Skocz do zawartości

focus 1.6 czy 1.8 tdci?


Rekomendowane odpowiedzi

> Jeździłem przez weekend 1.6 tdci 109 km i jeździ się tym dużo lepiej niż 1.8 tdci, a spalanie Po

> mieście komp mi pokazywał średnią 6l/100(...). Nie wiem czy ryzykować z tym dieslem ,czy dalej

> szukać. Do pracy mam jakieś 3 km i codziennie tak dojeżdżam.

Na 3km do pracy to w ogóle szkoda auta. Żeby nie było OT, to napiszę, że 1.6tdci to dosyć fajny silnik. Wady są znane i nie stanowią zaskoczenia, chorób wieku dziecięcego nie ma. Ja polecam ok.gif (bo mam zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Pojawia się ogłoszenia foki 1.6 noPb i popołudniu już jest nieaktualne

Skąd ja to znam zlosnik.gif Ten problem już był kilka lat temu. Jak szukałem swojego to siedząc w pracy znalazłem takiego jak mi pasował (m. in. 1.6 noPB) - ogłoszenie pojawiło się około 9 rano. Koło 10 zadzwoniłem do salonu i umówiłem się na oględziny po pracy. O 17 już go nie było... handlowiec wprost mi powiedział, że ktoś przyjechał wyłożył pieniądze i odjechał. A to było auto dużo droższe od cen średnich bo w komisie przy salonie Forda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, jak w temacie. Chcę kupić Focusa 2 z lat 2006-2008. Mam do wydania ok 20 tys zł. Rocznie

> będę robić ok 10-15 tys km. Byłem cały czas nastawiony na benzynę. W domu mamy dwie auta z

> silnikami benzynowymi, w tym jedno to TSI,które swoją eksploatacją trochę przypomina

> diesla-długo się rozgrzewa, trzeba dbać o turbo, itd. Ale wracając do tematu. Mam na oku dwa

> auta:

> 1) 1.8 tdci, kombi , 2007 rok, 90 tys przebiegu, wersja fx gold, bezypadkowe, 1 własciciel, salon

> pl.

> 2) 1.6 noPb htch 100, silver x. 2007 rok, 126 tys przebiegu, bezwypadkowe, 2 właściciel.

> Głównie będę jeździć po mieście, ale nie będą to raczej odcinki po 1-2 km, a zdecydowanie po ten

> 4-5 minimum. Dwa razy w tygodniu trasa 2 razy po 15 km, a, a do teraz co tydzień lub dwa trasa

> po 100 km w jedną stronę.

> Czy zakup diesla ma sens? Jak z awaryjnością 1.8 tdci? Ile mniej więcej kosztuje dwumasa, rozrząd i

> sam przegląd takiego diesla co roku? Na pewno diesel będzie lepszym autem w trasie od tej

> benzyny, ale w mieście pewnie także będzie sporo palił zanim się nie nagrzeje? Do jutra muszę

> dać odpowiedź czy biorę tego diesla.

> Bardzo proszę o rady!

Zrobiłem 40 kkm focusem 1,8 tdci (od 60 do 100 kkm). Bezproblemowo, silnik o dość niskiej kulturze. do 2 tys obr nic się nie dzieje a potem kop. skrzynia 5b, zbierał się do licznikowych 200 km/h średnie spalanie z 40 kkm wyszło 6,7. Silnik podobno pancerny - floty łykały tego każde ilości. Podobno miały problem z dwumasem, ale ja tego nie doświadczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem 40 kkm focusem 1,8 tdci (od 60 do 100 kkm). Bezproblemowo, silnik o dość niskiej kulturze.

> do 2 tys obr nic się nie dzieje a potem kop. skrzynia 5b, zbierał się do licznikowych 200 km/h

> średnie spalanie z 40 kkm wyszło 6,7. Silnik podobno pancerny - floty łykały tego każde

> ilości. Podobno miały problem z dwumasem, ale ja tego nie doświadczyłem.

Ja zrobiłem 160kkm takim w 2,5 roku (kupiony jako 100% pewny 3 latek z przebiegiem ok. 64kkm).

DKZ i sprzęgło powiedziało dosyć przy 154kkm - właściwie to pierwszy poleciał wysprzęglik wraz ze sprzęgłem, a że dwumas stukał to już zrobiłem na raz. Ale auto było po kuracji wzmacniającej przy 68kkm zlosnik.gif 144KM / 346 Nm - do dziś jeździ dalej u kolejnego właściciela

Kultura i charakterystyka to się zgadzam - modyfikacja programu pomaga bardzo mocno, szczególnie w dole.

Auto pancerne, mocno plastikowe w środku, dobrze się prowadzi i ma stosunkowo trwałe zawieszenie, rozsądnie kosztuje. Kwestia korozji zależy od egzemplarza ale szału nie ma

Jedyna uwaga - w połowie 2008r o ile pamiętam Ford zmienił w 1.8 TDCI łąńcuch na pasek (wymiana co 200kkm). Wymiana kosztuje ponad 1700zł jak się poszuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skąd ja to znam Ten problem już był kilka lat temu. Jak szukałem swojego to siedząc w pracy

> znalazłem takiego jak mi pasował (m. in. 1.6 noPB) - ogłoszenie pojawiło się około 9 rano.

> Koło 10 zadzwoniłem do salonu i umówiłem się na oględziny po pracy. O 17 już go nie było...

> handlowiec wprost mi powiedział, że ktoś przyjechał wyłożył pieniądze i odjechał. A to było

> auto dużo droższe od cen średnich bo w komisie przy salonie Forda...

No właśnie z tym oglądaniem auta jest problem. Niesamowicie szybko te auta znikają. Ostatnio znalazłem fajnego focusa-w sensie modelu, bo cena wysoka- sprawdzam po vinie w salonie i się okazało ,że był po dachowaniu o czym obecny właściciel nie wiedział- tak twierdził. Skwitował to o.... to dlatego to auto było takie tanie jak go kupowałem. Bo wie Pan, to było od handlarza, a ja auta nie sprawdzałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem trochę 1.6 tdci i jeździ się tym sporo lepiej od 1.8, który mega klekocze. Mam zarezerwowanego takiego 1.6 z nalotem 155 tkm. Jak się sprawują te silniki?

W poniedziałek go odbieram, o ile do tego czasu nie znajdzie się 1.6 noPb.

Warto zmieniać ten przewód olejowy na nowy po zakupie?

Auto ma poduchy, esp, grzane szyby, bezwypadkowe jest, także spoko. Mega mało pali.

Warto zmieniać przewód olejowy po zakupie? Problem zacierających się turbin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto zmieniać przewód olejowy po zakupie? Problem zacierających się turbin?

Zależy od rocznika, z tego co wiem, to ASO wymieniało ten przewód (jak już wiedzieli, że jest problem), tyle że nie każdy serwisował w ASO. Ja u siebie (2009r.) nie tykałem przewodu, obecnie 230.000km i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojeździłem trochę 1.6 tdci i jeździ się tym sporo lepiej od 1.8, który mega klekocze. Mam

> zarezerwowanego takiego 1.6 z nalotem 155 tkm. Jak się sprawują te silniki?

I dobrze i źle.

Pewne jest, że są dużo bardziej awaryjne niż jakiekolwiek inne w focasach.

Nie piszę tak bo słyszałem ... kolega ma - wtopa, non stop serwis, ale już większość co się mogło popsuć naprawił. Szwagierka - serwis i wymiana na 1.8 TDCi. Wielu innych kontrahentów też miało na flotach, nie chwalili tego zbytnio choć swoje przejechali. Największy plus to spalanie, kultura, poza tym więcej minusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, gdy się przymierzałem do Focusa z 1.6 TDCI zasięgałem opinii w lokalnym serwisie Forda i z jeden z bardziej kumatych mechaników mówił, że te silniki są wrażliwe i nieodporne na wymiany oleju co 30 tys km, gdyż powoduje to złogi szlamu w kanałach olejowych, które na tle innych silników nie są zbyt duże i w efekcie zapychają się powodując groźne problemy z brakiem smarowania. Wadliwe są ponadto uszczelnienia wtryskiwaczy, zużywają się łańcuchy pomiędzy kołami wałków rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten mój jest z 2006 roku, więc nie wiem czy ruszać, czy zostawić? Jak CI się spisuje ten silnik?

Dla świętego spokoju bym sprawdził, szkoda żeby turbo zrobiło 30.GIF Wypalenie uszczelnienia pod wtryskiwaczem przeszedłem ostatnio. Poza tym zero problemów, aha ostatnio pękła mi rura pomiędzy filtrem powietrza, a turbosprężarką (wymiana na łącznik silikonowy za 15 zł). Oliwę zmieniam co 15.000km, zawsze syntetyk 5W40 (wiem, że zalecają 5W30). W aucie wymieniłem jeszcze przeguby wewnętrzne i skraplacz klimatyzacji. Średnie spalanie poniżej 5L/100km, mam delikatną nogę - dla mnie bomba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten mój jest z 2006 roku, więc nie wiem czy ruszać, czy zostawić? Jak CI się spisuje ten silnik?

Wg mnie to motor godny polecenia. Szwagier ma takiego - rocznik 2006, obecnie z przebiegiem ~140 kkm. Jedyny duży problem jaki miał to z wtyczką do czujnika podającego sygnał na listwę wtryskową co skutkowało przerywaną pracą silnika a w efekcie końcowym nie dało się go uruchomić.

Tak to nie kojarzę, żeby miał jakieś większe problemy z tym, że skrócił wymiany oleju do 10 kkm właśnie ze względu na obawy jakie podali koledzy wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojeździłem trochę 1.6 tdci i jeździ się tym sporo lepiej od 1.8, który mega klekocze. Mam

> zarezerwowanego takiego 1.6 z nalotem 155 tkm. Jak się sprawują te silniki?

> W poniedziałek go odbieram, o ile do tego czasu nie znajdzie się 1.6 noPb.

> Warto zmieniać ten przewód olejowy na nowy po zakupie?

> Auto ma poduchy, esp, grzane szyby, bezwypadkowe jest, także spoko. Mega mało pali.

> Warto zmieniać przewód olejowy po zakupie? Problem zacierających się turbin?

Stojąc przed takim wyborem auta, którym zamierzałbym jeździć dłużej i nie będąc pewnym jego przeszłości to bym to zrobił dla własnego spokoju...do tego potem zmiana oleju / filtrów (łacznie z filtrem paliwa) co 15 max 20kkm

Oprócz tego dosyć szybko zainteresowałbym się rozrządem w takim aucie

Teoretycznie spory pakiet startowy ale i gwarancja spokoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyna uwaga - w połowie 2008r o ile pamiętam Ford zmienił w 1.8 TDCI łąńcuch na pasek (wymiana co

Zmienił na przełomie 10/11.2007 - niestety załapałem się na wersję po zmianie: dwa paski, jeden mokry w kasecie, co kosztowało 1800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś, gdy się przymierzałem do Focusa z 1.6 TDCI zasięgałem opinii w lokalnym serwisie Forda i z

> jeden z bardziej kumatych mechaników mówił, że te silniki są wrażliwe i nieodporne na wymiany

> oleju co 30 tys km,

Olej będę wymieniać max co 15 tkm. Pewnie nie zrobię tym autem więcej niż 20-30 tkm,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kaseta+pasek?

> U mnie przy 168kkm pasek w kasecie miał poważne ubytki.

W książce serwisowej nic nie piszą o dwóch paskach, pamiętam że było co 200 kk wymiana paska rozrządu, ale lookne jak będę przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam ceny ale mechanior mówił że jest sporo pracy.

A znasz jakiegoś nowożytnego diesla, w podobnym klasowo aucie, który jest ardziej bezawaryjny i którego naprawy są prostsze i nie wymagają sporych czasowo nakładów pracy?Bo mi nic do głowy nie przychodzi, a obecne diesle są dość skomplikowane jeśli chodzi o dawkowanie paliwa i nie tylko, ale warsztaty ogarniają je bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znasz jakiegoś nowożytnego diesla, w podobnym klasowo aucie, który jest ardziej bezawaryjny i

> którego naprawy są prostsze i nie wymagają sporych czasowo nakładów pracy?Bo mi nic do głowy

> nie przychodzi, a obecne diesle są dość skomplikowane jeśli chodzi o dawkowanie paliwa i nie

> tylko, ale warsztaty ogarniają je bez problemów.

Astra 3 1.7 CDTI 100KM. Żadnych sitek, zbyt małych kanałów olejowych itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś, gdy się przymierzałem do Focusa z 1.6 TDCI zasięgałem opinii w lokalnym serwisie Forda i z

> jeden z bardziej kumatych mechaników mówił, że te silniki są wrażliwe i nieodporne na wymiany

> oleju co 30 tys km, gdyż powoduje to złogi szlamu w kanałach olejowych, które na tle innych

> silników nie są zbyt duże i w efekcie zapychają się powodując groźne problemy z brakiem

> smarowania. Wadliwe są ponadto uszczelnienia wtryskiwaczy, zużywają się łańcuchy pomiędzy

> kołami wałków rozrządu.

dlatego co jakiś czas w tym silniku wymieniamy smok oleju( OE Peugeota kosztuje 54zł) , czyścimy miskę.Olej zmieniamy nie co 30kkm,a co 10kkm i mamy spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kaseta+pasek?

> U mnie przy 168kkm pasek w kasecie miał poważne ubytki.

Mój został kupiony przez znajomego (pierwszy oglądający zlosnik.gif ) przy przebiegu 196kkm, z zastrzeżeniem, że rozrząd do wymiany. Podobno był w stanie dobrym.

Sąsiadowi w Mondeo 1.8 TDCi 125KM wymienili tylko część przy 200kkm, bo myśleli, ze reszta to łańcuch i pasek strzelił jakieś 20kkm później. Jak się okazło jest problem z niektórymi gratami do tego motoru, bo jak wspomniał "wszyscy mówili, Panie, przecież ten motor jest nie do zaj...." zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W książce serwisowej nic nie piszą o dwóch paskach, pamiętam że było co 200 kk wymiana paska

> rozrządu, ale lookne jak będę przy aucie.

Bo tego nie znajdziesz w książce a jedynie w bardziej szczegółowych wytycznych serwisowych. Wielu mechaników do dziś nie jest tego świadomych co tam siedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo tego nie znajdziesz w książce a jedynie w bardziej szczegółowych wytycznych serwisowych. Wielu

> mechaników do dziś nie jest tego świadomych co tam siedzi

Taaa i myślą, ze jest jeden pasek i po krzyku... zlosnik.gif

"Paaaannniie, w 1.8 TDCI to rozrząd tani jest: jeden paseczek, jedna rolka, góra 300zł" hehe.gif - głąby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W książce serwisowej nic nie piszą o dwóch paskach, pamiętam że było co 200 kk wymiana paska

> rozrządu, ale lookne jak będę przy aucie.

Opcje masz 2:

1. łańcuch (w kasecie) + pasek ; do 10.2007

7d392e0c9135bba557473dafa0adc3c3.jpg

2. pasek (w kasecie i pływający w oleju) + pasek ; po 10.2007

600b3388d4b5b7d43482c6f30a7277c9.jpg

Oba rozwiązania nie są wieczne. Uprzedzam pytania: nie da się zamontować opcji 1. do samochodu, w którym producent wsadził opcję 2. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla świętego spokoju bym sprawdził, szkoda żeby turbo zrobiło Wypalenie uszczelnienia pod

> wtryskiwaczem przeszedłem ostatnio. Poza tym zero problemów, aha ostatnio pękła mi rura

> pomiędzy filtrem powietrza, a turbosprężarką (wymiana na łącznik silikonowy za 15 zł). Oliwę

> zmieniam co 15.000km, zawsze syntetyk 5W40 (wiem, że zalecają 5W30). W aucie wymieniłem

> jeszcze przeguby wewnętrzne i skraplacz klimatyzacji. Średnie spalanie poniżej 5L/100km, mam

> delikatną nogę - dla mnie bomba.

to spalanie jest powtarzalne u Ciebie? Robisz to w trasie czy "wokół komina"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój został kupiony przez znajomego (pierwszy oglądający ) przy przebiegu 196kkm, z zastrzeżeniem,

> że rozrząd do wymiany. Podobno był w stanie dobrym.

> Sąsiadowi w Mondeo 1.8 TDCi 125KM wymienili tylko część przy 200kkm, bo myśleli, ze reszta to

> łańcuch i pasek strzelił jakieś 20kkm później. Jak się okazło jest problem z niektórymi

> gratami do tego motoru, bo jak wspomniał "wszyscy mówili, Panie, przecież ten motor jest nie

> do zaj...."

ile pali Ci ta foka średnio ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Uprzedzam pytania: nie da się zamontować opcji 1. do samochodu, w

> którym producent wsadził opcję 2.

Do tego jeszcze jak mało kumaty mechanik i nie ogarnie płyty to będzie lało olejem .

Już kilka takich reanimował mój kolega który robi fordy po domorosłych mechanikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile pali Ci ta foka średnio ?

Moje 1.8 z ostatnich ~50 kkm to 7.06.

Szacuję, że jakieś 80% to miasto a reszta to trasa. Najniższe spalanie jakie zanotowałem to 4.8 najwyższe 8.6. Liczone nie z komputera bo ten pokazuje co chce tylko z każdorazowego tankowania pod korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje 1.8 z ostatnich ~50 kkm to 7.06.

> Szacuję, że jakieś 80% to miasto a reszta to trasa. Najniższe spalanie jakie zanotowałem to 4.8

> najwyższe 8.6. Liczone nie z komputera bo ten pokazuje co chce tylko z każdorazowego

> tankowania pod korek.

daje mi to jakis obraz ale tylko jakiś wink.gif bo pytałem o 1.6 tdci w focusie Chorzyna

edit . a nie sorki Chorzyn ma 1.8 nie doczytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego jeszcze jak mało kumaty mechanik i nie ogarnie płyty to będzie lało olejem .

> Już kilka takich reanimował mój kolega który robi fordy po domorosłych mechanikach.

Możesz coś więcej na ten temat napisać. ok.gif

Gdzie leży myk, że może lać olejem po zmianie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz coś więcej na ten temat napisać.

> Gdzie leży myk, że może lać olejem po zmianie rozrządu?

A to dopytam dokładnie mojego mechanika i dam znać. Bo sprawę znam tylko rozmów w warsztacie i nie chcę czegoś pomylić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> daje mi to jakis obraz ale tylko jakiś bo pytałem o 1.6 tdci w focusie Chorzyna

> edit . a nie sorki Chorzyn ma 1.8 nie doczytałem...

Miałem jeszcze poł roku temu bo dobijał do 200kkm więc poszedł w świat zlosnik.gif Spalanie ze wszystkich moich tankowań w tamtym Focusie 1.8 TDCi miałem 6,87 l/100km (z kalkulatora i przebiegu ponad 130kkm). 80 % w trasie i zawsze nieco obciażony - no i był zrobiony na 144KM / 346 Nm (ze 115/280 w standardzie)

Obecnie przesiadłem się na TDI o klasę wyżej i spalanie mi spadło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiony

> Pierwsza dłuższa trasa i spalanie z kompa 4.5/100 km

Chyba przy kapeluszniczej jezdzie

Dawaj zdjęcia to ocenimy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie było 4,3l/100, ale podczas jazdy po krk skoczyło na 4,5

U mnie średnia z 2 lat to 7,1 jazda głównie miejska - ale to 1.8 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.