ABM Napisano 4 Maja 2014 Udostępnij Napisano 4 Maja 2014 Witam. Po przejażdżce Citroenem C6 2.7 HDI dość mocno zachorowałem na to auto i w tej kwestii się już raczej nie wyleczę. Chciałem zapytać o silniki, głównie interesuje mnie mniejszy HDI 2.2 biturbo 170 km i większy HDI V6 2.7 204 km, jednak biorę także pod uwagę benzynowy V6 i gazyfikację. Chciałem zapytać czy 2.7 HDI rzeczywiście jest taki paliwożerny i awaryjny? Czy 2.2 HDI da się sensownie i bezawaryjnie zchpiować? Jak wygląda gazowanie benzynowego V6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Witam. > Po przejażdżce Citroenem C6 2.7 HDI dość mocno zachorowałem na to auto i w tej kwestii się już > raczej nie wyleczę. Chciałem zapytać o silniki, głównie interesuje mnie mniejszy HDI 2.2 > biturbo 170 km i większy HDI V6 2.7 204 km, jednak biorę także pod uwagę benzynowy V6 i > gazyfikację. Chciałem zapytać czy 2.7 HDI rzeczywiście jest taki paliwożerny i awaryjny? Czy > 2.2 HDI da się sensownie i bezawaryjnie zchpiować? Jak wygląda gazowanie benzynowego V6? Jeśli tam siedzi te same albo zbliżone konsstrukcyjnie V6 co w C8, 807, Phedra itd to czytałem bardzo dobre opinie że silnik stary konstrukcyjnie i sprawdzony. Wolałbym się w to ładować niż w uzywane biturbo. A co do gazowania to jeden grzyb czy to R4 czy V6 - dobry montaż i graty i będzie smigać tak jak na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katorznik Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 jak pytalem o c5 z 2.2 to wszyscy odradzali, siakies problemy z filtrem, plus inne drobnostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 Bierz 3.0 V6, znany , sprawdzony silnik . Z gazem będzie o niebo tańszy w eksploatacji niż diesel biturbo(wtryski , dwumasy, 2xturbina itp.) I nie łudzisz się chyba,że kupisz C6 diesla z przebiegiem 170 tyś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Bierz 3.0 V6, znany , sprawdzony silnik . Z gazem będzie o niebo tańszy w eksploatacji niż diesel > biturbo(wtryski , dwumasy, 2xturbina itp.) I nie łudzisz się chyba,że kupisz C6 diesla z > przebiegiem 170 tyś?? Możesz trochę napisać o spalaniu i gazowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Możesz trochę napisać o spalaniu i gazowaniu? Miałem ten silnik w 406 coupe, w mieście 12 przy lekkiej nodze w trasie 7-8 L benzyny, gaz bez problemu choc ja akurat zamontować nie zdąrzyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 miales przed czy po lifta, bo roznica jest znaczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > miales przed czy po lifta, bo roznica jest znaczna Polift 211 KM ,zmienne fazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > jak pytalem o c5 z 2.2 to wszyscy odradzali, siakies problemy z filtrem, plus inne drobnostki jakie, bom ciekaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 5 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Miałem ten silnik w 406 coupe, w mieście 12 przy lekkiej nodze w trasie 7-8 L benzyny, gaz bez > problemu choc ja akurat zamontować nie zdąrzyłem. Tak sobie czytam opinie o tych silnikach, raporty spalania i coraz bardziej przekonuję się do benzynowego V6 z dobrą instalką LPG. Taki 2.2 HDI biturbo lub 2,7 V6 to rzeczywiście potencjalna skarbonka, dodatkowo ten ostatni jest bardzo paliwożerny, natomiast 2.2 nawet biturbo jest zwyczajnie za słaby do budy C6. Zakładając, że prawidłowo zagazowana benzyna V6 będzie spalać 16 litrów w mieście i 10 na trasie, to będzie znacznie tańsza w eksploatacji od 2.7 HDI i nawet nieznacznie tańsza od 2.2 HDI. Dodatkowe plusy to brzmienia benzynowego V6 i jego niezawodność. Jedyna co mnie trochę przeraża to bardzo niski zasię na LPG i konieczność częstego tankowania, co w trasach jest bardzo irytujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Tak sobie czytam opinie o tych silnikach, raporty spalania i coraz bardziej przekonuję się do > benzynowego V6 z dobrą instalką LPG. Taki 2.2 HDI biturbo lub 2,7 V6 to rzeczywiście > potencjalna skarbonka, dodatkowo ten ostatni jest bardzo paliwożerny, natomiast 2.2 nawet > biturbo jest zwyczajnie za słaby do budy C6. Zakładając, że prawidłowo zagazowana benzyna V6 > będzie spalać 16 litrów w mieście i 10 na trasie, to będzie znacznie tańsza w eksploatacji od > 2.7 HDI i nawet nieznacznie tańsza od 2.2 HDI. Dodatkowe plusy to brzmienia benzynowego V6 i > jego niezawodność. Jedyna co mnie trochę przeraża to bardzo niski zasię na LPG i konieczność > częstego tankowania, co w trasach jest bardzo irytujące. Nie licz na spalanie 10 lpg w trasie...tyle to spalają 1.5-1.8, bardziej nastaw się na 13-14 trasa (bez wygłupów i bez mulenia) oraz 18-20 miasto-nie rozczarujesz się potem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Zakładając, że prawidłowo zagazowana benzyna V6 > będzie spalać 16 litrów w mieście i 10 na trasie, to będzie znacznie tańsza w eksploatacji od > 2.7 HDI i nawet nieznacznie tańsza od 2.2 HDI. Dodatkowe plusy to brzmienia benzynowego V6 i > jego niezawodność. Jedyna co mnie trochę przeraża to bardzo niski zasię na LPG i konieczność > częstego tankowania, co w trasach jest bardzo irytujące. Znam ten silnik w podobnym Peugeocie 607. Realne spalanie benzyny to 8-9 trasa, 10 autostrada, 12 miasto, także na lpg wyjdzie odpowiednio 10-11, 12, 15/100. Przyjmij średnie dla lpg 13/100, co przy zbiorniku 45l. pozwoli przejechać ponad 300km, a w trasie nawet 400km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Nie licz na spalanie 10 lpg w trasie...tyle to spalają 1.5-1.8, bardziej nastaw się na 13-14 trasa > (bez wygłupów i bez mulenia) oraz 18-20 miasto-nie rozczarujesz się potem. Gruba przesada. Jeździłem kolejno autami 3.0, 1.6 oraz 1.8 - różnice w spalaniu nie były wcale bardzo duże A dla 3.0 max to było 15-17 l LPG w mieście. W trasie do 12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Gruba przesada. > Jeździłem kolejno autami 3.0, 1.6 oraz 1.8 - różnice w spalaniu nie były wcale bardzo duże > A dla 3.0 max to było 15-17 l LPG w mieście. W trasie do 12. Dokladnie. Sam posiadam 3.2 i 1.8 w tych samych autach i spalaja srednio 14,5 i 10l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 5 Maja 2014 Udostępnij Napisano 5 Maja 2014 > Nie licz na spalanie 10 lpg w trasie...tyle to spalają 1.5-1.8, bardziej nastaw się na 13-14 trasa > (bez wygłupów i bez mulenia) oraz 18-20 miasto-nie rozczarujesz się potem. hmm mam silnik 2.0 automat i miasto jest około 13L raczej nie więcęj a na trasie 10L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Witam. > Po przejażdżce Citroenem C6 2.7 HDI dość mocno zachorowałem na to auto i w tej kwestii się już > raczej nie wyleczę. Chciałem zapytać o silniki, głównie interesuje mnie mniejszy HDI 2.2 > biturbo 170 km i większy HDI V6 2.7 204 km, jednak biorę także pod uwagę benzynowy V6 i > gazyfikację. Chciałem zapytać czy 2.7 HDI rzeczywiście jest taki paliwożerny i awaryjny? Czy > 2.2 HDI da się sensownie i bezawaryjnie zchpiować? Jak wygląda gazowanie benzynowego V6? Ja mam ten V6 z LPG w swojej C5 i średnie spalanie po 48 000 km to 14,7 l/100 km (połowa przebiegu to Warszawa a druga polowa to wyjazdy weekendowe do Wrocławia po A2 i S8) ale mam kijową instalację, którą będę zmieniał. http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52654 C6 2,2 HDI bym nie brał pod uwagę bo ma ciut inne zawieszenie niż wersje V6 jeśli dobrze pamiętam ale to zaraz Paweł Jędrocha dokładnie napisze o różnicach w zawieszeniu C6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Nie licz na spalanie 10 lpg w trasie...tyle to spalają 1.5-1.8, bardziej nastaw się na 13-14 trasa > (bez wygłupów i bez mulenia) oraz 18-20 miasto-nie rozczarujesz się potem. To nie do końca tak jak piszesz. Ja w a8 4,2 po wymianie wtrysków (na pierwszych spalał dużo więcej) osiągałęm 11l na autostradzie przy jeździe zgodnie z przepisami w UK, czyli 70mil/h, do 13l przy normalnym tempie, średnio spalał mi 15l. Zaznaczam, ze jeżdżę spokojnie, bo mój b rat tym autem nie schodził ponizej 25l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Jedyna co mnie trochę przeraża to bardzo niski zasię na LPG i konieczność > częstego tankowania, co w trasach jest bardzo irytujące. Jak będziesz wyceniał instalację to poproś o największą możliwą butle w kole która wypełni miejsce zapasu, jak dobrze pójdzie to wejdzie Ci 50l LPG, a to jest do 500 km przy spokojnej trasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 > Jak będziesz wyceniał instalację to poproś o największą możliwą butle w kole która wypełni miejsce > zapasu, jak dobrze pójdzie to wejdzie Ci 50l LPG, a to jest do 500 km przy spokojnej trasie Wiem, nawet się zastanawiam nad wywaleniem oryginalnego baku benzyny i wstawienie w to miejsce drugiej dużej butli LPG i mini zbiornika na benzynę. Od 8 lat mam diesle i zasięg w trasie ponad 1000 km, na rezerwie w okolicach 100 km i jak sobie przypomnę w poprzednim aucie z LPG, tankowania co 300 km, to jestem przerażony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > Jak będziesz wyceniał instalację to poproś o największą możliwą butle w kole która wypełni miejsce > zapasu, jak dobrze pójdzie to wejdzie Ci 50l LPG, a to jest do 500 km przy spokojnej trasie Też wyszedłem z tego założenia w Stilo. Wchodzi mi około 49l lpg. W trasie na ponad 650km wystarczy przy paliwożernym 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 > jak pytalem o c5 z 2.2 to wszyscy odradzali, siakies problemy z filtrem, plus inne drobnostki Jak zwykle mówią ci którzy nigdy nie mieli i nie jeździli takim autem z tym silnikiem obecnie u mnie: 180kkm przebieg fap - nigdy żdanych problemów nie bierze oleju podatny na modyfikacje - obecnie 200KM @ 430Nm nadal fabryczne sprzęgło i dwu masowe koło zamachowe a takie informacje najłatwiej szukać na forum o C5 klub cytyrny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.