Skocz do zawartości

Co się teraz upycha w tunelu środkowym?


vronski

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dłuższe doświadczenia z kilkoma tylko autami (chronologicznie: Escort w przedostatnim wcieleniu, Rover 200 w przedostatnim wcieleniu, Almera w ostatnim, Passat B5, Golf V), ale o ile do Passata włącznie nigdy nie miałem problemu z zajęciem miejsca za kierownicą, o tyle w Golfie musiałem sobie wypraktykować takie ustawienia fotela, które po dłuższej podróży zapewniają minimum dyskomfortu - tunel środkowy jest tam tak wyprofilowany, że dotykam go łydką prawej nogi i po jakimś czasie (powyżej dwóch godzin) odczuwam z tego powodu dyskomfort, jeśli zapomnę odpowiednio ustawić siedzisko. A odpowiednio oznacza niestety dość wysoko, co przy moim wzroście bywa kłopotliwe.

W każdym razie miałem dzisiaj okazję zajrzeć do dealerów KIA, Peugeota i Opla i okazało się, że w Astrze problem występuje w jeszcze chyba większym stopniu niż w Golfie, podobnie w Insignii icon_rolleyes.gif , w 308 chyba jest trochę więcej miejsca, ale jedynym autem, w którym prawą nogą nie dotykałem tunelu środkowego była Kia Sportage (nie wchodziłem do innych aut niż wymienione).

Na dodatek całkiem niedawno siedziałem w dwóch wersjach SuperB - w wersji Ambient (?) bardzo mnie dziwiło, że ocieram o coś prawą nogą, nie pamiętam takiego odczucia z wersji Platinum, ale być może nie zwróciłem uwagi, a być może inne fotele ratują sytuację.

Nie jestem wielkoludem, auta coraz bardziej rosną, a ja mam problem z zajęciem miejsca w kompakcie, a nawet w klasie D hmm.gif Co jest grane?

W ramach bonusu: jeździ ktoś nowym 308? Jak z miejscem kierowcy? zlosnik.gif Próbowałem się tam wymościć, ale o ile problem ocierania łydką o tunel środkowy jest tam mało wyczuwalny grinser006.gif , o tyle zakres regulacji kierownicy jest znikomy, bo okazuje się, że albo kierownica jest między kolanami, albo zasłania zegary (przesadzam oczywiście, ale zakres sensownej regulacji naprawdę okazał się niewielki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne odczucia. Szukając samochodu bardzo ważnym elementem jest właśnie szerokość konsoli środkowej i kolizja z kolanem/łydką. Auta starej generacji pod tym względem są dla mnie o niebo lepsze niż dzisiejsze "zabudowy". Dobry przykład Focus: mk1 - zero kolizji z nogą, mk2 już niewygodnie a w mk3 paranoja bo ręczny wbija się w udo kierowcy. Teraz jeżdżę Megane III i tam jest względnie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masa ludzi tak myśli... do momentu, gdy wpadnie im w oko na Orlenie książka "Szybkość bezpieczna"

> S.Zasady i uda im się ją przeczytać.

Mi oczy otworzyło dopiero szkolenie - wtedy odkryłem że moja "pozycja" była raczej z Kamasutry niż z książki o prawidłowym jeżdżeniu samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi oczy otworzyło dopiero szkolenie - wtedy odkryłem że moja "pozycja" była raczej z Kamasutry niż

> z książki o prawidłowym jeżdżeniu samochodem.

co nie zmienia faktu ze w wielu pojazdach zajecie prawidlowej pozycji

jest utrudnione oslabiony.gifsick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co nie zmienia faktu ze w wielu pojazdach zajecie prawidlowej pozycji

> jest utrudnione

Niektóre pojazdy są po prostu niekompatybilne wink.gif

Moja koleżanka jeździ S-Max'em. Jest szczupła i wysoka. Fotel ma wysoko, nogi podkulone, a i tak nie sięga do kierownicy na godzinie 12 bez pochylenia się do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektóre pojazdy są po prostu niekompatybilne

> Moja koleżanka jeździ S-Max'em. Jest szczupła i wysoka. Fotel ma wysoko, nogi podkulone, a i tak

> nie sięga do kierownicy na godzinie 12 bez pochylenia się do przodu.

od lat mam oparcie w pionie

i albo mam kierownice za daleko albo pedaly za blisko

i zadna regulacja nie daje rady sick.gif

w roznych pojazdach / sylwetka raczej w normie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za to mam problem z kolanem obijającym się o dolną część obudowy kolumny kierowniczej.

Mimo obniżenia fotela i podniesienia kierownicy problem występuje nadal w wielu samochodach różnych marek.

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja za to mam problem z kolanem obijającym się o dolną część obudowy kolumny kierowniczej.

> Mimo obniżenia fotela i podniesienia kierownicy problem występuje nadal w wielu samochodach różnych

> marek.

Z mojej obserwacji jest to największy probelm w autach produkcji japońskiej i koreańskiej (z segmentem D włącznie) i tylko SUVy są OK pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z mojej obserwacji jest to największy probelm w autach produkcji japońskiej i koreańskiej (z

> segmentem D włącznie) i tylko SUVy są OK pod tym względem.

Miałem też ten problem w Skodzie Superb. I żeby był SUV - w Kii Sorento.

Generalnie auta wielkie robią a miejsca w środku mało.

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem też ten problem w Skodzie Superb.

W Superbie tego nie zauważyłem, ale w Mondeo jest z tym tragedia. Żeby wysiąść z samochodu musiałem prawą nogę wyginać jak cyrkowiec i stopę wciskać pod pedały. Już w salonie to było upierdliwe, a co jak trzeba tak wysiadać 10 razy dziennie? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem wielkoludem, auta coraz bardziej rosną, a ja mam problem z zajęciem miejsca w kompakcie,

> a nawet w klasie D Co jest grane?

dobre dopasowanie się do pojazdu, to dla mnie jeden z najważniejszych kryteriów jego wyboru. W Superbie miałem straszny problem. Siedziałem pół godziny i kombinowałem i ciągle było coś nie tak. W innych markach różnie. Natomiast w Mazdzie 6 i w Inisgnii jak tylko wsiadłem - wow, ten samochód jakby był wyprodukowany pode mnie.

Są pewne specyficzne ustawienia, konstrukcja fotela i tunelu środkowego, położenie kierownicy, które sprawiają, że do jednego auta łatwiej się dopasować, a w innych jest to mało możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobre dopasowanie się do pojazdu, to dla mnie jeden z najważniejszych kryteriów jego wyboru. W

> Superbie miałem straszny problem. Siedziałem pół godziny i kombinowałem i ciągle było coś nie

> tak. W innych markach różnie. Natomiast w Mazdzie 6 i w Inisgnii jak tylko wsiadłem - wow, ten

> samochód jakby był wyprodukowany pode mnie.

> Są pewne specyficzne ustawienia, konstrukcja fotela i tunelu środkowego, położenie kierownicy,

> które sprawiają, że do jednego auta łatwiej się dopasować, a w innych jest to mało możliwe.

Ja do auta dopasowuję się kilka tys. km.

Na początku eksploatacji codziennie jeżdżę fotelem, reguluję jego wysokość i kąt oparcia, dopasowuję położenie kierownicy aż w końcu jest mi wygodnie smile.gif

Próby w salonie traktuję jako mocno wstępną grę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Którym Mondeo? obecnym?

Tak, około miesiąc temu byłem w salonie i przymierzałem się do dwóch egzemplarzy i w obu było to samo. Ustawiłem fotel w najniższej pozycji, kierownicę tak, żeby górna obudowa kolumny kier. była tuż pod zegarami (czyli maksymalnie wysoko bez ich zasłaniania), i przy wysiadaniu nie byłem w stanie przechylić prawego kolana w stronę drzwi bez "wygibasów". no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, około miesiąc temu byłem w salonie i przymierzałem się do dwóch egzemplarzy i w obu było to

> samo. Ustawiłem fotel w najniższej pozycji, kierownicę tak, żeby górna obudowa kolumny kier.

> była tuż pod zegarami (czyli maksymalnie wysoko bez ich zasłaniania), i przy wysiadaniu nie

> byłem w stanie przechylić prawego kolana w stronę drzwi bez "wygibasów".

Jeżdżę nim od 2 mies i nie zauważyłem problemów. Sprawdzę z ciekawości dziś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam, że najgorzej mi sie siedziało w Foce MKII (miałem 2,5 roku, troche męczące to było), AR Giulietta - masakra (tam nie da rady sie usadowić wygodnie). I pamietam też że w kwestii kolana vs tunel - mega niewygodny był A4 B5.

Poza powyższymi nie zauważam problemów z pozycją, które utkwiłyby mi w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.