mariox Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Tak się zastanawiam, czym konkretnie różnią się te dwa oleje. Jedna firma, tak samo 15W40, przy obu dopisek "LPG". Pierwszy Drugi Zbliża mi się termin wymiany, i tak się zastanawiam. Ten pierwszy mam w Makro, więc łatwiej dostępny, po ten drugi musiałbym się fatygować dokądś lub zamawiać przez net. Gdybyście mieli wybrać, to który byście wybrali? Z opisów nie wynikają jakieś istotne różnice. Cel wlania to silnik oplowski 1.8 125 KM z gazem. A może jakiś inny minerał polecicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Ja bym zalał lotos 10W40, zwykły. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Ja bym zalał lotos 10W40, zwykły. > PZDR VEN Niestety, pojazd ma bardzo duży przebieg i 10W40 już za rzadki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Niestety, pojazd ma bardzo duży przebieg i 10W40 już za rzadki... Na zimnym, w temp. pracy lepkość ma większą niż 15w40 minerał gr II., szczególnie widoczne jest to jak porównasz jakiś nie polski najtańszy 10w40 do tego nie rozlewany w Polsce-valvoline maxlife 10w40 vs. lotos 15w40. Wiem co przemawia-2x taka cena, ale jak silnik w takim stanie, że 10w40 ma za małą lepkość to już mu wszysko jedno-czy chcesz 15w40 lotosa city czy zwykłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Lotos GAS to API SJ czyli niezły zabytek - taki chwyt marketingowy że to niby do gazu, a chodzi o to żeby do starych paździerzy kiepski olej sprzedać, bo wiadomo że właściciele 18-letniego samochodu z LPG chcą jak najtaniej a oleju żłopie im sporo. Tak szczerze to myślałem że SJ już nawet nie można sprzedawać na terenie EU. Ten drugi to API SL czyli znacznie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Cel wlania to silnik oplowski 1.8 125 KM z gazem. ale tutaj masz hydraulikę przy zaworach i raczej mineral nie jest wskazany chyba, że ci już nie zależy na silniku i jest to wół roboczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Niestety, pojazd ma bardzo duży przebieg i 10W40 już za rzadki... to dlaczego chcesz zalać olej równie rzadki na gorąco? w porównaniu do 10w40 olej 15w40 na gorąco ma taką lepkość, a tylko w niższych temperaturach większą. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Ja bym polecił Lotos, ale 5W40...ostatnio za 4l płaciłem jakieś 82 zł...można ew. Orlen Clasic Synthetic 4,5l za podobną cenę...kupujesz od razu dwie bańki i masz na dolewki...a zimą silnik ma łatwiej niż na minerale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Ja swojego X18XE w VB karmie od 80kkm Lotosem 15w40 tyle, że tym normalnym Thermal Control z makro i śmiga. Tamtych z dopiskiem gas nie bierz bo to dość stare oleje. Aaa olej zmieniam co jakies 7-8kkm, bo tani i śilniczek w srodku czysciutki. Od wymiany do wymiany dolewam ok 0,5-0,7l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > to dlaczego chcesz zalać olej równie rzadki na gorąco? > w porównaniu do 10w40 olej 15w40 na gorąco ma taką lepkość, a tylko w niższych temperaturach > większą. > pozdr No nie... żłopie mi trochę tego oleju, ale 10W40 żłopał więcej. Robię po 4 kkm miesięcznie i jakbym lał półsyntetyk to musiałbym lać go bez przerwy. Tym autem jeszcze trochę muszę pojeździć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 21 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2014 > Lotos GAS to API SJ czyli niezły zabytek - taki chwyt marketingowy że to niby do gazu, a chodzi o > to żeby do starych paździerzy kiepski olej sprzedać, bo wiadomo że właściciele 18-letniego > samochodu z LPG chcą jak najtaniej a oleju żłopie im sporo. Tak szczerze to myślałem że SJ już > nawet nie można sprzedawać na terenie EU. > Ten drugi to API SL czyli znacznie lepiej. O widzisz, nie kumam tych wszystkich oznaczeń. Dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np. nie postarał (koszty). To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, tylko po prostu nie zrobiłeś kursu, papierów, pozwoleń, egzaminów za 8tys. pln bo Ci to niepotrzebne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 22 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2014 > Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np. > nie postarał (koszty). > To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, tylko po prostu > nie zrobiłeś kursu, papierów, pozwoleń, egzaminów za 8tys. pln bo Ci to niepotrzebne... No tak, to też cenna uwaga Myślałem też o jakimś Orlenowskim 15W40 (też z dopiskiem GAS, ale to jak mniemam w dużej mierze marketing). jakiś tekst Też niby SL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2014 A zrobiłem inaczej, niż planowałem. Dałem się namówić na zmianę z powrotem na półsyntetyk. Zobaczymy, w jakim tempie będzie znikać ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 27 Września 2014 Udostępnij Napisano 27 Września 2014 > A zrobiłem inaczej, niż planowałem. Dałem się namówić na zmianę z powrotem na półsyntetyk. > Zobaczymy, w jakim tempie będzie znikać ;-) Ja zaobserowwałem coś takiego: na Mobil 1 10W40 Hienka żarła ~2l/10kkm na GM 10W40 zjada go jakieś ~1l/10kkm... Także nie zdziw się jak zużycie oleju spadnie 4kkm/miesiąc... dużo ganiasz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2014 > Ja zaobserowwałem coś takiego: > na Mobil 1 10W40 Hienka żarła ~2l/10kkm > na GM 10W40 zjada go jakieś ~1l/10kkm... > Także nie zdziw się jak zużycie oleju spadnie Zobaczymy, własnie zalałem GM > 4kkm/miesiąc... dużo ganiasz! Tak wyszło... firma się sprzedała innej firmie i dostałem propozycję przeprowadzki, tak, że tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 > Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np. > nie postarał (koszty). Inna strona kosztów może być taka że może by to na tyle słaby (tani w produkcji) olej który ledwo co spełnia te normy Wtedy marża jest lepsza > To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, Jeśli masz długie lejce to dziwię się że piszesz takie głupoty. Jeśli masz krótkie to uwierz że pojedziesz ale do pierwszego zjazdu gdzie zapomnisz że masz retarder albo zetniesz dach pod za niskim wiaduktem. Miszczem prostej może być każdy bo nie sztuka ruszyć i jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Specyfikacje olej 1, klasyfikacje: SAE 15W/40 • API SJ • ACEA A3-02 • ACEA A3/B3-04 Specyfikacja olej 2 SAE 15W/40 • API SL • ACEA A3-02 • ACEA A3/B3-04 Nr 2 lepsza klasa (SL) czyli teoretycznie lepszy, w praktyce kij go wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 Lukoil ma jeszcze takie coś:-) w API; LUKOIL SUPER (15W-40) API SG / CD Klasyfikacja lepkości zgodnie z SAE: 15W-40 LUKOIL STANDARD (10W-40) API SF / CC Klasyfikacja lepkości zgodnie z SAE: 10W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 28 Września 2014 Udostępnij Napisano 28 Września 2014 > Niby tak, ale to że ma SJ nie znaczy że nie spełnia lepszych norm, tylko że producent się o nie np. > nie postarał (koszty). > To że w prawo jazdy nie masz kat. D nie oznacza że nie umiałbyś jechać autobusem, tylko po prostu > nie zrobiłeś kursu, papierów, pozwoleń, egzaminów za 8tys. pln bo Ci to niepotrzebne... Napiszę inaczej: sprzedają ten chłam jako że niby do gazu, bo reklamacji i tak nie będzie ze starych trupów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Zrobiłem dłuższą trasę na tym 10W40 piłując trochę samochód i okazało się, że faktycznie: nie spaliło mi jakoś więcej oleju, niż kiedy jeździłem na mineralnym. Mieliście rację. Dzięki Wszystkim za wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > Zrobiłem dłuższą trasę na tym 10W40 piłując trochę samochód i okazało się, że faktycznie: nie > spaliło mi jakoś więcej oleju, niż kiedy jeździłem na mineralnym. > Mieliście rację. Dzięki Wszystkim za wypowiedzi To zalewaj od teraz jakiś dobry hydrokrakowany 10W40, polecam Valvoline MaxLife (ale nie Durablend). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 > To zalewaj od teraz jakiś dobry hydrokrakowany 10W40, polecam Valvoline MaxLife (ale nie > Durablend). Nie wiem, czy mu sie opłaci skoro po trasie widać znaczące ubytki Ja tam nie widziałem jakiejkolwiek poprawy jak zalałem kiedyś 10w40 maxlife po innych olejach 10w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.