Skocz do zawartości

Koła 16 czy 17 cali ?


laksen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zbliża się lato i będę potrzebował kół na tą okoliczność do mojego super wozu Fiat Stilo oczywiście w stylowym Kombi hehe.gif Generalnie preferuję 16 cali, ale niemal pod domem znalazłem fajną ofertę kół 17 cali i do tego z lepszymi gumami i za niższą cenę. 16 cali czy 17 cali Proszę o plusy i minusy powyższych rozmiarów no i werdykt które byście kupili. 275123014-zielony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zbliża się lato i będę potrzebował kół na tą okoliczność do mojego super wozu Fiat Stilo

> oczywiście w stylowym Kombi Generalnie preferuję 16 cali, ale niemal pod domem znalazłem

> fajną ofertę kół 17 cali i do tego z lepszymi gumami i za niższą cenę. 16 cali czy 17 cali

> Proszę o plusy i minusy powyższych rozmiarów no i werdykt które byście kupili.

Sprawdź ceny opon, przelicz i dopiero wtedy podejmij decyzję. Na plus 16 cali to wyższy balon = lepsze tłumienie i niższa cena opony. Obecnie w Espace mam założone 225/45 r17, auto prowadzi się jak taczka. Legendarne miękkie zawieszenie francuzów to jakaś fikcja przy tej oponie. Cinquecento lepiej wybiera nierówności. Muszę wymienić komplet na właściwy rozmiar 225/55 r17 101 V. Jedna kosztuje od około 500zł w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215/45 to nie jest bardzo niski profil - bok opony prawie 10 cm - komfortowo. Na 17" będzie nieco sztywniej niż na 16", ale bez przesady. Komfort bardzo nie ucierpi, a prowadzenie i wygląd trochę się poprawią.

Wbrew temu co niektórzy mówią - niski profil to nie takie zło. Na 205/40/17 (lato) i 205/45/16 (zima) zrobiłem 70 000 km po polskich drogach i nie chcę już nigdy więcej wysokiego profilu. Da się z tym jeździć po nierównych drogach (dla lepszego komfortu człowiek jednak omija wszelkie dziury, co jest na plus dla zawieszenia), da się podjeżdzać pod krawężniki (ino wolniej - co jest na plus dla zawieszenia), da się jeździć i w koleinach na trasie (ale trzeba mieć obie ręce na kierownicy). Nie są to duże niedogodności - prowadzenie na zakrętach wynagradza to wszytsko z nawiązką drive.gif

Bierz 17" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zbliża się lato i będę potrzebował kół na tą okoliczność do mojego super wozu Fiat Stilo

> oczywiście w stylowym Kombi Generalnie preferuję 16 cali, ale niemal pod domem znalazłem

> fajną ofertę kół 17 cali i do tego z lepszymi gumami i za niższą cenę. 16 cali czy 17 cali

> Proszę o plusy i minusy powyższych rozmiarów no i werdykt które byście kupili.

No wlasnie jaki profil?

Btw ja w tym sezonie przerzucam sie z 17 na 18

Z profilu 55lato/50zima na 45

Z dziurami bym nie demonizowal... profil nizszy ale przeciez cale kolo wieksze a w zakretach sztywniejszy bok opony

Ja to raczej traktuje tak: minimum 16 aw PL apotem to juz kwestia gustu w zasadzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakuj 17, a ceny opon to nie jakis kosmos znowu

Wyglad bezcenny a i komfort nie ucierpi.

ja co prawda w cromie ale na lato z 17" wchodze na 18 i jakos dziury mnie nie przerazaja a i na krawezniki jakos malo wjezdzam.

Co do opon rozwaz oferte azjatycka (indonezja,tajwan,chiny) nie gloryfikowalbym marek premium za 2-3 x wieksza kase, chyba ze ostro jezdzisz to moze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zbliża się lato i będę potrzebował kół na tą okoliczność do mojego super wozu Fiat Stilo

> oczywiście w stylowym Kombi Generalnie preferuję 16 cali, ale niemal pod domem znalazłem

> fajną ofertę kół 17 cali i do tego z lepszymi gumami i za niższą cenę. 16 cali czy 17 cali

> Proszę o plusy i minusy powyższych rozmiarów no i werdykt które byście kupili.

Ja miałem 15 w AR, zmieniłem na 17, i na ten sezon szukam 16 ale znaleźć coś sensownego graniczy z cudem...i boje się, że znowu kupię 17tki. Miałem ciut za twarde opony no i zawieszenie oberwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zbliża się lato i będę potrzebował kół na tą okoliczność do mojego super wozu Fiat Stilo

> oczywiście w stylowym Kombi Generalnie preferuję 16 cali, ale niemal pod domem znalazłem

> fajną ofertę kół 17 cali i do tego z lepszymi gumami i za niższą cenę. 16 cali czy 17 cali

> Proszę o plusy i minusy powyższych rozmiarów no i werdykt które byście kupili.

Plusy 17":

- lepsza stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów

Minusy 17":

- gorszy komfort

- podatność na uszkodzenia

- gorsze osiągi

- większe spalanie

- droższe opony

Jest jeszcze wygląd, gdzie większość zalicza go w przypadku 17" na plus. Waga tego czynnika zależy od tego, w jakim stopniu samochód służy ci do jazdy, a w jakim do przyglądania mu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Plusy 17":

> - lepsza stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów

> Minusy 17":

> - gorszy komfort

> - podatność na uszkodzenia

> - gorsze osiągi

> - większe spalanie

> - droższe opony

> Jest jeszcze wygląd, gdzie większość zalicza go w przypadku 17" na plus. Waga tego czynnika zależy

> od tego, w jakim stopniu samochód służy ci do jazdy, a w jakim do przyglądania mu się.

"+"

lepsza trakcja i hamowanie

"-"

gorsza odporność na aquaplaning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej szerokości opony

rozumiem, że rzeźba bieżnika nie ma absolutnie nic do rzeczy?

głębokość bieżnika również?

No i kolejna rzecz to szerokość RZECZYWISTA opony. A to już niekoniecznie jest takie oczywiste jak 205 vs 215mm jeśli w grę wchodzą dwaj różni producenci i dwa zupełnie różne modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zbliża się lato i będę potrzebował kół na tą okoliczność do mojego super wozu Fiat Stilo

> oczywiście w stylowym Kombi Generalnie preferuję 16 cali, ale niemal pod domem znalazłem

> fajną ofertę kół 17 cali i do tego z lepszymi gumami i za niższą cenę. 16 cali czy 17 cali

> Proszę o plusy i minusy powyższych rozmiarów no i werdykt które byście kupili.

a jeździsz jakoś szybciej?

Bo jeśli nie to 205/55/16

+popularny rozmiar, wszędzie znajdziesz sztukę albo parkę w razie "W"

+dobry kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem

+o wiele tańsze opony

+o wiele mniej cierpi zawieszenie

+prawdopodobnie ten rozmiar jest homologowany do twojego auta

Na koniec podaj rok produkcji tych opon bo to może być powód tego że większe są tańsze palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem, że rzeźba bieżnika nie ma absolutnie nic do rzeczy?

> głębokość bieżnika również?

> No i kolejna rzecz to szerokość RZECZYWISTA opony. A to już niekoniecznie jest takie oczywiste jak

> 205 vs 215mm jeśli w grę wchodzą dwaj różni producenci i dwa zupełnie różne modele.

Nie ma co teoretyzować. Załóżmy dla uproszczenia ten sam model nowej opony i różnica może być odczuwalna. A konkretnie w tym przypadku, można tylko gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak do tego doszedłeś po rozmiarze felgi?

Np. były sobie test gazety motor gdzie porównywano zachowanie się tego samego auta na tej samej oponie (modelu) przy rozmiarach 15, 16, 17.

Dwa. Po tym że homologowanym rozmiarem do Stilo

dla 15 jest 195/65

16 205/55

17 215/45

a tutaj np. przykładowy link do art. szerokie-wąskie LINK

Osobiście został bym przy 16" bo różnica ceny w nowych oponach dobrej klasy między 16 a 17 jest znacząca. I to dużo bardziej niż między 15 a 16 gdzie różnica jest stosunkowo niska. Lepiej miec 16 premium niż 17 bieżnikowane czy chińszczyznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że z tych rozmiarów opon

> dla 15 jest 195/65

> 16 205/55

> 17 215/45

finalnie koło największe po obwodzie będzie dla 15, a najmniejsze dla 17, bo lepszym zamiennikiem jest 225/45/17 lub 225/40/18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> on na 215 juz ledwo będzie przyspieszał

no no, będzie się pewnie cofał

a poważnie, zauważyłem u siebie na 225/40/18, że opory toczenia przy odpowiednim ciśnieniu (z górnej granicy normy) są mniejsze dla opon o niskim profilu (z uwagi na małe ugięcie opony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.