Lukass186 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych problemów. I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w MK I? Na co zwrócić uwagę? Z góry dziękuję za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 jeśli chcesz niskie spalanie to zerknij na diesle 1,6. Kolega niedawno kupił i zadowolony. Części tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić > specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych > problemów. > I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy > wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w > MK I? Na co zwrócić uwagę? > Z góry dziękuję za podpowiedzi 1.8 TDCi nie ma DPF-u, zwykłe turbo. Kultura pracy ... cokolwiek to znaczy to nie jest związane z tym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roberto Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 diesel - 1.6 TDCi 90konny nie ma dpfu i turbina bez zmiennej geometrii łopatek. tem sam silnik ale 110 chyba konny już ma te udogodnienia pzdr. robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić > specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych > problemów. > I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy > wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w > MK I? Na co zwrócić uwagę? > Z góry dziękuję za podpowiedzi 1,8 TDCi. Zero kultury ale silnik pancerny. Ma dwumas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Jednym z nielicznych samochodów do których wchodzi rozłożony wózek jest Nissan Almera Tino. Może tym się zainteresuj? Pancerne samochody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > 1.8 TDCi nie ma DPF-u, zwykłe turbo. Kultura pracy ... cokolwiek to znaczy to nie jest związane z > tym silnikiem Ja nie wiem co wy chcecie od tego 1.8 po wymianie dwumasy jest całkiem kulturalnie i w miarę cicho jak na gnojownika Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 1,8 jest najgorszym z dizli w tym aucie 1,6 90 nie mialy dpfu a niektore tez dwumasy imo najlepszy wybor to 2,0tdci/hdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > 1,8 jest najgorszym z dizli w tym aucie jasne.. > 1,6 90 nie mialy dpfu a niektore tez dwumasy > imo najlepszy wybor to 2,0tdci/hdi czemu akurat 2.0 jest najlepszym wyborem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > 1,8 jest najgorszym z dizli w tym aucie > 1,6 90 nie mialy dpfu a niektore tez dwumasy > imo najlepszy wybor to 2,0tdci/hdi Rozumiem że jeździeś wszystkimi, stąd opinia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Witam, wcześniej pytałem o Corollę Verso która nie spełnia oczekiwań, samochód musi mieścić > specjalny wózek inwalidzki. Spośród wielu aut do Focusa combi wchodzi wózek bez większych > problemów. > I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy > wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w > MK I? Na co zwrócić uwagę? > Z góry dziękuję za podpowiedzi Mam 1.8 pb 125koni, silnik dobrze sobie radzi z takim pojazdem,łańcuch rozrządu,trzeba się przyzwyczaić do dolewania oleju i tyle. Co do spalania niestety się nie wypowiem bo mam to w dziwnym automacie i nie jestem mistrzem ekonomicznej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > 1,8 jest najgorszym z dizli w tym aucie > 1,6 90 nie mialy dpfu a niektore tez dwumasy > imo najlepszy wybor to 2,0tdci/hdi I ten najgorszy jezdzi u mnie 6 lat i nic sie nie dzieje ,nalot 95kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Ja nie wiem co wy chcecie od tego 1.8 po wymianie dwumasy jest całkiem kulturalnie i w miarę cicho > jak na gnojownika > Pozdr No dokładnie jestem tego samego zdania, w porównaniu do TDI chodzi kulturalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Rozumiem że jeździeś wszystkimi, stąd opinia? Ja jeździłem. Gdybym miał wybierać oczywiście faworyt to 2.0 TDCI, bo zasuwa całkiem sprawnie, pali tyle co 1.8 i należy do jednych z bardziej udanych silników tej epoki. Natomiast z pewnością nie można powiedzieć o silniku 1.8 że jest zły, fakt nie jest to najnowszy wynalazek, bo z lat 90 z dołożonym CR i małymi zmianami, ale jest to udana jednostka. 1.6 w obu wersjach również. W 1.6 90KM bardzo podoba mi się dół tego silnika, oraz ekonomiczność ~5.3-5.5l/100 średnio ze zbiornika, przy 155km/h zegarowych ma 3 tyś obr, co wskazuje również na dobrze zestrojoną skrzynię w trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > I ten najgorszy jezdzi u mnie 6 lat i nic sie nie dzieje ,nalot 95kkm... A u mnie ten polecany piętro wyżej 2,0D, po 10 latach i 183kkm też nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Ja jeździłem. Gdybym miał wybierać oczywiście faworyt to 2.0 TDCI, bo zasuwa całkiem sprawnie, pali > tyle co 1.8 i należy do jednych z bardziej udanych silników tej epoki. Natomiast z pewnością > nie można powiedzieć o silniku 1.8 że jest zły, fakt nie jest to najnowszy wynalazek, bo z lat > 90 z dołożonym CR i małymi zmianami, ale jest to udana jednostka. 1.6 w obu wersjach również. > W 1.6 90KM bardzo podoba mi się dół tego silnika, oraz ekonomiczność ~5.3-5.5l/100 średnio ze > zbiornika, przy 155km/h zegarowych ma 3 tyś obr, co wskazuje również na dobrze zestrojoną > skrzynię w trasy. zgadza sie 1,8 pamieta escorta korby tez lubia czasem sobie zastrajkowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Rozumiem że jeździeś wszystkimi, stąd opinia? tak i wieloma innymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Nie bylo tam zlych silnikow. Wszystkie benzyny sa bardzo dobre. Z diesli 1.8 jesli chcesz trwalosc. 2.0 najmocniejszy i kulturny. 1.6 kulturniejsze ale delikatniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Zgadzam się z 2.0 będzie największa frajda z jazdy, ale mniejszy wybór foczek z tym motorem. 1.8 będzie cichszy, żwawszy na autostradzie, 1.6 trochę mniej palą >korby tez lubia czasem sobie zastrajkowac No tak zwłaszcza, że w 1.8 korbowody i tłoki są kute, a w 1.6 odlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 1.8 korbowody i tłoki są kute, a w 1.6 odlew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcingangstas Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > I teraz jakiego silnika najlepiej szukać albo unikać? Chodzi zarówno o diesle i benzyny. Czy > wszystkie Diesle 1.6 i 1.8 mają dwumasy i DPF? Czy występują w nich problemy z korozją jak w > MK I? Na co zwrócić uwagę? > Z góry dziękuję za podpowiedzi Swojego w wersji kombi 2.0 TDCI użytkuję równo 2 lata. Nie chcę zapeszyć ale jak do tej pory, oprócz drobnostek raczej ok. Rdzewiała mi klapa bagażnika ale mogło to wynikać z tego że była już wcześniej malowana po stłuczce. Auto ma oczywiście dwumasę, na szcześie nie ma DPF bo było kupione w Polsce. Te z Niemiec chyba miały już DPF obowiązkowy, w Polsce można było wybierać. Autem jeżdżę głównie w mieście i na krótkich odcinkach, czyli tak jak nowszym dieslem jeździć się nie powinno. Spalanie przy takiej jeździe to max 8-8,2 litra, zazwyczaj trochę mniej. W trasie 5,5-6,5 litra, na autostradzie 6-7,5. Wakacyjna trasa do Chorwacji i z powrotem ( 3600 km) - 5,6 litra. Jeździłem też wersją 1.6 TDCI 90 KM i 109 KM. Ta pierwsza jak na swoją moc nieźle daje radę a spalanie ma sporo niższe, myślę że średnio 1,5-2 l mniej od mojego. 109-konna oczywiście żwawsza ale spalanie wyszło bliżej tego u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Jak oszczedny to 1.6. Jak z "pazurem" to 2.0TDCI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > 1.8 będzie cichszy, żwawszy na autostradzie, 1.8 cichszy i zwawszy od 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > 1.8 cichszy i zwawszy od 2.0? A gdzie tak napisał?Nie widzisz,że po wywodzie o 2.0 zakończył kropką a w kolejnym zdaniu jest mowa o 1.8 i 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > 1.8 cichszy i zwawszy od 2.0? Chodziło oczywiście o porównanie względem 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Tak czytam to wszystko i może głowa zaboleć Sam osobiście od 5 lat jeżdżę 1.8 TDCi z podniesioną mocą i momentem o ok. 20%. Teraz gdybym miał znowu kupować coś podobnego raczej nie zdecydowałbym się na ten silnik, nie wynika to z tego że jestem niezadowolony, bo przez 120 kkm wymieniłem świece żarowe i jedno łożysko z przodu. Ale charakterystyka tego sinika jest dość słaba, ma dużą dziurę poniżej 2 k rpm. Podejrzewam że jest najżywotniejszą jednostką ze wszystkich oferowanych. Przy zakupie była 6 tysięcy zł tańsza od 2.0 TDCi, stąd ten wybór, bo miałem budżet nie do przekroczenia. Jak znajdziesz w dobrym stanie to warto, ale zdecydowanie szukałbym 2.0 TDCi, jeździ się przyjemniej, szybciej ale trochę drożej, bo w trasie palą podobnie, ale w mieście 1.8 zużywa trochę mniej paliwa. Aaa brat użytkuje od prawie 5 lat właśnie 2.0 TDCi bez żadnych dłubanin, już jechał na lawecie bo rano nie chciał już odpalić Kiedyś coś mu rzępoliło w silniku, uważam że 2.0 jest bardziej awaryjny Mój odpukać jest w 100% bezawaryjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > No tak zwłaszcza, że w 1.8 korbowody i tłoki są kute, a w 1.6 odlew Nie wydaje mi się żeby silnik był zakuty, ale z pewnością jest starym żeliwnym czołgiem, 1.6 i 2.0 to bloki aluminiowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > diesel - 1.6 TDCi 90konny nie ma dpfu i turbina bez zmiennej geometrii łopatek. tem sam silnik ale 110 chyba konny już ma te udogodnienia Nie ma takiej reguły: były 90KM ze zwykłym turbo dwumasą i bez były 110KM z Fapem i bez, za to mają dwumasę i turbinę z geometrią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Chodziło oczywiście o porównanie względem 1.6 nadal mi sie nie chce wierzyc, ze 1.8 moze byc cichszy od czegokolwiek zwlaszcza, ze 1.6 "halasuje" bardzo znosnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > nadal mi sie nie chce wierzyc, ze 1.8 moze byc cichszy od czegokolwiek > zwlaszcza, ze 1.6 "halasuje" bardzo znosnie Jest zdecydowanie cichszy od 1.9 TDI, wiem bo mam cotygodniowe porównanie. No i na pewno od starych fiatowskich 2.8 JTD itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > nadal mi sie nie chce wierzyc, ze 1.8 moze byc cichszy od czegokolwiek > zwlaszcza, ze 1.6 "halasuje" bardzo znosnie Mam takie własne odczucia, że w mieście jakoś bardziej warczy, ale jak w trasie rozwinie skrzydła to tylko delikatnie sobie mruczy Podsumowując to ja bym nie skreślał żadnego z tych silników bo każdy ma swoje zady i walety , a wiadomo że zakup używanego samochodu to kompromis, więc trzeba brać pod uwagę całokształt danego egzemplarza i wybrać optymalnie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > 1,8 jest najgorszym z dizli w tym aucie > 1,6 90 nie mialy dpfu a niektore tez dwumasy bullshit,były też 90 z filtrtem cząstek > imo najlepszy wybor to 2,0tdci/hdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.