Mozo Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska? Strucel czy warta zainteresowania? http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu? Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska? > Strucel czy warta zainteresowania? > http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html > Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu? > Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9? 2.4 jtdm - Wady : Klapy wirowe w kolektorze ssącym, zbabrany EGR, generalnie wszystkie takie jak w 1.9 jtdm + problem z wymianą rozrządu czy takich podzespołów jak alternator (mało miejsca w komorze silnika, ale o tym już wiesz). Generalnie z tego co mi wiadomo mało który z tych silników trzyma serię, pomiary wielu sztuk na hamowni wykazują, że zwykle nie osiągają one deklarowanych KM. Silnik fajny, mocny, z ładnym brzmieniem, ale ..... używany diesel zwłaszcza taki to potencjalna mina stulecia. Włożenie w to 5-8 tys zł przy braku szczęścia to ,,kosmetyka'' więc cena zakupy powinna być brana ze sporym zapasem. Warto poszukać opowieści jednego z kącikowiczów którzy sprzedają obecnie kupioną ,,okazyjnie'' 159 1.9 MJTD ....... na prawdę warto Generalnie wtrysków 5 i to nie tanich, z regeneracją ich bywa różnie znam ludzi z branży którzy twierdzą, że regeneracja w ich przypadku to wielka loteria, sprzęgło z dwumasą drogie, turbina Garetta z regeneracją której też jest problem (brak ori części na rynku, regeneracja tylko na zamiennikach, a z nimi jak pewnie wiesz bardzo różnie bywa). Jeśli jesteś fanem marki i śnisz po nocach o 159 kupuj, miłość sprawi, że ewentualny ból będzie mniejszy jeśli szukasz czegoś do jazdy ...... Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 to co napisałeś tyczy się zasadniczo wszystkich nowoczesnych diesli. i to niezaleznie od marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Moja miała gratis 14KM więc o czym Ty piszesz? Zrobiłem 40tyś km bez awarii, wtryski korekty mają idealne, przestań siać głupie wróżby. Jak będzie zajechany silnik to będzie worek bez dna jak każde inne auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska? > Strucel czy warta zainteresowania? > http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html > Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu? > Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9? Jeśli masz jakiś zapas kasy aby ewentualnie przygotować się na wymianę kilku pierdół które się wymienia jak w każdym aucie to jechać oglądać i brać, ale faktem jest że droższa w utrzymaniu niż 1.9. Większe tarcze,sprzęgło itd. Jak kupisz dobry egz, o który właściciel dbał i nie wymieniał oleju co 30tyś km to brać. Największy minus to wahacze, trzeba kupić oryginały i wtedy masz spokój, bo TRW lubi paść kilka dni po wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Moja miała gratis 14KM więc o czym Ty piszesz? > Zrobiłem 40tyś km bez awarii, wtryski korekty mają idealne, przestań siać głupie wróżby. > Jak będzie zajechany silnik to będzie worek bez dna jak każde inne auto Ano Panie jak Twoja miała znaczy to, że wszystkie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Ano Panie jak Twoja miała znaczy to, że wszystkie mają To pisz że zależy od właściciela, a nie że każda ma spadek mocy W bmw tez przeciekają uszczelki i były problemy z kolektorami czy innymi bzdetami, ale jakoś nikt o tym nie pisze i robi z tego tajemnice aby nie zostawiać rys na znaczku. U mnie 240tyś km i jakoś połowa gratów jest jeszcze fabryczna i co mi powiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > to co napisałeś tyczy się zasadniczo wszystkich nowoczesnych diesli. i to niezaleznie od marki. Czyli co ? Źle napisałem ? Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR. Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe. Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > To pisz że zależy od właściciela, a nie że każda ma spadek mocy > W bmw tez przeciekają uszczelki i były problemy z kolektorami czy innymi bzdetami, ale jakoś nikt o > tym nie pisze i robi z tego tajemnice aby nie zostawiać rys na znaczku. > U mnie 240tyś km i jakoś połowa gratów jest jeszcze fabryczna i co mi powiesz? A co Ci mam powiedzieć ? Poszukaj ogłoszenia na giełdzie gdzie Kolega sprzedaje taką tylko 1.9 przeczytaj jego historię i sam sobie odpowiedz na pytanie - i co mi powiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Moj mechanik wymienił rozrząd za 360zł napinacze, pompa wody, płyn chłodniczy, drążek rolka,paski łącznie 1020zł czyli rozumiem to dużo I gość siedzi tylko w alfach. Więc sorry ale przestań klepać głupoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > A co Ci mam powiedzieć ? Poszukaj ogłoszenia na giełdzie gdzie Kolega sprzedaje taką tylko 1.9 > przeczytaj jego historię i sam sobie odpowiedz na pytanie - i co mi powiesz Że kupił taniego zajechanego zbuka, ktoś ugotował motor/turbine dpf wyciał i sprzedał Jeszcze jakieś niejasności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Moj mechanik wymienił rozrząd za 360zł napinacze, pompa wody, płyn chłodniczy, drążek rolka,paski > łącznie 1020zł czyli rozumiem to dużo I gość siedzi tylko w alfach. Więc sorry ale przestań > klepać głupoty Twój mechanik ma być wyznacznikiem ? Hm.. Ty lepiej przestań klepać głupoty jak zarażony syndromem Alfy, fanatyzm rzadko bywa zdrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Że kupił taniego zajechanego zbuka, ktoś ugotował motor/turbine dpf wyciał i sprzedał Jeszcze > jakieś niejasności? Krótko i na temat - z tego co czytam dyskusja z Tobą to strata czasu, snuj swoje wizje dalej jakoby AR była cud miód i orzeszki a mi to lotto Według Twojej logiki każdy oprócz opisanego Kolegi kupuje drogie, w idealnym stanie którymi jeździ 100 lat ..... chyba żyjesz w innej rzeczywistości niż moja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Twój mechanik ma być wyznacznikiem ? Hm.. Ty lepiej przestań klepać głupoty jak zarażony syndromem > Alfy, fanatyzm rzadko bywa zdrowy Ty robisz dziwne przypuszczenia że ciasno że drogo wymienić rozrząd itd itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Krótko i na temat - z tego co czytam dyskusja z Tobą to strata czasu, snuj swoje wizje dalej jakoby > AR była cud miód i orzeszki a mi to lotto > Według Twojej logiki każdy oprócz opisanego Kolegi kupuje drogie, w idealnym stanie którymi jeździ > 100 lat ..... chyba żyjesz w innej rzeczywistości niż moja. Źle trafiłeś, nie jestem fanem żadnej marki, ale nie wmówisz mi że alfa to worek bez dna, bo bmw czy audi też potrafi tak samo jak passat. Jak ktoś nie dba to potem są wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Źle trafiłeś, nie jestem fanem żadnej marki, ale nie wmówisz mi że alfa to worek bez dna, bo bmw > czy audi też potrafi tak samo jak passat. Jak ktoś nie dba to potem są wydatki. Opel tez jest workiem bez dna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Opel tez jest workiem bez dna Nie miałem, nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Nie miałem, nie wiem Mam i wiem, poki co gwarancja wszystko zrobila, gdybym musial sam wymieniac, to poszedl z torbami. I wolalem Fiata, nie bylo z nim problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Mam i wiem, poki co gwarancja wszystko zrobila, gdybym musial sam wymieniac, to poszedl z torbami. > I wolalem Fiata, nie bylo z nim problemow. Przecież fiaty się psójom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Przecież fiaty się psójom Mialem Fiaty, i jakos nie bylo problemow z nimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Mialem Fiaty, i jakos nie bylo problemow z nimi Ja również, ale widocznie trafiamy na vw w skórze fiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Ja również, ale widocznie trafiamy na vw w skórze fiata I powiedzialem ze wroce do Cromy z powrotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czyli co ? Źle napisałem ? > Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy > alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają > fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR. > Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe. > Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze > stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi Tak sie sklada, ze prawie kazdy nowoczesny diesel ma klapy wirowe, BMW, VAGi i inni tez mieli problemy w urwaniem sie klapek. Ostatni przypadek to Q7 3.0 TDI, klapki zrobily spustoszenie, silnik do wymiany. A skoro twierdzisz, ze ciezko sie cos zrobic to wymien np: turbo w roznych VAGach 2.0 TDI, gdzie trzeba zrzucac sanki, zawieszenie, magiel zeby sie dostac do turbiny czy glupia poduszke silnika za 22zl w Pugu 206 2.0 HDI, w ktorym to przypadku trzeba zlac olej ze skrzyni, rozpiac zawieszenie, wymontowac polos i dopiero odkrecic skorupe z poduszka. Pozniej trzeba ja wycisnac na prasie, taka z naciskiem 5T nie dawala rady, dopiero na 25T poszlo az trzeszczalo. Przy okazji ukreci sie jakas sruba albo rozleci lacznik stabilizatora. Chcesz wymienic czesc za 22zl i nagle sie okazuje ze trzeba jeszcze dolozyc 300zl na dodatkowe niezbedne zakupy i caly dzien sie namordowac z zabojadem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Warto poszukać opowieści jednego z kącikowiczów którzy sprzedają obecnie kupioną ,,okazyjnie'' 159 > 1.9 MJTD ....... na prawdę warto Czuję się niejako wywołany do tablicy Moje kupowanie "okazyjne" znaczyło kupowanie auta od moderatora forum alfaholicy.org. Cena nie była rewelacyjna. Polecam kupno mojej sztuki za około 1/2 ceny wersji TI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Tak naprawdę w wielu autach z pozoru proste naprawy komplikuje np. rozbudowane wielowahaczowe zawieszenie z przodu. Wystarczy porównać jak wygląda zrzucenie skrzyni w takim Stilo 1.9 JTD, a jak w Alfie 147/156. Ale takich aut jest już dużo i trzeba się z tym liczyć, że obsługa i serwis są często skomplikowane i drogie jeśli nie robimy tego sami. Nie wiem tylko czemu mechanicy tak marudzą na Alfy, skoro w przeciętnym francuskim aucie poziom skomplikowania jest podobny albo i dużo wyższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 Jemu nie przetłumaczysz, tylko fiat ma takie rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > I powiedzialem ze wroce do Cromy z powrotem Tylko wybierz dobry egz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czuję się niejako wywołany do tablicy > Moje kupowanie "okazyjne" znaczyło kupowanie auta od moderatora forum alfaholicy.org. Cena nie była > rewelacyjna. > Polecam kupno mojej sztuki za około 1/2 ceny wersji TI A moderator to jakiś super użytkownik samochodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 To się nazywa stereotyp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > A moderator to jakiś super użytkownik samochodu? Nie wypowiadam się. Tutejszy M sprzedaje Golfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Nie wypowiadam się. Tutejszy M sprzedaje Golfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czyli co ? Źle napisałem ? > Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy > alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają > fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR. > Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe. > Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze > stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi Akurat w 159 2,4 miejsca jest dość i rozrząd robi się bez wyjmowania silnika bez problemu, tak sam można wyjąć kolektor ssący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu? > Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9? Silnik jest OK.. Problem to brak 200 KM ... maja po hamowaniu 185 KM a 1,9 ma zazwyczaj 165 KM. Do tego spalanie 8,5 - 12,5 i masa auta. Sama alfa suuper... swietne hamulce 4 tloczkowe i zawieszenie. Osobiscie jestem na TAK za 159.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czyli co ? Źle napisałem ? > Nie wszystkie nowoczesne diesle to upchane na styk 2.4 w których do wymiany rozrządu czy naprawy > alternatora najlepiej wyjmować lub opuszczać silnik Nie wszystkie nowoczesne diesle mają > fabrycznie fatalnie rozwiązane klapy wirowe lub zbabrany przez fabrykę EGR. > Trochę się naoglądałem tych ,,świetnych'' 1.9 i 2.4 JTDM czy MJTD i potrafią być wysoce upierdliwe. > Zanim kupi niech poczyta trochę ,,achów i ochów'' miłośników, jak i jęków przeciwników wytworów ze > stajni Fiat / Alfa myślę, że dobrze mu to zrobi ja miałem w swoim życiu długi okres fascynacji AR, i przerobiłem praktycznie wszystkie modele od roku 1995. Potem wydoroślałem ale mimo wszystko zachowuję odrobinę obiektywizmu, w przeciwieństwie do ciebie. Takie "wady" jak opisales to nic wobec padających układów wtryskowych w Fordzie, pękających głowic w VW czy problemów z rozrządem w BMW. Uczciwie trzeba przyznać, że JTD i Mjety to mimo wszystko jedne z najmniej problematycznych diesli. Co nie znaczy, że są mało problematyczne, co to to nie. Po prostu inne są gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > A moderator to jakiś super użytkownik samochodu? Teoretycznie powinien sprzedawac uczciwie samochod, bo co z tego ze zarobi 2 tys zł więcej, a sobie zepsuje opinie na forum na tyle, że będzie musiał odejść? Bez sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Teoretycznie powinien sprzedawac uczciwie samochod, bo co z tego ze zarobi 2 tys zł więcej, a sobie > zepsuje opinie na forum na tyle, że będzie musiał odejść? Bez sensu... Trzeba by zapytać moderatora który sprzedał taką sztukę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Takie "wady" jak opisales to nic wobec padających układów wtryskowych w Fordzie, wprawdzie to nie na temat, ale poproszę o konkrety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska? > Strucel czy warta zainteresowania? > http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html > Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu? > Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9? Jeśli mogę to dodam swoje 5 groszy jako zakochany we włoskiej motoryzacji. Miałem 159 z 2.4 i Brere również 2.4MJ. To dość ciężkie silniki i moc 210 koni jest dość słabo odczuwalna (no dobra, brera jako tako już jechała), poza tym czuć jednak tą masę silnika na całym aucie. Po odpaleniu zimnego 2.4MJ chciało się.... Jeśli miałbym kupować auto do normalnej jazdy kupiłbym 159 z silnikiem 1.9MJ 150KM + naprawa problemu klap wirowych, + soft. 1.9MJ jest znaczenie tańszym silnikiem w utrzymaniu. Poza tym każdy mechanik zrobi przy nim wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 > wprawdzie to nie na temat, ale poproszę o konkrety... przecież to oczywista oczywistość. Mondeo Mk3 i "wspaniałe" Duratorq na wtrysku Delphi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2014 OK, dzięki za rady. Biorąc wszystkie za i przeciw odpuszczam 2,4 i będę rozglądał się za 1,9 150km lub 2,0 170km (tu chyba budżet nie wystarczy). Oprócz tego rozglądam się jeszcze za A4 B6 1,9 TDI PD 130KM s-line exterieur (te zwykłe to nie mają podejścia w wyglądzie do AR159 ). Wiadomo, że z pewnymi wydatkami trzeba się liczyć niezależnie od marki. A im starsze technologicznie silnik tym tańszy w utrzymaniu/serwisowaniu. Moim obecnym 1,9 TDI na pompie, zawirusowanym to jeszcze bym chętnie nadal śmigał, tyle tylko, ze potrzebuje większego auta. Wszystko co nowsze niż 1,9 na pompowtryskach to już większe ryzyko awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Bralem 159 2.4 pod uwage ostatnio jak szukalem auta, nawet dzwonilem do goscia co sprzedaje ta alfe z ogloszenia (byla po dzwonie w przod i w tył). Ogladalem i objeździłem kilka sztuk 2,4, jedna 1,9 i jedna 2.0. Naczytalem sie intnernetów apropo klap wirowych itd. Najbardziej wpadla mi w oko biała alfa 159 2.0jtdm z max wypasem 12.2009 z bydgoszczy, i prawie miałem ją kupic, ale.... Znow kupiłem BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Bralem 159 2.4 pod uwage ostatnio jak szukalem auta, nawet dzwonilem do goscia co sprzedaje ta alfe > z ogloszenia (byla po dzwonie w przod i w tył). Ogladalem i objeździłem kilka sztuk 2,4, jedna > 1,9 i jedna 2.0. Naczytalem sie intnernetów apropo klap wirowych itd. Najbardziej wpadla mi w > oko biała alfa 159 2.0jtdm z max wypasem 12.2009 z bydgoszczy, i prawie miałem ją kupic, > ale.... > Znow kupiłem BMW EDIT: Tą oglądałęm: http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-navi-skora-full-opcja-170km-C33448999.html Jak jeszcze stoii to warto - lakierowany miała prawy blotnik maske i prawe drzwi. Słupki nie tkniete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Czy taka cena jest ok za wersje TI czy jednak za niska? > Strucel czy warta zainteresowania? > http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-ti-C33518683.html > Jakie wady silnika 2,4 oprócz drogiej wymiany rozrządu? > Ile drożesze ubezpieczenie od typowego 1,9? Nie wiem czy to nie sztuka kolegi z ak. Bo też ma 159 ti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > OK, dzięki za rady. > Biorąc wszystkie za i przeciw odpuszczam 2,4 i będę rozglądał się za 1,9 150km lub 2,0 170km (tu > chyba budżet nie wystarczy). > Oprócz tego rozglądam się jeszcze za A4 B6 1,9 TDI PD 130KM s-line exterieur (te zwykłe to nie mają > podejścia w wyglądzie do AR159 ). > Wiadomo, że z pewnymi wydatkami trzeba się liczyć niezależnie od marki. > A im starsze technologicznie silnik tym tańszy w utrzymaniu/serwisowaniu. Moim obecnym 1,9 TDI na > pompie, zawirusowanym to jeszcze bym chętnie nadal śmigał, tyle tylko, ze potrzebuje większego > auta. Wszystko co nowsze niż 1,9 na pompowtryskach to już większe ryzyko awarii. Albo weź 2,4 albo odpuść AR159, 1,9 nie jedzie w tej ciężkej budzie. A tak przy okazji rozrządu zrobiłbyś wywalenie klap w kolektorze i śmigał sobie spokojnie bo tak to te silniki są naprawdę bezproblemowe i trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Albo weź 2,4 albo odpuść AR159, 1,9 nie jedzie w tej ciężkej budzie. A tak przy okazji rozrządu > zrobiłbyś wywalenie klap w kolektorze i śmigał sobie spokojnie bo tak to te silniki są > naprawdę bezproblemowe i trwałe. Nie przesadzajcie z tym nie jedzie, nie każdy potrzebuje 6s do setki w codziennym aucie. Wersja 150KM ma katalogowo 9,4s - rozumiem że nie da się tym sprawnie wyprzedzać i lecieć w trasie? Chyba że piszesz o wersji 120KM, to już faktycznie może być mało w tym aucie, tyle to wystarcza w lżejszej 147. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Albo weź 2,4 albo odpuść AR159, 1,9 nie jedzie w tej ciężkej budzie. A tak przy okazji rozrządu > zrobiłbyś wywalenie klap w kolektorze i śmigał sobie spokojnie bo tak to te silniki są > naprawdę bezproblemowe i trwałe. 1,9 może mieć z manualną skrzynią a 2,4 tylko z automatem... więcej 2,4 pali więcej i nie jedzie no dobra.. dzięki tym Nm jedzie na autostradzie całkiem całkiem przyjemnie ale trzeba potem odpokutować na stacji ON.. Silniki 2,4 tak jak pisałem mają zazwyczaj po hamowni 180-185 KM a 1,9 w dobrym stanie 160-170 bez wirusa... z wirusem 185... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > 1,9 może mieć z manualną skrzynią a 2,4 tylko z automatem... więcej 2,4 pali więcej i nie jedzie ta czarna z ogloszenia ma manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 Warto tez dopowiedzieć, ze klapki da sie wywalic z wersji przez polową 2007r - z metalowym kolektorem. Plastikowy jest nie do naprawienia/ poprawienia ale z drugiej strony ma juz wzmocnione klapki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojocina Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Warto tez dopowiedzieć, ze klapki da sie wywalic z wersji przez polową 2007r - z metalowym > kolektorem. Plastikowy jest nie do naprawienia/ poprawienia ale z drugiej strony ma juz > wzmocnione klapki. BZDURY !!! kolego piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 > Warto tez dopowiedzieć, ze klapki da sie wywalic z wersji przez polową 2007r - z metalowym > kolektorem. Plastikowy jest nie do naprawienia/ poprawienia ale z drugiej strony ma juz > wzmocnione klapki. W plastikowym to się jeszcze łatwiej klapy usuwa niż w metalowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.