Skocz do zawartości

Wybór nowego samochodu pod gaz.


rob_7

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie moje, które chce wam zadać jest w sumie bardzo rozległe smile.gif

Będę zmieniał samochód i chciałem kupić coś stricte pod gaz. Budżet powiedzmy do 20 tys,

bo nie potrzebuje dużego auta. O czym myślałem:

- Polo

- Golf V - na pewno starszy niż Polo

- Fabia I - mam teraz 1,2 i w sumie auto jest fajne, tylko silnik chyba mocniejszy

- Clio?

- może Astra H?

Rocznik jaki mnie interesuje to 2006+. Jakie silniki w tych samochodach się nadają do gazu?

Jak wygląda gazowanie FSI w Golfach?

EDIT

Poszukałem i znalazłem takie silniki do danych samochodów:

POLO IV po FL

1.4 l benzynowy, 4 cylindrowy, 16-zaworowy 75 KM (55 kW)

1.4 l benzynowy FSI, 4 cylindrowy, 16-zaworowy 86 KM (62 kW)

1.4 l benzynowy, 4 cylindrowy, 16-zaworowy 100 KM (74 kW)

1.6 l benzynowy, 4 cylindrowy, 8-zaworowy 102 KM (75 kW)

1.6 l benzynowy, 4 cylindrowy, 16-zaworowy 105 KM (77 kW)

GOLF V

1.4 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 55 kW (75 KM)przy 5000 obr/min 126 Nm przy 3800 obr/min 14,7 164 km/h 168 g/km 2003 do 2006

1.4 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 59 kW (80 KM) przy 5000 obr/min 132 Nm przy 3800 obr/min 13,9 168 km/h 164 g/km 2006 do 2008

1.4 FSI 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 66 kW (90 KM) przy 5200 obr/min 130 Nm przy 3750 obr/min 12,9 174 km/h 156 g/km 2003 do 2006

1.4 TSI 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 90 kW (122 KM) przy 5000 obr/min 200 Nm przy 1500-4000 obr/min 9,4 197 km/h 149 g/km 2007 do 2009

1.4 TSI 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 103 kW (140 KM) przy 5600 obr/min 220 Nm przy 1500-4000 obr/min 8,8 205 km/h 169 g/km 2006 do 2008

1.4 TSI 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 118 kW (160 KM) b/d b/d b/d 240 Nm 2008 do 2009

1.4 TSI 4 Benzyna 16 1,390 cm³ 125 kW (170 KM) przy 6000 obr/ min 240 Nm przy 1500-4750 obr/min 7,9 220 km/h 174 g/km 2005 do 2008

1.6 4 Benzyna 8 1,595 cm³ 75 kW (102 KM) przy 5600 obr/min 148 Nm przy 3800 obr/min 11,4 184 km/h 184 g/km 2004 do 2009

1.6 FSI 4 Benzyna 16 1,598 cm³ 85 kW (115 KM)przy 6000 obr/min 155 Nm przy 4000 obr/min 10,8 192 km/h 168 g/km 2003 do 2007

Fabia I

Model Paliwo Pojemność cm3 Moc Moment obrotowy Kod silnika Lata

1.4 MPI Benzyna 1397 44kW (60 KM) przy 5000 obr/min 118 Nm przy 2600 obr/min AZE/AZF 2000 do 2003

1.4 MPI Benzyna 1397 50 kW (68 KM) przy 5000 obr/min 120 Nm przy 2500 obr/min AME/AQW/ATZ 1999 do 2003

1.4 16V Benzyna 1390 55 kW (75 KM) przy 5000 obr/ min 126 Nm przy 3800 obr/min APE/AUA/BBY/BKY 2000 do 2007

1.4 16V Benzyna 1390 59 kW (80 KM) przy 5000 obr/ min 132 Nm przy 3800 obr/min BUD 2006 do 2007

1.4 16V Benzyna 1390 74 kW (101 KM) przy 6000 obr/ min 126 Nm przy 4400 obr/min AUB/BBZ 1999 do 2007

Renault Clio III

1.4 16V 1390 98 (72)/5700 127/4250 R4 DOHC/16 11,4 183 8,7/4,5/6,6

1.6 16V 110 1598 110 (82)/6000 151/4250 R4 DOHC/16 10,2 190 9,0/5,4/6,7

Opel Astra H

Model Pojemność Liczba cylindrów Moc Maksymalny moment obrotowy Zużycie paliwa, l/100km Emisja CO2 Kod silnika Skrzynia biegów Lata

1,4 l 1364 cm³ R4 55 kW (75 PS) przy 5200 obr/min 120 Nm przy 3800 obr/min 6,3 151 g/km (Z14XEL) pięciobiegowa manualna

1,4 l 1364 cm³ R4 66 kW (90 PS) przy 5600 obr/min 125 Nm przy 4000 obr/min 6,3 146 g/km (Z14XEP) pięciobiegowa manualna lub pięciobiegowa easytronic 2004-2010

1,6 l Twinport 1598 cm³ R4 77 kW (105 PS) przy 6000 obr/min 150 Nm przy 3900 obr/min 6,6 158g/km (Z16XEP) pięciobiegowa manualna lub pięciobiegowa easytronic 2004–11/2007

1,6 l 1598 cm³ R4 85 kW (115 PS) przy 6000 obr/min 155 Nm przy 4000 obr/min 6,5 155g/km (Z16XER) pięciobiegowa manualna lub pięciobiegowa easytronic 2007-2010

1,8 l 1796 cm³ R4 92 KW( 125 PS) przy 5600 obr/min 170 Nm przy 3800 obr/min 7,7 185g/km (Z18XE) pięciobiegowa manualna lub sześciobiegowa easytronic 2004-2006

1,8 l 1796 cm³ R4 103 kW (140 PS) przy 6300 obr/min 170–175 Nm prz 3800 obr/min 7,1 169g/km (Z18XER) pięciobiegowa manualna lub sześciobiegowa easytronic 2006-2010

Które w ogóle brać pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli będziesz wybierał z Opli, szukaj takiego silnika który ma hydrauliczne kasatory luzów zaworowych, zreszta wśród innych marek też patrz na ten argument. Poza tym to co poprzednik napisał, ważne żeby silnik nie miał bezpośredniego wtrysku paliwa. Bez turbo cz y z turbo nie gra wiekszej roli, co najwyżej instalka będzie droższa a dobry gazownik wszystko ogarnie wink.gif w klasie >B nie szukałbym silnika słabszego niz 100KM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się poważny kandydat na nowe auto smile.gif Cytryna C4 coupe. Silniki mamy takie dostępne, które się dobrze gazuje?

1.4 1360 88/5250 133/3250 R4 16 12,8 s 182 km/h 6,4 l od 2004

1.6 1587 110/5800 147/4000 R4 16 10,6 s 194 km/h 7,1 l 2004–2008

1.6 VTi 1598 120/6000 160/4250 R4 16 10,0 s 195 km/h 6,7 l od 2008

1.6 THP 1598 150/5800 240/1400 R4 16 8,4 s 212 km/h 6,9 l od 2008

2.0 1997 136/6000 190/4100 R4 16 9,2 s 207 km/h 7,8 l 2004–2008

2.0 VTS 1997 180/7000 202/4750 R4 16 8,3 s 227 km/h 8,4 l 2004–2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojawił się poważny kandydat na nowe auto

> Cytryna C4 coupe.

taki samochod nie istnieje wink.gif

> Silniki mamy takie dostępne, które się

> dobrze gazuje?

> 1.4 1360 88/5250 133/3250 R4 16 12,8 s 182 km/h 6,4 l od 2004

> 1.6 1587 110/5800 147/4000 R4 16 10,6 s 194 km/h 7,1 l 2004–2008

> 1.6 VTi 1598 120/6000 160/4250 R4 16 10,0 s 195 km/h 6,7 l od 2008

> 1.6 THP 1598 150/5800 240/1400 R4 16 8,4 s 212 km/h 6,9 l od 2008

> 2.0 1997 136/6000 190/4100 R4 16 9,2 s 207 km/h 7,8 l 2004–2008

> 2.0 VTS 1997 180/7000 202/4750 R4 16 8,3 s 227 km/h 8,4 l 2004–2008

THP odpada, reszta bez problemu, IMO 2.0 bedzie najlepszym wyborem

jezdziles kiedys/siedziales w C4? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z VW 1.6 8v jest idealny pod gaz

Też tak uważam, dlatego zakupiłem Octavię 1.6. Nie wbija w fotel przyśpieszeniem, ale jak na razie pali tylko ok. 8l LPG na trasie. Coś za coś. Zastanawiam się tylko, czy te 8l to nie za mało (zbyt uboga mieszanka), choć na forum Octavii jeden z kolegów podał podobny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli będziesz wybierał z Opli, szukaj takiego silnika który ma hydrauliczne kasatory luzów

> zaworowych, zreszta wśród innych marek też patrz na ten argument. Poza tym to co poprzednik

> napisał, ważne żeby silnik nie miał bezpośredniego wtrysku paliwa. Bez turbo cz y z turbo nie

> gra wiekszej roli, co najwyżej instalka będzie droższa a dobry gazownik wszystko ogarnie w

> klasie >B nie szukałbym silnika słabszego niz 100KM

A wiesz może które to modele silników astry?? Bo interesowałbym mnie 1,8 140KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak uważam, dlatego zakupiłem Octavię 1.6. Nie wbija w fotel przyśpieszeniem, ale jak na razie

> pali tylko ok. 8l LPG na trasie. Coś za coś. Zastanawiam się tylko, czy te 8l to nie za mało

> (zbyt uboga mieszanka), choć na forum Octavii jeden z kolegów podał podobny wynik.

to podłacz sobe laptopa i pojedz w trase. zobaczysz czy bedzie ubogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa przy silnikach Toyota? Któryś z poniższych silników się nadaje do gazu?

1.4 16V DOHC VVT-i 97 KM 16V

1.6 16V DOHC VVT-i 110 KM 16V

1.8 16V DOHC VVT-i 189 KM

1.8 16V DOHC VVT-i 135 KM

1.8 16V DOHC VVTL-i TS 192 KM

1.8 16V DOHC VVTL-i TS COM. 225 KM

EDIT

Czytam neta powoli i chyba żaden się nie nadaje 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak wygląda sprawa przy silnikach Toyota? Któryś z poniższych silników się nadaje do gazu?

> 1.4 16V DOHC VVT-i 97 KM 16V

> 1.6 16V DOHC VVT-i 110 KM 16V

> 1.8 16V DOHC VVT-i 189 KM

> 1.8 16V DOHC VVT-i 135 KM

> 1.8 16V DOHC VVTL-i TS 192 KM

> 1.8 16V DOHC VVTL-i TS COM. 225 KM

> EDIT

> Czytam neta powoli i chyba żaden się nie nadaje

Co znaczy "nadaje się" wg Ciebie?

Jeżeli:

1. czy jest możliwość montażu LPG to na 95% do każdego z ww. jest taka możliwość (nie wiem jak ten ostatni z kompresorem, pewnie też).

2. czy są to silnik bezproblemowe do montażu LPG - i tak i nie, zależnie jak będzie zamontowana i skalibrowana instalacja tak będzie później wyglądała eksploatacja tych silników z zasilaniem LPG.

Ogólnie: są bardziej bezproblemowe silniki do LPG, ale ww. też ludziska trują i później je użytkują na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co znaczy "nadaje się" wg Ciebie?

> Jeżeli:

> 1. czy jest możliwość montażu LPG to na 95% do każdego z ww. jest taka możliwość (nie wiem jak ten

> ostatni z kompresorem, pewnie też).

> 2. czy są to silnik bezproblemowe do montażu LPG - i tak i nie, zależnie jak będzie zamontowana i

> skalibrowana instalacja tak będzie później wyglądała eksploatacja tych silników z zasilaniem

> LPG.

> Ogólnie: są bardziej bezproblemowe silniki do LPG, ale ww. też ludziska trują i później je użytkują

> na LPG.

No właśnie jak już mam kupić samochód pod LPG to wole jakiś bezproblemowy. Na razie mam tylko budżet, nie mam określonej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie jak już mam kupić samochód pod LPG to wole jakiś bezproblemowy. Na razie mam tylko

> budżet, nie mam określonej marki.

W Toyocie masz regulację luzów szklankami. I to jest jedynie problematyczne (a co za tym idzie droższe niż hydroregulacja, pokręcenie śrubką lub zmiana płytki) w sytuacji kiedy takie luzy trzeba ustawić... choć nie jest to żadna rocket science i nie zrażałbym się tym całkowicie. Podstawa to prawidłowy montaż + strojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Toyocie masz regulację luzów szklankami. I to jest jedynie problematyczne (a co za tym idzie

> droższe niż hydroregulacja, pokręcenie śrubką lub zmiana płytki) w sytuacji kiedy takie luzy

> trzeba ustawić... choć nie jest to żadna rocket science i nie zrażałbym się tym całkowicie.

> Podstawa to prawidłowy montaż + strojenie.

słyszałem ze sa problemy z regulacja luzu bo po jakims czasie jazdy na LPG gniazga zawrowe osiadaja. tak do 200 tys km, pozniej naprawa głowicy. koszt jakies 1200zł , wykonuje jakas firma na południu kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> słyszałem ze sa problemy z regulacja luzu bo po jakims czasie jazdy na LPG gniazga zawrowe

> osiadaja. tak do 200 tys km, pozniej naprawa głowicy. koszt jakies 1200zł , wykonuje jakas

> firma na południu kraju

Jak instalacja pracuje na ubogo to szansa wypalenia gniazd jest duża... ale nie tylko w Toyocie. W toyotowskim VVT-i przy dużych zaniedbaniach kontroli i regulacji luzów oraz zaniedbaniach związanych z eksploatacją auta na niewłaściwie ustawionej instalacji LPG w pewnym momencie może dojść do sytuacji w której zabraknie szklanek do regulacji.

Wtedy pierwsza metoda to zeszlifowanie szklanki na odpowiedni wymiar, a jak to nie będzie możliwe to zostaje regeneracja głowicy (zrobi to każdy zakład zajmujący się tym).

Także nie demonizowałbym w temacie LPG w VVT-i. Podstawa to ogarnięty monter LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Także nie demonizowałbym w temacie LPG w VVT-i. Podstawa to ogarnięty monter LPG.

Z jednej strony masz rację, ale z drugiej perspektywa wspomnianych zabaw podważa sens zakupu takiego wozu z przeznaczeniem pod natychmiastowe "zagazowanie". Sama wymiana szklanek przy łańcuchowym rozrządzie nie jest fajna. Po prostu są modele, w których prawdopodobieństwo podanych atrakcji jest dużo mniejsze. Trochę inaczej sytuacja wygląda, gdy decydujesz się na montaż instalacji gazowej w samochodzie, który masz już jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jednej strony masz rację, ale z drugiej perspektywa wspomnianych zabaw podważa sens zakupu

> takiego wozu z przeznaczeniem pod natychmiastowe "zagazowanie". Sama wymiana szklanek przy

> łańcuchowym rozrządzie nie jest fajna. Po prostu są modele, w których prawdopodobieństwo

> podanych atrakcji jest dużo mniejsze. Trochę inaczej sytuacja wygląda, gdy decydujesz się na

> montaż instalacji gazowej w samochodzie, który masz już jakiś czas.

Tak, przyjemna nie bedzie - ale przy odrobinie kombinacji można odkręcić wałek wydechowy bez zdejmowania łańcucha z koła zębatego, a tym samym bez konieczności ustawiania rozrządu... a to sporo upraszcza temat. W VVT-i dochodzi głównie do kasowania luzów na zaworach wydechowych.

Niestety coraz mniej jest współcześnie produkowanych aut z samoregulatorami luzów zaworowych... a coraz więcej patentów z regulacją przez wymianę szklanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak uważam, dlatego zakupiłem Octavię 1.6. Nie wbija w fotel przyśpieszeniem, ale jak na razie

> pali tylko ok. 8l LPG na trasie. Coś za coś. Zastanawiam się tylko, czy te 8l to nie za mało

> (zbyt uboga mieszanka), choć na forum Octavii jeden z kolegów podał podobny wynik.

jeżeli mowa o O1 z 1.6 to ostatnio brat miał 8.8 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yaris na bank bedzie super, ja własnie tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony od kilku lat, a do

> 20 tys. kupisz dobry stan a jesli nie ten model, to ogólnie toyotki sa fajne pod gaz, może

> verso?

A To dziwne, bo wszyscy odradzaja vvti do gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.