Skocz do zawartości

4x4: SUV czy kombi?


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

> No to pokaż mi proszę te różnice które odczuwasz.

> Outback:

> 0-100km/h: 9,7s

> Vmax: 195km/h

> Captiva:

> 0-100km/h: 9,7s

> Vmax: 200km/h

> Pisałem: bycie fanem musi mieć swoje granice. Czy teraz może przeczytam że dane kłamią i Subaru

> robi 100 w 7s a Captiva w 15?

A automat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Insignie skresliłbym bo nie lubię opli, nie ma w nich nic fajnego.

Ciasno trochę.

> Ja bym wybrał outbacka ale jak

> ciągle drażni Cie to subaru

Nie drażni mnie ani trochę. To niektórych kącikowiczów drażni, że nie dostrzegam w nim niczego więcej jak tylko przeciętnego dupowozu i śmiem rzeczowo porównywać do innych nie wierząc w jakieś magiczne moce, których producent nie ujął w danych technicznych.

> wybierz skodę (mam deja vu czy już miałeś dylemat między subaru a

> skodą w innym wątku ?? albo kilku wątkach), superb to akurat bardzo fajne auto

Między Subaru a Skodą chyba nie. Pisałem kiedyśtam o Superbie bo Skoda też ma parę wad, które mnie drażnią.

Gdyby było auto idealne to bym je kupił i przestał marudzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A automat ?

Przecież pisałem wyżej. Z automatem różnica jest dramatyczna bo ten z Subaru jest fenomenalny.

Dlatego nie wybrałbym raczej Captivy z automatem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lubię wysoko siedzieć. A i tak nie przekraczam 130km/h więc hałas i spalanie aż tak nie bolą.

Kup S-Maxa i przestań truć. wink.gif

Masz tam 2.0 Ecoboosta, 240KM i do wyboru manual lub dwusprzęgłówkę. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki ten RAV ciężki? Myślałem że jak SUV nieduży to też niedużo waży.

Waży podobnie jak avensis. ok 1.5 T

Ale z silnikiem D-4D 2.0 126 KM daleko mu do mistrza sprintu zlosnik.gif

Bardziej do kulania, do 100 km/h ma jakoś z 11-12 sekund chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie drażni mnie ani trochę. To niektórych kącikowiczów drażni, że nie dostrzegam w nim niczego

> więcej jak tylko przeciętnego dupowozu i śmiem rzeczowo porównywać do innych nie wierząc w

> jakieś magiczne moce, których producent nie ujął w danych technicznych.

Magicznych mocy nie ma ale coś ma w sobie. Zmieniłem subaru na cytryne i choć cytryna ma zdecydowanie więcej plusów to jednak mam sentyment do subarynek.A może Ty cytrynę byś chciał ? zlosnik.gif

> Gdyby było auto idealne to bym je kupił i przestał marudzić.

Nigdy nie znajdziesz auta idealnego, NIGDY zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież pisałem wyżej. Z automatem różnica jest dramatyczna bo ten z Subaru jest fenomenalny.

> Dlatego nie wybrałbym raczej Captivy z automatem i tyle.

Chyba sam najpierw musisz sie okreslic co chcesz o ile pamietam poprzednio porywnywales automaty ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Magicznych mocy nie ma ale coś ma w sobie. Zmieniłem subaru na cytryne i choć cytryna ma

> zdecydowanie więcej plusów to jednak mam sentyment do subarynek.A może Ty cytrynę byś chciał ?

Chcę napęd na 4 koła. Gdybym nie chciał to myślałbym nad C5 lub DS5 ( serduszka.gif).

ok.gif

> Nigdy nie znajdziesz auta idealnego, NIGDY

No to się mnie nie pozbędziecie. hehe.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z innej beczki - widziałeś na HP wątek o bordowym forku ?

Widziałeś zlosnik.gif

Znam jednego mocniejszego, Pan Fiodor często bywał w Poznaniu na torze GrenTopem. Mój pierwszy kontakt z tym autem zmienił całkowicie znaczenie słów "mocny samochód".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcę napęd na 4 koła. Gdybym nie chciał to myślałbym nad C5 lub DS5 ( ).

Jeszcze zostaje Volvo V70 lub XC70 - tez fajne auto

> No to się mnie nie pozbędziecie.

Trzeba będzie ignorować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba sam najpierw musisz sie okreslic co chcesz o ile pamietam poprzednio porywnywales automaty ..

Mam porównanie i tak i tak bo jeździłem obydwoma autami z każdą skrzynią biegów.

Automat Captivy nie jest zły. Trochę dziwnie zmienia biegi bo dużo pracuje torque converterem i obroty niewiele się zmieniają co daje niezły komfort. Ale zabiera dużo osiągów więc bym go w tym aucie nie wybrał.

CVT Subaru w połączeniu z dieslem lub doładowaną benzyną w Forku XT to bajka. IMO jedna z najlepszych skrzyń z jakimi miałem do czynienia. Tu obawiałbym się tylko ewentualnych ukrytych fakapów bo to rozwiązanie (z dieslem) jest krótko na rynku. Outbacka wybrałbym jednak mimo wszystko z automatem bo z manualem auto mi aż tak nie pasowało. Tylko cenę też wywindowali trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze zostaje Volvo V70 lub XC70 - tez fajne auto

Volvo odpada bo kolega takimi jeździ i jest fanem marki. Nie chcę żeby każde spotkanie zamieniało się w głupie gadanie o samochodach. Żony się z nami rozwiodą.

hehe.gif

> Trzeba będzie ignorować

Ten kącik IMO jest właśnie do takich dylematów. Na co dzień jest tu śmiertelnie nudno.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mnie sie wydaje czy

> DS5 ma naped na 4 w wersji hybrydowej ?

508 na pewno ma.

01-peugeot-508-diesel-hybrid628.jpg

Ale Francuzi+diesel+hybryda+CośCzegoNieRobiliWcześniejINieMająOTymPojęcia to chyba zbyt duże ryzyko. Nie wspomnę o cenie, za którą można przebierać w takich autach.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 508 na pewno ma.

Citroen C5 tez ma teraz wyjść w jakiejś wersji cross tourer czy jakośtak ale jeśli prawdopodobnie napęd zostanie tylko na jedną oś co jest debilizmem bo jeśli tak to wersja roznić się będzie chyba tylko nadkolami, felgami i osłoną alu pod silnik zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Citroen C5 tez ma teraz wyjść w jakiejś wersji cross tourer czy jakośtak ale jeśli prawdopodobnie

> napęd zostanie tylko na jedną oś co jest debilizmem bo jeśli tak to wersja roznić się będzie

> chyba tylko nadkolami, felgami i osłoną alu pod silnik

Teraz taka moda, żeby wyglądało "sportowo" lub "terenowo". Ale niekoniecznie pod tymi plastikami musi takie być. Horrendalne ceny za zestaw plastików to już chyba są oczywiste.

hehe.gif

To chyba znak dzisiejszych czasów. Łatwy sposób na większą kasę to obudowanie auta plastikiem.

W sumie mogliby do C5 wsadzić głupiego Haldexa. Z regulowanym prześwitem auto dawałoby przecież bardzo fajne możliwości. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Volvo odpada bo kolega takimi jeździ i jest fanem marki. Nie chcę żeby każde spotkanie zamieniało

> się w głupie gadanie o samochodach. Żony się z nami rozwiodą.

facepalm%5B1%5D.gif łoooo matko a to kolega będzie jeżdził czy Ty nooo proszę Cię... tego sie po Koledze nie spodziewałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie mogliby do C5 wsadzić głupiego Haldexa. Z regulowanym prześwitem auto dawałoby przecież

> bardzo fajne możliwości.

no przeciez napisałem bzyyyk, bzyyyk a i cos jeszcze zawszee można by zmajstrować co by sie na pewno kącikowej braci spodobało oink.gif .... znaczy sie pobzykać np ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> łoooo matko a to kolega będzie jeżdził czy Ty nooo proszę Cię... tego sie po Koledze nie

> spodziewałem

Nie, po prostu gadałby ciągle o tym (ma 2 sztuki i już ciągle gada). Byłby tak upierdliwy jak nie przymierzając ja na Autokąciku. Tyle że Autokącik można w każdej chwili zamknąć. Na żywo byłoby to nie do zniesienia.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no przeciez napisałem bzyyyk, bzyyyk a i cos jeszcze zawszee można by zmajstrować co by sie na

> pewno kącikowej braci spodobało .... znaczy sie pobzykać np ;-)

No, to byłoby fajne. Kombi 4x4 z regulowanym prześwitem - chyba tylko Audi Allroad tak ma. Za 2x takie pieniądze.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz, moge Ci zmierzyc bo wlasnie taki ujezdzam (my13 Superb tdi)

Wg rankingu który kolega powyżej wrzucił powinna mieć 14cm. Można by sprawdzić czy dziennikarze dobrze zmierzyli.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy mnie sie wydaje czy

> DS5 ma naped na 4 w wersji hybrydowej ?

DS5 nie ma zawieszenia hydro w żadnej wersji - nie można więc go podnieść, co jest dośc istotnym mankamentem w porównaniu do C5 na przykład. A ten napęd na 4 koła jest dość specyficzny - tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym, przednia - spalinowym. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DS5 nie ma zawieszenia hydro w żadnej wersji - nie można więc go podnieść, co jest dośc istotnym

> mankamentem w porównaniu do C5 na przykład. A ten napęd na 4 koła jest dość specyficzny -

> tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym, przednia - spalinowym.

ale to dobrze, czy źle?

ze śniegu się wykula? pewnie wykula... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DS5 nie ma zawieszenia hydro w żadnej wersji - nie można więc go podnieść, co jest dośc istotnym

> mankamentem w porównaniu do C5 na przykład. A ten napęd na 4 koła jest dość specyficzny -

> tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym, przednia - spalinowym.

A Mazda CX-7 2.3 benzyna? W sumie i SUV i nieźle jedzie. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że średni SUV jest średnim pomysłem na autostrady, no

> chyba że lubisz wysokie spalanie + wysoki poziom hałasu.

nie zawsze prawdziwe wink.gif jeżdżę drugi rok X1 i jest absolutnie genialne na autostrady zarówno jak chodzi o komfort oraz zestawieni kosztów do poczucia bezpieczeństwa. przy licznikowych 170 nic specjalnie nie przeszkadza w rozmowie, a średnie spalanie mieści się w 10 l przy turbo benzynie

> SUVa - kupuje się po to żeby móc np. jeździć po jakiś bydowach, lasach itp. jeśli jest trochę

> uterenowiony, bo jak ma mieć 20" koła i naleśnik zamiast opony to to nawet bez sensu

jeżdżę na naleśnikach i zima i lato i nie ma problemu z przejazdem polną drogą, zaspami itp itd - oczywiscie w granichach rozsądku, mając na uwadze, że to pojazd szosowy a nie offroadowy

> Choć w nowej Ravie ledwo zmieniłem koła pod garażem na podnośniku do 2 ton, musiałem ratować się

> płytami betonowymi robiąc "fundament"

waga przy napędach, automacie i gadżetach faktycznie robi się spora - u mnie przekracza 1,7 t crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomi mają taką, kompletnie bezawaryjna na razie ma ok 120 tys km.

mój "profesór" ma taką i chwilę nia juz jeździ-a zazwyczaj auta goni szybko jak mu cos nie pasuje, bo przebiegi też trzepie niezłe roczne

niestety dieselka nie benzynkę więc nie pomoge - narzeka tylko trochę na hamulce (ale dośc dynamicznie jeździ-więc dla normalnego użyszkodnika może być ok)

aaa ma jakis domek gdzieś na zadupiu i na ryby często jeździ więc terenowo też auto mu się sprawuje ponoć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał dobrego kombiaka 4x4. SUV-y mnie nie przekonują. Wcale nie oferują jakoś szczególnie więcej miejsca. Osobiście nie potrzebuję większego prześwitu. W SUV-ach masz większe spalanie, droższe części i nie przekonują mnie za bardzo.

Ale to moje zdanie i kto inny mże się z nim nie zgodzić. Może codziennie podjeżdża pod 15 cm krawężniki i do tego SUV będzie mu niezbędny. Albo podczas naszej srogiej zimy potrzebuje dojechać spod swojej posesji do drogi 50 metrów w głębokim śniegu. To rozumiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój "profesór" ma taką i chwilę nia juz jeździ-a zazwyczaj auta goni szybko jak mu cos nie pasuje,

> bo przebiegi też trzepie niezłe roczne

> niestety dieselka nie benzynkę więc nie pomoge - narzeka tylko trochę na hamulce (ale dośc

> dynamicznie jeździ-więc dla normalnego użyszkodnika może być ok)

> aaa ma jakis domek gdzieś na zadupiu i na ryby często jeździ więc terenowo też auto mu się sprawuje

> ponoć

Ten diesel ma całkiem fajną moc na papierze (173KM), która gdzieś potem znika bo auto 0-100 jedzie 11.3s.

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Całą ją podnosiłeś?

Ten fundament posłużył mi do podniesienia terenu, podnośnik wymiękł i zabrakło mu z 4 cm żeby unieść auto hehe.gif Jednak większy prześwit będzie mi co sezon sprawiał kłopoty z podnoszeniem auta. Muszę zerknąć jak wygląda sprawa z fabrycznym podnośnikiem w bagażniku o ile taki istnieje shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wybrał dobrego kombiaka 4x4. SUV-y mnie nie przekonują. Wcale nie oferują jakoś szczególnie

> więcej miejsca. Osobiście nie potrzebuję większego prześwitu. W SUV-ach masz większe spalanie,

> droższe części i nie przekonują mnie za bardzo.

> Ale to moje zdanie i kto inny mże się z nim nie zgodzić. Może codziennie podjeżdża pod 15 cm

> krawężniki i do tego SUV będzie mu niezbędny. Albo podczas naszej srogiej zimy potrzebuje

> dojechać spod swojej posesji do drogi 50 metrów w głębokim śniegu. To rozumiem

Zgadzam się w 100%.

Krawężniki to zaleta SUVów, ja swoim kompaktowym kombiakiem nieraz muszę odpuszczać wiele miejsc parkingowych szukając te bez krawężników czy jakiś skosów bo już zderzak zarysowałem, tyle że mój jest nieco niższy niż standardowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To Ty zdajesz się nie widzieć różnicy w przyspieszeniu do 100km/h w okolicach 10s (Subaru, Captiva,

> Kia) a 8s (Insignia). To jest różnica, i to ogromna.

Akurat przyspieszenie 10s nie jest zle I wolalbym miec auto co ma 10 s niz 8s ale jest elastyczniejsze bo wazniejsza jest elastycznosc niz male roznice w przyspieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź sobie SUV-a w dieslu

jedź do jakiegoś sensownego zakładu

wywal DPF i zrób program ...

bedziesz miał to co chcesz ...

jeździłem ostatnio nówką sztuką kombiakiem superB platinum 2,0 170 4x4 dsg .... nie porywa mnie to ... ani w osiągach ... ani w wygodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do czego to auto?

90% to trasy, w tym dużo autostrad.

> Do jazdy głównie po autostradach - kombi 4x4 lepsze (chociaż przy tym zastosowaniu ośka wystarczy)

Mam duże auto do jazdy po autostradach z napędem na przód. Znudziło mi się.

> Do jazdy mieszanej - suv 4x4 lepszy

Tak naprawdę nie potrzebuję 4x4 na co dzień. Raz na rok na wakacjach chciałbym do plaży lub na stok narciarski podjechać bliżej niż inni. Wiem, że to głupi powód ale tak samo dobry jak każdy inny. Poza tym mam podjazd trochę pod górkę i nie chce mi się go odśnieżać.

W SUVach podoba mi się wysoka pozycja za kierownicą i ogólna wielkość auta.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź sobie SUV-a w dieslu

> jedź do jakiegoś sensownego zakładu

> wywal DPF i zrób program ...

> bedziesz miał to co chcesz ...

To ma niby sens, ale boję się wirusowania silnika jeśli mam zamiar nim potem co najmniej 200kkm zrobić.

hmm.gif

> jeździłem ostatnio nówką sztuką kombiakiem superB platinum 2,0 170 4x4 dsg .... nie porywa mnie to

> ... ani w osiągach ... ani w wygodzie

Też mnie na kolana nie rzuciła. Sęk w tym że wybór aut 4x4 w klasie D jest stosunkowo niewielki - trzeba iść na kompromisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat przyspieszenie 10s nie jest zle I wolalbym miec auto co ma 10 s niz 8s ale jest

> elastyczniejsze bo wazniejsza jest elastycznosc niz male roznice w przyspieszeniu.

No, wszystkie wymienione auta mają turbosprężarki więc z tym nie ma problemu. A 2s to nie jest mała różnica tylko przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie calosci czytac aleold.gif

Za SUV:

#5 - ilosc luda w srodku + bagaz + co mozesz pociagnac old.gif

7 osob - SUV tak + SUV da sie duzo pociagnac, SW - nie001.gif - nie wyobrazam sobie ciagnac moich skuterow czy lodki w SWhehe.gif (mowie o EU autach)[...]

Z resztazlosnik.gif to dobrze oddajewaytogo.gif

#4 perception - czyli ludowi wydaje sie ze jest SUV jest bezpieczniejszy - masa + wielkosc ...

#3 SUV zapakujesz wiecej, po prostu wiecej cm3 - sam powiedz - zmiescisz to do SWhehe.gif?

Kluger.png

Jedyna rzecz, ze bagaznik w SW potrafi byc dluzszy ... 001.gif[...] ale Cm3 nie pobijesz SUV

#2 SUV - chyba ze masz Outback, Alltrack, Allroad - SUV ma wiecej mm od drogi001.gif -

#1 Off-road - co z tego ze SW potrafi byc 4x4 jak nie da sie porownac SUV na ramie001.gif[...]

Moze Everest do EU trafiniewiem.gif - 3.2l I5 Diesel -147kW - cos dla ciebiezlosnik.gif

PIC2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ma niby sens, ale boję się wirusowania silnika jeśli mam zamiar nim potem co najmniej 200kkm

> zrobić.

ale jaki z tym masz problem ??? jeżeli zrobią Ci to ludki które maja pojęcie o robocie to przecież nie bedzie problemów. w salonach mitsubishi do słabszych wersji wręcz sie pytają przed wyjazdem nówka sztuką czy nie podnieść mocy i nie wgrać mocniejszej wersji ... spotkałem sie tym jak odbierali chłopaki L200 ...

wg mnie to najlepsza opcja.

ewentualnie możesz sprawdzić jak autko bez wirusa sie sprawuje w codziennej eksploatacji, wjeździć sie (czym innym jest jazda testowa a czym innym jest nauczenie sie danego samochodu) ... dwa miesiace pojeździć i wtedy zdecydujesz ... chip, zmiana oprogramowania albo zostaje tak jak jest i już ...

Jesli jeździsz po terenie a z tego co wiem to czasem musisz zjechać z dróg asfaltowych to klasa superB może być problematyczna

tak wiem wszystko sie da, ja po budowie drogi też 1,5 roku jeździłem kilka razy w miesiacu meganką II ale teraz mam komfort taki ze podjeżdzam pod wykop a nie staje na serwisówce i na nogach ... choć w tamtym tygodniu przytarłem dół samochodu i cóż meganka czy superB by był problemem ... weź sobie fajne 4x4 z dobrym silnikiem wyżej zawieszone

> Też mnie na kolana nie rzuciła. Sęk w tym że wybór aut 4x4 w klasie D jest stosunkowo niewielki -

> trzeba iść na kompromisy.

ja traktuje te autka jako samochody którymi można pojechać na ryby , na narty, albo lansować sie na bulwarze ... jesli chodzi o to żeby słuzyły do pracy to jednak tak jak wyżej napisałem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.