Skocz do zawartości

Volvo V60 vs BMW 320d


komandos80

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Szukam kombi, diesla, dosc dynamicznego (powiedzmy ok 8s do 100), rocznik 2010-2011, w cenie jak najnizszej zlosnik.gif

Gdybyscie stali przed takim wyborem, ktory byscie wybrali?

Tutaj przykladowe egzemplarze, zeby bylo o czym dyskutowac:

BMW

Volvo

Z tego co widze BMW jest troche mniejsze, ale to dla mnie nie problem.

Z wyposazenia chcialbym miec:

-automatyczna klimatyzacje

- czujnik deszczu

- fotochromatyczne lusterko wsteczne

- tempomat

I to w zasadzie chyba wszystko, wiec wiekszosc dostepnych egzemplarzy spelnia te zalozenia.

Oba auta mi sie podobaja, wiec wybor jest tym trudniejszy.

Plusem BMW jest to, ze ma silnik ponizej 2l.

Oznacza to, ze dobrego egzemplarza moge szukac za granica. W przypadku volvo nie wchodzi to w rachube, bo nie usmiecha mi sie placic 19% akcyzy.

Poza tym na mobile.de mozna znalezc BMW juz za 15k Euro, a V60, ktore znalazlem w Polsce kosztuja ok 80k PLN, wiec jak by nie patrzec BMW jest tansze.

Ale z kolei Volvo ma 5 cylindrow...

Poza tym wydaje mi sie, ze jest mniej pozadane przez zlodziei, a to kolejny plus.

Moze ktorys z tych modeli ma jakies wady/bolaczki, ktore mnie skutecznie zniecheca do niego? zlosnik.gif

Czy np. BMW uporalo sie z problemami z rozrzadem?

Pomozcie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> Szukam kombi, diesla, dosc dynamicznego (powiedzmy ok 8s do 100), rocznik 2010-2011, w cenie jak

> najnizszej

> Gdybyscie stali przed takim wyborem, ktory byscie wybrali?

> Tutaj przykladowe egzemplarze, zeby bylo o czym dyskutowac:

> BMW

> Volvo

> Moze ktorys z tych modeli ma jakies wady/bolaczki, ktore mnie skutecznie zniecheca do niego?

> Czy np. BMW uporalo sie z problemami z rozrzadem?

> Pomozcie

jezdziles już? przejedź się... i BMW E90 odpuść. tym się nie da jezdzic - twarde i nerwowe. są tak zapatrzeni w swoją sportowość, że zapomnieli o tym że robią auta dla kowalskiego smile.gif

do tego 2.0d jest bardzo "niepremium" jesli chodzi o kulturę pracy smile.gif

Volvo przy tym to bardzo przyjemna kanapa. fakt, że napęd po "złej" stronie (wg purystów) - ale to nie ma znaczenia większego znaczenia dla codziennego uzytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Subiektywna ocena dźwięku panującego we wnętrzu. XC60 D5 brzmi gorzej niż np. Q5 3.0 TDI

Dobrze ze napisałeś subiektywna ok.gif

Ja mam ten silnik w XC90 i złego słowa nie powiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednio mi wychodzi 25kkm na rok

> nie wiem, w tym roku robie duzo tras i autostrad, ale w poprzednich latach czesciej jezdzilem po

> miescie (ale dluzsze odcinki, co najmniej 15km na raz)

Jeśli dopuszczasz jazdę drogami złej jakości to bmw odpada. Ma fatalnie zestrojone zawieszenie. Niemiłosiernie trzesie mimo nie tak znowu sztywnego zawiasu. Bmw na modelu e90 uczylo się technologii run glat i słabo im to wyszło.

> za slaby

Dość często jeżdżę v60 D3 6AT

daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej,

> Szukam kombi, diesla, dosc dynamicznego (powiedzmy ok 8s do 100), rocznik 2010-2011, w cenie jak

> najnizszej

> Gdybyscie stali przed takim wyborem, ktory byscie wybrali?

> Tutaj przykladowe egzemplarze, zeby bylo o czym dyskutowac:

> BMW

> Volvo

> Z tego co widze BMW jest troche mniejsze, ale to dla mnie nie problem.

> Z wyposazenia chcialbym miec:

> -automatyczna klimatyzacje

> - czujnik deszczu

> - fotochromatyczne lusterko wsteczne

> - tempomat

> I to w zasadzie chyba wszystko, wiec wiekszosc dostepnych egzemplarzy spelnia te zalozenia.

> Oba auta mi sie podobaja, wiec wybor jest tym trudniejszy.

> Plusem BMW jest to, ze ma silnik ponizej 2l.

> Oznacza to, ze dobrego egzemplarza moge szukac za granica. W przypadku volvo nie wchodzi to w

> rachube, bo nie usmiecha mi sie placic 19% akcyzy.

> Poza tym na mobile.de mozna znalezc BMW juz za 15k Euro, a V60, ktore znalazlem w Polsce kosztuja

> ok 80k PLN, wiec jak by nie patrzec BMW jest tansze.

> Ale z kolei Volvo ma 5 cylindrow...

> Poza tym wydaje mi sie, ze jest mniej pozadane przez zlodziei, a to kolejny plus.

> Moze ktorys z tych modeli ma jakies wady/bolaczki, ktore mnie skutecznie zniecheca do niego?

> Czy np. BMW uporalo sie z problemami z rozrzadem?

> Pomozcie

Trochę zamieszam - Megane 1.9 dCi Grandtour GT-Line + Chip na 160 KM. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak szukasz czegos w cenie jak najniższej to bierz volvo - o wiele słabiej trzymają wartość i

> kupisz lepszy egzemplarz z danego roku.

no wlasnie w tym przypadku nie do konca tak jest

na mobile.de w ceni do 16k euro jest duzo BMW, ktore spelniaja moje wymagania (a najtansze sa nawet w cenie ponizej 14k)

volvo w tej cenie nie da sie kupic

> poza tym będzie większy od BMW.

BMW jest wystarczajaco duze dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli dopuszczasz jazdę drogami złej jakości to bmw odpada.

mam zamiar jezdzic po polskich drogach zlosnik.gif

wiec na bank trafie na zle drogi, w Lodzi jeszcze jest duzo takich

> Dość często jeżdżę v60 D3 6AT

> daje rade

nie, no rozumiem, ze daje rade, ale chcialem cos szybszego niz mam teraz,

a ten 163KM na papierze ma gorsze przyspieszenie do 100km/h niz moj obecny focus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam zamiar jezdzic po polskich drogach

> wiec na bank trafie na zle drogi, w Lodzi jeszcze jest duzo takich

Przejechalem sie dzisiaj po Lodzi od Pabianiac do Strykowa i zdecydowanie szuklabym jakiegos SUVa ok.gif

Naprawde trzeba sie starac, zeby czegos nie urwac sick.gif

Stan drog to jest jakis dramat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie w tym przypadku nie do konca tak jest

> na mobile.de w ceni do 16k euro jest duzo BMW, ktore spelniaja moje wymagania (a najtansze sa nawet

> w cenie ponizej 14k)

> volvo w tej cenie nie da sie kupic

> BMW jest wystarczajaco duze

Ciekawe skad taka duza utrata wartosci bmw, obserwuje to samo przy bmw 5. A6 w ogole nie do kupienia w takich pieniadzach co bmw 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW jest wystarczajaco duze dla mnie

siedziales, ogladales?

czasami przez tylny napęd, tunel, bagaznik gdzie trzeba zmiescic naped wyglada inaczej

analogia do A4 i Octavii, ludzie je porównują mimo ze to Golf

ale w A4 inaczej jest montowany motor i skrzynia wchodza troche do wnetrza pojazdu, a płyta podłogowa przystosowana pod Quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejechalem sie dzisiaj po Lodzi od Pabianiac do Strykowa i zdecydowanie szuklabym jakiegos SUVa

> Naprawde trzeba sie starac, zeby czegos nie urwac

> Stan drog to jest jakis dramat...

Nom dramat jest na ulicach,ja latam na 225/40R18 i nieco trzęsie,ale tragedii nie ma. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na która zła droge trafiles?

> jadac z Pabianic do Strykowa to trzeba sie postarać

> ja jeżdze na 205/45/17 i wielkiego problemu z przejechaniem ta droga bym nie mial

Jechalem standardowo 14-ka i przejazdy przez torowiska nie wygladaja ciekawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o bmw to poczytalem sporo przed zakupem obecnego auta i... odpuscilem

co prawda wchodzily wtedy w gre roczniki 2008-2009 e91 ale czesc rzeczy ktore mnie zniechecily sa do dzisiaj.

Po pierwsze run flat i brak miejsca na zapas. Dlugo myslalem, ze to nie przeszkadza ale jak w zeszlym roku zlapalem 4x gume to zmienilem zdanie. Druga sprawa, ze run flat, bmw i Łódź to sie kiepsko komponuje. Za duzo dziur w jezdniach. Teraz jak jezdze do EL to sie za glowe lapie jak moglem tam jezdzic normalnie... jest masakra z dziurami. Jak jezdze po wawie i moich okolicach to sie zastanawiam czy nie kupic czegos na hydro albo wyzej zawieszonego. Mimo tego ze moje auto jest bardziej miekkie niz bmw.

Kupujac uzywke ciezko znalezc to wyposazenie co Ci sie podoba. O tyle o ile Twoja lista zyczen jest dosc mala to znajdziesz bez problemu, ja mialem wieksza jazde. Nadal nie mam przekonania, ze akurat ten model (2.0) jest dobrym wyborem jesli chodzi o brak upierdliwosci z jego utrzymaniem na dobrym poziomie technicznym. BMW ma dziwna polityke poprawiania niedociagniec. Akcji serwisowych jako takich nie ma a graty sa wymieniane jak sie ktos zglosi ze cos nie dziala jak powinno. Jak poprzedni wlasciciel wylapal problemy to moze bedzie ok, jak nie... to mozesz miec problem. Do tego graty zamienne premium sa w cenach premium i jak przy kazdym w miare nowym aucie trzeba miec warszat znajacy sie na marce.

Co do Volvo to sie nie wypowiem bo o nim nic nie wiem.

Gazu nie chce, na benyne bym chyba zbankrutowal jakbym mial kupic to co mi sie podoba. Liczba silnikow diesla, ktore sa ciezkie do zabicia (plus osprzet) dosc szybko spada. Niedlugo ciezko bedzie kupic diesla nieskarbonke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o BMW to jeśli pytasz o auto to powiem, że to nic szczególnego. Teoretycznie klasa premium a problemy jak w każdej innej marce, przydarzają się nawet rzeczy, o które BMW byś nie podejrzewał. Poza tym E90 to lekko staro wyglądające auto jak dla mnie.

Jeśli chodzi o zawieszenie to rzeczywiście jest twardsze niż przecietna ale do przyjęcia. Oczywiśnie na Run Flatach nikt nie każe jeżdzić. Na zwykłych oponach na 17kach jeżdzi się ok.

osobiście poszukałbym innego auta z marek bardziej średnich za to lepiej wyposażonych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy np. BMW uporalo sie z problemami z rozrzadem?

> Pomozcie

Miałem krótko e90 325xi.

Dla mnie to był mały, ciasny, podskakujący pierdziel zlosnik.gif

Auto ciasne, twarde i ogólnie w moim odczuciu dosyć nieprzyjemne.

Z wielką przyjemnością je sprzedałem. Jeśli ktoś lubi, auta, które tak się prowadzą, to nie powinien narzekać. Dla mnie ten model był męczący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o BMW to jeśli pytasz o auto to powiem, że to nic szczególnego. Teoretycznie klasa

> premium a problemy jak w każdej innej marce, przydarzają się nawet rzeczy, o które BMW byś nie

> podejrzewał.

to znaczy jakie?

> Poza tym E90 to lekko staro wyglądające auto jak dla mnie.

mnie sie podoba zlosnik.gif

> Jeśli chodzi o zawieszenie to rzeczywiście jest twardsze niż przecietna ale do przyjęcia.

> Oczywiśnie na Run Flatach nikt nie każe jeżdzić. Na zwykłych oponach na 17kach jeżdzi się ok.

hmm, a czy jest w ogole szansa na zmieszczenie dojazdowki gdzies pod podloga bagaznika?

> osobiście poszukałbym innego auta z marek bardziej średnich za to lepiej wyposażonych

czyli? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e 90 rzeczywiscie nie jest duze, mnie sie podoba, choć wiadomo ze wolaloby sie nowszy model, silnik 320d 184KM dla mnie bomba, mało pali, przyspiesza bez stresu. Zawieszenia lepszego nie miałem okazji poznać do tej pory, czuc ze mocne, nic nie stuka (200tys km), mocno uderzyłem w kraweznik (około 40km/h, koło i felga ok, poszło łożysko) super trzyma sie drogi, nie przechyla na zakretach.. mam run flaty, jeden kapec do tej pory, jazda bez problemu do wulkanizatora a okoliczności takie ze nie chciałbym sie paprac w wymiane (dzień ślubu i droga od koscioła do domu weselnego, takze sprawdziło sie super), dyskomfortu nie czuje.

Zastanawiałem sie nad zmianaa na zwykłe przy okazji kupna zimówek, ale tak:

1) dojazdówke trzeba kupić, wozić w bagazniku

2) ubezpieczenie opon odpadało bo wymagali koła zapasowego

Kupiłem na zime run flat i spokoj, zobacze jak beda sie sprawowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczy jakie?

- często psujące się silniczki zamków drzwi, wśród moim znajomych w innych markach nie znam przypadku, żeby komuś zepsuł się zamek drzwi, na forum BMW bylo kilka przypadków, w jednych drzwiach musialem wymienić zamek osobiście w swoim aucie

- biały proszek ostatnio zaczął się pojawiać z nawiewów wentylacyjnych, ponoć parownik od klimy ulega biodegradacji, problem znany na forum BMW

> mnie sie podoba

> hmm, a czy jest w ogole szansa na zmieszczenie dojazdowki gdzies pod podloga bagaznika?

nie, jest tam wnęka/schowek ale dojazdówka się nie mieści. Gdzieś jakiś gość pociał tam cos w tej podłodze bagaźnika i zmieścił dojazdówke ale to rzeźba. Sam jeżdże już prawie 6 lat bez dojazdówki tylko z assistance i mocno podbramkowej sytuacji nie było.

> czyli?

Dzisiaj wybrałbym Citroena C5 z przyzwoitym silnikiem HDI i hydropneumatycznym zawieszeniem. Stosunek tego co oferuje auto do ceny jest bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> jeśli chodzi o BMW to jeśli pytasz o auto to powiem, że to nic szczególnego. Teoretycznie klasa

> premium a problemy jak w każdej innej marce, przydarzają się nawet rzeczy, o które BMW byś nie

> podejrzewał. Poza tym E90 to lekko staro wyglądające auto jak dla mnie.

> Jeśli chodzi o zawieszenie to rzeczywiście jest twardsze niż przecietna ale do przyjęcia.

> Oczywiśnie na Run Flatach nikt nie każe jeżdzić. Na zwykłych oponach na 17kach jeżdzi się ok.

> osobiście poszukałbym innego auta z marek bardziej średnich za to lepiej wyposażonych

Na jakiej podstawie wypowiadasz się o aucie które zadrutowałeś, zajechałeś i do tego kupiłeś w najgorszej wersji (kombi) i z najgorszym silnikiem?

Twoja wypowiedz przypomina mi zdanie o bmw pana Sławka który kupił E60 i dbał o niego tak samo jak Ty o swoje.http://7er.pl/showthread.php/38200-Histo...erowie-BMW-quot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co mnie decyzja interesuje? Odnosiłem się druciarza, który zadbane e90 widział na obrazku w

> katalogu, a się wypowiada tonem znawcy.

Problem w tym ze w salonowych jest podobnie. Ta ktora znam ciagle z pierdołami jeździ do aso. Ostatnio z wijącymi nawiewami.

Zdefiniuj zadbane auto. Co to wg Ciebie oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym ze w salonowych jest podobnie. Ta ktora znam ciagle z pierdołami jeździ do aso.

> Ostatnio z wijącymi nawiewami.

> Zdefiniuj zadbane auto. Co to wg Ciebie oznacza?

Ja też jeżdżę do aso z pierdolami. Ale bmw nigdy nie reklamowalo się jako auto bezawaryjne. To nie toyota. A zadbane auto w przypadku bmw to przynajmniej zawieszenie w stanie bliskim fabrycznego. Czyli wymiana amorków co 80kkm max, plus inne zużyte elementy oraz robiona odpowiednio do potrzeb zbieżność. Do tego sprawny silnik, a nie taki co ledwie koła napędza jak u kolegi z wycięty osprzętem typu klapki sterujące albo Dpf bo silnik źle działa i go zatyka.

Czyli jako minimum mamy silnik i zawieszenie sprawne na poziomie zbliżonym do tego co wyjechało z fabryki.

Rzecz w tym, że jezdzilem różnymi e90 i wiem do jakiego stanu można je doprowadzić i jak się takim autem jezdzi jeśli jest zadbane. Różnica jest kolosalne.

Poczytaj linka którego wstawiłem o panu Sławka - będziesz wiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Archeolog? Po 3 miesiącach to juz decyzja pewnie podjeta

nie, jeszcze nie zlosnik.gif

a co wspomnianego przez Ciebie mondeo: tez rozwazam, ale obawiam sie, ze 2.0d 163KM bedzie za slaby, a tych 200KM w Polsce praktycznie nie ma (a za granica takiego nie kupie, bo ma silnik powyzej 2l i cena przestaje byc atrakcyjna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.