jachu93 Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu ciągnie go w prawo... Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ na przyspieszanie auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > przy przyspieszaniu > ciągnie go w prawo... wybite tuleje wahacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 Ze zwykłym dyfrem zawsze tak jest przecież. Czy nagle się pogorszyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > Ze zwykłym dyfrem zawsze tak jest przecież. > Czy nagle się pogorszyło? Od kiedy mam auto tak jest, a mam go od 4,5 miesiąca Chociaż z czasem mam wrażenie, że jest gorzej. Wybite tuleje wahacza? Może być, bo coś puka i stuka - słowem domaga się naprawy Dzięki, będę wiedział na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu zawieszenia przed oddaniem auta do naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 ile ważysz? Posadź kogoś o podobnej masie na fotel pasażera i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 > ile ważysz? Posadź kogoś o podobnej masie na fotel pasażera i będzie dobrze Zależy o której porze dnia A poważnie to do lekkich nie należę, bo okolice 90 kg. Myślisz, że przyczyna może być taka błaha? W sumie jak jadę z kimś to rzadko przyspieszam ostrzej i mogłem nie zwrócić na to uwagi. Jutro posiedzę obok kolegę i sprawdzimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Energetyk Napisano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2015 U mnie tak było gdy amortyzator powiedział papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu > ciągnie go w prawo... > Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może > być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ > na przyspieszanie auta? Może. Ale nie napisałeś co to za auto. W bardzo mocnych przednionapędówkach zdarza się tzw. "torque steering": auto przy mocnym przyspieszaniu silnie ciągnie w jedną stronę. W takich autach jest to normalny objaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Tak, jeden z popularniejszych objawów problemu z którąś tuleją w wahaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Tak, jeden z popularniejszych objawów problemu z którąś tuleją w wahaczu. j/w, tuleja wahacza albo amortyzator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 > Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu > ciągnie go w prawo... > Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może > być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ > na przyspieszanie auta? Ja tak mialem, przy bucie w podloge skrecala mi sie kierownica Wymiana tulei wahacza rozwiazala problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 Wjedź na wagę, zważ nacisk na każdym kole. Pewnie równomiernie nie jest. W lotusie musiałem podawać wagę na każdej osi, do konfiguracji zawieszenia (wysyłane było do Anglii). Luzy i słaby amortyzator też będzie powodował odrywanie gumy od nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Może. Ale nie napisałeś co to za auto. W bardzo mocnych przednionapędówkach zdarza się tzw. "torque > steering": auto przy mocnym przyspieszaniu silnie ciągnie w jedną stronę. W takich autach jest > to normalny objaw. No to raczej odpada, bo chodzi o mojego Suzuki Co prawda auto waży nieco ponad 900 kg i przy mocy 83 KM nawet ciągnie, ale raczej nie można go zaliczyć do bardzo mocnych osiek Więc najprawdopodobniej przyczyną jest zużyte zawieszenie + moja waga, która w połączeniu z dość lekkim autem daje takie efekty. Dziękuje za odpowiedzi, auto w najbliższym czasie trafi do mechanika i zobaczymy co w trawie piszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Wjedź na wagę, zważ nacisk na każdym kole. Pewnie równomiernie nie jest. > W lotusie musiałem podawać wagę na każdej osi, do konfiguracji zawieszenia (wysyłane było do > Anglii). > Luzy i słaby amortyzator też będzie powodował odrywanie gumy od nawierzchni. Fajnie tylko nawet jesli to zrobi to nic Z TYM nie zrobi, bo wypadaloby miec wlasnie regulowane zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > No to raczej odpada, bo chodzi o mojego Suzuki Co prawda auto waży nieco ponad 900 kg i przy mocy > 83 KM nawet ciągnie, ale raczej nie można go zaliczyć do bardzo mocnych osiek No nie, do tego potrzeba dużo momentu na przednich kołach. Bardzo mocne benzynówki i niektóre diesle na to cierpią. > Więc najprawdopodobniej przyczyną jest zużyte zawieszenie + moja waga, która w połączeniu z dość > lekkim autem daje takie efekty. Winiłbym głównie zawieszenie, nie Twoją wagę. > Dziękuje za odpowiedzi, auto w najbliższym czasie trafi do mechanika i zobaczymy co w trawie > piszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Więc najprawdopodobniej przyczyną jest zużyte zawieszenie + moja waga, która w połączeniu z dość > lekkim autem daje takie efekty. W krajach LHD zazwyczaj po prawej stronie jest brudniejsza nawierzchnia (blizej pobocza). Koło prawe będzie statystycznie częściej zrywało przyczepnosć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu > ciągnie go w prawo... > Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może > być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ > na przyspieszanie auta? Rozwiazanie jest jedno sawd subaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 > Rozwiazanie jest jedno sawd subaru RWD też nie mają tej przypadłości Co najwyżej przy mocniejszym bucie tył trochę wyjedzie, ale nie zaliczyłbym tego do wad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2015 ... > W lotusie musiałem podawać wagę na każdej osi, do konfiguracji zawieszenia (wysyłane było do > Anglii). To dlatego nie byłeś w stanie podać setupu kiedy pytałem? Z drugiej strony co to za filozofia? Nie potrafiliście ustawić czegoś prostszego niż konstrukcja cepa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.