Skocz do zawartości

Jak odzyskać kolor czerwony by został na lata


andre1992

Rekomendowane odpowiedzi

Dodo Juice Lime Prime wink.gif

Kiedyś w cienkiem zrobiłem maske z matowej na błysk, ale musiałbyś użyć maszyny, bo ręcznie to cieżko.

Kolor nie ma znaczenia, to jest cleaner lekkościerny, dobrze jest to zabezpieczyć woskiem, a przed cleanerem wyglinkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam , mógł by ktoś podpowiedzieć jakimi środkami utrzymać taki kolor ? Zrobiłem rok temu samym

> TEMPO K2 i utrzymało się przez 2 miesiące. Może ktoś coś polecić żeby był efekt na dłużej ?

Dobra polerka + dobry wosk po zimie zaraz i przed zimą, czyli 2 razy w roku i mycie TYLKO szamponem dobrym, żadnych agresywnych środków typu aktywna piana, czy myjki bezdotykowe i ich "proszki" myjące ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam , mógł by ktoś podpowiedzieć jakimi środkami utrzymać taki kolor ? Zrobiłem rok temu samym

> TEMPO K2 i utrzymało się przez 2 miesiące. Może ktoś coś polecić żeby był efekt na dłużej ?

tempo - czas wyjść z epoki gąbki wiaderka i głębokiego PRL-u Zrobić autku porządną korektę lakieru myc normalnym szamponem ( nie Ludwikiem czy innym płynem do mycia garów) co 3-4 miesiące dobry wosk i żadnych wynalazków typu pasta tempo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, to jakie środki byście polecili co do polerki i co do woskowania, w granicach rozsądku z

> $ i będę to robił ręcznie, ponieważ maszyny nie mam

pogadaj z kimś kto to ma, bo może wyjdzie Cię taniej zrobienie niż zakup tych środku tylko do 1 pojazdu ok.gif

Od siebie polecę produkty Menzerny lub Autosola, jako pasty.

do tego wcześniej dobrze oczyścić lakier z wszelkiego syfu typu smoła i żywca.

Woski mam własne, ale jeśli chodzi o coś niedrogiego i działającego to coś z Collonite ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam , mógł by ktoś podpowiedzieć jakimi środkami utrzymać taki kolor ? Zrobiłem rok temu samym

> TEMPO K2 i utrzymało się przez 2 miesiące. Może ktoś coś polecić żeby był efekt na dłużej ?

Oddaj na polerke, sam sie nie baw ręcznie. Mój lanos był prawie matowy po 10 latach od wyjazdu z fabryki, obecnie ma 14 i wygląda (4 lata po korekcie) prawie jak nowy, lakier lśni. Polerka/korekta i odpowiedna pielęgnacja lakieru, tak jak Ci tu koledzy napisali ok.gif

ps. też mam czerwonego, ten lakier jest miękki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właściwie dlaczego ten lakier robi się aż tak matowy? Zdarza mi się spotkać na drodze jakąś Vectrę B albo Astre F, która właśnie tak wygląda. Innych marek z tym problemem sobie nie przypominam... No, może poza Jettą '92, którą miał kiedyś mój dziadek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co zauważyłem to wszystkie tak mają w czerwonym kolorze...japonce,fiaty punto, bravo, AR,

Tak samo żółte chociaż u mnie wyblakły tylko lakierowane elementy z tworzywa. Spojlery, lusterka, zderzaki.

Pasta Tempo czy Presto przywróciła im kolor w 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie patrze na ten produkt - Collinite i ogólnie 80zł kosztuje, ale jeśli na pewno tyle osób się

> wypowiada o jego dobrym działaniu to chyba go kupie, naprawdę warto ?

Tylko pamiętaj że to po polerce już, teraz szkoda kłaść bo będzie jakiś efekt ale nie będzie efektu WOW zlosnik.gif

U mnie każde auto "dostało polerką", maszyna już dawno się zwróciła korzystam z past Menzery 500 1000 i 3000. Ogólnie nie dlatego, że mam zboczenie na punkcie lakieru tylko dlatego, że polerowany się mniej brudzi i nie muszę myć tak często zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co zauważyłem to wszystkie tak mają w czerwonym kolorze...japonce,fiaty punto, bravo, AR,

Gorzej jak trafi się czerwień z lakierem dwuwarstwowym, wtedy można sobie ładnie wypolerować klar a baza pozostaje wyblakła 270751858-jezyk.gif Kolega tak ma w SC Sporting Abarth...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie patrze na ten produkt - Collinite i ogólnie 80zł kosztuje, ale jeśli na pewno tyle osób się

> wypowiada o jego dobrym działaniu to chyba go kupie, naprawdę warto ?

Dorzuć do niego jeszcze aplikator piankowy i mikrofibrę do spolerowania wosku. I pamiętaj, że to nie smalec, nie musi być grubo. Na Corsę to ta puszka Colli powinna Ci służyć dobre kilka sezonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gorzej jak trafi się czerwień z lakierem dwuwarstwowym, wtedy można sobie ładnie wypolerować klar a

> baza pozostaje wyblakła Kolega tak ma w SC Sporting Abarth...

Wiesz- polecam nim coś napiszesz albo poczytać w temacie bo piszesz kompletne głupoty- w SC Sportingu był zwykły akryl a nie jak obecnie w większości samochodów baza pokryta bezbarwnym. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz- polecam nim coś napiszesz albo poczytać w temacie bo piszesz kompletne głupoty- w SC

> Sportingu był zwykły akryl a nie jak obecnie w większości samochodów baza pokryta bezbarwnym.

No chyba jednak nie... widziałem auto na własne oczy a kolega robił mu mechaniczną polerkę, która niestety nic nie dała w kwestii odcienia lakieru.

SC jest z 2001 roku, wersja Abarth z rynku niemieckiego (full wypas - klima, 2 poduchy itp). Może jednak były też inne lakiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba jednak nie... widziałem auto na własne oczy a kolega robił mu mechaniczną polerkę, która

> niestety nic nie dała w kwestii odcienia lakieru.

> SC jest z 2001 roku, wersja Abarth z rynku niemieckiego (full wypas - klima, 2 poduchy itp). Może

> jednak były też inne lakiery.

nie były grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właściwie dlaczego ten lakier robi się aż tak matowy? Zdarza mi się spotkać na drodze jakąś

> Vectrę B albo Astre F, która właśnie tak wygląda. Innych marek z tym problemem sobie nie

> przypominam... No, może poza Jettą '92, którą miał kiedyś mój dziadek

Kolor czerwony blaknie najszybciej i najłatwiej, ponieważ ten kolor odbija tylko światło czerwone, a światło czerwone ma słabą energię. Natomiast światło z dużą energią, np ultrafiolet jest mocno przez czerwony kolor pochłaniane i dlatego blaknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolor czerwony blaknie najszybciej i najłatwiej, ponieważ ten kolor odbija tylko światło czerwone,

> a światło czerwone ma słabą energię. Natomiast światło z dużą energią, np ultrafiolet jest

> mocno przez czerwony kolor pochłaniane i dlatego blaknie.

blakną szybko czerwone lakiery starego typu tj nie zabezpieczone warstwą bezbarwnego (goły akryl) i tyle w tym temacie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując to mogę zjechać nawet i Tempo żeby był super efekt, ale trzeba zabezpieczyć i zainwestować 80zł na wosk Collinite grinser006.gif

Fajnie jak by chociaż na rok starczyło i druga sprawa nie będę już mył aktywną pianą tak jak mówicie - skoro źle wpływa na lakier to faktycznie nie ma co no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując to mogę zjechać nawet i Tempo żeby był super efekt, ale trzeba zabezpieczyć i

> zainwestować 80zł na wosk Collinite

> Fajnie jak by chociaż na rok starczyło i druga sprawa nie będę już mył aktywną pianą tak jak

> mówicie - skoro źle wpływa na lakier to faktycznie nie ma co

To opakowanie wosku to Ci na rok starczy przy 5-8 pojazdach hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz- polecam nim coś napiszesz albo poczytać w temacie bo piszesz kompletne głupoty- w SC

> Sportingu był zwykły akryl a nie jak obecnie w większości samochodów baza pokryta bezbarwnym.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie wypisuj takich dyrdymałów no.gif bo akurat jest odwrotnie, baza + bezbarwny, chyba że stwierdzasz to na podstawie jakiegoś egzemplarza który odwiedził już lakiernika.

Akurat posiadam SCS od 8lat i doskonale wiem jaką techniką są te auta malowane, a jak chcesz się bardziej ośmieszyć to podpytaj na centomani skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podsumowując to mogę zjechać nawet i Tempo żeby był super efekt, ale trzeba zabezpieczyć i

> zainwestować 80zł na wosk Collinite

> Fajnie jak by chociaż na rok starczyło i druga sprawa nie będę już mył aktywną pianą tak jak

> mówicie - skoro źle wpływa na lakier to faktycznie nie ma co

nie do końca bo pasta tempo ma różnej maści silkony i wypełniacze do których wosk się mało co "czepi". Najpierw wypoleruj samochód, potem odtłuszczenie, cleaner np dodo lite prime i na to wosk - wtedy przy odpowiednim myciu to i pół roku posiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie wypisuj takich dyrdymałów bo akurat jest odwrotnie, baza +

> bezbarwny, chyba że stwierdzasz to na podstawie jakiegoś egzemplarza który odwiedził już

> lakiernika.

> Akurat posiadam SCS od 8lat i doskonale wiem jaką techniką są te auta malowane, a jak chcesz się

> bardziej ośmieszyć to podpytaj na centomani

może pod koniec produkcji coś zmienili- ja miałem SC sp z 1998 r. - niestety był to zwykły czerwony akryl. niewiem.gif

przy wszelkim polerowaniu puszczał kolor jak klasyczny akryl niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może pod koniec produkcji coś zmienili- ja miałem SC sp z 1998 r. - niestety był to zwykły czerwony

> akryl.

> przy wszelkim polerowaniu puszczał kolor jak klasyczny akryl

Nic nie zmieniali cały czas sportingi czy to cinquecento czy seje miały lakiery dwuskładnikowe. A Twój pewnie był ponownie malowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie zmieniali cały czas sportingi czy to cinquecento czy seje miały lakiery dwuskładnikowe. A

> Twój pewnie był ponownie malowany.

kurcze nie wiem- był kupowany jako nowy niewiem.gif

w tamtej epoce nikt z czujnikiem lakieru nie latał niewiem.gif

ale fakt jest faktem farbował masakrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jest tak wydajne to biorę Dzięki

Jest wydajne, tylko trzeba pozbyć się nawyku smalcowania auta. 270751858-jezyk.gif

Weź sobie precyzyjną wagę kuchenną i zważ puszkę wosku przed woskowaniem. Potem zważ po woskowaniu.

Jak ubędzie Ci pow. 30g na jednym aucie... to smalcujesz.

Jak ubędzie między 15 a 30g, to w miarę poprawnie woskujesz, jako amator oczywiście.

Jak ubędzie 10-15g i auto będzie kompletnie nawoskowane, to już zalatuje doświadczeniem.

Zużycie ciut poniżej 10g to już profeska.

O zużyciu pojedynczych gramów (1,5-3-4) na auto, to już nie wspominam. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie patrze na ten produkt - Collinite i ogólnie 80zł kosztuje, ale jeśli na pewno tyle osób się

> wypowiada o jego dobrym działaniu to chyba go kupie, naprawdę warto ?

Ten wosk starczy ci na 3-4lata tylko wosk to wisienka na torcie.

Jak masz wolne min300zł to działaj.Polerka z regulacja 150zł reszta skromne kosmetyki.Ja obstawiam ze nie dasz rady.

Tu o tempo jakiś tekst

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten wosk starczy ci na 3-4lata tylko wosk to wisienka na torcie.

> Jak masz wolne min300zł to działaj.Polerka z regulacja 150zł reszta skromne kosmetyki.Ja obstawiam

> ze nie dasz rady.

> Tu o tempo jakiś tekst

dać osobie bez kompletnego doświadczenia o polerowaniu maszynę polerską to jak dać dziecku zapałki i wpuścić do stodoły i liczyć że pożaru nie będzie.

Skończy się zniszczeniem samochodu i wizytą u lakiernika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie zmieniali cały czas sportingi czy to cinquecento czy seje miały lakiery dwuskładnikowe. A

> Twój pewnie był ponownie malowany.

Dziwne, miałem 2xCC700, jeden metalik a drugi zwykły granatowy i nawet po paście tempo (takie były czasy wtedy) ścierka była w kolorze, oczywiście na samochodzie granatowym. Tak samo ostatnio robiłem Opla Agilę w kolorze granatowym i również lakier zostawał na mikrofibrze.

Tę Corsę najlepiej by było spolerować i pomalować bezbarwnym, ale to gra niewarta świeczki pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód więc raczej opcja - nie za drogo ale żeby wyglądało

Megsa Ultimate Compund + wosk Megsa Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax i będzie Pan zadowolony.

http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=276

http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=458

Na taką Corsę to będzie na 5 lat 2x w roku. ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Megsa Ultimate Compund + wosk Megsa Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax i będzie Pan

> zadowolony.

> http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=276

> http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=458

> Na taką Corsę to będzie na 5 lat 2x w roku.

Do aplikacji zmywak z kuchni

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne, miałem 2xCC700, jeden metalik a drugi zwykły granatowy i nawet po paście tempo (takie były

> czasy wtedy) ścierka była w kolorze, oczywiście na samochodzie granatowym. Tak samo ostatnio

> robiłem Opla Agilę w kolorze granatowym i również lakier zostawał na mikrofibrze.

> Tę Corsę najlepiej by było spolerować i pomalować bezbarwnym, ale to gra niewarta świeczki pewnie.

Ja tutaj mam na myśli wersje sporting, zwykłe SC i CC nie miały lakierów zwykłych dwuskładnikowych, chyba że te najmłodsze roczniki SC.

W CC zaczeli stosować dopiero w sportingach. Kolega wcześniej pisał o sportingu i to mnie zdziwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tutaj mam na myśli wersje sporting, zwykłe SC i CC nie miały lakierów zwykłych dwuskładnikowych,

> chyba że te najmłodsze roczniki SC.

> W CC zaczeli stosować dopiero w sportingach. Kolega wcześniej pisał o sportingu i to mnie zdziwiło.

No dobra, ale wystarczy spojrzeć ile było wersji CC i SC i ile rodzajów czerwieni było dostępne w palecie i je policzyć. ok.gif

Stąd właśnie te różnice wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czysta gąbka z Biedry da radę od biedy gładką stroną, nie muszą być pady z logo Megsa

Od biedy, nie muszą być pady z logo Megsa, ale mimo wszystko znajdzie się coś ciekawszego. Też nie mam ręczników z Megsa tylko ich odpowiedniki z Tesco za pewnie 1/10 ceny i jest ok. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od biedy, nie muszą być pady z logo Megsa, ale mimo wszystko znajdzie się coś ciekawszego. Też nie

> mam ręczników z Megsa tylko ich odpowiedniki z Tesco za pewnie 1/10 ceny i jest ok.

Czyli rozumiemy się dobrze w tej sprawie zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.