vronski Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Mam dłuższe doświadczenia z kilkoma tylko autami (chronologicznie: Escort w przedostatnim wcieleniu, Rover 200 w przedostatnim wcieleniu, Almera w ostatnim, Passat B5, Golf V), ale o ile do Passata włącznie nigdy nie miałem problemu z zajęciem miejsca za kierownicą, o tyle w Golfie musiałem sobie wypraktykować takie ustawienia fotela, które po dłuższej podróży zapewniają minimum dyskomfortu - tunel środkowy jest tam tak wyprofilowany, że dotykam go łydką prawej nogi i po jakimś czasie (powyżej dwóch godzin) odczuwam z tego powodu dyskomfort, jeśli zapomnę odpowiednio ustawić siedzisko. A odpowiednio oznacza niestety dość wysoko, co przy moim wzroście bywa kłopotliwe. W każdym razie miałem dzisiaj okazję zajrzeć do dealerów KIA, Peugeota i Opla i okazało się, że w Astrze problem występuje w jeszcze chyba większym stopniu niż w Golfie, podobnie w Insignii , w 308 chyba jest trochę więcej miejsca, ale jedynym autem, w którym prawą nogą nie dotykałem tunelu środkowego była Kia Sportage (nie wchodziłem do innych aut niż wymienione). Na dodatek całkiem niedawno siedziałem w dwóch wersjach SuperB - w wersji Ambient (?) bardzo mnie dziwiło, że ocieram o coś prawą nogą, nie pamiętam takiego odczucia z wersji Platinum, ale być może nie zwróciłem uwagi, a być może inne fotele ratują sytuację. Nie jestem wielkoludem, auta coraz bardziej rosną, a ja mam problem z zajęciem miejsca w kompakcie, a nawet w klasie D Co jest grane? W ramach bonusu: jeździ ktoś nowym 308? Jak z miejscem kierowcy? Próbowałem się tam wymościć, ale o ile problem ocierania łydką o tunel środkowy jest tam mało wyczuwalny , o tyle zakres regulacji kierownicy jest znikomy, bo okazuje się, że albo kierownica jest między kolanami, albo zasłania zegary (przesadzam oczywiście, ale zakres sensownej regulacji naprawdę okazał się niewielki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Nie jestem wielkoludem, auta coraz bardziej rosną, a ja mam problem z zajęciem miejsca w kompakcie, > a nawet w klasie D Co jest grane? Może masz nieprawidłową pozycję za kierownicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 31 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Pozycja za kierownicą raczej w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_II Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Mam podobne odczucia. Szukając samochodu bardzo ważnym elementem jest właśnie szerokość konsoli środkowej i kolizja z kolanem/łydką. Auta starej generacji pod tym względem są dla mnie o niebo lepsze niż dzisiejsze "zabudowy". Dobry przykład Focus: mk1 - zero kolizji z nogą, mk2 już niewygodnie a w mk3 paranoja bo ręczny wbija się w udo kierowcy. Teraz jeżdżę Megane III i tam jest względnie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Pozycja za kierownicą raczej w normie Masa ludzi tak myśli... do momentu, gdy wpadnie im w oko na Orlenie książka "Szybkość bezpieczna" S.Zasady i uda im się ją przeczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Masa ludzi tak myśli... do momentu, gdy wpadnie im w oko na Orlenie książka "Szybkość bezpieczna" > S.Zasady i uda im się ją przeczytać. Mi oczy otworzyło dopiero szkolenie - wtedy odkryłem że moja "pozycja" była raczej z Kamasutry niż z książki o prawidłowym jeżdżeniu samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Pozycja za kierownicą raczej w normie 69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Mi oczy otworzyło dopiero szkolenie - wtedy odkryłem że moja "pozycja" była raczej z Kamasutry niż > z książki o prawidłowym jeżdżeniu samochodem. co nie zmienia faktu ze w wielu pojazdach zajecie prawidlowej pozycji jest utrudnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Pozycja za kierownicą raczej w normie Pokaż foto, loża szyderców z pewnością stanie na wysokości zadania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > co nie zmienia faktu ze w wielu pojazdach zajecie prawidlowej pozycji > jest utrudnione Niektóre pojazdy są po prostu niekompatybilne Moja koleżanka jeździ S-Max'em. Jest szczupła i wysoka. Fotel ma wysoko, nogi podkulone, a i tak nie sięga do kierownicy na godzinie 12 bez pochylenia się do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Niektóre pojazdy są po prostu niekompatybilne > Moja koleżanka jeździ S-Max'em. Jest szczupła i wysoka. Fotel ma wysoko, nogi podkulone, a i tak > nie sięga do kierownicy na godzinie 12 bez pochylenia się do przodu. od lat mam oparcie w pionie i albo mam kierownice za daleko albo pedaly za blisko i zadna regulacja nie daje rady w roznych pojazdach / sylwetka raczej w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Ja za to mam problem z kolanem obijającym się o dolną część obudowy kolumny kierowniczej. Mimo obniżenia fotela i podniesienia kierownicy problem występuje nadal w wielu samochodach różnych marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Planck Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Ja za to mam problem z kolanem obijającym się o dolną część obudowy kolumny kierowniczej. > Mimo obniżenia fotela i podniesienia kierownicy problem występuje nadal w wielu samochodach różnych > marek. Z mojej obserwacji jest to największy probelm w autach produkcji japońskiej i koreańskiej (z segmentem D włącznie) i tylko SUVy są OK pod tym względem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Z mojej obserwacji jest to największy probelm w autach produkcji japońskiej i koreańskiej (z > segmentem D włącznie) i tylko SUVy są OK pod tym względem. Miałem też ten problem w Skodzie Superb. I żeby był SUV - w Kii Sorento. Generalnie auta wielkie robią a miejsca w środku mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Miałem też ten problem w Skodzie Superb. W Superbie tego nie zauważyłem, ale w Mondeo jest z tym tragedia. Żeby wysiąść z samochodu musiałem prawą nogę wyginać jak cyrkowiec i stopę wciskać pod pedały. Już w salonie to było upierdliwe, a co jak trzeba tak wysiadać 10 razy dziennie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Którym Mondeo? obecnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Nie jestem wielkoludem, auta coraz bardziej rosną, a ja mam problem z zajęciem miejsca w kompakcie, > a nawet w klasie D Co jest grane? dobre dopasowanie się do pojazdu, to dla mnie jeden z najważniejszych kryteriów jego wyboru. W Superbie miałem straszny problem. Siedziałem pół godziny i kombinowałem i ciągle było coś nie tak. W innych markach różnie. Natomiast w Mazdzie 6 i w Inisgnii jak tylko wsiadłem - wow, ten samochód jakby był wyprodukowany pode mnie. Są pewne specyficzne ustawienia, konstrukcja fotela i tunelu środkowego, położenie kierownicy, które sprawiają, że do jednego auta łatwiej się dopasować, a w innych jest to mało możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > dobre dopasowanie się do pojazdu, to dla mnie jeden z najważniejszych kryteriów jego wyboru. W > Superbie miałem straszny problem. Siedziałem pół godziny i kombinowałem i ciągle było coś nie > tak. W innych markach różnie. Natomiast w Mazdzie 6 i w Inisgnii jak tylko wsiadłem - wow, ten > samochód jakby był wyprodukowany pode mnie. > Są pewne specyficzne ustawienia, konstrukcja fotela i tunelu środkowego, położenie kierownicy, > które sprawiają, że do jednego auta łatwiej się dopasować, a w innych jest to mało możliwe. Ja do auta dopasowuję się kilka tys. km. Na początku eksploatacji codziennie jeżdżę fotelem, reguluję jego wysokość i kąt oparcia, dopasowuję położenie kierownicy aż w końcu jest mi wygodnie Próby w salonie traktuję jako mocno wstępną grę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Którym Mondeo? obecnym? Tak, około miesiąc temu byłem w salonie i przymierzałem się do dwóch egzemplarzy i w obu było to samo. Ustawiłem fotel w najniższej pozycji, kierownicę tak, żeby górna obudowa kolumny kier. była tuż pod zegarami (czyli maksymalnie wysoko bez ich zasłaniania), i przy wysiadaniu nie byłem w stanie przechylić prawego kolana w stronę drzwi bez "wygibasów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Tak, około miesiąc temu byłem w salonie i przymierzałem się do dwóch egzemplarzy i w obu było to > samo. Ustawiłem fotel w najniższej pozycji, kierownicę tak, żeby górna obudowa kolumny kier. > była tuż pod zegarami (czyli maksymalnie wysoko bez ich zasłaniania), i przy wysiadaniu nie > byłem w stanie przechylić prawego kolana w stronę drzwi bez "wygibasów". Jeżdżę nim od 2 mies i nie zauważyłem problemów. Sprawdzę z ciekawości dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 pamietam, że najgorzej mi sie siedziało w Foce MKII (miałem 2,5 roku, troche męczące to było), AR Giulietta - masakra (tam nie da rady sie usadowić wygodnie). I pamietam też że w kwestii kolana vs tunel - mega niewygodny był A4 B5. Poza powyższymi nie zauważam problemów z pozycją, które utkwiłyby mi w pamięci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Masa ludzi tak myśli... do momentu, gdy wpadnie im w oko na Orlenie książka "Szybkość bezpieczna" > S.Zasady i uda im się ją przeczytać. Jest tam coś więcej niż w ogólnodostępnych źródłach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Pokaż foto, loża szyderców z pewnością stanie na wysokości zadania Bardzo możliwe, że zrobię Z podwiniętą nogawką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > Jest tam coś więcej niż w ogólnodostępnych źródłach? Zajrzyj na stację Orlenu. Ta książka kosztuje równowartość czteropaku podłego piwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 Znam ten problem w uno mialem poluzowalem tunel srodkowy, zeby bylo wygodniej Przymierz sie do Volvo V50 , niby ciasno ale tunel tak skonstruowany, ze nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.