Skocz do zawartości

MY 15 Skoda Fabia juz bez camo


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

> Chyba pierwszy model skody z sensownym wyposazeniem i cena. 90KM za 47k. Jak sie opatrzy to pewnie

> po 45k IMO uczciwa cena.

A propos uczciwych cen, to dzis rano przy okazji omawiania Paryskiego Salonu Samochodowego padla informacja, że samochody kosztujace 12-13 tysięcy euro w sprzedaży, w produkcji kosztują około 3,5 tysiąca, a producenci wciąż usiłują zejść poniżej 3 tysięcy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos uczciwych cen, to dzis rano przy okazji omawiania Paryskiego Salonu Samochodowego padla

> informacja, że samochody kosztujace 12-13 tysięcy euro w sprzedaży, w produkcji kosztują około

> 3,5 tysiąca, a producenci wciąż usiłują zejść poniżej 3 tysięcy

Cos mi sie nie chce wierzyc. Podaj zrodlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos mi sie nie chce wierzyc. Podaj zrodlo.

Podawał to dziennikarz moto w TVP Info w porannej audycji. Motywował to m.in. wywalaniem z samochodów kosztownych w produkcji i montażu manipulatorów elektromechanicznych i zastępowania ich panelami dotykowymi i elektroniką, która z Chin kosztuje grosze. A także pocienianiem szyb, wygłuszeń, tapicerki, bo blach już się więcej nie da zlosnik.gif

Pokazywali jakiegoś kompakta, w którym żeby regulować nadmuch i temperaturę musisz panelem dotykowym przechodzić przez kilka menu. Fantastyczne w trakcie prowadzenia pojazdu, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos uczciwych cen, to dzis rano przy okazji omawiania Paryskiego Salonu Samochodowego padla

> informacja, że samochody kosztujace 12-13 tysięcy euro w sprzedaży, w produkcji kosztują około

> 3,5 tysiąca, a producenci wciąż usiłują zejść poniżej 3 tysięcy

Do tego drugie, albo i trzecie tyle na poza produkcyjną aktywność i mógłbym się chyba zgodzić.

Swoją drogą rok temu na uniwersytecie w Duisburgu zbadano ile producenci zarabiają na samochodach i oto wybrane wyniki obliczeń (kwota średnia dla jednego sprzedanego auta):

Toyota 1801 Euro

Hyundai 1027 Euro

Kia 911 Euro

Nissan 861 Euro

Honda 785 Euro

Chrysler 768 Euro

Ford 717 Euro

Skoda 671 Euro

VW 629 Euro

Dla porównania, kilka marek premium:

Porsche 16590 Euro

Ferrari i Maserati 15000 Euro

Audi 3821 Euro

Byli też i tacy, którzy do interesu dokładają:

Fiat -130 Euro

Seat -164 Euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cos mi sie nie chce wierzyc. Podaj zrodlo.

Proszę Cię. Wiekszosc współczesnych towarow ma może z 10 procent kosztów wytworzenia w cenie. Te 3 tysiące euro to i tak bardzo dużo. Przecież polowa ceny auta to podatki. A gdzie reszta kosztów ? Badania, rozwoj, marketing, koszty stale, imwestycje? Przeciętnie producent zarabia na aucie kilkaset euro, albo i nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

bylem dzisiaj pomacac;)

ogolnie....

z przodu ok, ale z tylu mniejsza niz stara;)

siadlem z przodu jak mi wygodnie, polazlem do tylu i lipa...

obok stala stara fabia, zrobilem to samo i w starej wiecej miejsca..., nawet zdecydowanie wiecej na nogi niz w nowej...

w okolicy byl salon opla

wpakowalem sie do nowej corsy, znacznie przestronniejsza od nowej fabiedy...

nowej corsie wroze wiekszy sukces niz nowej fabii

a jakie sa Wasze wrazenia o nowej Fabiedzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo jest RAPID to i fabie sie zmniejszyła

dokladnie tak samo pomyslalem, rapid jest juz ok z miejscem na tylnej kanapie..., ale szok, ze nowa fabia mniejsza..., a reklamuja jako przestronniejsza....

myslalem o nowej fabii kombi..., ale chyba poszukam uzywki albo roomstera dla zony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie sa Wasze wrazenia o nowej Fabiedzie?

moje są takie, że to pierwsza fabia, którą mógłbym jeździć. Wygląda dobrze, z silnikiem 1.2 TSI 110KM powinna jakoś jeździć. W środku jest przepaść pod względem materiałów w stosunku do starej, nie jest tak czarno i smutno, tylko przyjemnie i nowocześnie. Nawet ją oglądałem w salonie. Po zajęciu miejsca za kierownicą i ustawieniu fotela kierowcy, spokojnie usiadłem z tyłu. Mam 184cm. Z tym że ja preferuję poprawną pozycję za kierownicą.

Ogólnie samochód OK, świetne jest to, że jest duża możliwość konfiguracji wersji, pakietów itd. Do najniższej wersji można np. zamówić skrzynię DSG, obniżone (sportowe) albo podniesione (bardziej terenowe) zawieszenie, sportowe fotele i wiele dupereli w rozsądnych cenach. Ogólnie, jak na klasę B, auto bardzo OK ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje są takie, że to pierwsza fabia, którą mógłbym jeździć. Wygląda dobrze, z silnikiem 1.2 TSI

> 110KM powinna jakoś jeździć. W środku jest przepaść pod względem materiałów w stosunku do

> starej, nie jest tak czarno i smutno, tylko przyjemnie i nowocześnie. Nawet ją oglądałem w

> salonie. Po zajęciu miejsca za kierownicą i ustawieniu fotela kierowcy, spokojnie usiadłem z

> tyłu. Mam 184cm. Z tym że ja preferuję poprawną pozycję za kierownicą.

> Ogólnie samochód OK, świetne jest to, że jest duża możliwość konfiguracji wersji, pakietów itd. Do

> najniższej wersji można np. zamówić skrzynię DSG, obniżone (sportowe) albo podniesione

> (bardziej terenowe) zawieszenie, sportowe fotele i wiele dupereli w rozsądnych cenach.

> Ogólnie, jak na klasę B, auto bardzo OK

ja tez preferuje poprawna, siedze na fotelu kierowcy prawie jak na krzesle..., mam 181 i z tylu wsiadlem, ale jakos ciasno i klaustrofobia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez preferuje poprawna, siedze na fotelu kierowcy prawie jak na krzesle..., mam 181 i z tylu

> wsiadlem, ale jakos ciasno i klaustrofobia

w klasie B jak się mieścisz to jest OK. Chcesz przestrzeni, musisz szukać w klasach wyżej. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje są takie, że to pierwsza fabia, którą mógłbym jeździć. Wygląda dobrze, z silnikiem 1.2 TSI

> 110KM powinna jakoś jeździć. W środku jest przepaść pod względem materiałów w stosunku do

> starej, nie jest tak czarno i smutno, tylko przyjemnie i nowocześnie. Nawet ją oglądałem w

> salonie.

Wydaje mi się, że porównujesz salonową wersję elegance z widzianą kiedyś wersją ascetic.

> obniżone (sportowe)

Sportowe zawieszenie w Fabii nie jest obniżone, jest po prostu twarde i autem nie buja na zakrętach jak nysą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że porównujesz salonową wersję elegance z widzianą kiedyś wersją ascetic.

porównuję dwa auta, stary i nowy model, które stały w salonie. W szczegóły nie wnikałem, ale oba to były raczej bogatsze wersje

> Sportowe zawieszenie w Fabii nie jest obniżone, jest po prostu twarde i autem nie buja na

> zakrętach jak nysą.

w cennik napisali:

Quote:

zawieszenie o sportowej charakterystyce, prześwit zmniejszony o ok 15 mm


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje są takie, że to pierwsza fabia, którą mógłbym jeździć. Wygląda dobrze, z silnikiem 1.2 TSI

> 110KM powinna jakoś jeździć. W środku jest przepaść pod względem materiałów w stosunku do

> starej, nie jest tak czarno i smutno, tylko przyjemnie i nowocześnie. Nawet ją oglądałem w

> salonie. Po zajęciu miejsca za kierownicą i ustawieniu fotela kierowcy, spokojnie usiadłem z

> tyłu. Mam 184cm. Z tym że ja preferuję poprawną pozycję za kierownicą

dalej siedzi się jak na kiblu? czy da się jakoś sensownie obniżyć fotel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś kupuje auto, żeby coś udowadniać innym (tylko pewnie sam nie bardzo wie, co), no to

> faktycznie mógłby mieć problem. Taki dodatkowy do problemu, który już ma.

A to się zgadza, nie wszyscy czują potrzebę by samochód choć trochę im się podobał. Czy to dobrze czy źle. Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia tylko co znaczy, że samochód się podoba - czy jest to podejście praktyczne, czy

> jarmarczno-błyskotkowe.

Guzik mnie to obchodzi jakie to jest podejście. Mnie się żaden samochód na kołpaku nie podoba i męczę się jeżdżąc na zimówkach ze stalą.

Tak samo męczyłbym się chodząc codziennie w stroju "Kononowicz Krzysztof", ale rozumiem też, że Tobie może być to obojętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Guzik mnie to obchodzi jakie to jest podejście. Mnie się żaden samochód na kołpaku nie podoba i

> męczę się jeżdżąc na zimówkach ze stalą.

A co w tym takiego męczącego? Przyspieszenie ma gorsze? Gorzej hamuje?

Naprawdę czujesz się gorszym człowiekiem, bo jakieś zafajdane felgi są nie z tego stopu co trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co w tym takiego męczącego? Przyspieszenie ma gorsze? Gorzej hamuje?

> Naprawdę czujesz się gorszym człowiekiem, bo jakieś zafajdane felgi są nie z tego stopu co trzeba?

Nie, ma poprostu inne poczucie estetyki niż Ty, spróbuj to uszanować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co w tym takiego męczącego? Przyspieszenie ma gorsze? Gorzej hamuje?

> Naprawdę czujesz się gorszym człowiekiem, bo jakieś zafajdane felgi są nie z tego stopu co trzeba?

Wytłumaczyłem Ci to już na przykładzie sweterka Kononowicza. Naprawdę nie zrozumiałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytłumaczyłem Ci to już na przykładzie sweterka Kononowicza. Naprawdę nie zrozumiałeś?

Wytłumaczyłeś swój punkt widzenia, ale ja nie pytam o niego, tylko o jego przyczyny.

Nie rozumiem, jak można przykładać jakąkolwiek wagę do wyglądu czegoś tak roboczego, jak metal na którym zamocowana jest opona. I to na tyle, że wybiera się metal, który powoduje gorsze osiągi i wyższe spalanie.

OK - twoja sprawa. Jednak ze swojej strony wytłumaczę ci, jak ja to widzę.

Dla mnie zwracanie uwagi na felgi jest odpowiednikiem malowania sobie paznokci albo chodzenia na obcasach. Czyli wygląd ponad ergonomię i wygodę. Dlaczego kobiety to czynią, jeszcze jestem w stanie zrozumieć ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie zwracanie uwagi na felgi jest odpowiednikiem malowania sobie paznokci albo chodzenia na

> obcasach. Czyli wygląd ponad ergonomię i wygodę. Dlaczego kobiety to czynią, jeszcze jestem w

> stanie zrozumieć ....

Próbowałeś malować paznokcie i chodzić na obcasach? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może. Ale buty jednak wolę mieć czyste

I tu dochodzimy do sedna - czyste na zewnątrz, żeby innym pokazać, czy czyste w środku?

Bo jedne z moich butów - używane siódmy sezon, w ogóle nie śmierdzą. Zresztą - żadne nie śmierdzą, w tym nawet sandały czy kapcie. Jesteś w stanie to samo powiedzieć o swoich? Czy jedynie błyskiem z zewnątrz możesz się pochwalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wroze sukcesu... jak nie bedzie rabatow

> posiedzialem dzisiaj w niej raz jeszcze i troszke ciasna z tylu, moze kombi bedzie sie lepiej

> sprzedawalo, sam wolalbym chyba dolozyc do rapida.

A nie masz wrazenia, ze Fabia ma lepsze materialy? Rapid wyglada dziadosko crazy.gif Ja taka Fabie moglbym przytulic 55k i ma wszystko co trzeba <10s wyposazenie bogate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.