Skocz do zawartości

Opony wzmocnione


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych.

Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18

> 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych.

> Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane?

Jeżdżę na XL juz dłuższy czas. Żadnych minusów nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może poza tym, że są ciut mniej komfortowe od zwykłych opon.

Rozumiem, że to z powodu sztywniejszych boków opony. Czy w związku z tym będą bardziej odporne na uszkodzenia i "bąble" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18

> 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych.

> Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane?

Na osi wleczonej jest trochę większa tendencja do ząbkowania opon w przypadku XL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na osi wleczonej jest trochę większa tendencja do ząbkowania opon w przypadku XL.

nie ma czegos takiego ze ząbkuje bardziej opone xl niz normalna. jak zabkuje to jest to zalezne od rodzaju bieznika,stanu amorkow lub typu samochodu moze tak byc wcale nie musi.

opony sie powinno przekladac sezonowo osiami zeby zuzywaly sie rownomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma czegos takiego ze ząbkuje bardziej opone xl niz normalna. jak zabkuje to jest to zalezne od

> rodzaju bieznika,stanu amorkow lub typu samochodu moze tak byc wcale nie musi.

> opony sie powinno przekladac sezonowo osiami zeby zuzywaly sie rownomiernie.

Jak najbardziej jest. Opony różnych marek mają różne tendencje do ząbkowania. Może być nowe auto, sprawne zawieszenie, a będą ząbkować już w jednym sezonie po zrobieniu ok. 10 kkm. Opona XL ma twardsze boki, a więc mniej się ugina. Bieżnik tak się nie poddaje i zaczyna się robić różnica w wysokości przodu klocka i tyłu klocka. To właśnie skutkuje hałasem szczególnie, gdy później założymy takie opony na oś napędową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane?

Opony wzmacniane są cięższe, czyli będzie większa tzw. "masa nieresorowana".

A większa "masa nieresorowana" może (ale nie musi) zmniejszać komfort jazdy i przyspieszać zużycie zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18

> 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych.

> Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane?

Mam w alfie i są dość głośne i twarde clown.gif i niestety jedna wyząbkowana dość uciążliwie hałasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może poza tym, że są ciut mniej komfortowe od zwykłych opon.

Zimą jeżdżę na cal mniejszych kołach standardowych, wyczuwam różnicę, ale to bardziej przez inne koła na lato, wzmacniane nigdy nie były dla jakoś jakoś szczególnie twardsze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakim ciśnieniem powinno sie promować? Wszędzie pisze ze wyższym ale nigdzie nie podają ile?

Tyle co przewiduje producent. Ja dodaje zawsze do tego 0.2 bar żeby nie musieć dopompowywać co jakiś czas, bo gdzieś tam czasem coś ucieknie.

Jak pompuje więcej to nic się nie dzieje, poza tym że robi się jeszcze mniej komfortowo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej jest. Opony różnych marek mają różne tendencje do ząbkowania. Może być nowe auto,

> sprawne zawieszenie, a będą ząbkować już w jednym sezonie po zrobieniu ok. 10 kkm. Opona XL ma

> twardsze boki, a więc mniej się ugina. Bieżnik tak się nie poddaje i zaczyna się robić różnica

> w wysokości przodu klocka i tyłu klocka. To właśnie skutkuje hałasem szczególnie, gdy później

> założymy takie opony na oś napędową.

szczerze jakos mi ta teoria nie podchodzi.. zabkowanie zalezy od naprawde tylu roznych czynnikow wiec moim zdaniem nie mozna stwierdzic ze te stwierdzenie jest prawdziwe.

musialbys bez kitu znalesc kogos kto mial nowe auto i zuzyl 2 identyczne komplety jedne xl a inne normalne i spytac o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli, brać i rotować (zamieniać osiami co sezon) i nie bać się opon wzmacnianych ?

moim zdaniem tak, jesli cena nie jest jakos o wiele wieksza

zawsze sie moze przydac ( np jakies ekstremalne zaladowanie auta na wakacjach do tego np pelna butla lpg w bagazniku ,holowanie przyczepy ,dziury w drogach , podjazdy pod krawezniki..

negatywow raczej nie ma i nie sadze ze normalny smiertelnik wyczuwa roznice w jezdze tej samej opony na xl i bez

a co do zamieniania to jak najbardziej wskazane co sezon przerzucac przod- tyl , a dla hardkorowcow mozna tez obracac opony kierunkowe z lewej na prawą strone grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupuję właśnie opony i upatrzony model występuje tylko jako opony wzmocnione (rozmiar 225/40 R18

> 92V XL). Samochód to Superb - nie wymaga wzmocnionych.

> Czy są jakieś istotne minusy użycia opon wzmocnionych, tam gdzie nie są wymagane?

mam dokładnie ten rozmiar u siebie (Uniroyal Rainsport 3)

W porównaniu od opon o profilu 45 lub 55 komfort jest nieco niższy.

Większość opon z takim profilem (40) posiada już rant chroniący felgę. więc na boku jest dość znaczna warstwa materiału gumowego. Trzeba tylko uważać przy krawężnikach bo łatwo taką "przyszczypnąć"

minusów nie zaobserwowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam dokładnie ten rozmiar u siebie (Uniroyal Rainsport 3)

> W porównaniu od opon o profilu 45 lub 55 komfort jest nieco niższy.

> Większość opon z takim profilem (40) posiada już rant chroniący felgę. więc na boku jest dość

> znaczna warstwa materiału gumowego. Trzeba tylko uważać przy krawężnikach bo łatwo taką

> "przyszczypnąć"

> minusów nie zaobserwowałem

ale caly czas rozmawiamy o tym samym rozmiarze i profilu

czyli np 225/40 r18 i 225/40 r18 Xl (extra load)

ochrona rantow felg to co innego i wystepuje niezaleznie od xl-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żartujesz? moja XL są tak twarde, że jak spuścisz do 1,5 bar to wizualnie nie idzie tego

> zauważyć...

Kiedy jeździłem Hi-Lux-em na 205/80R16 XL to było tak samo. Komfort porównywalny do niezaładowanego Stara.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.