - jaki silnik wybrać?


Lukass186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych problemów.

I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w MK I? Na co zwrócić uwagę?

Z góry dziękuję za podpowiedzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić

> specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych

> problemów.

> I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy

> wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w

> MK I? Na co zwrócić uwagę?

> Z góry dziękuję za podpowiedzi

1.8 TDCi nie ma DPF-u, zwykłe turbo. Kultura pracy ... cokolwiek to znaczy to nie jest związane z tym silnikiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić

> specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych

> problemów.

> I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy

> wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w

> MK I? Na co zwrócić uwagę?

> Z góry dziękuję za podpowiedzi

1,8 TDCi. Zero kultury ale silnik pancerny. Ma dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 TDCi nie ma DPF-u, zwykłe turbo. Kultura pracy ... cokolwiek to znaczy to nie jest związane z

> tym silnikiem

Ja nie wiem co wy chcecie od tego 1.8 po wymianie dwumasy jest całkiem kulturalnie i w miarę cicho jak na gnojownika palacz.gif

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,8 jest najgorszym z dizli w tym aucie

> 1,6 90 nie mialy dpfu a niektore tez dwumasy

> imo najlepszy wybor to 2,0tdci/hdi

Rozumiem że jeździeś wszystkimi, stąd opinia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić

> specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych

> problemów.

> I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy

> wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w

> MK I? Na co zwrócić uwagę?

> Z góry dziękuję za podpowiedzi

Mam 1.8 pb 125koni, silnik dobrze sobie radzi z takim pojazdem,łańcuch rozrządu,trzeba się przyzwyczaić do dolewania oleju i tyle. Co do spalania niestety się nie wypowiem bo mam to w dziwnym automacie i nie jestem mistrzem ekonomicznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie wiem co wy chcecie od tego 1.8 po wymianie dwumasy jest całkiem kulturalnie i w miarę cicho

> jak na gnojownika

> Pozdr

No dokładnie jestem tego samego zdania, w porównaniu do TDI chodzi kulturalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że jeździeś wszystkimi, stąd opinia?

Ja jeździłem. Gdybym miał wybierać oczywiście faworyt to 2.0 TDCI, bo zasuwa całkiem sprawnie, pali tyle co 1.8 i należy do jednych z bardziej udanych silników tej epoki. Natomiast z pewnością nie można powiedzieć o silniku 1.8 że jest zły, fakt nie jest to najnowszy wynalazek, bo z lat 90 z dołożonym CR i małymi zmianami, ale jest to udana jednostka. 1.6 w obu wersjach również. W 1.6 90KM bardzo podoba mi się dół tego silnika, oraz ekonomiczność ~5.3-5.5l/100 średnio ze zbiornika, przy 155km/h zegarowych ma 3 tyś obr, co wskazuje również na dobrze zestrojoną skrzynię w trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jeździłem. Gdybym miał wybierać oczywiście faworyt to 2.0 TDCI, bo zasuwa całkiem sprawnie, pali

> tyle co 1.8 i należy do jednych z bardziej udanych silników tej epoki. Natomiast z pewnością

> nie można powiedzieć o silniku 1.8 że jest zły, fakt nie jest to najnowszy wynalazek, bo z lat

> 90 z dołożonym CR i małymi zmianami, ale jest to udana jednostka. 1.6 w obu wersjach również.

> W 1.6 90KM bardzo podoba mi się dół tego silnika, oraz ekonomiczność ~5.3-5.5l/100 średnio ze

> zbiornika, przy 155km/h zegarowych ma 3 tyś obr, co wskazuje również na dobrze zestrojoną

> skrzynię w trasy.

zgadza sie ok.gif

1,8 pamieta escorta

korby tez lubia czasem sobie zastrajkowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z 2.0 będzie największa frajda z jazdy, ale mniejszy wybór foczek z tym motorem. 1.8 będzie cichszy, żwawszy na autostradzie, 1.6 trochę mniej palą ok.gif

>korby tez lubia czasem sobie zastrajkowac

No tak zwłaszcza, że w 1.8 korbowody i tłoki są kute, a w 1.6 odlew skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy

> wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w

> MK I? Na co zwrócić uwagę?

> Z góry dziękuję za podpowiedzi

Swojego w wersji kombi 2.0 TDCI użytkuję równo 2 lata. Nie chcę zapeszyć ale jak do tej pory, oprócz drobnostek raczej ok.

Rdzewiała mi klapa bagażnika ale mogło to wynikać z tego że była już wcześniej malowana po stłuczce.

Auto ma oczywiście dwumasę, na szcześie nie ma DPF bo było kupione w Polsce. Te z Niemiec chyba miały już DPF obowiązkowy, w Polsce można było wybierać.

Autem jeżdżę głównie w mieście i na krótkich odcinkach, czyli tak jak nowszym dieslem jeździć się nie powinno. Spalanie przy takiej jeździe to max 8-8,2 litra, zazwyczaj trochę mniej.

W trasie 5,5-6,5 litra, na autostradzie 6-7,5. Wakacyjna trasa do Chorwacji i z powrotem ( 3600 km) - 5,6 litra.

Jeździłem też wersją 1.6 TDCI 90 KM i 109 KM.

Ta pierwsza jak na swoją moc nieźle daje radę a spalanie ma sporo niższe, myślę że średnio 1,5-2 l mniej od mojego.

109-konna oczywiście żwawsza ale spalanie wyszło bliżej tego u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam to wszystko i może głowa zaboleć zlosnik.gif

Sam osobiście od 5 lat jeżdżę 1.8 TDCi z podniesioną mocą i momentem o ok. 20%.

Teraz gdybym miał znowu kupować coś podobnego raczej nie zdecydowałbym się na ten silnik, nie wynika to z tego że jestem niezadowolony, bo przez 120 kkm wymieniłem świece żarowe i jedno łożysko z przodu.

Ale charakterystyka tego sinika jest dość słaba, ma dużą dziurę poniżej 2 k rpm. Podejrzewam że jest najżywotniejszą jednostką ze wszystkich oferowanych.

Przy zakupie była 6 tysięcy zł tańsza od 2.0 TDCi, stąd ten wybór, bo miałem budżet nie do przekroczenia.

Jak znajdziesz w dobrym stanie to warto, ale zdecydowanie szukałbym 2.0 TDCi, jeździ się przyjemniej, szybciej ale trochę drożej, bo w trasie palą podobnie, ale w mieście 1.8 zużywa trochę mniej paliwa.

Aaa brat użytkuje od prawie 5 lat właśnie 2.0 TDCi bez żadnych dłubanin, już jechał na lawecie bo rano nie chciał już odpalić wink.gif Kiedyś coś mu rzępoliło w silniku, uważam że 2.0 jest bardziej awaryjny grinser006.gif

Mój odpukać jest w 100% bezawaryjny skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> diesel - 1.6 TDCi 90konny nie ma dpfu i turbina bez zmiennej geometrii łopatek. tem sam silnik ale 110 chyba konny już ma te udogodnienia

Nie ma takiej reguły: były 90KM ze zwykłym turbo dwumasą i bez

były 110KM z Fapem i bez, za to mają dwumasę i turbinę z geometrią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nadal mi sie nie chce wierzyc, ze 1.8 moze byc cichszy od czegokolwiek

> zwlaszcza, ze 1.6 "halasuje" bardzo znosnie

Jest zdecydowanie cichszy od 1.9 TDI, wiem bo mam cotygodniowe porównanie. No i na pewno od starych fiatowskich 2.8 JTD itp. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nadal mi sie nie chce wierzyc, ze 1.8 moze byc cichszy od czegokolwiek

> zwlaszcza, ze 1.6 "halasuje" bardzo znosnie

Mam takie własne odczucia, że w mieście jakoś bardziej warczy, ale jak w trasie rozwinie skrzydła to tylko delikatnie sobie mruczy fly.gifgrinser006.gif

Podsumowując to ja bym nie skreślał żadnego z tych silników bo każdy ma swoje zady i walety smirk.gif, a wiadomo że zakup używanego samochodu to kompromis, więc trzeba brać pod uwagę całokształt danego egzemplarza i wybrać optymalnie. wink.gif

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.