Skocz do zawartości

Komfort w autach segmentu D wobec aut z segmentu E, F, I, K


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do osób mających okazję często jeździć różnymi autami segmentu E, F, I, K. Czy spotkaliście się z komfortowymi autami segmentu D, które zapewniają porównywalny poziom wygody jak wygodne auta z w/w segmentów?

Zdaje sobie sprawę, że nie wszystkie auta segmentów E, F, I, K są wygodne ale spora ich część takimi jest. Nie miałem okazji wieloma autami tego typu się przejechać a co dopiero przejechać nimi dłuższy dystans.

Jako komfort rozumiem sposób amortyzowania, poziom wyciszenia, wygodę foteli itp itd.

Zakres produkcji aut obierzmy od lat 90' do obecnie produkowanych aut.

Wracając do meritum: czy jakieś auta segmentu D, być może któreś dosyć popularne, dorównuje komfortem autom z wymienionych segmentów? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I - terenowe

W tym przypadku o komforcie można zapomnieć, jazda przypomina wannę na kołach a w innych przypadkach wóz drabiniasty, zazwyczaj kanapa z tyłu (poza wyjątkami jak JGC, czy duze amerykańce) to siedzisko w stylu "ławka"

> K - vany

Tu jest fajnie np Toyota Sienna, Nissan Quest, Honda odysey-komfort często lepszy niż w autach D klasy nawet dużej d klasy, bo D segment to również bmw np e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do osób mających okazję często jeździć różnymi autami segmentu E, F, I, K. Czy

> spotkaliście się z komfortowymi autami segmentu D, które zapewniają porównywalny poziom wygody

> jak wygodne auta z w/w segmentów?

> Zdaje sobie sprawę, że nie wszystkie auta segmentów E, F, I, K są wygodne ale spora ich część

> takimi jest. Nie miałem okazji wieloma autami tego typu się przejechać a co dopiero przejechać

> nimi dłuższy dystans.

> Jako komfort rozumiem sposób amortyzowania, poziom wyciszenia, wygodę foteli itp itd.

> Zakres produkcji aut obierzmy od lat 90' do obecnie produkowanych aut.

> Wracając do meritum: czy jakieś auta segmentu D, być może któreś dosyć popularne, dorównuje

> komfortem autom z wymienionych segmentów?

Różnica między D a E jest IMO taka jak między C a D.

W górę odstają trochę auta marek premium (BMW 5, Mercedes E, Jag XF itd.).

SUVy są zwykle mniej wygodne niż klasa D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW e46, e90

> Mercedes C

> Volvo S60

> Audi A4 B6, B7

> To jest segment D, który jest bardzo komfortowy.

To jest przerośnięty segment C. Segment D to BMW 5, Mercedes E, Audi A6 itd.

Tylko Volvo jest w segmencie D, chociaż ono znowu jest trochę małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest przerośnięty segment C. Segment D to BMW 5, Mercedes E, Audi A6 itd.

> Tylko Volvo jest w segmencie D, chociaż ono znowu jest trochę małe.

Nie. To jest segment D, segmenty to nie tylko wielkość-kiedyś też ciężko mi było w to uwierzyć.

Ale dla mnie to właśnie takie lepsiejsze kompakty i ta wygoda w nich również jest taka kompaktowa do "bardzo wygodnych" to im brakuje sporo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. To jest segment D, segmenty to nie tylko wielkość-kiedyś też ciężko mi było w to uwierzyć.

A co? I jak w takim razie uszeregowałbyś modele np. BMW czy Mercedesa?

To, że są premium nie oznacza że wymykają się normalnym podziałom. Mercedes A nigdy nie będzie w klasie D, choćby go nie wiem jak zrobili premium.

Tak jak np. to nigdy nie będzie autem sportowym mimo przynależności do takiej rodziny.

content_allsites_images_Aston+Martin+Cygnet_01_5315f355-c6d1-409b-81a1-0c9a232b89a6.jpg

> Ale dla mnie to właśnie takie lepsiejsze kompakty i ta wygoda w nich również jest taka kompaktowa

> do "bardzo wygodnych" to im brakuje sporo

A to prawda. One są fajne ale w żadnym razie wygoda nie jest tym, co przyświecało projektantom podczas ich tworzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co? I jak w takim razie uszeregowałbyś modele np. BMW czy Mercedesa?

> To, że są premium nie oznacza że wymykają się normalnym podziałom. Mercedes A nigdy nie będzie w

> klasie D, choćby go nie wiem jak zrobili premium.

> Tak jak np. to nigdy nie będzie autem sportowym mimo przynależności do takiej rodziny.

> A to prawda. One są fajne ale w żadnym razie wygoda nie jest tym, co przyświecało projektantom

> podczas ich tworzenia.

Dyskutowaliśmy tutaj kiedyś na ten sam temat. Segment to komfort, zdefiniowany jako minimum z kilku parametrów - ilość miejsca, osiągi, wyciszenie, tłumienie dziur itd.

I tak, żeby załapać się na klasę D, trzeba być przynajmniej wielkości E46/W203 i zapewniać dobre wyciszenie itd. Typowy przestawiciel segmentu C jest tej wielkości, ale wyciszenia czy osiągów takich nie zapewnia.

Więc masz rację - A-Klasse nigdy w segmencie D nie będzie, bo jest za mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do osób mających okazję często jeździć różnymi autami segmentu E, F, I, K. Czy

> spotkaliście się z komfortowymi autami segmentu D, które zapewniają porównywalny poziom wygody

> jak wygodne auta z w/w segmentów?

> Zdaje sobie sprawę, że nie wszystkie auta segmentów E, F, I, K są wygodne ale spora ich część

> takimi jest. Nie miałem okazji wieloma autami tego typu się przejechać a co dopiero przejechać

> nimi dłuższy dystans.

> Jako komfort rozumiem sposób amortyzowania, poziom wyciszenia, wygodę foteli itp itd.

> Zakres produkcji aut obierzmy od lat 90' do obecnie produkowanych aut.

> Wracając do meritum: czy jakieś auta segmentu D, być może któreś dosyć popularne, dorównuje

> komfortem autom z wymienionych segmentów?

na własnym przykładzie...

P508 który jest oceniany jako bardzo komfortowy zawieszeniowo i dobrze wyciszony w swojej klasie vs segment F lat 90 czyli E38.

to drugie jest nieporównywalnie bardziej komfortowe, mimo wieku. pomijam kwestie silnikowe... kolejne generacje wg mojej wiedzy są jeszcze lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przecież to BMW seria 3... to nie są kompakty...

> kompakty to seria 1 i 2

miejsca mają tyle samo, dla mnie to są kompakty , po prostu wielkościowo nie wnikając w silniki czy jakość zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dyskutowaliśmy tutaj kiedyś na ten sam temat. Segment to komfort, zdefiniowany jako minimum z

> kilku parametrów - ilość miejsca, osiągi, wyciszenie, tłumienie dziur itd.

No ale jak weźmiemy powiedzmy BMW serii 3 z najbiedniejszym i najbogatszym wyposażeniem to są w tym samym czy w różnych segmentach? Bo bieda wersja nie spełnia wymogów typu ilość miejsca, wyposażenie, osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale jak weźmiemy powiedzmy BMW serii 3 z najbiedniejszym i najbogatszym wyposażeniem to są w tym

> samym czy w różnych segmentach? Bo bieda wersja nie spełnia wymogów typu ilość miejsca,

> wyposażenie, osiągi.

A czy bmw 3 w wersji bieda jest krótsze od full wersji?Czy ma inne wyciszenia zamontowane?Czy zmienia się ilość miejsca wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy bmw 3 w wersji bieda jest krótsze od full wersji?Czy ma inne wyciszenia zamontowane?Czy

> zmienia się ilość miejsca wewnątrz?

A) Nie wiem

B) Tak

c) Sądząc po fotelach z wersji M to raczej ona będzie ciaśniejsza w środku od biedawersji. Zakładając że są takie same rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A) Nie wiem

> B) Tak

> c) Sądząc po fotelach z wersji M to raczej ona będzie ciaśniejsza w środku od biedawersji.

> Zakładając że są takie same rozmiary.

smile.gif Możesz podać skąd masz informacje odnośnie pkt B?Bo mam zupełnie odmienne zdanie od Twojego, dlatego chciałbym abyś w jakiś sposób poparł to dowodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz podać skąd masz informacje odnośnie pkt B?Bo mam zupełnie odmienne zdanie od Twojego,

> dlatego chciałbym abyś w jakiś sposób poparł to dowodami.

Jechałem jednym i drugim. A ze słuchem jeszcze nie mam problemów. Przynajmniej mój laryngolog tak twierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechałem jednym i drugim. A ze słuchem jeszcze nie mam problemów. Przynajmniej mój laryngolog tak

> twierdzi.

rotfl.gifbiglaugh.gif ej no proszę Cię, to nie jest HP. Wystarczy opony inne założyć i różnica "w słuchu" będzie duża. Wyciszenia kolego w tych autach są takie same. Różnią się wersje topowe na zamówienie itd, gdzie np ładowane są podwójne szyby, czy kuloodporne, chociaż akurat w trójkach nawet nie słyszałem o takim zjawisku, ale jeśli mowa o samochodzie typu 1.8 bieda i 1.8 full, to tam siedzą takie same maty wygłuszające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A seria 1 to nie czasem konkurent Golfa? Czy Polo?

Problem z BMW, Audi i Mercedesem polega na tym, że ich auta są trochę przerośnięte jak na swoje klasy. Właśnie dlatego żeby seria 1 mogła konkurować z kompaktami, seria 3 z klasą D a seria 5 z klasą E innych marek. Lub po prostu oferować trochę więcej niż konkurencja.

Seria 1 to powinien być konkurent Polo, bo konkurentem Golfa była 3 compact.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ej no proszę Cię, to nie jest HP. Wystarczy opony inne założyć i różnica "w słuchu" będzie duża.

> Wyciszenia kolego w tych autach są takie same. Różnią się wersje topowe na zamówienie itd,

> gdzie np ładowane są podwójne szyby, czy kuloodporne, chociaż akurat w trójkach nawet nie

> słyszałem o takim zjawisku, ale jeśli mowa o samochodzie typu 1.8 bieda i 1.8 full, to tam

> siedzą takie same maty wygłuszające.

Chevrolet Lacetii w wersji Platinum ma inne wyciszenia. I wcale nie czyni to z niego klasy D.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ej no proszę Cię, to nie jest HP. Wystarczy opony inne założyć i różnica "w słuchu" będzie duża.

> Wyciszenia kolego w tych autach są takie same. Różnią się wersje topowe na zamówienie itd,

> gdzie np ładowane są podwójne szyby, czy kuloodporne, chociaż akurat w trójkach nawet nie

> słyszałem o takim zjawisku, ale jeśli mowa o samochodzie typu 1.8 bieda i 1.8 full, to tam

> siedzą takie same maty wygłuszające.

No w M to raczej 1.8 nie siedzi. Chyba w PL zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z BMW, Audi i Mercedesem polega na tym, że ich auta są trochę przerośnięte jak na swoje

> klasy. Właśnie dlatego żeby seria 1 mogła konkurować z kompaktami, seria 3 z klasą D a seria 5

> z klasą E innych marek. Lub po prostu oferować trochę więcej niż konkurencja.

ok.gif

> Seria 1 to powinien być konkurent Polo, bo konkurentem Golfa była 3 compact.

Ale seria 1 wlasnie zastąpiła 3 compact hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale seria 1 wlasnie zastąpiła 3 compact

Tak, ale kompakty też urosły - patrz Octavia. Zresztą BMW teraz też ma w gamie właśnie takie auto.

zlosnik.gif

bmw-3er-gran-turismo-03.jpg

Octavia dla bogatych. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w M to raczej 1.8 nie siedzi. Chyba w PL

Ale bez względu na silnik wygłuszenia ma na budzie te same, możesz porozbierać sobie boczki w drzwiach, na grodzi, pod dywanami i porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale kompakty też urosły - patrz Octavia.

Spokojnie, tu już padały z rok temu stwierdzenia że octa to ta sama klasa co passat B6, czyli D. Padały też stwierdzenia że Panda jest pod każdym względem od paśnika B6 lepsza, więc poprawkę na AK trzeba mieć smile.gif Niektórzy kupią a potem dorobią do tego taką ideologię, że nawet promy kosmiczne wymiękają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, tu już padały z rok temu stwierdzenia że octa to ta sama klasa co passat B6, czyli D.

> Padały też stwierdzenia że Panda jest pod każdym względem od paśnika B6 lepsza, więc poprawkę

> na AK trzeba mieć Niektórzy kupią a potem dorobią do tego taką ideologię, że nawet promy

> kosmiczne wymiękają.

Jeśli Octavia byłaby D to czym byłby Superb? Konkurencją dla BMW 7 i Audi A8?

rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale bez względu na silnik wygłuszenia ma na budzie te same, możesz porozbierać sobie boczki w

> drzwiach, na grodzi, pod dywanami i porównać.

Jak rozumiem Ty rozbierałeś wszystkie wersje?

Słuchaj - kolega ma 3 bieda wersje z najsłabszym dieslem. Kupiony roczny za bodajże 60 kzł. Osiągi kiepskie, plastik - fantastik itp. Tylko się fajnie prowadzi - wiadomo BMW. Jakiś czas temu inny koleś mnie podwoził topową trójką. Nie wiem czy M ale miał duży silnik, fantastyczne siedzenia i ogólnie był świetnie wykończony. I było dużo ciszej. Różnica między tymi dwoma autami to przepaść. Można wielbić niemiecką motoryzacje ale plasowanie tych dwóch aut w tej samej klasie jest śmieszne. To są zupełnie inne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale się zapędziłeś. Porównaj rozstaw osi w e46 i Octavii I. Głównym, choć nie jedynym wyznacznikiem

> komfortu i miejsca w środku jest właśnie ten parametr.

tyle że e46 nie ma miejsca w środku, szczególnie z tyłu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest przerośnięty segment C. Segment D to BMW 5, Mercedes E, Audi A6 itd.

> Tylko Volvo jest w segmencie D, chociaż ono znowu jest trochę małe.

Czyli Twoim zdaniem bmw 5er dzieli segment z Mondeo, Insignią itp. Gratuluję poczucia humoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle że e46 nie ma miejsca w środku, szczególnie z tyłu

Konkurencja taka jak Lexus IS, czy Alfa 156 ma jeszcze mniej.

Z przodu w e46 jest wystarczająco, jak na segment D. Natomiast komfort jazdy tego auta mocno odbiega od konkurencji, oczywiście na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale się zapędziłeś. Porównaj rozstaw osi w e46 i Octavii I. Głównym, choć nie jedynym wyznacznikiem

> komfortu i miejsca w środku jest właśnie ten parametr.

Kulą w płot, bo akurat BMW 3 jest ciasne jak diabli. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozumiem Ty rozbierałeś wszystkie wersje?

Rozbierz i przekonaj się, Polak jest w stanie coś przyswoić tylko jak się na czymś przewiezie (np na jakiejś igiełce okazji) albo jak zrobi coś własnoręcznie, inne pisania w necie nie docierają.

> Słuchaj - kolega ma 3 bieda wersje z najsłabszym dieslem. Kupiony roczny za bodajże 60 kzł. Osiągi

> kiepskie, plastik - fantastik itp.

No osiągów nie bierzemy pod uwagę przy wyciszeniu smile.gif a plastiki wynikają jak sam powiedziałeś z bieda wersji, więc póki co wszystko się zgadza.

> Tylko się fajnie prowadzi - wiadomo BMW. Jakiś czas temu

> inny koleś mnie podwoził topową trójką. Nie wiem czy M ale miał duży silnik, fantastyczne

> siedzenia i ogólnie był świetnie wykończony. I było dużo ciszej. Różnica między tymi dwoma

> autami to przepaść. Można wielbić niemiecką motoryzacje ale plasowanie tych dwóch aut w tej

> samej klasie jest śmieszne. To są zupełnie inne auta.

Są zupełnie inne, ale różnią się boczkami, fotelami,skórą, ilością wyposażenia-jak w każdej innej marce, natomiast maty wygłuszeniowe ma te same, mimo, że nie możesz tego przełknąć smile.gif

Jeśli jeździłeś z różnymi silnikami dodatkowo ma to wpływ na słabe porównanie, bo silniki różne chodzą przecież inaczej, do tego opony mają również duże znaczenie, więc Twój test "na ucho" mógł być prawdziwy jednak nie mający nic wspólnego z wyciszeniem samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Twoim zdaniem bmw 5er dzieli segment z Mondeo, Insignią itp. Gratuluję poczucia humoru.

Tak, BMW 5 dzieli segment z Mondeo, Insignią itp. Tyle że jest w klasie premium, więc jest lepiej wyposażone, odpowiednio droższe i trochę większe żeby kupujący wiedzieli dlaczego zapłacili 2x tyle. Ale to nie jest auto klasy luksusowej tylko zwykłe auto klasy średniej i tak należy je traktować.

To, że w Polsce stawia się im kapliczki nie oznacza, że na świecie nie są one zwykłymi autami klasy średniej, tyle że premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no, to akurat oczywiste ze Octavia = Golf, Superb = Passat/A6

> Ale w przypadku tych BMW to mam mieszane uczucia

BMW są trochę większe i tyle. Gdyby seria 5 miałaby być autem luksusowym to nie sprzedawali by jej w zwyczajnej, rodzinnej, dupowozowej wersji kombi ze zwyczajnymi silnikami i prostym wyposażeniem. Porównaj 5 i 7, od razu widać które jest w której klasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozumiem Ty rozbierałeś wszystkie wersje?

> Słuchaj - kolega ma 3 bieda wersje z najsłabszym dieslem. Kupiony roczny za bodajże 60 kzł. Osiągi

> kiepskie, plastik - fantastik itp. Tylko się fajnie prowadzi - wiadomo BMW. Jakiś czas temu

> inny koleś mnie podwoził topową trójką. Nie wiem czy M ale miał duży silnik, fantastyczne

> siedzenia i ogólnie był świetnie wykończony. I było dużo ciszej. Różnica między tymi dwoma

> autami to przepaść. Można wielbić niemiecką motoryzacje ale plasowanie tych dwóch aut w tej

> samej klasie jest śmieszne. To są zupełnie inne auta.

To nie musi być nawet. Takie różnice są tez w tańszych markach, nawet we Fiacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, BMW 5 dzieli segment z Mondeo, Insignią itp. Tyle że jest w klasie premium, więc jest lepiej

> wyposażone, odpowiednio droższe i trochę większe żeby kupujący wiedzieli dlaczego zapłacili 2x

> tyle. Ale to nie jest auto klasy luksusowej tylko zwykłe auto klasy średniej i tak należy je

> traktować.

> To, że w Polsce stawia się im kapliczki nie oznacza, że na świecie nie są one zwykłymi autami klasy

> średniej, tyle że premium.

No i wojnę rozpetasz...toć e36 konkuruje z audi A6, e 39 z Audi A8 a e38 nie ma konkurencji hehe.gif

Piątka jest, była i będzie średnią klasą, ma plusy jesli chodzi o wyciszenie, wyposażenie, nowinki, jeśli chodzi o miejsce to już tak różnie,zależy przy czym się ją postawi. Wygody generalnie jej odmówić nie można, ale to przecież nie świadczy, że można ją klasyfikować segment wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW są trochę większe i tyle. Gdyby seria 5 miałaby być autem luksusowym to nie sprzedawali by jej

> w zwyczajnej, rodzinnej, dupowozowej wersji kombi ze zwyczajnymi silnikami i prostym

> wyposażeniem. Porównaj 5 i 7, od razu widać które jest w której klasie.

No tak tak, ja caly czas mowie o BMW 1 i 3... 1 to dla mnie kompakt mimo wszystko hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW są trochę większe i tyle. Gdyby seria 5 miałaby być autem luksusowym to nie sprzedawali by jej

> w zwyczajnej, rodzinnej, dupowozowej wersji kombi ze zwyczajnymi silnikami i prostym

> wyposażeniem. Porównaj 5 i 7, od razu widać które jest w której klasie.

w chinach sprzedają 5 w wersji L smile.gif

do tego 5tka to segment E, 7 F. czyli nadal 5 to nie D (mondeo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak tak, ja caly czas mowie o BMW 1 i 3... 1 to dla mnie kompakt mimo wszystko

IMO to takie większe Punto. Bo do Octavii, Focusa czy Golfa to jej przecież dużo brakuje. Kompakty też się różnią wielkością ale "jedynka" trochę jednak w dół odstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.