Skocz do zawartości

Spalanie - Ameryki nie odkryłem


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

> Podstawowe pytanie - na ile wskazania miernika chwilowego spalania są miarodajne? Spróbuj porównać

> te wyniki z obliczeniami wg przejechanych kilometrów i cyferek na dystrybutorze. Z obserwacji

> wskazań miernika mojego samochodu wynika, że jest różnica.

Chwilowe waha się. Wiadomo.

Spalanie średnie zaczyna pokrywać się z obliczonym po około 5 bakach.

Na dłuższym odcinku rzędu kilku tys. km różnica nie jest większa jak 0,1-0,2 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z ciekawości włączyłem wyświetlacz na chwilowe spalanie

> 110km/h : 6-7

> 130km/h : 8-9

> 150km/h : 10-11 l/100km

> Chwilę męczyłem jadąc 110km/h , ale odpuściłem, przełączyłem wyświetlacz na zasięg i pomknąłem

> dalej

masakra, ani to szczególnie nie jedzie ani mało nie pali. Patrząc na to ciesze się, że mam 1.4TSI, które pali jakieś śmieszne ilości paliwa - spokojnie 2 litry mniej niż u Ciebie, a 8.4s do 100km/h jest grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masakra, ani to szczególnie nie jedzie ani mało nie pali. Patrząc na to ciesze się, że mam 1.4TSI,

> które pali jakieś śmieszne ilości paliwa - spokojnie 2 litry mniej niż u Ciebie, a 8.4s do

> 100km/h jest

1,4T w Cruze z 6 biegową skrzynią zachowuje się podobnie, ale kupowałem auto po taniości. Na TSI tym bardziej nie było mnie wtedy stać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jest idelanie z GPS 100 to 100 150 to 150 200 to 200 (ograniczenie )

Wiem, że japończyki są pod tym względem dokładne, ale żeby było idealnie to się nie spotkałem.

Mowa o seryjnym ogumieniu, bo jeśli masz choć trochę większą średnicę opon, to inna bajka.

> jak sie przeliczy na PLN to wychodzi podobnie jak do wiekszej benzyny z LPG

A jakby babcia miała wąsy to by była dziadkiem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że japończyki są pod tym względem dokładne, ale żeby było idealnie to się nie spotkałem.

> Mowa o seryjnym ogumieniu, bo jeśli masz choć trochę większą średnicę opon, to inna bajka.

tak gumy seria

bardziej podpatrywalbym sie tego ze to wersja US a tam sa zboczeni na tym pkt bo mozna pozawac producenta

wersje EU oszukuja

> A jakby babcia miała wąsy to by była dziadkiem

shocked.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że japończyki są pod tym względem dokładne, ale żeby było idealnie to się nie spotkałem.

> Mowa o seryjnym ogumieniu, bo jeśli masz choć trochę większą średnicę opon, to inna bajka.

Nie tylko japończyki. Od niedawna ujeżdżam Cytrynę C8 i wskazania licznika/tempomatu w zestawieniu z GPS dają rozrzut rzędu 1-2 km/h. I to przy prędkościach typu 150km/h - sprawdzone na niemieckiej autostradzie, jak jechałem Citrusiem do domu.

Byłem mocno zaskoczony taką dużą dokładnością licznika.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masakra, ani to szczególnie nie jedzie ani mało nie pali. Patrząc na to ciesze się, że mam 1.4TSI,

> które pali jakieś śmieszne ilości paliwa - spokojnie 2 litry mniej niż u Ciebie, a 8.4s do

> 100km/h jest

Heh.. sam teraz żałuje, że nie wybrałem rok temu "oklepanej, nudnej" skody oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masakra, ani to szczególnie nie jedzie ani mało nie pali. Patrząc na to ciesze się, że mam 1.4TSI,

> które pali jakieś śmieszne ilości paliwa - spokojnie 2 litry mniej niż u Ciebie, a 8.4s do

> 100km/h jest

Tylko, że... albo pali te "jakieś śmieszne ilości paliwa" ALBO "te 8.4s do 100km/h jest". I nie pisz, że jest inaczej. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że... albo pali te "jakieś śmieszne ilości paliwa" ALBO "te 8.4s do 100km/h jest". I nie

> pisz, że jest inaczej.

A właśnie że napiszę, bo tak jest. Jeśli chodzi Ci o czepianie się, że przy gnieceniu auto spali to pokaż mi takie które przy ostrej jeździe pali mało. Diesle daruj, bo spalanie >10l w 2.0 TDI nie jest też problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ix35 1.6 GDI 135 kKM*

> *koreańskie konie mechaniczne

> Zacząłem się bardzo mocno zastanawiać nad sprzedażą tego padła - a auto ma ledwo rok i 6500km

> nalotu

ten silnik to jako tako pasuje do Ceed'a. Też nie jest demonem prędkości, ale jakoś jedzie. W większym, cięższym ix35 z gorszą aerodynamiką, to musi być niezły muł zlosnik.gif

Z ciekawości: jakie masz średnie spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ix35 1.6 GDI 135 kKM*

> *koreańskie konie mechaniczne

> Zacząłem się bardzo mocno zastanawiać nad sprzedażą tego padła - a auto ma ledwo rok i 6500km

> nalotu

Sporo diesli tak ma że jak są nowe to palą dużo ponad wartości deklarowane przez producenta, ale przeważnie w okolicach 10 kkm przebiegu sytuacja się poprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten silnik to jako tako pasuje do Ceed'a. Też nie jest demonem prędkości, ale jakoś jedzie. W

> większym, cięższym ix35 z gorszą aerodynamiką, to musi być niezły muł

> Z ciekawości: jakie masz średnie spalanie?

ix35 waży praktycznie tyle samo co Ceed

U siebie mam wbite 1305kg, Ceed wg. danych z katalogu 1241-1316kg w zależności od budy.

Jeśli chodzi o spalanie to tutaj znajdziesz informacje.

Tyle, że trzeba wziąć pod uwagę, że jeżdżę jak kapelusz: zmiana biegów przy 2000-2500obr/min. Aż boję się co by było, gdybym go zaczał kręcić wyżej.

Ostatnia trasa po autostradzie GD->WAW i spalanie wyszło 8.9L/100km boje_sie.gif

A jechałem praktycznie cały czas jednym tempem 120km/h (srednia 107km/h) - obciążenie 2+1.

Masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnia trasa po autostradzie GD->WAW i spalanie wyszło 8.9L/100km

A jechałem praktycznie cały czas jednym tempem 120km/h (srednia 107km/h) - obciążenie 2+1.

Masakra

Faktycznie duzo. Jadac tym tempem mój ważący prawie 1600 kg Pug 5008 1,6 156 KM THP spali jakies 7,5 na takiej trasie.

I do tego jakos sie odpycha wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jechałem praktycznie cały czas jednym tempem 120km/h (srednia 107km/h) - obciążenie 2+1.

> Masakra

> Faktycznie duzo. Jadac tym tempem mój ważący prawie 1600 kg Pug 5008 1,6 156 KM THP spali jakies

> 7,5 na takiej trasie.

> I do tego jakos sie odpycha

Nie wiem o co chodzi, ale jak spojrzeć na wpisy w Motostat innych użyszkodników to taki silnik jak się nim jeździ normalnie chleje jeszcze więcej, więc raczej nie jest to odosobniony przypadek.

Poza tym już nawet w tym wątku ktoś podawał, że ma zbliżone spalanie do mojego tyle, że w 3 litrowym smoku oslabiony.gif

To spalanie bym przeżył, gdyby tylko ten wóz się jakoś odpychał (nic za darmo nie ma), no ale niestety... beksa.gif

Myślałem też, że to ja tworze sobie problemy i nie umiem noPB poprostu jeździć - od początku była zawsze gnojówka, ale jak poprosiłem kumpla, żeby mnie przewiózł swoim Clio 2.0L 173KM to dopiero poczułem, że jadę samochodem, a spalanie i tak miał jak ja ~10l

Nie wiem, czy ja nie jestem jakich pechowy. Jak pojechałem do ASO ze swoim moto i powiedziałem jak jeżdżę, to też mi powiedzieli, że 5l/100km to nie powinienem przekraczać, no a u mnie wychodzi +1 do + 1,5L więcej niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest dobre spalanie na diesla? Ja mam Bravo T-Jet i podobne spalanie w trasie. Tutaj przykład z

> lata:

> Żeby być dokładnym to komp trochę zaniża, o jakieś 0,2-0,3 litra, więc realne spalanie z tej trasy

> to max 6.3 l/100km. Co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że diesle są bez sensu

jadąc te 95km/h wyszla by mi średnia poniżej 5l/100 w moim wielkim klekocie... 270751858-jezyk.gif

generalnie 1000km w trasie na baku spokojnie moge machnąć, tyle że u mnie brak 6 biegu 270751858-jezyk.gif

po mieście około 700km robie w korkach na jednym baku 270751858-jezyk.gif

ale to tylko klekot, w następnym będzie chyba już benzin grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ix35 waży praktycznie tyle samo co Ceed

> U siebie mam wbite 1305kg, Ceed wg. danych z katalogu 1241-1316kg w zależności od budy.

> Jeśli chodzi o spalanie to tutaj znajdziesz informacje.

> Tyle, że trzeba wziąć pod uwagę, że jeżdżę jak kapelusz: zmiana biegów przy 2000-2500obr/min. Aż

> boję się co by było, gdybym go zaczał kręcić wyżej.

> Ostatnia trasa po autostradzie GD-A jechałem praktycznie cały czas jednym tempem 120km/h (srednia

> 107km/h) - obciążenie 2+1.

> Masakra

jakis lekki ten IX35

a spalanie z tabeli nie takie zle

Niestety fizyki sie nie oszuka i zeby jechac trzeba lac

jak dobrze krecilbym dieslem w miescie to i 8 lyknie albo i wiecej

trasa to 5,8 na A4 z boxem 120-130kmh

10 w miescie dla duzego auta w NoPb to taka obliczeniowa norma wg mnie ale i 12 latwo uzyskac zapewne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ix35 1.6 GDI 135 kKM*

> *koreańskie konie mechaniczne

> Zacząłem się bardzo mocno zastanawiać nad sprzedażą tego padła - a auto ma ledwo rok i 6500km

> nalotu

Kupiłeś auto bez silnika panic.gif

Musisz nauczyć się kręcić do wyższych obrotów, w razie potrzeby redukować do niskich biegów.

Ja w trasie bardzo często używam 3., by dynamicznie wyprzedzić ciężarówkę biglaugh.gif

Ile masz do setki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś miałem okazję jeździć Focusem kombi 2.0 136km HDI.

Auto naprawdę ładnie ciągnie aż do 150km/h pewnie by dociągnęło do większej V ale nie było gdzie zlosnik.gif

Idealny silnik do tego auta ale....

Jeżdżąc Sosnowiec-Mysłowice-Katowice między 12:00-14:00 w korkach i nie wariując auto pokazywało średnio 7,2-8,3l/100km, dopiero wjazd na A4, jazda z prędkościami do 100km/h spowodowała obniżenie średniej do 6,4l/100km.

Diesel fajny ale nie ma oszczędności w mieście zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja dziś miałem okazję jeździć Focusem kombi 2.0 136km HDI.

> Auto naprawdę ładnie ciągnie aż do 150km/h pewnie by dociągnęło do większej V ale nie było gdzie

> Idealny silnik do tego auta ale....

> Jeżdżąc Sosnowiec-Mysłowice-Katowice między 12:00-14:00 w korkach i nie wariując auto pokazywało

> średnio 7,2-8,3l/100km, dopiero wjazd na A4, jazda z prędkościami do 100km/h spowodowała

> obniżenie średniej do 6,4l/100km.

> Diesel fajny ale nie ma oszczędności w mieście

myslisz ze focus benzynowy spalilby 7 w tych warunkach hehe.gif

touran[1,5 tony] pali mi w miescie 8 l ropy.duzo,nie zlosnik.gif

primera[1,3 tony] w tych samych warunkach zarla 11 litrow palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie jeździsz dieslem jak benzyna? Większość osób ktore znam i nie jeździły wczeniej klekotem

> męczą go niemiłosiernie na obrotach

Nie. Mam corolle d4d w domu i wiem Jak sie dieslem jezdzi. zlosnik.gif

Oj tak ludzie mecza diesle ale tez dwumasa nie lubi niskich obrotow i przyspieszania z np. 1300obr i but w podloge na 5-6 biegu.

Mysle ze realnie byloby w tym aucie 7l po miescie jezdzac rozsadnie hamujac biegami itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> myslisz ze focus benzynowy spalilby 7 w tych warunkach

> touran[1,5 tony] pali mi w miescie 8 l ropy.duzo,nie

> primera[1,3 tony] w tych samych warunkach zarla 11 litrow

No i sie potwierdza ze najlepiej miec benzyne z kuchenka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i sie potwierdza ze najlepiej miec benzyne z kuchenka

Pod warunkiem, że nie masz miejsca postojowego w garażu podziemnym, w budynku gdzie deweloper pożałował na wentylacji. Bo naklejka "zakaz wjazdu z LPG" wyszła taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłeś auto bez silnika

Kupowałem oczami pad.gif

Miałem jazdę próbną, ale ix z silnikiem 2.0. Specjalnej tragedii nie było, ale rewelacji też nie. Wcześniej ujeżdżałem ON, więc uznałem, że tak ma być.

> Musisz nauczyć się kręcić do wyższych obrotów, w razie potrzeby redukować do niskich biegów.

Tyle, że teraz jeżdżąc spokojnie 10L to nie problem, to jazda jaką sugerujesz skończy się pewnie wynikiem +13L boje_sie.gif

Ale spróbuje z czystej ciekawości

> Ja w trasie bardzo często używam 3., by dynamicznie wyprzedzić ciężarówkę

> Ile masz do setki?

Katalog mówi o 11,1s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod warunkiem, że nie masz miejsca postojowego w garażu podziemnym, w budynku gdzie deweloper

> pożałował na wentylacji. Bo naklejka "zakaz wjazdu z LPG" wyszła taniej.

Przez 14 lat jazdy autem tylko 2 razy parkowalem na takim parkingu wiec pudlo z taka wymowka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj z ciekawości włączyłem wyświetlacz na chwilowe spalanie

> 110km/h : 6-7

> 130km/h : 8-9

> 150km/h : 10-11 l/100km

> Chwilę męczyłem jadąc 110km/h , ale odpuściłem, przełączyłem wyświetlacz na zasięg i pomknąłem

> dalej

W pewnym aucie wygląda to tak:

90km/h - 3.7

100km/h - 4.1

110km/h - 4.4

120km/h - 4.9

130km/h - 5.4

140km/h - 5.9

150km/h - 6.4

160km/h - 7.2

170km/h - 7.8 L/100km

I nie jest to TDI zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W pewnym aucie wygląda to tak:

> 90km/h - 3.7

> 100km/h - 4.1

> 110km/h - 4.4

> 120km/h - 4.9

> 130km/h - 5.4

> 140km/h - 5.9

> 150km/h - 6.4

> 160km/h - 7.2

> 170km/h - 7.8 L/100km

> I nie jest to TDI

Ale jednak napędzany gnojówką?

Podaj choć masę auta i rodzaj silnika ... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnia z trasy 650km głównie po autostradach (jazda 140-150km/h) i ekspresówkach (120-130km/h)

> wyszło 4.8.

Coś mi się nie chce w to wierzyć... Ale jeśli to prawda, to chcę takie coś zlosnik.gif Napisz, jakie to auto - ciekawy jestem, jakie ma osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co tam chwilowe (1% pochylenia w dół to duża korzyść) ważne średnie!

> z przejechanych 110 kkm moje średnie to:

Bardzo dobry wynik ok.gif Tylko że jeden jeździ 90% trasa 10% miasto a ktoś inny odwrotnie a i miasto miastu nierówne. Dlatego wolę dzielić przejechany dystans na jazdy po mieście oraz trasy (z wyjazdem i dojazdem przez miasto najczęściej). Wiadomo też że średnia zimowa będzie wyższa niż letnia szczególnie na krótkich odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnia z trasy 650km głównie po autostradach (jazda 140-150km/h) i ekspresówkach (120-130km/h)

> wyszło 4.8.

a łyżka na to niemożliwe zlosnik.gif

Masz jakiś dopalacz elektryczny?

Masz wyniki z kilku tys. km? Masz śr. prędkość za taki przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> racja

> tyle, że przy 110 000 km na pewno średnia jest "poważniejsza" niż przy 650 km

Tylko że w ten sposób uśredniasz wszystko - zima, lato, trasa, miasto, krótkie jazdy, długie jazdy itd. więc moim zdaniem jest to zupełnie nieprzydatne, chyba że do wyliczenia ile litrów paliwa w sumie spaliłeś i ile mniej więcej na to wydałeś. Jest to wartość zupełnie nieporównywalna z żadnym innym samochodem który również przejechał 110kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.