Skocz do zawartości

Audi A4 B5


DoLeCk

Rekomendowane odpowiedzi

> Co możecie powiedzieć po zdjęciach?

Kiera obszyta (a wierz mi skórzana wytrzymuje bardzo długo, wiadomo, że zależy jak kto używa, ale u kumpla ma 430 tyś i powycierana jest delikatnie na bokach, akurat w tych latach skóra w audi szła porządna, ja miałem 345 tys w A4 B5 i również kierat był ori w ładnym stanie).

Do sprawdzenia lewy tył bądź lewe drzwi, pomacaj sobie dokładnie słupek i próg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co już wiem to chyba prawa strona była lakierowana gdzieś w dolnych partiach, ale z

> posiadanych danych była to jakaś rysa parkingowa.

Ja piszę o lewym tyle, więc skoro i z prawej było robione to sprawdź sobie cały tył. Auto ma kilkanaście lat i wiadomo, że stłuczkę jakąś mogło mieć, ale mi bardziej chodzi o to, czy to nie jest fantazyjnie wyrzeźbiony ze szpachli ulep. Na podnośnik i sprawdzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jak auto, normalnie zrobione na handel, srodek jak nowy, co tu oceniac. Przygotuj się na

> przebieg ok.400 tys i bierz jak ładnie jeździ

Wedle VIN'u i danych z zeszłego roku jakie posiadam 160000 to oryginalny przebieg...

Ale w dzisiejszych czasach cholera wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik modelowy '98 tzw. mini-lift. Światła przednie ma od poliftowego modelu (od 1999r.) a więc nie ma przeciwmgłowych z przodu, mimo, że jest przycisk na desce, ponieważ w przedliftach PM są w lampach a w poliftach w kratkach zderzaka. Zmienione boczne kierunki z pomarańczowych na dymione.

Ogólnie przekładka lamp na polifty to chyba najczęściej spotykana modyfikacja w b5 przedliftowych. Optycznie odmładzają auto. Aby to zrobić trzeba zmienić wtyczki w wiązce i przyciąć lekko błotnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co możecie powiedzieć po zdjęciach?

Jak się podoba, to odłożyć 3 tys. na potrzebne naprawy i brać.

Jak już koledzy napisali-lampy przednie założone tzw "poliftowe", kierownica świeżo obszyta, jak fotel kierowcy niewysiedziany za mocno, to ma <300tys.km pewnie.

Sprawdzić miernikiem, nie powinno też być żadnej rdzy. Obejrzeć dolne listwy na drzwiach, czy nie czai się rude pod nimi.

Posłuchać silnka(1.8?) czy łańcuszek między wałkami nie hałasuje.

Nastawić się na wymianę kpl. wahaczy z przodu. Średni zestaw 600zł, porządny 1200zł.

Ogólnie auta żywotne, ale wbrew pozorom wcale nie takie tanie w naprawach jak inne popularne z podobnych roczników(ASTRA, GOLF, MEGANE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wedle VIN'u i danych z zeszłego roku jakie posiadam 160000 to oryginalny przebieg...

> Ale w dzisiejszych czasach cholera wie...

Nie lepiej zrezygnować z tego "prestiżu" i kupić tańszą markę ale coś nowszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lepiej zrezygnować z tego "prestiżu" i kupić tańszą markę ale coś nowszego?

Z jakiego pretiżu? Tu nie ma prestiżu, po prostu porządny samochod. Co kupić młodszego? Francuza, Włocha? Lepsze to to będzie niż Audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakiego pretiżu? Tu nie ma prestiżu, po prostu porządny samochod. Co kupić młodszego? Francuza,

> Włocha? Lepsze to to będzie niż Audi?

Jak miałbym do wyboru 16 letnie Audi i 10 letnie cokolwiek innego to wolę cokolwiek innego. Tym bardziej że nastoletnie produkty VAG to przeważnie 3 krotnie skręcone sztrucle albo po grubych dzwonach bo całych się brać nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak miałbym do wyboru 16 letnie Audi i 10 letnie cokolwiek innego to wolę cokolwiek innego. Tym

> bardziej że nastoletnie produkty VAG to przeważnie 3 krotnie skręcone sztrucle albo po grubych

> dzwonach bo całych się brać nie opłaca.

Kup sobie nowy skuter ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co możecie powiedzieć po zdjęciach?

Co mi się rzuciło w oczy, a o czym tu jeszcze nie napisano, to brak plastikowych nakładek na prowadnice przednich foteli. Powinny być takie upiększające plastiki optycznie chowające rynienkę i krawędź wykładziny. Jedno mogło się połamać, ale żeby nie było ani jednego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak dziury w oparciu fotela kierowcy - powinna być grinser006.gif

Silnik 1.8 (być może 1.6) trochę słabe i spalanie niemałe.

Podobno dobrze się "gazują".

Nie zdziw się jak coś się zacznie tłuc i naprawisz, a potem zacznie się tłuc co innego...

Zestaw dobrych wahaczy 1600 zeta, regenerowana maglownica 600zeta, rozrząd z paskami, napinaczami ok. 1800zeta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brak dziury w oparciu fotela kierowcy - powinna być

Przy jakim przebiegu powinna być?Bo przy 430 tysiach wciąż tej dziury nie ma w A4 B5 i fotel nawet jakoś mega wygnieciony nie jest na allegrowe 160 tys.

> Silnik 1.8 (być może 1.6) trochę słabe i spalanie niemałe.

> Podobno dobrze się "gazują".

1.8 jeździ już dobrze.1.6 do spokojnych jazd w zupełności również styka.

> Nie zdziw się jak coś się zacznie tłuc i naprawisz, a potem zacznie się tłuc co innego...

> Zestaw dobrych wahaczy 1600 zeta, regenerowana maglownica 600zeta, rozrząd z paskami, napinaczami

> ok. 1800zeta...

Nie dramatyzuj z tym zawieszeniem...na przestrzeni 250 tys przejechanych zmienione 4 sztuki, łączniki i końcówki, 2 wahacze są jeszcze oryginalne od nowości, przebieg 430 tys, każdy kto miał samochód z takim zawieszeniem wie, że dramatu nie ma, chyba, że ktoś sobie profilaktycznie zmienił zestaw na chińczyka za 500zł wszystkie (a takie na allegro są) więc specjalnie nie powinien być zdziwiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy jakim przebiegu powinna być?Bo przy 430 tysiach wciąż tej dziury nie ma w A4 B5 i fotel nawet

> jakoś mega wygnieciony nie jest na allegrowe 160 tys.

Jak kupowałem to miał 203tys.km i dziura była - ja nalatałem już 40tys.km i niewiele się powiększyła. Natomiast kierownica prawie jak nowa.

> 1.8 jeździ już dobrze.1.6 do spokojnych jazd w zupełności również styka.

Do spokojnej jazdy to i Cinquecento wystarczy. Mówię o tym, że trochę dużo pali, jak na uzyskiwane osiągi (1.8 i 1.6). Ja zawsze mogę się tłumaczyć, że "turbo żyje, turbo pije" grinser006.gif

> Nie dramatyzuj z tym zawieszeniem...na przestrzeni 250 tys przejechanych zmienione 4 sztuki,

> łączniki i końcówki, 2 wahacze są jeszcze oryginalne od nowości, przebieg 430 tys, każdy kto

> miał samochód z takim zawieszeniem wie, że dramatu nie ma, chyba, że ktoś sobie

> profilaktycznie zmienił zestaw na chińczyka za 500zł wszystkie (a takie na allegro są) więc

> specjalnie nie powinien być zdziwiony.

U mnie po 4 miesiącach jazdy po polskich drogach zawieszenie nadawało się do wymiany. Wymontowano oryginalne jeszcze części. Zamontowałem Ruvill`a - niestety to były moje maksymalne możliwości finansowe. Teraz byłby to Lemforder. Jeden wahacz nośny z tego kompletu już wymieniłem, pozostałe zaczynają trzeszczeć/skrzypieć na większych progach zwalniających.

Ale i tak lubię to auto palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak kupowałem to miał 203tys.km i dziura była - ja nalatałem już 40tys.km i niewiele się

> powiększyła. Natomiast kierownica prawie jak nowa.

wczesniejsze fotele szybciej dziura wypadala, mialem a4 z 96 roku dziura w fotelu byla, przebieg na liczniku 250 tys

a4 z 97 roku przebieg na liczniku 170 i dziuru nie bylo i nie wygladalo na to ze bedzie, w nowszych rocznikach podobnno lepiej z tymi fotelami

> Do spokojnej jazdy to i Cinquecento wystarczy. Mówię o tym, że trochę dużo pali, jak na uzyskiwane

> osiągi (1.8 i 1.6). Ja zawsze mogę się tłumaczyć, że "turbo żyje, turbo pije"

1.8 n/a ma jakies 10sek do 100, w miare dobrze jezdzi na wyzszych biegach, nie jest to wyscigowka, ale do do cc nie przyrownujmy, no i te 10-11 l lpg /100km spalania przy aucie co wazy 1250 kg jest limuzyna to tez nie jest nic nadzwyczajnego , po prostu srednia

> U mnie po 4 miesiącach jazdy po polskich drogach zawieszenie nadawało się do wymiany. Wymontowano

> oryginalne jeszcze części. Zamontowałem Ruvill`a - niestety to były moje maksymalne możliwości

> finansowe. Teraz byłby to Lemforder. Jeden wahacz nośny z tego kompletu już wymieniłem,

> pozostałe zaczynają trzeszczeć/skrzypieć na większych progach zwalniających.

> Ale i tak lubię to auto

u nas poszly komplety po 550 zl , puki co 15 tys km przebiegu na nim i nie daje znakow zuzycia

w drugiej (a6) po 25 tys 1 gorny mial luz poszly do wymiany oba

ale mozna trafic na kpl ktory nie wytrzyma wiele

z reszta przeszlo mi przez rece pare takich

aha no i wymienialem rozrzad , kpl z pompa wody, zadne chinole, chlodnica byla tylko "najtansza" i do 1800 braklo jeszcze spoooro

ale nie mowie ze jest to swietne auto, taniutkie w utrzymaniu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłeś/oglądałeś to na żywo?

Sam zainteresowany oglądał wraz z mechanikiem i na miejscu okazało się, że styrany strasznie. Po więcej szczegółów mogę się zwrócić i dopytać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.