jqr Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych. Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18 > 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych. > Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane? Jeżdżę na XL juz dłuższy czas. Żadnych minusów nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Jeżdżę na XL juz dłuższy czas. Żadnych minusów nie zauważyłem. No może poza tym, że są ciut mniej komfortowe od zwykłych opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > No może poza tym, że są ciut mniej komfortowe od zwykłych opon. zwykly smiertelnik tego nie wyczuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > No może poza tym, że są ciut mniej komfortowe od zwykłych opon. Rozumiem, że to z powodu sztywniejszych boków opony. Czy w związku z tym będą bardziej odporne na uszkodzenia i "bąble" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Czy w związku z tym będą bardziej odporne na > uszkodzenia i "bąble" ? powinny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Ja jeżdżę drugi rok na oponach XL w Vectrze C i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18 > 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych. > Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane? Na osi wleczonej jest trochę większa tendencja do ząbkowania opon w przypadku XL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Na osi wleczonej jest trochę większa tendencja do ząbkowania opon w przypadku XL. nie ma czegos takiego ze ząbkuje bardziej opone xl niz normalna. jak zabkuje to jest to zalezne od rodzaju bieznika,stanu amorkow lub typu samochodu moze tak byc wcale nie musi. opony sie powinno przekladac sezonowo osiami zeby zuzywaly sie rownomiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > nie ma czegos takiego ze ząbkuje bardziej opone xl niz normalna. jak zabkuje to jest to zalezne od > rodzaju bieznika,stanu amorkow lub typu samochodu moze tak byc wcale nie musi. > opony sie powinno przekladac sezonowo osiami zeby zuzywaly sie rownomiernie. Jak najbardziej jest. Opony różnych marek mają różne tendencje do ząbkowania. Może być nowe auto, sprawne zawieszenie, a będą ząbkować już w jednym sezonie po zrobieniu ok. 10 kkm. Opona XL ma twardsze boki, a więc mniej się ugina. Bieżnik tak się nie poddaje i zaczyna się robić różnica w wysokości przodu klocka i tyłu klocka. To właśnie skutkuje hałasem szczególnie, gdy później założymy takie opony na oś napędową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alamo888 Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 A jakim ciśnieniem powinno sie promować? Wszędzie pisze ze wyższym ale nigdzie nie podają ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane? Opony wzmacniane są cięższe, czyli będzie większa tzw. "masa nieresorowana". A większa "masa nieresorowana" może (ale nie musi) zmniejszać komfort jazdy i przyspieszać zużycie zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18 > 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych. > Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane? Mam w alfie i są dość głośne i twarde i niestety jedna wyząbkowana dość uciążliwie hałasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > No może poza tym, że są ciut mniej komfortowe od zwykłych opon. Zimą jeżdżę na cal mniejszych kołach standardowych, wyczuwam różnicę, ale to bardziej przez inne koła na lato, wzmacniane nigdy nie były dla jakoś jakoś szczególnie twardsze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 ja uzywam tylko xl nie zabkuja, nie halasuja, mniej klada sie na zakretach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > A jakim ciśnieniem powinno sie promować? Wszędzie pisze ze wyższym ale nigdzie nie podają ile? Tyle co przewiduje producent. Ja dodaje zawsze do tego 0.2 bar żeby nie musieć dopompowywać co jakiś czas, bo gdzieś tam czasem coś ucieknie. Jak pompuje więcej to nic się nie dzieje, poza tym że robi się jeszcze mniej komfortowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Jak najbardziej jest. Opony różnych marek mają różne tendencje do ząbkowania. Może być nowe auto, > sprawne zawieszenie, a będą ząbkować już w jednym sezonie po zrobieniu ok. 10 kkm. Opona XL ma > twardsze boki, a więc mniej się ugina. Bieżnik tak się nie poddaje i zaczyna się robić różnica > w wysokości przodu klocka i tyłu klocka. To właśnie skutkuje hałasem szczególnie, gdy później > założymy takie opony na oś napędową. szczerze jakos mi ta teoria nie podchodzi.. zabkowanie zalezy od naprawde tylu roznych czynnikow wiec moim zdaniem nie mozna stwierdzic ze te stwierdzenie jest prawdziwe. musialbys bez kitu znalesc kogos kto mial nowe auto i zuzyl 2 identyczne komplety jedne xl a inne normalne i spytac o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Mam w alfie i są dość głośne i twarde i niestety jedna wyząbkowana dość uciążliwie hałasuje jak tylko jedna jest wyzabkowana to szukalbym przyczyny w ustawieniu zawieszenia,( geometri zbierznosci) ewentualnie roznicy w dzialaniu amortyzatorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 Czyli, brać i rotować (zamieniać osiami co sezon) i nie bać się opon wzmacnianych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Czyli, brać i rotować (zamieniać osiami co sezon) i nie bać się opon wzmacnianych ? moim zdaniem tak, jesli cena nie jest jakos o wiele wieksza zawsze sie moze przydac ( np jakies ekstremalne zaladowanie auta na wakacjach do tego np pelna butla lpg w bagazniku ,holowanie przyczepy ,dziury w drogach , podjazdy pod krawezniki.. negatywow raczej nie ma i nie sadze ze normalny smiertelnik wyczuwa roznice w jezdze tej samej opony na xl i bez a co do zamieniania to jak najbardziej wskazane co sezon przerzucac przod- tyl , a dla hardkorowcow mozna tez obracac opony kierunkowe z lewej na prawą strone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chooper Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18 > 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych. > Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane? mam dokładnie ten rozmiar u siebie (Uniroyal Rainsport 3) W porównaniu od opon o profilu 45 lub 55 komfort jest nieco niższy. Większość opon z takim profilem (40) posiada już rant chroniący felgę. więc na boku jest dość znaczna warstwa materiału gumowego. Trzeba tylko uważać przy krawężnikach bo łatwo taką "przyszczypnąć" minusów nie zaobserwowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > mam dokładnie ten rozmiar u siebie (Uniroyal Rainsport 3) > W porównaniu od opon o profilu 45 lub 55 komfort jest nieco niższy. > Większość opon z takim profilem (40) posiada już rant chroniący felgę. więc na boku jest dość > znaczna warstwa materiału gumowego. Trzeba tylko uważać przy krawężnikach bo łatwo taką > "przyszczypnąć" > minusów nie zaobserwowałem ale caly czas rozmawiamy o tym samym rozmiarze i profilu czyli np 225/40 r18 i 225/40 r18 Xl (extra load) ochrona rantow felg to co innego i wystepuje niezaleznie od xl-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2014 > mam dokładnie ten rozmiar u siebie (Uniroyal Rainsport 3) > minusów nie zaobserwowałem rainsport3 jest fajny jak jest nowy u mnie sie skonczyl po 8 miesiacach, miekka guma, nawet zbyt miekka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > zwykly smiertelnik tego nie wyczuje żartujesz? moja XL są tak twarde, że jak spuścisz do 1,5 bar to wizualnie nie idzie tego zauważyć... Opona jest lekko mówiąc betonowa i to się BARDZO wyraźnie odbija na komforcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > żartujesz? moja XL są tak twarde, że jak spuścisz do 1,5 bar to wizualnie nie idzie tego > zauważyć... Kiedy jeździłem Hi-Lux-em na 205/80R16 XL to było tak samo. Komfort porównywalny do niezaładowanego Stara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > Kiedy jeździłem Hi-Lux-em na 205/80R16 XL to było tak samo. Komfort porównywalny do niezaładowanego > Stara. Ale w nim zawsze komfort taki byl...przy pustej pace. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > Rozumiem, że to z powodu sztywniejszych boków opony. Czy w związku z tym będą bardziej odporne na > uszkodzenia i "bąble" ? Opony XL NIE mają sztywniejszych boków, mają za to wzmocnione opasanie czołowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > Ale w nim zawsze komfort taki byl...przy pustej pace. Nie, to w Navarze tak jest. Hi-Lux przy pustej pace jest jak motorówka na falach. Dopiero założenie opon XL powoduje efekt pustego Stara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > żartujesz? moja XL są tak twarde, że jak spuścisz do 1,5 bar to wizualnie nie idzie tego > zauważyć... Opona jest lekko mówiąc betonowa i to się BARDZO wyraźnie odbija na komforcie. nie nazwalbym cie zwyklym smiertelnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.