mira Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Witam, Montował już ktoś Philips WhiteVision 4300 K ? Jak się sprawują ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 27 Października 2014 Udostępnij Napisano 27 Października 2014 > Witam, > Montował już ktoś Philips WhiteVision 4300 K ? > Jak się sprawują ? dobrze byłoby, żebyś jeszcze napisał czy to zwykła żarówka czy lampa wyładowcza. Jeśli żarówka to o temperaturze barwowej swiatła 4300K zapomnij, to czysty marketing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mira Napisano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2014 Nie wyładowcza - zwykły halogen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 27 Października 2014 Udostępnij Napisano 27 Października 2014 > Nie wyładowcza - zwykły halogen. Jak halogen, to sam w sobie ma najlepszą barwę światła dla ludzkiego oka i jakiekolwiek filtry - niebieski czy żółty tylko pogorszy sprawę, bo zatrzyma część strumienia! Jak masz jakiś problem z widocznością w nocy przed samochodem, to żarówkami tego nie naprawisz , jakie by nie były drogie i wypasione. Szkoda pieniędzy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Października 2014 Udostępnij Napisano 27 Października 2014 > Jak halogen, to sam w sobie ma najlepszą barwę światła dla ludzkiego oka i jakiekolwiek filtry - > niebieski czy żółty tylko pogorszy sprawę, bo zatrzyma część strumienia! Jak masz jakiś > problem z widocznością w nocy przed samochodem, to żarówkami tego nie naprawisz , jakie by > nie były drogie i wypasione. Szkoda pieniędzy! bzdura. wczoraj załozyłem tungsramy h4 + 90% - roznica pomiedzy zwykłymi h4 a ww. "+90%" jest kolosalna, a zrobiłem dzis ok 580km z czego 30% w nocy... ale jak mowie sa to zwykłe zarowki a nie choinkowe kolorowe swiecidełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > bzdura. > wczoraj załozyłem tungsramy h4 + 90% - roznica pomiedzy zwykłymi h4 a ww. "+90%" jest kolosalna, a > zrobiłem dzis ok 580km z czego 30% w nocy... > ale jak mowie sa to zwykłe zarowki a nie choinkowe kolorowe swiecidełka Sam miałem to napisac Miałem jakies zwyłe zarówki w reflektorach i swieciły słabo. Kupiłem dwa komplety Tungsrama +120% i całkiem inaczej sie jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Sam miałem to napisac Miałem jakies zwyłe zarówki w reflektorach i swieciły słabo. Kupiłem dwa > komplety Tungsrama +120% i całkiem inaczej sie jezdzi. do siebie wsadzilem GE +100 (zdaje sie) i roznica na plus zauwazalna - mimo tego ze w pandzie zwykle zarowki tez dobrze oswietlaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > do siebie wsadzilem GE +100 (zdaje sie) i roznica na plus zauwazalna - mimo tego ze w pandzie > zwykle zarowki tez dobrze oswietlaja zasada jest imho taka, że w dobrym reflektorze nawet słaba żarówka będzie świecić dobrze i różnice między zwykłą żarówką a super hiper 100% będą niewielkie. Natomiast w kiepskim reflektorze, który po prostu nie świeci za dobrze, założenie lepszych żarówek daje zauważalne rezultaty. Oczywiście opowieści producentów o 100% czy 200% więcej światła to są bajki, ale różnice są, są zauważalne i często spore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Oczywiście opowieści producentów o 100% czy 200% więcej światła to są bajki, ale różnice są, > są zauważalne i często spore z tymi bajkami to nie do konca takaa bajka pomiar est robiony gdzies na skraju zasiegu wiazki swiatla i przy odpowiedniej konstrukcji zarnika i oczywiscie jakims modelowym reflektorze da sie uzyskac np zamiast 2 luksow 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Sam miałem to napisac Miałem jakies zwyłe zarówki w reflektorach i swieciły słabo. Kupiłem dwa > komplety Tungsrama +120% i całkiem inaczej sie jezdzi. Jak w aucie są żarówki używane np. przez ponad rok, to wymiana na jakieś zwykłe po 10 zł sztuka też daje ogromne efekty, bo żarniki po pewnym czasie matowieją i emitują znacznie mniej światła - szczególnie widoczne podczas jazdy w nocy, albo w deszczu. Żeby ocenić stan żarówki wystarczy dokładnie przyjrzeć się żarnikowi - powinien być gruby i błyszczący. Jak jest matowy, z wżerami i dość chudy to będzie świecił adekwatnie do stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > zasada jest imho taka, że w dobrym reflektorze nawet słaba żarówka będzie świecić dobrze i różnice > między zwykłą żarówką a super hiper 100% będą niewielkie. Natomiast w kiepskim reflektorze, > który po prostu nie świeci za dobrze, założenie lepszych żarówek daje zauważalne rezultaty. zdecydowanie się nie zgodzę! Przynajmniej jeśli chodzi o NOWE reflektory w Renault Clio MK2 i Sedici. Najpierw jeździłem ( w Clio) z Blue Vision Philipsa (ale starczały na ok.10kkm) i przesiadłem się na Osram Night breaker. Długo żyją i światło bardziej białe i dużo dalej przesunięta granica jasnego pola, gdzie normalnie jest plama szarości. Jeździłbym na nich dalej ale sprzedałem auto i teraz mam ksenony. > Oczywiście opowieści producentów o 100% czy 200% więcej światła to są bajki, ale różnice są, > są zauważalne i często spore Tu się zgodzę co do bajek. Świecą też lepiej ale zazwyczaj krótko. To lepsze świecenie jest często realizowane przez skrócenie żarnika, co powoduje szybsze jego wypalenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > zasada jest imho taka, że w dobrym reflektorze nawet słaba żarówka będzie świecić dobrze i różnice > między zwykłą żarówką a super hiper 100% będą niewielkie. Natomiast w kiepskim reflektorze, > który po prostu nie świeci za dobrze, założenie lepszych żarówek daje zauważalne rezultaty. > Oczywiście opowieści producentów o 100% czy 200% więcej światła to są bajki, ale różnice są, > są zauważalne i często spore Bzdury gadasz. Skoro jest nowy reflektor i włożysz do niego lepszą żarówkę to efekt będzie widoczny bardziej niż na zużytym reflektorze,który jest zmatowiony,ma wypalony odbłyśnik. W takim używanym ,zmęczonym reflektorze nawet najlepsza żarówka niewiele zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Jak w aucie są żarówki używane np. przez ponad rok, to wymiana na jakieś zwykłe po 10 zł sztuka też > daje ogromne efekty, bo żarniki po pewnym czasie matowieją i emitują znacznie mniej światła - > szczególnie widoczne podczas jazdy w nocy, albo w deszczu. Żeby ocenić stan żarówki wystarczy > dokładnie przyjrzeć się żarnikowi - powinien być gruby i błyszczący. Jak jest matowy, z > wżerami i dość chudy to będzie świecił adekwatnie do stanu. Jestem tego samego zdania sam robiłem test i wsadziłem identyczną tylko nową żarówkę do jednego reflektora a w drugim została stara. Różnica spora. Wracając do tematu to też się interesuje tymi żarówkami Philipsa, na razie mało treści jest o tym produkcie w internecie, pomijając informacje producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Ja tez zrobiłem test. Padła mi kiedys jedna zarówka tungsrama po ok 12-13kkm. I wymieniłem aby jedną. Gołym okiem nie widziałem róznicy na drodze, scianie w garazu, barwie...Dodam, że ta druga zarówka, która sie wtedy nie przepaliła swieci do dzis(30kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Ciekawe, bo ja ten test też robiłem na tungsramach tyle że wtedy h4+60% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > przesiadłem się na Osram Night breaker. Długo żyją i światło bardziej białe i dużo dalej > przesunięta granica jasnego pola, gdzie normalnie jest plama szarości. a skorygowałeś ustawienie świateł? bo jeśli nie to nie dziwie się że "dalej" mogą świecić. Wystarczy że żarnik w bańce w porównaniu do poprzedniej będzie przesunięty o 1mm (czego nie zauważysz gołym okiem) a już po odbiciu wiązka idzie w lekko innym kierunku i pada troche inaczej na 20-30m przed autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > Ciekawe, bo ja ten test też robiłem na tungsramach tyle że wtedy h4+60% Ja robiłem na H7 +90%. Jeszcze wczoraj jechałem tym autem trase 200km po ciemku. Reflektory mają 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > a skorygowałeś ustawienie świateł? bo jeśli nie to nie dziwie się że "dalej" mogą świecić. > Wystarczy że żarnik w bańce w porównaniu do poprzedniej będzie przesunięty o 1mm (czego nie > zauważysz gołym okiem) a już po odbiciu wiązka idzie w lekko innym kierunku i pada troche > inaczej na 20-30m przed autem gdyby świecenie "dalej" wynikało z podniesienia strumienia światła, to bym oślepiał nadjeżdżających (ale uspokoję cię, sprawdzam ustawienie świateł po każdej wymianie żarówek, zazwyczaj przy przeglądzie) Lepsze świecenie wynika, nie z tego że lampy wyżej świecą ale z tego, że oświetlany obszar oświetlany jest dużo jaśniejszym światłem do samej granicy świecenia, gdzie zwykłe żarówki tylko nieznacznie rozpraszają mrok. Osram nightbreaker, są oczywiście homologowane, a co najważniejsze duuużo trwalsze niż wszystkie inne żarówki "premium" Ja na nich przejeżdżałem ok 30kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > zasada jest imho taka, że w dobrym reflektorze nawet słaba żarówka będzie świecić dobrze i różnice > między zwykłą żarówką a super hiper 100% będą niewielkie. Natomiast w kiepskim reflektorze, > który po prostu nie świeci za dobrze, założenie lepszych żarówek daje zauważalne rezultaty. Nie wiem skąd te rewelacje, ale prawdą powyższe nie jest. Założenie lepszych żarówek daje wyraźnie lepsze efekty w dobrych reflektorach, niż w kiepskich. Jak reflektory są kiepskie (w sensie stare, wypalone) to nic nie pomoże, poza ich wymianą/regeneracją. Można się jeszcze wyspać - to również daje zadziwiające efekty > Oczywiście opowieści producentów o 100% czy 200% więcej światła to są bajki, To nie są bajki, to wzrost strumienia w pewnych punktach pomiarowych. Oczywiście mamy tutaj efekt marketingowy > ale różnice są, są zauważalne i często spore Tak, są mocno zauważalne, a skoro są takie, to najwyraźniej spore. Problem w tym, że im bardziej te żarówki są poprawiane, tym żywotność krótsza. Coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Witam, > Montował już ktoś Philips WhiteVision 4300 K ? > Jak się sprawują ? Dziś odbieram z paczkomatu, wstępna relacja po weekendzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Dziś odbieram z paczkomatu, wstępna relacja po weekendzie Czekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Bzdury gadasz. Skoro jest nowy reflektor i włożysz do niego lepszą żarówkę to efekt będzie widoczny > bardziej niż na zużytym reflektorze,który jest zmatowiony,ma wypalony odbłyśnik. W takim > używanym ,zmęczonym reflektorze nawet najlepsza żarówka niewiele zmieni. Przy zużytym tak, takiemu już nic nie pomoże, ale kolega pisał o kiepskim. W Uniaku reflektory są, jakie są, nawet gdy są nowe. Swego czasu po stłuczce na szybko kupiłem jakiś zamiennik. Piękny nowy odbłyśnik, czysta szybka, a świecił beznadziejnie. Po wymianie na Carello, była widoczna różnica in plus, ale rewelacji jeszcze nie było. Zakupiłem jakieś żarówki +50% czy coś i od razu lepiej. W Grande, już tak widocznej różnicy nie ma. Owszem, takie Tungsramy czy inne osramy +50 czy +90 świecą lepiej, ale nie odczuwam takiej poprawy jak w Uno. Może to dlatego, że w Punto "zwykłe" żarówki świecą dobrze, a w Uno nie. Łatwiej zauważyć różnicę źle->dobrze niż dobrze->bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 Zasadniczo jak reflektor ma zwaloną geometrię (ten Twój piękny zamiennik) to nic mu nie pomoże, a co do określenia tak widocznej różnicy nie ma, zdecydowanie powinieneś napisać, że jej nie odczuwasz, o czym pisałeś dalej. Tak, wiem, czepiam się, ale różnice są naprawdę spore, a to że subiektywnie ich nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 31 Października 2014 Udostępnij Napisano 31 Października 2014 > Zasadniczo jak reflektor ma zwaloną geometrię (ten Twój piękny zamiennik) to nic mu nie pomoże, a > co do określenia tak widocznej różnicy nie ma, zdecydowanie powinieneś napisać, że jej nie > odczuwasz, o czym pisałeś dalej. Tak, wiem, czepiam się, ale różnice są naprawdę spore, a to > że subiektywnie ich nie widać To tak jak z ogrzewanymi przednimi szybami w Fordach. Jedni nie widzą tych pasków, innym nie przeszkadzają, a ja bym np. nie dał rady z tym jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mira Napisano 9 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Dziś odbieram z paczkomatu, wstępna relacja po weekendzie Jakiś teścik może ? Jest już ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Jakiś teścik może ? > Jest już ? Dane techniczne wyglądają następująco: Najtańszy Osram H4: Strumień świetlny: 1650/1000 lm Trwałość B3/Tc: 400/900h Philips Whitevision H4: Strumień świetlny: 1650/1000 lm Trwałość B3/Tc: 200/400h Jak widać nic szczególnego nie wymyślili. Bańka z kolorową farbą aby uzyskać bardziej białą (niebieską) barwę światła kosztem trwałości aby utrzymać ten sam strumień świetlny. Osram CoolBlue Intense mają IDENTYCZNE parametry a są o połowę tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Sam miałem to napisac Miałem jakies zwyłe zarówki w reflektorach i swieciły słabo. Kupiłem dwa > komplety Tungsrama +120% i całkiem inaczej sie jezdzi. a jak na mokrym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Bardzo fajnie spisuja sie na mokrym, to bylo glowne kryterium wyboru,poniewaz kupilem tez sportlighty i swieca bardziej bialym swiatlem, lecz w deszczu i mokrym asfalcie bylo gorzej. Co prawda i tak sportlighty swieca duzo lepiej jak te pseudo xenonowe zarowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Dane techniczne wyglądają następująco: Skąd są te dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Skąd są te dane? Ze stron www philips i osram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Bardzo fajnie spisuja sie na mokrym, to bylo glowne kryterium wyboru,poniewaz kupilem tez > sportlighty i swieca bardziej bialym swiatlem, lecz w deszczu i mokrym asfalcie bylo gorzej. > Co prawda i tak sportlighty swieca duzo lepiej jak te pseudo xenonowe zarowki. ja myślałem o czymś takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > ja myślałem o czymś takim Przerobiłem juz sporo kompletów zarówek i jak Ci zalezy na ilosci swiatła to na tungsram +120 sie nie zawiedziesz. A załozyłem je po sportlightach, ktore rzekomo sa +50%. Moze i sportlighty swieca bielszym swiatłem, ale po przesiadce na +90/120 widac roznice na drodze. W deszczu widac lepiej i jadac ta sama droga widac wiecej pobocza. Jezeli dalej bedzie Ci mało to musisz zainwestowac w lampy xenonowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 9 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 > Przerobiłem juz sporo kompletów zarówek i jak Ci zalezy na ilosci swiatła to na tungsram +120 sie > nie zawiedziesz. A załozyłem je po sportlightach, ktore rzekomo sa +50%. Moze i sportlighty > swieca bielszym swiatłem, ale po przesiadce na +90/120 widac roznice na drodze. W deszczu > widac lepiej i jadac ta sama droga widac wiecej pobocza. Jezeli dalej bedzie Ci mało to musisz > zainwestowac w lampy xenonowe. Ponieważ będzie sporo przejazdów po zmroku zależy mi na dobrym oświetleniu. Przydałoby się aby były w miarę trwałe Kupie te Tungsram Megalight 120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Te Tungsramy na pewno nie są złe, ale z tym +120 to mocno przesadzili Żarówka (dla przykładu) H4 aby dostała homologację to wiele jej parametrów musi się mieścić w określonych granicach. Moc typowa to 60/55W ale maksymalna dopuszczalna to 75/68W. Napięcie typowe to 12V, ale pomiary robi się dla 13.2V bo alternator daje zazwyczaj 13.8-14.4V i tyle powinno być w instalacji podczas jazdy. Strumień świetlny musi się mieścić w granicach 1650/1000lm +-10% / +-15%. Najlepsza żarówka homologowana może więc dawać 1815/1150lm a najgorsza 1485/850lm a więc najlepsza może dawać maksymalnie do 35.3% światła więcej od tej najgorszej a reszta to wyłącznie marketingowe bzdury. Producenci spokojnie daliby radę wyprodukować żarówki dające większy strumień świetlny. Wystarczyłoby "zdjąć" kolorowy filtr z bańki żarówki która już daje już strumień 1815/1150lm. Jakby jeszcze minimalnie podkręcili moc to mogliby uzyskać strumień ponad 2000/1250. Oczywiście taka żarówka nie spełniałaby wymogów homologacyjnych, ale chętnie taką żarówkę bym kupił i zastosował jeśli byłaby oferowana przez renomowanego producenta Niestety takich żarówek na rynku po prostu nie ma Są albo homologowane albo niehomologowane zwane offroad, które dają strumień nawet 2900/1500lm, ale przy mocy aż 100/80W która grozi uszkodzeniem reflektora i instalacji. Zgodnie z przepisami obecnie reflektory ksenonowe o strumieniu do 2000lm nie muszą być wyposażane w automatyczne poziomowanie i spryskiwacze dlatego taka H4 czy H7 ze strumieniem max. 2000lm powinna być idealna również pod względem ilości światła rozproszonego i oślepiania i w pełni bezpieczna dla reflektora. A może ktoś jednak gdzieś widział takie żarówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > ja myślałem o czymś takim Miałem Silverstary H4 w Maździe. Super światło, jasne i jest go jakby więcej. Ale co z tego, skoro padły po ok 10 miesiącach od założenia; jedna od drugiej w odległości około 3 tygodni. Jak dla mnie to spore rozczarowanie. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Quote: Zgodnie z przepisami obecnie reflektory ksenonowe o strumieniu do 2000lm nie muszą być wyposażane w automatyczne poziomowanie i spryskiwacze dlatego taka H4 czy H7 ze strumieniem max. 2000lm powinna być idealna również pod względem ilości światła rozproszonego i oślepiania i w pełni bezpieczna dla reflektora. Masz gdzieś podstawę prawną na to ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Miałem Silverstary H4 w Maździe. Super światło, jasne i jest go jakby więcej. Ale co z tego, skoro > padły po ok 10 miesiącach od założenia; jedna od drugiej w odległości około 3 tygodni. Jak dla > mnie to spore rozczarowanie. Silverstar 2.0 ma trwałość zwykłej żarówki więc albo dużo jeździłeś albo błąd przy montażu albo problem w instalacji elektrycznej. Według producenta one mają prawo zaliczyć zgon po 400 godz. świecenia, ale zazwyczaj wytrzymują 900 godz. albo więcej. Podejrzewam, że te żarówki to po prostu wyselekcjonowane najlepsze sztuki z podstawowych żarówek Osram, których końcówki dodatkowo maluje się na srebrno aby ładnie wyglądały w reflektorze. Sam takich używam od kiedy się pojawiły w kolejnym już samochodzie i jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 > Masz gdzieś podstawę prawną na to ?? Pełno już takich aut jeździ z fabrycznymi ksenonami o zmniejszonej mocy bez spryskiwaczy i auto-poziomowania. Ostatnio widziałem np. Skodę Rapid prosto z salonu więc musi być podstawa prawna skoro przechodzą homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Quote: > Zgodnie z przepisami obecnie reflektory ksenonowe o strumieniu do 2000lm nie muszą być wyposażane w > automatyczne poziomowanie i spryskiwacze dlatego taka H4 czy H7 ze strumieniem max. 2000lm > powinna być idealna również pod względem ilości światła rozproszonego i oślepiania i w pełni > bezpieczna dla reflektora. > Masz gdzieś podstawę prawną na to ?? Trochę jest do czytania: Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej Regulamin nr 98 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji reflektorów samochodowych wyposażonych w gazowo-wyładowcze źródła światła Regulamin nr 99 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji gazowo-wyładowczych źródeł światła używanych w homologowanych gazowo-wyładowczych reflektorach pojazdów samochodowych Regulamin nr 112 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG/ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł głównych pojazdów silnikowych wyposażonych w żarówki i emitujących asymetryczne światło mijania i/lub światło drogowe Znalazłem na pewno, iż jedynie powyżej 2000lm jest wymagany układ oczyszczania: "Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45" Natomiast co do samopoziomowania, to nie znajduję tam obowiązku jego stosowania przy wyładowczym źródle światła, lub przy natężeniu powyżej 2000lm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Żarówka (dla przykładu) H4 aby dostała homologację to wiele jej parametrów musi się mieścić w > określonych granicach. Moc typowa to 60/55W ale maksymalna dopuszczalna to 75/68W. Napięcie > typowe to 12V, ale pomiary robi się dla 13.2V bo alternator daje zazwyczaj 13.8-14.4V i tyle > powinno być w instalacji podczas jazdy. Strumień świetlny musi się mieścić w granicach > 1650/1000lm +-10% / +-15%. > Najlepsza żarówka homologowana może więc dawać 1815/1150lm a najgorsza 1485/850lm a więc najlepsza > może dawać maksymalnie do 35.3% światła więcej od tej najgorszej a reszta to wyłącznie > marketingowe bzdury. Wg karty jest +/- 15% dla 55W i 60W... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 To ja się podepnę. Widziałem na rynku Philipsy H7 o barwie 3700k oraz 4000k. Chciałbym wymienić u siebie na takie ale pod warunkiem że uzyskam efekt lekko niebieski. Jeżeli będą przy okazji lepiej świecić to dobrze - byle nie gorzej od najzwyklejszej H7 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Witam, > Montował już ktoś Philips WhiteVision 4300 K ? > Jak się sprawują ? kup za połowę tej ceny narva range power white będziesz mega zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > kup za połowę tej ceny narva range power white będziesz mega zadowolony Miałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Te Tungsramy na pewno nie są złe, ale z tym +120 to mocno przesadzili Bo to jest niby liczone na granicy światłocienia. Czyli np. zamiast 5lm masz tam 11 Polecam Tungsramy +120, moje drugie ulubione żarówki po H7 Carrefour Które są prawdopodobnie odrzutami Boscha z nieco skrzywioną geometrią - dalej w normie ale procedur jakościowych Boscha by nie przeszło. Wygląda identycznie jak któryś model Boscha. Testowałem różne Philiphy, Tungsramy, Narvy, Osramy i te +120% i Carrefour świecą najmocniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Wg karty jest +/- 15% dla 55W i 60W... Wg karty Osram +-10 / +-15% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Wg karty Osram +-10 / +-15% Ja pisze o "Regulamin nr 37 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji żarówek używanych w homologowanych światłach pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Ja pisze o "Regulamin nr 37 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych > (EKG > ONZ) - Jednolite przepisy dotyczące homologacji żarówek używanych w homologowanych > światłach pojazdów o napędzie silnikowym i ich przyczep" Masz rację. Musiało się coś w tym względzie zmienić przez lata (jednak H7 nadal +-10%). W każdym razie nie wpływa to w żaden sposób na wnioski końcowe bo w H4 i tak patrzy się głównie na żarnik świateł mijania czyli 55W i dla niego policzyłem maksymalną różnicę procentową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > To ja się podepnę. Widziałem na rynku Philipsy H7 o barwie 3700k oraz 4000k. Chciałbym wymienić u > siebie na takie ale pod warunkiem że uzyskam efekt lekko niebieski. Jeżeli będą przy okazji > lepiej świecić to dobrze - byle nie gorzej od najzwyklejszej H7 ... Standardowy halogen samochodowy to 3200K. Barwa niebieska to okolice 5000K. Okolice 4500K to barwa żółto-biała albo biało-niebieska. Każda żarówka o temp. barwowej wyższej niż 3200K będzie miała krótszą żywotność tym bardziej skróconą im wyższa będzie jej temp. barwowa. Jeśli kupisz żarówkę homologowaną renomowanego producenta to ilość światła będzie zbliżona do standardowej żarówki 3200K. Kupując produkty Philips przepłacasz około dwukrotnie w stosunku do konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > Miałeś? siedzą w 4 autach, od starego vw po skodę z soczewką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 > siedzą w 4 autach, od starego vw po skodę z soczewką Jak to świeci? Przecież jest strasznie niebieska bańka, nawet producent umieszcza na paczce ostrzeżenie, że brak homologacji i "offroad only". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.