Skocz do zawartości

obroty silnika


Hagi84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ciekawi mnie z jakimi obrotami jeździcie w swoich samochodach.

ja jak jadę

turbo diesel :

- prosta droga utrzymuje:

min -1600 obr/min

normal -2000 obr/min

max 2400 obr/min

- podczas wyprzedania 2200-4500 obr/min

benzyna :

- prosta droga utrzymuje:

min- 2200

normal-2500

max - 2800 obr/min

- podczas wyprzedania 3000-6000 obr/min

A Wy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma na celu ten wątek? niewiem.gif Te wartości będą znacznie się różnić w zależności od pojemności silnika, mocy, rodzaju skrzyni biegów, od trasy (utrzymywanej prędkości, inaczej jest przecież na autostradzie, inaczej na drodze powiatowej).

U mnie, benzyna - zwykłe toczenie się po mieście 1200-2000 obrotów. Trasa - 1500-2500, podczas wyprzedzania oczywiście skacze do 6000. Autostrada - przy 140 od 2500 do 3500, zależy od trybu skrzyni i obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma na celu ten wątek?

otoz wlasnie

ja posiadam tylko wolnossace benzyniaki. I tutaj, toczenie sie to zwykle 2000-2500-3000 (krotkie skrzynie, takie lubie wink.gif), jazda po miescie 2000-3500, autostrada 3000-4000, wyprzedzanie jesli trzeba to redukcja 6->2 i do odcinki, przy czym zwykle mi zal ze jest tak nisko zlosnik.gif (w TSie 8200 cool.gif, MX5 7000, Lancer 6500 ale tego nie ma co meczyc powyzej 6000)

w dieslach zwykle tocze sie w ok. 1800-2000, jezdzac spokojnie po miescie do ok 2500, mocniej przyspieszajac do 3000-3500, czasem 4000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Wy?

Osobiście miałem w posiadaniu lub do dłuższego użytku wyłącznie auta benzynowe wolnossące. Z 10 różnych modeli.

Każdym jeździłem na innych obrotach a różnice bywały spore.

Jedne trzeba było kręcić do 4000 w normalnej jeździe, w innych rzadko 3000 przekraczałem.

Nie ma jednej odpowiedzi na taką kwestię. Silniki mają przeróżne budowy i charakterystyki, skrzynie rozmaicie zestopniowane, stosunek mocy do masy różny itd itp.

Przykładowo 1.6l 4 zawory na cylinder i 100KM w kompakcie VS 3.0l 2 zawory na cylinder 165KM w rodzinnym - zupełnie inne charakterystyki.

Ten pierwszy wymagał kręcenia wyższych obrotów.

W drugim wrzucałeś dowolny bieg i jechał posłusznie na dowolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma na celu ten wątek? Te wartości będą znacznie się różnić w zależności od pojemności

Poniżej 1600-1500 staram się nie schodzić. Nawet na prostej lub lekko z górki (chyba,że hamuje silnikiem)

Kolega zaś notorycznie trzyma 1200 obr/min na prostej (1,9 JTD)

Teść też wyznaje zasadę im niższe obroty tym mniej pali pad.gif i trzyma 1100-1200 (MERCEDES W210 stary diesel nie wiem jaki) Podczas jazdy trzepie budą od wibracji spineyes.gif

dla mnie to jest męczenie silnika i powolne jego zacieranie.

Poprawcie mnie, bo może się mylę. Czy podczas takiej jazdy z obrotami 1100-1200 obr/min jest odpowiednie ciśnienie oleju i smarowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teść też wyznaje zasadę im niższe obroty tym mniej pali

Generalnie ma rację. Są pewnie niuanse przy przyspieszaniu, oczywiście, ale podczas jednostajnej jazdy im niższe obroty tym lepiej.

> i trzyma 1100-1200 (MERCEDES W210 stary

> diesel nie wiem jaki) Podczas jazdy trzepie budą od wibracji

> dla mnie to jest męczenie silnika i powolne jego zacieranie.

Ten Mercedes ma już ile lat i przebiegu? I jakoś się jeszcze nie zatarł wink.gif

> Poprawcie mnie, bo może się mylę. Czy podczas takiej jazdy z obrotami 1100-1200 obr/min jest

> odpowiednie ciśnienie oleju i smarowanie?

Tak, jeżeli silnik nie dławi się i nie przerywa, to obroty są odpowiednie. Oczywiście, z racji budowy w benzynowym silniku muszą być nieco wyższe, niż w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> otoz wlasnie

> ja posiadam tylko wolnossace benzyniaki. I tutaj, toczenie sie to zwykle 2000-2500-3000 (krotkie

> skrzynie, takie lubie ), jazda po miescie 2000-3500, autostrada 3000-4000, wyprzedzanie jesli trzeba to redukcja 6- >2

Eeeeeeeeeeeeeeee ostro 6 na 2

To nie Tobie się przypadkiem misshift przytrafił ?

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeeeeeeeeeeeeeee ostro 6 na 2

nie widze powodu zeby odmawiac sobie czegos co sie lubi zlosnik.gif

> To nie Tobie się przypadkiem misshift przytrafił ?

mnie abo co? 270751858-jezyk.gif gwoli scislosci przy zmianie z 3 na 4, weszlo akurat 2 spineyes.gif do dzisiaj jestem ostrozny przy tej zmianie swiety.gif

przy redukcji na 2 nic takiego przytrafic sie nie moze wiec cool.gifbut.gif

zreszta jak mialbym realizowac potrzebe szybkiego wyprzedzenia kilku zawalidrogow gdy jade sobie spokojnie 70kmh na 6ce i akurat dojezdzam do takiej grupy za miastem (trafiaja sie niestety)? Mialbym przechodzic przez kolejne biegi?? Redukcja na 5 niewiele da, podobnie na 4. Wiec albo leniwie przyspieszam na 6ce albo 2ka i ogien. Podobnie jak juz przyspiesze, czasem przy tym zmienie na 3ke po drodze, to nie przechodze przez kolejne biegi bo i po co tylko od razu wbijam 6 z powrotem.

Wiem, mozna miec turbo burbo i tylko deptac (a potem czekac az cisnienie sie zbuduje) na 6 czy 5 biegu. Ale ja akurat lubie wysokoobrotowe wolnossaki, wlasnie za ich przewidywalnosc i szybka reakcje na gaz. Oczywiscie w dobrych konstrukcjach bo jest neistety troche wolnossakow w ktorych ekologia reakcje na gaz zabila frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie przy automacie obrotomierz to zbędny gadżet z niepotrzebną informacją.

no nie... lubię w sumie. takie przyzwyczajenie. Poza tym przy obrotomierzu to ja mam tam jeszcze wskazówkę ekonomizera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy macie z ta odcinka? Nigdy przy wyprzedzaniu nie walilem do odcinki bo i po co? Wystarczy redukcja do 3 gaz w podłogę i jedziemy. Nigdy mi nie zabrakło obrotów, a nawet często zmieniam na 4. Chyba ze chcecie wyprzedzać kogoś kto ma 130 na liczniku i dalej przyspiesza a wy za wszelka cenę musicie go wyprzedzić... No to nie dziwne ze redukcja do 2 i odcinka. Pomijam ze wtedy traci i moc i jest tzw. pupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ciekawi mnie z jakimi obrotami jeździcie w swoich samochodach.

> ja jak jadę

> turbo diesel :

> - prosta droga utrzymuje:

> min -1600 obr/min

> normal -2000 obr/min

> max 2400 obr/min

> - podczas wyprzedania 2200-4500 obr/min

> benzyna :

> - prosta droga utrzymuje:

> min- 2200

> normal-2500

> max - 2800 obr/min

> - podczas wyprzedania 3000-6000 obr/min

> A Wy?

jezdze z obrotami ktore sa wynikiem predkosci, glebokosci wcisniecia gazu i logiki mojego automatu. Ostatnio zauwazylem ze po miescie tocze sie 60km/h z obrotami w okolicach 1100rpm wink.gif i zupelnie mi to nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.