mireq20 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 No właśnie póki co hipotetyczna sytuacja, która niewykluczone, że zostanie poddana realizacji. Szukamy auta nowego do komfortowego i dość dynamicznego przemieszczania się dla osoby o wzroście 195cm. Przebiegi rzędu 60 tys rocznie (trochę miasto ale większość trasy). Budżet +- 70 tys, auto koniecznie kombi (lub vanowate) do wzięcia w leasing. Prośba o za i przeciw oraz jak ktoś ma i jest w stanie powiedzieć bez ściemy jak dany silnik się zachowuje, czy daje radę ile pali itp oraz ogólnie swoją subiektywną opinię to będę wdzięczny, a rozważane póki co opcje mieszczące się w budżecie przy założeniu wyprzedaży 2014 roku to: - Megane III kombi - mniejsze auto od użytkowanego obecnie i podstawowa obawa to o przestrzeń za kierownicą oraz co wart jest silniczek z kosiarki 1.2 130 koni , ewentualnie 130 konny diesel. - Kia cee'd kombi diesel 128 koni - jw - największe obawy o przestrzeń za kierownicą. Gwarancja niby 7 lat ale ograniczona do 150 tys km co przy tych przebiegach oznacza +- 2 lata także żaden to plus w porównaniu do konkurencji. - Octavia III kombi 1,4 tsi 140 koni lub jeśli dałoby rade trafić to 1.8 tsi 160 koni. - superb kombi 1.8 tsi 160 koni - według cennika wychodzi około 72 tysi - tylko to już dość potężne auto i znów kwestia jak sobie taki silniczek poradzi? - ford c-max 1.6 150 koni benzyna - inne propozycje mile widziane. Jeśli ktoś jest w stanie porównać zachowanie tych silników do zwykłej 2 litrowej 150 konnej benzyny w dość ciężkim aucie to również byłbym wdzięczny gdyż nie miałem nigdy do czynienia z tymi nowymi turbokosiarkami . Oczywiście rundka po salonach tak czy inaczej się odbędzie (nawet jeśli sprawa nie doczeka się realizacji) ale zawsze dodatkowe wskazówki i informacje od szanownego grona będą mile widziane. PS. Panda z gazem odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 Tylko Superb albo np. Passat. http://otomoto.pl/volkswagen-passat-b7-dealer-fota-groblewski-C33640522.html Robienie dużych przebiegów w małym aucie to męka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Tylko Superb albo np. Passat. > http://otomoto.pl/volkswagen-passat-b7-dealer-fota-groblewski-C33640522.html > Robienie dużych przebiegów w małym aucie to męka. Passat jest duzy i ciezki 1.4 TSI 122 konie w trase? serio ? moze cos mniejszego ? Jetta/Toledo/Rapid? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > - superb kombi 1.8 tsi 160 koni - według cennika wychodzi około 72 tysi - tylko to już dość potężne > auto i znów kwestia jak sobie taki silniczek poradzi? Te silniki mają prezent od fabryki i realnie wychodzi 180 koni w serii. Mamy takiego Superba we flocie jako zadaniówkę, do której ktoś założył boxa. Nawet z wyłączonym nie ma się do czego przyczepić. Aha, mi nie pasowała mała pojemność zbiornika paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 12 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Te silniki mają prezent od fabryki i realnie wychodzi 180 koni w serii. Mamy takiego Superba we > flocie jako zadaniówkę, do której ktoś założył boxa. Nawet z wyłączonym nie ma się do czego > przyczepić. > Aha, mi nie pasowała mała pojemność zbiornika paliwa. A jak spalanie? Póki co wygrywa superb bo się podoba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Rapid? > jakiś tekst Przecież to jest obrzydliwe w środku. Już nawet Leon II był przyjemniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > A jak spalanie? > Póki co wygrywa superb bo się podoba . Pełnym ogniem na autostradzie średnie spalanie w granicach 12,5-13 l, ale jadąc rozsądnie spadało do 8-9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Passat jest duzy i ciezki 1.4 TSI 122 konie w trase? > serio ? > moze cos mniejszego ? > Jetta/Toledo/Rapid? > jakiś tekst W długich trasach moc nie jest aż tak potrzebna. Do tego te TSI jeżdżą nadspodziewanie sprawnie. A w małym aucie ból związany z niewygodą będzie się dawał we znaki już po kilkuset kilometrach i silnikiem nie da się tego zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > - Kia cee'd kombi diesel 128 koni - jw - największe obawy o przestrzeń za kierownicą. Gwarancja > niby 7 lat ale ograniczona do 150 tys km co przy tych przebiegach oznacza +- 2 lata także > żaden to plus w porównaniu do konkurencji. To może I30 II kombi lub lepiej I40.... od Hyundaia Osobiście brał bym SuperB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Przy 60 tys rocznie głównie w trasie brałbym pod uwagę wyłącznie diesla. Koszty paliwa będą około 10 tys zł rocznie mniejsze od wymienionych silników benzynowych. Więc z tych co wymieniłeś tylko Ceed lub Magane diesel. No chyba że szanowne grono znajdzie coś jeszcze. Za zaoszczędzone 10 tys zł rocznie jazda Ceed\Megane to chyba niewielkie wyrzeczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Przy 60 tys rocznie głównie w trasie brałbym pod uwagę wyłącznie diesla. Koszty paliwa będą około > 10 tys zł rocznie mniejsze od wymienionych silników benzynowych. Zalezy jak kto depcze i wez pod uwage roznice w zakupie NoPB a ON. Z ciekawostek napisze. Dwa auta, ta sama trasa, odcinek duszniki-magnice(kWroclawia) ok 80km Jedno Auto croma 1.9 ON 120KM, 2+2 troche bagazy spalanie 5,7 Drugie auto Cmax 1.6 NoPB 182KM 2+2 i full bagaznik, spalanie srednie 6,4 Srednia predkosc jak to na DK z gorkami ale glownie jechalo sie 70-100kmh Za kilka dni jedziemy do zakopanego i wowczas sprawdze na A4 spalanie, predkosci z jakimi jezdzimy to 120-130kmh Dodam ze croma ma najechane 180tkm a ford 3 tkm Osobiscie spodziewam sie roznicy max 2 litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Zalezy jak kto depcze i wez pod uwage roznice w zakupie NoPB a ON. > Z ciekawostek napisze. > Dwa auta, ta sama trasa, odcinek duszniki-magnice(kWroclawia) ok 80km > Jedno Auto croma 1.9 ON 120KM, 2+2 troche bagazy spalanie 5,7 > Drugie auto Cmax 1.6 NoPB 182KM 2+2 i full bagaznik, spalanie srednie 6,4 > Srednia predkosc jak to na DK z gorkami ale glownie jechalo sie 70-100kmh > Za kilka dni jedziemy do zakopanego i wowczas sprawdze na A4 spalanie, predkosci z jakimi jezdzimy > to 120-130kmh > Dodam ze croma ma najechane 180tkm a ford 3 tkm > Osobiscie spodziewam sie roznicy max 2 litry 2 litry różnicy na 60000km to 1200litrów, przy cenie 4,4zł to 5280zł rocznie, pomijam różnicę w cenie Pb i ON bo jest symboliczna. Tak czy inaczej brałbym diesla, choćby dlatego, że nie trzeba go tak często tankować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Passat jest duzy i ciezki 1.4 TSI 122 konie w trase? > serio ? ten duży i ciężki passat przyśpiesza trochę lepiej niż "lekki i mały ceed" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Jakby można było z 6tys dołożyć mondeo naprawdę ciche auto co ważne przy takich przebiegach, dodatkowo super pracujące zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > 2 litry różnicy na 60000km to 1200litrów, przy cenie 4,4zł to 5280zł rocznie, pomijam różnicę w > cenie Pb i ON bo jest symboliczna. > Tak czy inaczej brałbym diesla, choćby dlatego, że nie trzeba go tak często tankować Fakt 5 tys to juz cos, zawsze na ew naprawe tego czy owego, ale do 100 tys gwarancja. Pomijam kulture pracy na wolnych, ale w trasie to roznicy nie ma Diesla to bym wciagal pod 180KM jak w trase czyli seria z bonusem lekkim i taki juz fajnie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Przecież to jest obrzydliwe w środku. Już nawet Leon II był przyjemniejszy. Rapida nie widzialem, Toledo i Jette widzialem, nie ma tragedii imo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Rapida nie widzialem, Toledo i Jette widzialem, nie ma tragedii imo Ale Jetta to jednak Golf, a Toledo to taki sam kundel jak Rapid... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Pełnym ogniem na autostradzie średnie spalanie w granicach 12,5-13 l, ale jadąc rozsądnie spadało > do 8-9. No właśnie na pierwszym miejscu obawiam sie o spalanie tych małych turbobenzyn. Dane producentów można między bajki włożyć, gazu do tych TSI raczej nie założy, a jak przy mojej mocno dynamicznej jeździe wyjdzie spalanie rzędu 10l/100 to już słabo. Tak jak pisałem mam lekki dystans do tych nowych silników bo nie miałem styczności nigdy, przyzwyczajony jestem do "staroświeckiego" nieudziwnionego 2.0 w maździe 6, która na lpg pali koło 13-14 na 100 przy moim stylu jazdy i tego rzędu kosztów chciałbym się spodziewać w nowym aucie (mniejsze mile widziane przy zachowaniu przyzwoitej dynamiki). Druga kwestia - przestrzeń dla kierowcy - powiedzmy 80% z tych 60 tys km będę jeździł sam i dlatego też może troche egoistycznie interesuje mnie przede wszystkim ile miejsca za kółkiem, z kolei kombi ma być dlatego, że resztę z tych 60 tys to wycieczki w "pełnym" załadunku. Trzecia kwestia, której jeszcze nie poruszyliśmy to wyposażenie - generalnie za podobną kasę mamy auta różnej klasy ale nie da się ukryć, że superb jest troszkę goły za te pieniądze (jeśli dobrze rozkminiłem cennik to nie ma nawet alusów, ani bluetooth-a, a climatronik jest tylko w dodatkowym pakiecie - który co prawda chyba dają gratis do wyprzedaży rocznika), za to półkę czy dwie niżej mamy za tę cenę prawie maxa wyposażenia. I najlepszy wybór to kompromis między tymi trzema warunkami, przy czym pierwszej opcji nie mam jak sprawdzić mogę jedynie liczyć na Wasze opinie i jakieś raporty spalania w necie, drugą kwestię wyjaśni rundka po salonach i przymiarka, a trzecia to rzecz gustu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > No właśnie na pierwszym miejscu obawiam sie o spalanie tych małych turbobenzyn. Dane producentów > można między bajki włożyć, gazu do tych TSI raczej nie założy, a jak przy mojej mocno > dynamicznej jeździe wyjdzie spalanie rzędu 10l/100 to już słabo. Te 12-13 to IMO max - zrobił je człowiek który przyjechał w 8h z Kolonii do Warszawy, mi palił w granicach 11,5 (bez przekraczania 180 km/h), na Spritmonitor.de raportują w granicach 8,5 L i to jest IMO realna wartość przy normalnej jeździe do 130 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > - superb kombi 1.8 tsi 160 koni - według cennika wychodzi około 72 tysi - tylko to już dość potężne > auto i znów kwestia jak sobie taki silniczek poradzi? Faktycznie za tyle można kupić??? Jeżeli tak, to nie zastanawiałbym się nad pozostałymi. Motor da radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Faktycznie za tyle można kupić??? > Jeżeli tak, to nie zastanawiałbym się nad pozostałymi. > Motor da radę. wyprzedają bo zaraz nowy model będzie jeszcze chyba ze 2 tys na metalik trzeba dorzucić, ale oferta fajna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq20 Napisano 13 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 Więc po wstępnej rundce po salonach stwierdzam zdecydowanie i definitywnie. Lublin jest chyba słabym miejscem do oglądania i zakupu samochodu - ciut lepsze wersje są niedostępne ani do zakupu ani do jazdy testowej (z małym wyjątkiem o którym na końcu): - megane jeszcze akceptowalne wielkościowo - tyle, że ze mną jako kierowcą raczej nie pojedzie komplet pasażerów, no chyba że jeden pasażer nie będzie miał nóg... niestety z tego co Pan się dowiedział słabo z dostępnością 130 konnego diesla w kombi, ewentualnie laguna ale to już sporo droższa bo w granicach 100 - niestety przejechać się można tylko megane i to nie kombi i nie dislem tylko słabą benzyną, laguny nie ma wcale do przejażdżki, lekki strzał w kolano sprzedawca zaliczył bo stwierdził, że w japończykach coś tam jest dużo gorsze, więc uświadomiliśmy go, że aktualnie jeździmy mazdą 6 , - skoda superb - jakoś do mnie nie przemówił - być może jakby go zestroić z bardziej wypasionego wyposażenia to tak, to w czym siedziałem wyglądało blado jak dla mnie, jazdy testowej nawet nikt nie zaproponował, - skoda octavia - mniejsza od superba ale jakoś tak paradoksalnie lepsze wrażenie na mnie zrobiła, - opel - niestety nikt się nie zainteresował potencjalnym klientem, trudno się mówi, ale patrząc na fakt że zdecydowana większość aut w salonie to corsy to raczej nie było w czym wybierać, - toyota - avensis - dość ciekawy z ciekawym rabatem - niestety jak wyżej nikt się nami nie zainteresował, auris kombi - fajny ale kto tą deskę rozdzielczą projektował.... masakra jakaś, - kia cee'd - odpuściłem oglądanie po obejrzeniu megane i i30 (do którego tak w ogóle nie udało mi się wsiąść bo kolana oparły mi się o kierownicę i dalej ani rusz , - i na koniec perełka i zdecydowany zwycięzca dzisiejszej wycieczki zarówno jeśli chodzi o samochód jak i obsługę - Hyundai i40. Fakt, że trzeba by troszkę dorzucić bo wyprzedaż rocznika zaczyna się po rabatach dla firmy (18%) diesel 136 koni kombi od 80 tys ale auto zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Miejsca z przodu tyle ile mam w maździe, z tyłu przy max odsuniętym fotelu nawet chyba więcej niż w 6. Siedziałem w dwóch różnych wersjach sporo droższej i wypaśniejszej i takiej średniej i obie równie pozytywnie wyglądały. Minus jest niestety taki, że sprzedają się jak ciepłe bułeczki bardzo słabo z dostępnością wyprzedażowego rocznika, a z tego co miła Pani nam powiedziała, nie ma póki co nowych dostaw bo czekają na lifting w okolicach kwietnia. Przejażdżka zaproponowana z miejsca - od ręki niestety 2 litrową benzyną z automatem. I na koniec to czym hyundai bije konkurencję - 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów co przy zakładanych przebiegach ma ogromne znaczenie (chyba że ktoś na taxi wypożyczalnie itp bierze to wtedy dają 3 lata). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > A > w małym aucie ból związany z niewygodą będzie się dawał we znaki już po kilkuset kilometrach i > silnikiem nie da się tego zmienić. Skoro mowa o wygodzie to warto sprawdzić czy nie zamieni stryjek siekierki na kijek: Passat i SuperB w tej cenie będą pewnie w podstawowych wersjach wyposażeniowych, a - jeśli się nie mylę - fotele w nich były inne (mniej wygodne) niż w kolejnych opcjach cennikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 ale ten hultaj nieeeeeeeeeeeeee jeeeeeeeeeeedzie- jesli te 60kkm tras to maja byc expresowki i autostrady to nie robi bo pewnie i tak nie cisniesz tylko tempomat i "przelotowa-standardowa" - ale jesli naszymi krajowkami gdzie czasami wyprzedzanie ma znacznie - lepiej sie tym przejedz najpierw i sprawdz czy to bedzie dla ciebie enough Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 ja jeździłem i40 z tym silnikiem 1.7 136KM. Dla mnie to porażka jest. Fakt, że ogólnie jestem źle nastawiony do silników diesla w samochodach osobowych, ale starałem się podejść obiektywnie i mimo to uważam, ten silnik jest naprawdę kiepski do tego auta. Duża masa auta, silnik jak na diesla już dosyć wyżyłowany, mam wrażenie że on jedzie samą turbosprężarką, ma straszny lag na niskich obrotach i opóźnione reakcje na dodanie gazu. Ogólnie jazda jest męcząca, jedziesz ze stałą prędkością, wciskasz gaz, czekasz, czekasz, jest - zaczyna przyspieszać. Ale poza tym samochód bardzo OK. Gdybym musiał coś kupić w klasie D, albo ten Hyundai, albo Kia Optima by były na pierwszych miejscach. Nie takie oklepane jak passaty czy avensisy, a oferujące często więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > Skoro mowa o wygodzie to warto sprawdzić czy nie zamieni stryjek siekierki na kijek: Passat i > SuperB w tej cenie będą pewnie w podstawowych wersjach wyposażeniowych, a - jeśli się nie mylę > - fotele w nich były inne (mniej wygodne) niż w kolejnych opcjach cennikowych. Racja, trzeba się tyłkiem poprzymierzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2015 > niskich obrotach i opóźnione reakcje na dodanie gazu. Ogólnie jazda jest męcząca, jedziesz ze > stałą prędkością, wciskasz gaz, czekasz, czekasz, jest - zaczyna przyspieszać. > samochód bardzo OK. Gdybym musiał coś kupić w klasie D, albo ten Hyundai IMO to kwestia przełożeń w skrzyni biegów i oprogramowania. U mnie wciskam i jade a w tych nowych dieselach kiły postawili na ekonomie i jest jsk jest. Osiągi gorsze spalanir mniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > - Octavia III kombi 1,4 tsi 140 koni lub jeśli dałoby rade trafić to 1.8 tsi 160 koni. W nowej octavii nie ma 1.8 160KM - jest 180KM. Polecam jednak ten 1.4 - ma taki sam moment obrotowy i jeździ bardzo dobrze, przy tym naprawdę mało pali. Niektórzy mieli porównanie tych dwóch silników i ciężko było im się dopatrzeć różnicy - poczytaj na octaviaclub.pl. Jedyną zaletą 1.8 jest wielowahaczowe zawieszenie vs belka w 1.4. > - superb kombi 1.8 tsi 160 koni - według cennika wychodzi około 72 tysi - tylko to już dość potężne > auto i znów kwestia jak sobie taki silniczek poradzi? Ten "silniczek" radzi sobie rewelacyjnie. Wciska się LEKKO gaz i czuć dobrze przyspieszenie. Ma się wrażenie, jakby to był dużo większy silnik. Nie sugeruj się tymi 160 KM - wrażenie jest, jakby tych KM było dużo więcej. Widać, że jeździłeś wolnossakami, a nigdy turbobenzyną i stąd twoje nieuzasadnione obawy. > Jeśli ktoś jest w stanie porównać zachowanie tych silników do zwykłej 2 litrowej 150 konnej benzyny Ano właśnie - zwykłe 150 KM, których nie czuć. W porównaniu do 1.8 tsi to będzie przepaść. Do 1.4 tsi w nowej octavii - również przepaść. W obu przypadkach oczywiście na korzyść tsi. Niestety, tam gdzie porównuje się uturbione silniki i wolnossaki, samo porównanie pojemności i mocy max. niewiele mówi. > w dość ciężkim aucie to również byłbym wdzięczny gdyż nie miałem nigdy do czynienia z tymi > nowymi turbokosiarkami . Kolejny mit - kosiarkami są właśnie wolnossaki. Uturbione mają niższe obroty przy danych prędkościach. Przykładowo 1.4 tsi manual ma przy 140 km/h 3krpm. I nie trzeba redukować żeby raczył przyspieszyć, więc znowu mniej jest tej "kosiarkowatości". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Nie sugeruj się tymi 160 KM - wrażenie jest, jakby tych KM było dużo więcej. > Widać, że jeździłeś wolnossakami, a nigdy turbobenzyną i stąd twoje nieuzasadnione obawy. > Ano właśnie - zwykłe 150 KM, których nie czuć. Pisze z pamieci poniewaz nie mam przed soba gazety. W tescie Motoru elastycznosci 1.0T 125KM vs 1.6125KM forda ten niedoladowany po redukcji bije na glowe 3 cylindrowa dmuchawke. Tak samo jak niedoladowana wersja Mazdy 2.0 120KM vs 1.0T 125KM. 1.4T 140KM w Octavii jest mocniejsze ale chcialbym zobaczyc porownanie vs Mazda 2.0 165KM. Co nam da turbo? Kopa bez redukcji co dla przecietnego kierocy bedzie wow ale szybkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Pisze z pamieci poniewaz nie mam przed soba gazety. W tescie Motoru elastycznosci 1.0T 125KM vs > 1.6125KM forda ten niedoladowany po redukcji bije na glowe 3 cylindrowa dmuchawke. Ano właśnie - po redukcji. O 2 czy 3 biegi? > Co nam da turbo? Kopa bez redukcji co dla przecietnego kierocy bedzie wow ale szybkie. Bo tego się używa na co dzień - krótkotrwałych przyspieszeń w czasie płynnej jazdy. Do wyścigów na 1/4 mili turbo niewiele da przy podobnej mocy. Jeszcze jedna zaleta turbo - niższe obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Ano właśnie - po redukcji. O 2 czy 3 biegi? Widzisz to juz nasz problem, ze nie kupujemy automatu. Po prostu trzeba zredukowac i tyle. Co kto lubi. > Bo tego się używa na co dzień - krótkotrwałych przyspieszeń w czasie płynnej jazdy. Do wyścigów na Niby tak ale ten wolnossace benzyniaki Mazdy reaguja super na dodanie gazu. Co innego np 1.6 Forda ale IMO nie ma tragedii. > 1/4 mili turbo niewiele da przy podobnej mocy. > Jeszcze jedna zaleta turbo - niższe obroty. Masz racje ale jak chce sie depnac to wir w baku i wtedy turbo pali wiecej. Nie zebym byl przeciwnikiem turbo. Chodzi mi o to, ze nie ma sie nad czym przesadnie onanizowac. Jeden i drugi silnik jest dobry. Ja na codzien jezdze dieselem i mam bez mala to samo co w 1.2 TSI ale duzo przyjemniej mi sie jedzilo 1.6 forda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Widzisz to juz nasz problem, ze nie kupujemy automatu. Po prostu trzeba zredukowac i tyle. Co kto > lubi. A tu nie trzeba redukować. A jak ktoś lubi, to może. Ale nie musi - przyspieszenie będzie i to nieporównywalnie lepsze. > Niby tak ale ten wolnossace benzyniaki Mazdy reaguja super na dodanie gazu. Z opinii kolegi, który kupił 6 2.0 165 KM - bez redukcji się wlecze. > Nie zebym byl przeciwnikiem turbo. Chodzi mi o to, ze nie ma sie nad czym przesadnie onanizowac. > Jeden i drugi silnik jest dobry. Wolnossaki nie są dobre. Przykładem jest rzeczony wyżej 2.0 150 KM - facet ma taką traumę, że pyta, czy 160 KM uciągnie superba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Pisze z pamieci poniewaz nie mam przed soba gazety. W tescie Motoru elastycznosci 1.0T 125KM vs > 1.6125KM forda ten niedoladowany po redukcji bije na glowe 3 cylindrowa dmuchawke. Tak samo > jak niedoladowana wersja Mazdy 2.0 120KM vs 1.0T 125KM. 1.4T 140KM w Octavii jest mocniejsze > ale chcialbym zobaczyc porownanie vs Mazda 2.0 165KM. > Co nam da turbo? Kopa bez redukcji co dla przecietnego kierocy bedzie wow ale szybkie. i na oko chyba spalanie nizsze skoro mniej ccm trzeba czyms napelnic. Prawda taka, ze do miasta w 90% takie 1.0 125KM zupelnie wystarczy, a te kilka wyjazdow z rodzina w roku tez nie przestraszy. Zalezy kto do czego auta potrzebuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Ano właśnie - po redukcji. O 2 czy 3 biegi? > Bo tego się używa na co dzień - krótkotrwałych przyspieszeń w czasie płynnej jazdy. Do wyścigów na > 1/4 mili turbo niewiele da przy podobnej mocy. > Jeszcze jedna zaleta turbo - niższe obroty. Miałem TB i tak redukowałem o 2 biegi przy wyprzedzaniu, praktycznie zawsze - bo lepiej jak najkrócej jechać pod prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > A tu nie trzeba redukować. A jak ktoś lubi, to może. Ale nie musi - przyspieszenie będzie i to > nieporównywalnie lepsze. > Z opinii kolegi, który kupił 6 2.0 165 KM - bez redukcji się wlecze. > Wolnossaki nie są dobre. Przykładem jest rzeczony wyżej 2.0 150 KM - facet ma taką traumę, że pyta, > czy 160 KM uciągnie superba. Często jest tak że wolnossący silnik nie ma tego kopa i wydaje się być wolniejszy, mimo że jeździ równie dobrze albo nawet lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Miałem TB i tak redukowałem o 2 biegi przy wyprzedzaniu, praktycznie zawsze - bo lepiej jak > najkrócej jechać pod prąd. Gdy chcesz przyspieszyć mocno, to tak - tym bardziej że turbo ma inaczej zestopniowaną skrzynię. Ale gdy chcesz przyspieszyć średnio, to obywa się bez redukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Często jest tak że wolnossący silnik nie ma tego kopa i wydaje się być wolniejszy, mimo że jeździ > równie dobrze albo nawet lepiej. Już pisałem - na 1/4 mili może i lepiej. Jak ktoś ma taki styl jazdy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > A tu nie trzeba redukować. A jak ktoś lubi, to może. Ale nie musi - przyspieszenie będzie i to > nieporównywalnie lepsze. Czy lepsze to nie do konca. Po redukcji w wolnossacym bedzie lepsze. > Z opinii kolegi, który kupił 6 2.0 165 KM - bez redukcji się wlecze. Nie wiem moze ma popsutego? Po prostu nie ma takiego kopa w dupe. Moc rozwija rownomiernie i nie bierze oleju. > Wolnossaki nie są dobre. Przykładem jest rzeczony wyżej 2.0 150 KM - facet ma taką traumę, że pyta, > czy 160 KM uciągnie superba. Ale co my tu porownujemy? 2.0 150KM z innej epoki? Trzeba porwonac np Kile 2.0 170KM, 2.0 165KM Mazdy czy chociazby 1.6 120KM Suzuki. Wtedy nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Często jest tak że wolnossący silnik nie ma tego kopa i wydaje się być wolniejszy, mimo że jeździ > równie dobrze albo nawet lepiej. Ale niestety nikt tego nie dostrzega tu na ak. Jest turbo i koniec. Nie ukrywam, ze 1.2 by Nissan jezdzilo mi sie super. Ale juz 1.2 by Citroen i 3 cylindry jakos srednio. Zwykle 1.6 citroena jest szybsze. 1.0T 125Km w fiescie jest super ale w Focus 1.6 125KM IMO jest taki sam albo i szybszy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Czy lepsze to nie do konca. Po redukcji w wolnossacym bedzie lepsze. Przecież piszę o przypadku bez redukcji. > Nie wiem moze ma popsutego? Po prostu nie ma takiego kopa w dupe. Moc rozwija rownomiernie i nie > bierze oleju. Właśnie przez to, że rozwija się równomiernie, to się wlecze. Mój tsi też nie bierze oleju - sprawdzam regularnie, postraszony krążącymi mitami. > Ale co my tu porownujemy? 2.0 150KM z innej epoki? Trzeba porwonac np Kile 2.0 170KM, 2.0 165KM > Mazdy czy chociazby 1.6 120KM Suzuki. Wtedy nie ma problemu. Więc porównuję 2.0 165 mazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Przecież piszę o przypadku bez redukcji. > Właśnie przez to, że rozwija się równomiernie, to się wlecze. > Mój tsi też nie bierze oleju - sprawdzam regularnie, postraszony krążącymi mitami. > Więc porównuję 2.0 165 mazdy. Wiec kolega ma cos popsute. jakiś tekst Ja nie widze drastycznej roznicy. EDIT + 3 cylindorwiec w lekkiej Fiescie ma gorsze czasy czyli w Focus 1.6125KM bedzie jechal lepiej od 1.0T 125KM. Niesety to tylko w motorze bylo nie mam danych z tej storny. jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Wiec kolega ma cos popsute. Oczywiście - przecież nowe wolnossaki mają emulację turbiny bez turbiny. Gdzie ta lepszość mazdy 3 w porównaniu do octavii? Bo że na 1/4 mili może być lepiej, to już pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Przecież piszę o przypadku bez redukcji. > Właśnie przez to, że rozwija się równomiernie, to się wlecze. Wydaje Ci sie, ze sie wlecze Postaw na kresce 2 takie auta i wtedy porownaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Wydaje Ci sie, ze sie wlecze > Postaw na kresce 2 takie auta i wtedy porownaj... Ile razy jeszcze mam pisać, że nie porównuję wyścigów na 1/4 mili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Często jest tak że wolnossący silnik nie ma tego kopa i wydaje się być wolniejszy, mimo że jeździ > równie dobrze albo nawet lepiej. mam passata 1,4 160km według danych ma 8,5 do 100 daj mi kilka przykladów tych szybszych i lepszych konkurentów benzynowych NA 2,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Oczywiście - przecież nowe wolnossaki mają emulację turbiny bez turbiny. > Gdzie ta lepszość mazdy 3 w porównaniu do octavii? Bo że na 1/4 mili może być lepiej, to już > pisałem. Przeciez wkleilem linki nie ma az takiej roznicy w elastycznosci. 2 sekundy bez redukcji. Po redukcji jest lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Przeciez wkleilem linki nie ma az takiej roznicy w elastycznosci. 2 sekundy bez redukcji. Po > redukcji jest lepsza. Na na przewagę ok. 16% stosunku moc/masa, to jest to duża różnica. A bardzo mała jest właśnie na 1/4 mili. Może coś o podobnej mocy? Oto octavia 160 KM vs mazda 165 KM - w praktyce i w sprincie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Na na przewagę ok. 16% stosunku moc/masa, to jest to duża różnica. A bardzo mała jest właśnie na > 1/4 mili. > Może coś o podobnej mocy? > Oto octavia 160 KM vs mazda 165 KM - w praktyce i w sprincie: Prosze bardzo. No i dzie ta moc turbo? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Prosze bardzo. No i dzie ta moc turbo? > jakiś tekst Nie widzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 > Nie widzisz? Nie widze ba nawet nie widze zbyt duzej roznicy w elastycznosci. Oczywiscie to sa kompakty wiec nie mowie o wyscigowej jezdzie skoda czy mazda. Wtedy Mazda dostalaby baty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.