Skocz do zawartości

Prawe koło ciągnie bardziej przy przyspieszaniu.


jachu93

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu ciągnie go w prawo...

Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ na przyspieszanie auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze zwykłym dyfrem zawsze tak jest przecież.

> Czy nagle się pogorszyło?

Od kiedy mam auto tak jest, a mam go od 4,5 miesiąca smile.gif Chociaż z czasem mam wrażenie, że jest gorzej.

Wybite tuleje wahacza? Może być, bo coś puka i stuka - słowem domaga się naprawy smile.gif

Dzięki, będę wiedział na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu zawieszenia przed oddaniem auta do naprawy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile ważysz? Posadź kogoś o podobnej masie na fotel pasażera i będzie dobrze

Zależy o której porze dnia grinser006.gif A poważnie to do lekkich nie należę, bo okolice 90 kg. Myślisz, że przyczyna może być taka błaha? W sumie jak jadę z kimś to rzadko przyspieszam ostrzej i mogłem nie zwrócić na to uwagi. Jutro posiedzę obok kolegę i sprawdzimy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu

> ciągnie go w prawo...

> Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może

> być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ

> na przyspieszanie auta?

Może. Ale nie napisałeś co to za auto. W bardzo mocnych przednionapędówkach zdarza się tzw. "torque steering": auto przy mocnym przyspieszaniu silnie ciągnie w jedną stronę. W takich autach jest to normalny objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu

> ciągnie go w prawo...

> Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może

> być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ

> na przyspieszanie auta?

Ja tak mialem, przy bucie w podloge skrecala mi sie kierownica

Wymiana tulei wahacza rozwiazala problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjedź na wagę, zważ nacisk na każdym kole. Pewnie równomiernie nie jest.

W lotusie musiałem podawać wagę na każdej osi, do konfiguracji zawieszenia (wysyłane było do Anglii).

Luzy i słaby amortyzator też będzie powodował odrywanie gumy od nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może. Ale nie napisałeś co to za auto. W bardzo mocnych przednionapędówkach zdarza się tzw. "torque

> steering": auto przy mocnym przyspieszaniu silnie ciągnie w jedną stronę. W takich autach jest

> to normalny objaw.

No to raczej odpada, bo chodzi o mojego Suzuki smile.gif Co prawda auto waży nieco ponad 900 kg i przy mocy 83 KM nawet ciągnie, ale raczej nie można go zaliczyć do bardzo mocnych osiek smile.gif

Więc najprawdopodobniej przyczyną jest zużyte zawieszenie + moja waga, która w połączeniu z dość lekkim autem daje takie efekty.

Dziękuje za odpowiedzi, auto w najbliższym czasie trafi do mechanika i zobaczymy co w trawie piszczy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wjedź na wagę, zważ nacisk na każdym kole. Pewnie równomiernie nie jest.

> W lotusie musiałem podawać wagę na każdej osi, do konfiguracji zawieszenia (wysyłane było do

> Anglii).

> Luzy i słaby amortyzator też będzie powodował odrywanie gumy od nawierzchni.

Fajnie tylko nawet jesli to zrobi to nic Z TYM nie zrobi, bo wypadaloby miec wlasnie regulowane zawieszenie grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to raczej odpada, bo chodzi o mojego Suzuki Co prawda auto waży nieco ponad 900 kg i przy mocy

> 83 KM nawet ciągnie, ale raczej nie można go zaliczyć do bardzo mocnych osiek

No nie, do tego potrzeba dużo momentu na przednich kołach. Bardzo mocne benzynówki i niektóre diesle na to cierpią.

> Więc najprawdopodobniej przyczyną jest zużyte zawieszenie + moja waga, która w połączeniu z dość

> lekkim autem daje takie efekty.

Winiłbym głównie zawieszenie, nie Twoją wagę.

> Dziękuje za odpowiedzi, auto w najbliższym czasie trafi do mechanika i zobaczymy co w trawie

> piszczy

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc najprawdopodobniej przyczyną jest zużyte zawieszenie + moja waga, która w połączeniu z dość

> lekkim autem daje takie efekty.

W krajach LHD zazwyczaj po prawej stronie jest brudniejsza nawierzchnia (blizej pobocza).

Koło prawe będzie statystycznie częściej zrywało przyczepnosć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie! Co może być powodem takiej sytuacji? Prawe koło szybciej jara laka, przy przyspieszaniu

> ciągnie go w prawo...

> Sytuacja ma miejsce na oponach letnich i zimowych, zbieżność była robiona. Czy powodem tego może

> być zużyte zawieszenie? Wiem, że przód musi iść do roboty, ale nie wiem czy może mieć to wpływ

> na przyspieszanie auta?

Rozwiazanie jest jedno sawd subaru zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> W lotusie musiałem podawać wagę na każdej osi, do konfiguracji zawieszenia (wysyłane było do

> Anglii).

To dlatego nie byłeś w stanie podać setupu kiedy pytałem?

Z drugiej strony co to za filozofia? Nie potrafiliście ustawić czegoś prostszego niż konstrukcja cepa?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.