raf1al Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Dostalem wycene czy jak sie to tam nazywa. I mam pytanie na samym koncu mam4 pozycje. Wartosc rynkowa pojazdu przed szkoda ZaokraglonaWartosc pojazdu uszkodzonego Roznica wartosci przed i po szkodzie I wspolczynnik napraw. I ktore to to wyplacaja sorki ale nie ogarnisAm tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Dostalem wycene czy jak sie to tam nazywa. I mam pytanie na samym koncu mam4 pozycje. > Wartosc rynkowa pojazdu przed szkoda > ZaokraglonaWartosc pojazdu uszkodzonego > Roznica wartosci przed i po szkodzie > I wspolczynnik napraw. > I ktore to to wyplacaja sorki ale nie ogarnisAm tego Wyplacaja roznice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Wyplacaja roznice. Roznice miedzy wartoscia wraku a rynkowa tak?? Na 100% bo jesli tak to zaje fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Roznice miedzy wartoscia wraku a rynkowa tak?? Na 100% bo jesli tak to zaje fajnie Nie wierzę że cieszysz się z tego co mają Ci wypłacić zostawiając Ci wrak .... zazwyczaj są to ochłapy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Roznice miedzy wartoscia wraku a rynkowa tak?? Na 100% bo jesli tak to zaje fajnie Moze wstaw kwoty, to bedzie latwiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Dostalem wycene czy jak sie to tam nazywa. I mam pytanie na samym koncu mam4 pozycje. > Wartosc rynkowa pojazdu przed szkoda > ZaokraglonaWartosc pojazdu uszkodzonego > Roznica wartosci przed i po szkodzie > I wspolczynnik napraw. > I ktore to to wyplacaja sorki ale nie ogarnisAm tego To może inaczej. Wartość auta np. 10 000 Koszt naprawy 15000 = całka Wartość wraku 4000 Wypłacają 6000 i dają wrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Moze wstaw kwoty, to bedzie latwiej... No to auto oszacowali na 6800. Wrak na 1300 roznica 5500 tak w skrocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > No to auto oszacowali na 6800. Wrak na 1300 roznica 5500 tak w skrocie 6800 przed szkodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > 6800 przed szkodą? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > No to auto oszacowali na 6800. Wrak na 1300 roznica 5500 tak w skrocie No i git Wrak na Allegro pewnie pójdzie drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > No i git > Wrak na Allegro pewnie pójdzie drożej. Zmuszanie ludzi do handlu wrakami to jednak jest patologia, swiadczy tylko o tym jak silnie dziala u nas lobby zwiazane z ubezpieczeniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Zmuszanie ludzi do handlu wrakami to jednak jest patologia, swiadczy tylko o tym jak silnie dziala > u nas lobby zwiazane z ubezpieczeniami... Ubezpieczyciel minimalizuje koszty. A rynek jest. Musiałby się zmienić przepisy, że wrak op szkodzie całkowitej idzie tylko na złom bez prawa rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Hmmm po zdemontowaniu blotnika maski chlodnicy podluznice lekko zgiete fachowiec zrobi to za 200 powiedzial wiec zrobie to auto bo za 5000 i tak nic nie kupie z nowym sprzeglem nowa instalacja brc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Ubezpieczyciel minimalizuje koszty. A rynek jest. > Musiałby się zmienić przepisy, że wrak op szkodzie całkowitej idzie tylko na złom bez prawa > rejestracji. Tylko trzeba by uznać czy jest wrak. Mi zrobili całkę za uszkodzoną w SC delikatnie maskę + delikatnie błotnik i lampę. Im wyszło koszt naprawy 4000zł a ja naprawiłem za 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Tylko trzeba by uznać czy jest wrak. Mi zrobili całkę za uszkodzoną w SC delikatnie maskę + delikatnie błotnik i lampę. Im wyszło koszt naprawy 4000zł a ja naprawiłem za 500zł. Pewnie się trochę dzieci wyleje z kąpielą (tj. trochę dobrych aut się przy okazji zezłomuje), ale coś za coś... Prawda jest taka, że np. używane - kilkuletnie - auto ciut lepiej wyposażone przy nawet niezbyt groźnej kolizji najczęściej kwalifikuje się do szkody całkowitej. Wystarczy zderzak, spryskiwacze reflektorów, reflektory ksenonowe, pas przedni, jakaś kosmetyka blach pod maską, maska z emblematami, pakiet chłodnic z wentylatorem i jaśki + napinacze pasów i de facto auto, które wstawione na płytę pomiarową jest w tolerancji producenta idzie na szkodę całkowitą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Pewnie się trochę dzieci wyleje z kąpielą (tj. trochę dobrych aut się przy okazji zezłomuje), ale > coś za coś... bo kwestia naprawy auta po wypadku/kolizji powinna być rozgraniczona względem kosztów i uszkodzeń technicznych. Jak naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona, czyli koszt naprawy przekracza wartość przed szkodą to od właściciela zależy co dalej. Z drugiej str uszkodzenia dyskwalifikujące powinny z automatu powodować wpis o zakazie rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Zmuszanie ludzi do handlu wrakami to jednak jest patologia, swiadczy tylko o tym jak silnie dziala > u nas lobby zwiazane z ubezpieczeniami... Chyba jeszcze nie słyszałem żeby ktoś sprzedał cały wrak (mowa o wrakach nienaprawialnych). Zawsze idą wyłącznie papiery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Zmuszanie ludzi do handlu wrakami to jednak jest patologia, swiadczy tylko o tym jak silnie dziala > u nas lobby zwiazane z ubezpieczeniami... Jest to patologia. Powinni im narzucić przepisami, że mają klientowi dać wybór -zostawiają wrak i wypłacają różnice, albo wypłacają wszytsko i biorą wrak. W wielu krajach ubezpieczyciele przejmują wraki i wstawiają je na aukcje (które są potem ważnym źródłem zaopatrzenia dla polskich handlarzy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Jest to patologia. Powinni im narzucić przepisami, że mają klientowi dać wybór -zostawiają wrak i > wypłacają różnice, albo wypłacają wszytsko i biorą wrak. W wielu krajach ubezpieczyciele > przejmują wraki i wstawiają je na aukcje (które są potem ważnym źródłem zaopatrzenia dla > polskich handlarzy). U nas też przejmują i wystawiają. Z tym, że nie jest to obowiązek ubezpieczyciela, a jedynie dobra wola. W cywilizowanych krajach samochód wyglądający po wypadku jak zgnieciona puszka coca-coli nie ma prawa ponownej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Chyba jeszcze nie słyszałem żeby ktoś sprzedał cały wrak (mowa o wrakach nienaprawialnych). Zawsze > idą wyłącznie papiery. Przesadzasz. Masę zakładów blacharskich kupuje na aukcjach ubezpieczeniowych takie wraki (szczególnie młode samochody) naprawia i pcha dalej na rynek Coś w stylu jak Polacy kupują samochody na aukcjach w USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Pewnie się trochę dzieci wyleje z kąpielą (tj. trochę dobrych aut się przy okazji zezłomuje), ale > coś za coś... > Prawda jest taka, że np. używane - kilkuletnie - auto ciut lepiej wyposażone przy nawet niezbyt > groźnej kolizji najczęściej kwalifikuje się do szkody całkowitej. Wystarczy zderzak, > spryskiwacze reflektorów, reflektory ksenonowe, pas przedni, jakaś kosmetyka blach pod maską, > maska z emblematami, pakiet chłodnic z wentylatorem i jaśki + napinacze pasów i de facto auto, > które wstawione na płytę pomiarową jest w tolerancji producenta idzie na szkodę całkowitą. mimo wszystko takie postępowanie w znacznym stopniu ucywilizowałoby rynek części używanych- zmniejszyłaby się bowiem liczba kradzieży na części jak to jest obecnie bo rynek byłby pełen dobrych części z samochodów właśnie po takich "całkach", taki obrót sprawy zmusiłby tez rynek do obniżki cen części nowych. No ale w Pl jak coś jest proste i niesie korzyści dla plebsu to jest nierealne. taki system skutecznie funkcjonuje w USA, gdzie w zależności od stanu jeżeli wartość naprawy przekracza 50-75% takie autko pozbawiane jest prawa rejestracji w USA. tylko na części. lub ..export. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > bo kwestia naprawy auta po wypadku/kolizji powinna być rozgraniczona względem kosztów i uszkodzeń > technicznych. > Jak naprawa jest ekonomicznie nieuzasadniona, czyli koszt naprawy przekracza wartość przed szkodą > to od właściciela zależy co dalej. Z drugiej str uszkodzenia dyskwalifikujące powinny z > automatu powodować wpis o zakazie rejestracji. Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.