Skocz do zawartości

Do oceny AR159


Mozo

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska?

> Strucel czy warta zainteresowania?

> http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html

> Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu?

> Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9?

2.4 jtdm -

Wady : Klapy wirowe w kolektorze ssącym, zbabrany EGR, generalnie wszystkie takie jak w 1.9 jtdm + problem z wymianą rozrządu czy takich podzespołów jak alternator (mało miejsca w komorze silnika, ale o tym już wiesz).

Generalnie z tego co mi wiadomo mało który z tych silników trzyma serię, pomiary wielu sztuk na hamowni wykazują, że zwykle nie osiągają one deklarowanych KM.

Silnik fajny, mocny, z ładnym brzmieniem, ale ..... używany diesel zwłaszcza taki to potencjalna mina stulecia. Włożenie w to 5-8 tys zł przy braku szczęścia to ,,kosmetyka'' grinser006.gif więc cena zakupy powinna być brana ze sporym zapasem.

Warto poszukać opowieści jednego z kącikowiczów którzy sprzedają obecnie kupioną ,,okazyjnie'' 159 1.9 MJTD ....... na prawdę warto ok.gif

Generalnie wtrysków 5 i to nie tanich, z regeneracją ich bywa różnie znam ludzi z branży którzy twierdzą, że regeneracja w ich przypadku to wielka loteria, sprzęgło z dwumasą drogie, turbina Garetta z regeneracją której też jest problem (brak ori części na rynku, regeneracja tylko na zamiennikach, a z nimi jak pewnie wiesz bardzo różnie bywa).

Jeśli jesteś fanem marki i śnisz po nocach o 159 kupuj, miłość sprawi, że ewentualny ból będzie mniejszy grinser006.gif jeśli szukasz czegoś do jazdy ......

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska?

> Strucel czy warta zainteresowania?

> http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html

> Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu?

> Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9?

Jeśli masz jakiś zapas kasy aby ewentualnie przygotować się na wymianę kilku pierdół które się wymienia jak w każdym aucie to jechać oglądać i brać, ale faktem jest że droższa w utrzymaniu niż 1.9. Większe tarcze,sprzęgło itd. Jak kupisz dobry egz, o który właściciel dbał i nie wymieniał oleju co 30tyś km to brać.

Największy minus to wahacze, trzeba kupić oryginały i wtedy masz spokój, bo TRW lubi paść kilka dni po wymianie zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja miała gratis 14KM więc o czym Ty piszesz?

> Zrobiłem 40tyś km bez awarii, wtryski korekty mają idealne, przestań siać głupie wróżby.

> Jak będzie zajechany silnik to będzie worek bez dna jak każde inne auto

Ano Panie jak Twoja miała znaczy to, że wszystkie mają ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano Panie jak Twoja miała znaczy to, że wszystkie mają

To pisz że zależy od właściciela, a nie że każda ma spadek mocy hehe.gif

W bmw tez przeciekają uszczelki i były problemy z kolektorami czy innymi bzdetami, ale jakoś nikt o tym nie pisze i robi z tego tajemnice aby nie zostawiać rys na znaczku.

U mnie 240tyś km i jakoś połowa gratów jest jeszcze fabryczna i co mi powiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co napisałeś tyczy się zasadniczo wszystkich nowoczesnych diesli. i to niezaleznie od marki.

Czyli co ? Źle napisałem ?

Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik ok.gif Nie wszystkie nowoczesne diesle mają fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR.

Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe.

Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pisz że zależy od właściciela, a nie że każda ma spadek mocy

> W bmw tez przeciekają uszczelki i były problemy z kolektorami czy innymi bzdetami, ale jakoś nikt o

> tym nie pisze i robi z tego tajemnice aby nie zostawiać rys na znaczku.

> U mnie 240tyś km i jakoś połowa gratów jest jeszcze fabryczna i co mi powiesz?

A co Ci mam powiedzieć ? Poszukaj ogłoszenia na giełdzie gdzie Kolega sprzedaje taką tylko 1.9 przeczytaj jego historię i sam sobie odpowiedz na pytanie - i co mi powiesz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co Ci mam powiedzieć ? Poszukaj ogłoszenia na giełdzie gdzie Kolega sprzedaje taką tylko 1.9

> przeczytaj jego historię i sam sobie odpowiedz na pytanie - i co mi powiesz

Że kupił taniego zajechanego zbuka, ktoś ugotował motor/turbine dpf wyciał i sprzedał hehe.gif Jeszcze jakieś niejasności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj mechanik wymienił rozrząd za 360zł napinacze, pompa wody, płyn chłodniczy, drążek rolka,paski

> łącznie 1020zł czyli rozumiem to dużo I gość siedzi tylko w alfach. Więc sorry ale przestań

> klepać głupoty

Twój mechanik ma być wyznacznikiem ? Hm.. Ty lepiej przestań klepać głupoty jak zarażony syndromem Alfy, fanatyzm rzadko bywa zdrowy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że kupił taniego zajechanego zbuka, ktoś ugotował motor/turbine dpf wyciał i sprzedał Jeszcze

> jakieś niejasności?

Krótko i na temat - z tego co czytam dyskusja z Tobą to strata czasu, snuj swoje wizje dalej jakoby AR była cud miód i orzeszki ok.gif a mi to lotto grinser006.gif

Według Twojej logiki każdy oprócz opisanego Kolegi kupuje drogie, w idealnym stanie którymi jeździ 100 lat ..... chyba żyjesz w innej rzeczywistości niż moja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krótko i na temat - z tego co czytam dyskusja z Tobą to strata czasu, snuj swoje wizje dalej jakoby

> AR była cud miód i orzeszki a mi to lotto

> Według Twojej logiki każdy oprócz opisanego Kolegi kupuje drogie, w idealnym stanie którymi jeździ

> 100 lat ..... chyba żyjesz w innej rzeczywistości niż moja.

Źle trafiłeś, nie jestem fanem żadnej marki, ale nie wmówisz mi że alfa to worek bez dna, bo bmw czy audi też potrafi tak samo jak passat. Jak ktoś nie dba to potem są wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle trafiłeś, nie jestem fanem żadnej marki, ale nie wmówisz mi że alfa to worek bez dna, bo bmw

> czy audi też potrafi tak samo jak passat. Jak ktoś nie dba to potem są wydatki.

Opel tez jest workiem bez dna zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co ? Źle napisałem ?

> Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy

> alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają

> fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR.

> Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe.

> Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze

> stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi

Tak sie sklada, ze prawie kazdy nowoczesny diesel ma klapy wirowe, BMW, VAGi i inni tez mieli problemy w urwaniem sie klapek. Ostatni przypadek to Q7 3.0 TDI, klapki zrobily spustoszenie, silnik do wymiany.

A skoro twierdzisz, ze ciezko sie cos zrobic to wymien np: turbo w roznych VAGach 2.0 TDI, gdzie trzeba zrzucac sanki, zawieszenie, magiel zeby sie dostac do turbiny czy glupia poduszke silnika za 22zl w Pugu 206 2.0 HDI, w ktorym to przypadku trzeba zlac olej ze skrzyni, rozpiac zawieszenie, wymontowac polos i dopiero odkrecic skorupe z poduszka. Pozniej trzeba ja wycisnac na prasie, taka z naciskiem 5T nie dawala rady, dopiero na 25T poszlo az trzeszczalo. Przy okazji ukreci sie jakas sruba albo rozleci lacznik stabilizatora. Chcesz wymienic czesc za 22zl i nagle sie okazuje ze trzeba jeszcze dolozyc 300zl na dodatkowe niezbedne zakupy i caly dzien sie namordowac z zabojadem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto poszukać opowieści jednego z kącikowiczów którzy sprzedają obecnie kupioną ,,okazyjnie'' 159

> 1.9 MJTD ....... na prawdę warto

Czuję się niejako wywołany do tablicy grinser006.gif

Moje kupowanie "okazyjne" znaczyło kupowanie auta od moderatora forum alfaholicy.org. Cena nie była rewelacyjna.

Polecam kupno mojej sztuki za około 1/2 ceny wersji TI 001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę w wielu autach z pozoru proste naprawy komplikuje np. rozbudowane wielowahaczowe zawieszenie z przodu. Wystarczy porównać jak wygląda zrzucenie skrzyni w takim Stilo 1.9 JTD, a jak w Alfie 147/156. Ale takich aut jest już dużo i trzeba się z tym liczyć, że obsługa i serwis są często skomplikowane i drogie jeśli nie robimy tego sami. Nie wiem tylko czemu mechanicy tak marudzą na Alfy, skoro w przeciętnym francuskim aucie poziom skomplikowania jest podobny albo i dużo wyższy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuję się niejako wywołany do tablicy

> Moje kupowanie "okazyjne" znaczyło kupowanie auta od moderatora forum alfaholicy.org. Cena nie była

> rewelacyjna.

> Polecam kupno mojej sztuki za około 1/2 ceny wersji TI

A moderator to jakiś super użytkownik samochodu? zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co ? Źle napisałem ?

> Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy

> alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają

> fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR.

> Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe.

> Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze

> stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi

Akurat w 159 2,4 miejsca jest dość i rozrząd robi się bez wyjmowania silnika bez problemu, tak sam można wyjąć kolektor ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu?

> Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9?

Silnik jest OK.. Problem to brak 200 KM ... maja po hamowaniu 185 KM a 1,9 ma zazwyczaj 165 KM. Do tego spalanie 8,5 - 12,5 i masa auta. Sama alfa suuper... swietne hamulce 4 tloczkowe i zawieszenie.

Osobiscie jestem na TAK wink.gif za 159..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co ? Źle napisałem ?

> Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy

> alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają

> fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR.

> Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe.

> Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze

> stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi

ja miałem w swoim życiu długi okres fascynacji AR, i przerobiłem praktycznie wszystkie modele od roku 1995. Potem wydoroślałem zlosnik.gif ale mimo wszystko zachowuję odrobinę obiektywizmu, w przeciwieństwie do ciebie.

Takie "wady" jak opisales to nic wobec padających układów wtryskowych w Fordzie, pękających głowic w VW czy problemów z rozrządem w BMW. Uczciwie trzeba przyznać, że JTD i Mjety to mimo wszystko jedne z najmniej problematycznych diesli. Co nie znaczy, że są mało problematyczne, co to to nie. Po prostu inne są gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska?

> Strucel czy warta zainteresowania?

> http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html

> Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu?

> Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9?

Jeśli mogę to dodam swoje 5 groszy jako zakochany we włoskiej motoryzacji.

Miałem 159 z 2.4 i Brere również 2.4MJ. To dość ciężkie silniki i moc 210 koni jest dość słabo odczuwalna (no dobra, brera jako tako już jechała), poza tym czuć jednak tą masę silnika na całym aucie. Po odpaleniu zimnego 2.4MJ chciało się....

Jeśli miałbym kupować auto do normalnej jazdy kupiłbym 159 z silnikiem 1.9MJ 150KM + naprawa problemu klap wirowych, + soft. 1.9MJ jest znaczenie tańszym silnikiem w utrzymaniu. Poza tym każdy mechanik zrobi przy nim wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za rady.

Biorąc wszystkie za i przeciw odpuszczam 2,4 i będę rozglądał się za 1,9 150km lub 2,0 170km (tu chyba budżet nie wystarczy).

Oprócz tego rozglądam się jeszcze za A4 B6 1,9 TDI PD 130KM s-line exterieur (te zwykłe to nie mają podejścia w wyglądzie do AR159 wink.gif).

Wiadomo, że z pewnymi wydatkami trzeba się liczyć niezależnie od marki.

A im starsze technologicznie silnik tym tańszy w utrzymaniu/serwisowaniu. Moim obecnym 1,9 TDI na pompie, zawirusowanym to jeszcze bym chętnie nadal śmigał, tyle tylko, ze potrzebuje większego auta. Wszystko co nowsze niż 1,9 na pompowtryskach to już większe ryzyko awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bralem 159 2.4 pod uwage ostatnio jak szukalem auta, nawet dzwonilem do goscia co sprzedaje ta alfe z ogloszenia (byla po dzwonie w przod i w tył). Ogladalem i objeździłem kilka sztuk 2,4, jedna 1,9 i jedna 2.0. Naczytalem sie intnernetów apropo klap wirowych itd. Najbardziej wpadla mi w oko biała alfa 159 2.0jtdm z max wypasem 12.2009 z bydgoszczy, i prawie miałem ją kupic, ale....

Znow kupiłem BMW grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bralem 159 2.4 pod uwage ostatnio jak szukalem auta, nawet dzwonilem do goscia co sprzedaje ta alfe

> z ogloszenia (byla po dzwonie w przod i w tył). Ogladalem i objeździłem kilka sztuk 2,4, jedna

> 1,9 i jedna 2.0. Naczytalem sie intnernetów apropo klap wirowych itd. Najbardziej wpadla mi w

> oko biała alfa 159 2.0jtdm z max wypasem 12.2009 z bydgoszczy, i prawie miałem ją kupic,

> ale....

> Znow kupiłem BMW

EDIT: Tą oglądałęm: http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-navi-skora-full-opcja-170km-C33448999.html

Jak jeszcze stoii to warto - lakierowany miała prawy blotnik maske i prawe drzwi. Słupki nie tkniete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska?

> Strucel czy warta zainteresowania?

> http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html

> Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu?

> Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9?

Nie wiem czy to nie sztuka kolegi z ak. Bo też ma 159 ti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, dzięki za rady.

> Biorąc wszystkie za i przeciw odpuszczam 2,4 i będę rozglądał się za 1,9 150km lub 2,0 170km (tu

> chyba budżet nie wystarczy).

> Oprócz tego rozglądam się jeszcze za A4 B6 1,9 TDI PD 130KM s-line exterieur (te zwykłe to nie mają

> podejścia w wyglądzie do AR159 ).

> Wiadomo, że z pewnymi wydatkami trzeba się liczyć niezależnie od marki.

> A im starsze technologicznie silnik tym tańszy w utrzymaniu/serwisowaniu. Moim obecnym 1,9 TDI na

> pompie, zawirusowanym to jeszcze bym chętnie nadal śmigał, tyle tylko, ze potrzebuje większego

> auta. Wszystko co nowsze niż 1,9 na pompowtryskach to już większe ryzyko awarii.

Albo weź 2,4 albo odpuść AR159, 1,9 nie jedzie w tej ciężkej budzie. A tak przy okazji rozrządu zrobiłbyś wywalenie klap w kolektorze i śmigał sobie spokojnie bo tak to te silniki są naprawdę bezproblemowe i trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo weź 2,4 albo odpuść AR159, 1,9 nie jedzie w tej ciężkej budzie. A tak przy okazji rozrządu

> zrobiłbyś wywalenie klap w kolektorze i śmigał sobie spokojnie bo tak to te silniki są

> naprawdę bezproblemowe i trwałe.

Nie przesadzajcie z tym nie jedzie, nie każdy potrzebuje 6s do setki w codziennym aucie.

Wersja 150KM ma katalogowo 9,4s - rozumiem że nie da się tym sprawnie wyprzedzać i lecieć w trasie? zlosnik.gif

Chyba że piszesz o wersji 120KM, to już faktycznie może być mało w tym aucie, tyle to wystarcza w lżejszej 147.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo weź 2,4 albo odpuść AR159, 1,9 nie jedzie w tej ciężkej budzie. A tak przy okazji rozrządu

> zrobiłbyś wywalenie klap w kolektorze i śmigał sobie spokojnie bo tak to te silniki są

> naprawdę bezproblemowe i trwałe.

1,9 może mieć z manualną skrzynią a 2,4 tylko z automatem... więcej 2,4 pali więcej i nie jedzie zlosnik.gif no dobra.. dzięki tym Nm jedzie na autostradzie całkiem całkiem przyjemnie ale trzeba potem odpokutować na stacji ON.. Silniki 2,4 tak jak pisałem mają zazwyczaj po hamowni 180-185 KM a 1,9 w dobrym stanie 160-170 bez wirusa... z wirusem 185... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tez dopowiedzieć, ze klapki da sie wywalic z wersji przez polową 2007r - z metalowym kolektorem. Plastikowy jest nie do naprawienia/ poprawienia ale z drugiej strony ma juz wzmocnione klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.